Kirjoitusvirhetoikki

Sinäputki

Troll
Liittynyt
13.7.2010
Viestit
4216
Sijainti
Trollhättan
Lyhyesti ja ytimekkäästi: Tänne voit postata havaitsemasi kirjoitusvirheen, jotta virheen tekijä voi parantaa jatkossa. Jottei mene ihan plörinäksi heti alkuunsa, niin yhdestä virheestä voi raportoida vain kerran. Vaikka virhe toistuisi jatkuvasti.

Aloitetaan:
Kyllähän se on niin ,että ihmiset on pikkusieluisia hyypiöitä, jos pitää alkaa valittamaan joistakin hiton pilkuista.Jokainen täysi(siis TÄYSI)järkinen kyllä tajuaa tekstin ,vaikka siitä puuttuisi ään pilkutikin saati pilkut. Tosi ala-arvoista käydä jonkun kimppuun moisesta.HAVETKAA isot ihimiset.:jaska:
Ja Rian huomautus:
Pitäskö seuraavaksi siis valittaa puuttuvista/väärässä paikkaa olevista välilyönneistä? Ihan vaan vaihtelun vuoksi.
Lava on teidän, ystävät hyvät.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
En nyt laita tähän mitään esimerkkipostausta, mutta CARTerin tapa lyödä ylimääräinen välilyönti moniosaisiin, yhdysmerkillisiin yhdyssanoihin (meniköhän oikein?) saa sisäisen kielipoliisini kimmastumaan.

Esimerkiksi "Formula Superleague - joukkue" tai "Atlantic Championship – sarja" sisältävät ylimääräisen välin viivan jälkeen. Oikeinhan olisi esim. "Indy Racing League -fani".
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4855
Sijainti
Vantaa
Mulla on semmonen kyssäri tähän topikkiin, että kun kirjoittaa jonkin nimen ja sen perään tarkennuksen, niin onko väliviiva heti nimen perässä vai jääkö siihen väli? Esim. Tekniikan Maailma-lehti vai Tekniikan Maailma -lehti. Itse olen käyttänyt jälkimmäistä versiota.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Mulla on semmonen kyssäri tähän topikkiin, että kun kirjoittaa jonkin nimen ja sen perään tarkennuksen, niin onko väliviiva heti nimen perässä vai jääkö siihen väli? Esim. Tekniikan Maailma-lehti vai Tekniikan Maailma -lehti. Itse olen käyttänyt jälkimmäistä versiota.
Jälkimmäinen. Toisaalta sitten taas TM-lehti, koska tässä nimi ei koostu monesta sanasta.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Saako tähän toikkiin ilmoittaa myös kirjoitusvirheet, jotka ovat sisällöllisiä? Toisin sanoen paskat postaukset.
 

Sinäputki

Troll
Liittynyt
13.7.2010
Viestit
4216
Sijainti
Trollhättan
Missä ketjussa raportoidaan itseotettujen stylististen vapauksien virhetulkinnat kirjoituvirheiksi?
No tuo Vaari-gate varmaan saatiin ratkaistua jo. Ja olen huomannut tämän virheen aiemminkin tilanteissa, joissa ei ole tietoisesti korostettu ko. henkilöä.
 
Ylös