Kinkunpaistotojk 2012

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Kantsis varmaan etsiä kinkku myös?

Meillä menee kohtsillään jo uuniin.
Kinkku oli parvekkeella kohmeisena. Otin sen aamulla lämpenemään. Alkaa olla uuniinmenolämpöinen vähitellen. Mittariin löysin kovan etsinnän jälkeen aivan eri paikasta kun vuosi sitten. Kinkunpaistopusseja ei näköjään taloudessa ole, joten pannaan ilman pussia. Jostain ohjeesta luinkin, notta pussitta tulee parempi? Aamullahan tuo nähhään. Viimeistään.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Jostain ohjeesta luinkin, notta pussitta tulee parempi? Aamullahan tuo nähhään. Viimeistään.
Tuollasta itsekin lukenut, mutta enpä ihan heti moiseen usko. Siis, mikäli sen paistaa pellillä, mihin ne liemet liruu, kuten pussinkin pohjalle.
Jos taas paistaa ritilällä, josta liemi valuu alla olevalle pellille, saattaa eroa mahdollisesti ollakin.
Perinteinen sähköuuni (ei mikään kiertoilma tai muu erikoisempi viritys) ei ole tilavuudeeltaan järin suuri, joten olis kiva kuulla (tai lukea) asiantuntijoiden arvioita siitä, mihin se perustuu, että pellillä tulis kovinkaan erilaista pussiin verrattuna. Ellei sitten kyseessä ole joku kyljyksen kokoinen kinkku, jolloin uunin ilmatila on suhteessa suurempi ku isommalla kinkulla.

Veikkaan, että tämä perustuu siihen samaan ajatusmalliin, kuin se, että hellalla kiehutettu vesi on jotenkin paremmin kiehutettua kuin että sen kiehuttaa mikrossa.

Kyseessä on kuitenkin oma uskomukseni, josta olen valmis joustamaan, mikäli asia kunnolla mulle perustellaan. Itse en aio useampaa isoa joulukinkkua alkaa testailun vuoksi paistamaan. Ei se NIIN hyvää ole.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Minun kinkkuprojektissani kytee katastrofin ainekset. Ja hermoromahduksen. Hoitopaikassa lankesi minun tehtäväkseni paistaa joulukinkku.

Aamulla uuni lämpeni niin kuumaksi, että kinkkua ei voinut laittaa vielä uuniin. Neuvottelun tuloksena päätettiin, että laitan sen uuniin illalla, kun laitan hoidokin nukkumaan ja aamulla kinkku on valmis.

No! Kun menin nukkumaanlaittokeikalle, ei kinkkua näkynytkään. Pöydillä ja lattialla oli värillisiä nesteroiskeita. Viimein kinkku löytyi uunista. Uunin pankolla oli puitakin... ihan kuin asukki olisi yrittänyt laittaa niitäkin uuniin. Itsellään hänellä ei ollut mitään mielikuvaa tapahtumista. (Asukas liikkuu rollaattorin kanssa ja toinen käsi ei oikein hyvin toimi, lähimuisti ...)

Sitten hän olisi halunnut kymmenen minuutin välein tarkistaa uunista, mitä kinkulle kuuluu. *huoh* Sain hänet kuitenkin muka-nukkumaan. Veikkaan, että uuniin kurkistetaan aika monesti yön aikana.

Mitähän aamu tuo tullessaan? :dunno:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Minun kinkkuprojektissani kytee katastrofin ainekset. Ja hermoromahduksen. Hoitopaikassa lankesi minun tehtäväkseni paistaa joulukinkku.

Aamulla uuni lämpeni niin kuumaksi, että kinkkua ei voinut laittaa vielä uuniin. Neuvottelun tuloksena päätettiin, että laitan sen uuniin illalla, kun laitan hoidokin nukkumaan ja aamulla kinkku on valmis.

No! Kun menin nukkumaanlaittokeikalle, ei kinkkua näkynytkään. Pöydillä ja lattialla oli värillisiä nesteroiskeita. Viimein kinkku löytyi uunista. Uunin pankolla oli puitakin... ihan kuin asukki olisi yrittänyt laittaa niitäkin uuniin. Itsellään hänellä ei ollut mitään mielikuvaa tapahtumista. (Asukas liikkuu rollaattorin kanssa ja toinen käsi ei oikein hyvin toimi, lähimuisti ...)

Sitten hän olisi halunnut kymmenen minuutin välein tarkistaa uunista, mitä kinkulle kuuluu. *huoh* Sain hänet kuitenkin muka-nukkumaan. Veikkaan, että uuniin kurkistetaan aika monesti yön aikana.

Mitähän aamu tuo tullessaan? :dunno:
Eiköhän se aamu tuo tullessaan onnistuneen joulukinkun ja läjäpäin siitäkin johtuvaa jouluiloa.