KKWCS 2011 kisakalenteri

  • Viestiketjun aloittaja DW
  • Aloituspäivämäärä

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
KKWCS 2011 kisakalenteri ehdotukset

Asioista voidaan olla montaa mieltä. Itse olen sitä mieltä, että olisi kiva saada sisäkisa tai kaksi enemmän kalenteriin ja muutenkin panostaa enempi näihin miedompiin autoihin. Eiköhän joka ikinen pääse vaikka viikottain nelareilla treenaamaan. Hyvinkäät on kyl muuten ihan kivoja, mut eipä saa niillä harjoiteltua niin paljoa, että pystyisi omat rajat niillä löytämään. Kyl nyt yks kisa näillä ammattilaiskilpureiila kaudessa menis. Olisi ainakin treenimääränkin suhteen samalla linjalla.

Eikös tää ollutkin amatöörisarja? Vai olenko nyt ihan väärässä sarjassa?

Ei muuta....jatkakaa:cool:
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Asioista voidaan olla montaa mieltä. Itse olen sitä mieltä, että olisi kiva saada sisäkisa tai kaksi enemmän kalenteriin ja muutenkin panostaa enempi näihin miedompiin autoihin. Eiköhän joka ikinen pääse vaikka viikottain nelareilla treenaamaan. Hyvinkäät on kyl muuten ihan kivoja, mut eipä saa niillä harjoiteltua niin paljoa, että pystyisi omat rajat niillä löytämään. Kyl nyt yks kisa näillä ammattilaiskilpureiila kaudessa menis. Olisi ainakin treenimääränkin suhteen samalla linjalla.

Eikös tää ollutkin amatöörisarja? Vai olenko nyt ihan väärässä sarjassa?

Ei muuta....jatkakaa:cool:
Ennen kauden alkua oli puhetta tästä, ja vaihteen vuoksi haluttiin panostaa enemmän ulkokisoihin kun kerta kesä on niin lyhyt.
Hyvinkäätä puolsi myöskin mainossoppari jolla hinta painettiin alas, ja sopivien sisäratojen uupuminen ja/tai kallis hinta.
Moni sisärata hinnoitteli itsensä ulos, tai sitten ei keretty pidemmälle testaamaan fasiliteettejä jotenka vaaka kallistui Forssan & Hyvinkään hyväksi.
Kisojen lukumäärästä otan toki itse vastuun, minä olin se joka halusi enempi kisoja nimenomaan Hyvinkäälle täksi vuodeksi.
(vaihtoehtona olis ollut 8 kisaa/kausi, mutta mainossopparin vuoksi halusin useamman kisan Hyvinkäälle)
edit. toki siis yhdessä tuo kalenteri päätettiin, mutta jos nyt jotakuta kismittää nimenomaan ROK-kisojen määrä
niin mun niskaan sen voi kaataa koska mun idea se kai oli.

Edellisinä vuosina taas sisäkisoja oli enempi, mutta muutaman pettymyksen suhteen (kisapaikkojen suhteen siis) ja hyvien Forssan kokemusten varjolla päätettiin enempi painottaa ulkokisoja...

Saahan ens vuodelle toki painottaa sisäkisoja enempi, lähinnä nyt tarkemmin valaisin taustoja tuossa miksi tämä vuosi menee näin.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Asioista voidaan olla montaa mieltä. Itse olen sitä mieltä, että olisi kiva saada sisäkisa tai kaksi enemmän kalenteriin ja muutenkin panostaa enempi näihin miedompiin autoihin. Eiköhän joka ikinen pääse vaikka viikottain nelareilla treenaamaan. Hyvinkäät on kyl muuten ihan kivoja, mut eipä saa niillä harjoiteltua niin paljoa, että pystyisi omat rajat niillä löytämään. Kyl nyt yks kisa näillä ammattilaiskilpureiila kaudessa menis. Olisi ainakin treenimääränkin suhteen samalla linjalla.

Eikös tää ollutkin amatöörisarja? Vai olenko nyt ihan väärässä sarjassa?

Ei muuta....jatkakaa:cool:
Hyvinkäätä puoltaa mun mielestä juuri tuo, että noin kovilla peleillä pääsee niin harvoin ajamaan. KKWCS onkin monelle ainutkertainen tilaisuus päästä ajamaan tuollaisilla autoilla ihan kunnolla ja suht edulliseen hintaan.

Kyse on tosiaan siitä millä vakavuudella tähän sarjaan suhtautuu. Hauskanpito lienee monella se tärkein juttu, ja hauskaahan kovaa ajaminen on! :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13744
Itse liputtaisin ainakin noin kahden Hyvinkään kisan puolesta. Aina se sateenriskikin eikä joka kerta pääse huippuvauhteihin silloin.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Itekin kyllä liputan Hyvinkään ja muiden ulkoratojen puolesta.

Jotenkin se kisaaminen on ihan erilaista ulkoradalla, missä yleensä vauhditkin ovat kunnossa.

Mutta tosiaan mahdollisesti yhden Hyvinkään siirtämistä Lavintoon/Vihtiin mainossopparien ja hinnoittelujen onnistuessa on varmasti syytä tutkia.
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Ulkoradoille kannatusta täältäkin, kyllä niillä ajaminen on ihan eri juttu kuin sisällä. Samaan hengenvetoon omana toivomuksena, että kalenteriin voitaisiin saada vähän pohjoisemmaksikin kisoja, sikäli mikäli se nyt vain hintojen, mainossopparien yms. puolesta on järkättävissä. Esimerkiksi se Jyväskylä, jota kouvo ehdotti, voitaisiin ottaa ainakin harkintalistalle.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Itte ku sisällä paremmin pärjään, niin toki toivon enämpi sisäkisoja. Hirveän vakava tämä asia ole mulle, missä ajetaan, mutta ainakaan en toivoisi näkeväni Hyvinkään kisoja ainakaan useampaa enää kaudessa.

Ja ainahan on mahdollisuus jättää väliin ne kisat, mihin ei halua osallistua. Jos esim. tämä vuonna olisi Hyvinkää IV, niin tuskin tulisin, koska motivaatio ja osaaminen noilla vehkeillä on niin onnetonta, ettei voi sanoa, että ajamisesta siellä enää edes nauttisi.

PS. Lisäksi Hyvinkäältä ei pääse edes rautateitse pois, jos vaikka kuppia haluaisi jäädä ottamaan. :mad_old:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ulkoradoille kannatusta täältäkin, kyllä niillä ajaminen on ihan eri juttu kuin sisällä. Samaan hengenvetoon omana toivomuksena, että kalenteriin voitaisiin saada vähän pohjoisemmaksikin kisoja, sikäli mikäli se nyt vain hintojen, mainossopparien yms. puolesta on järkättävissä. Esimerkiksi se Jyväskylä, jota kouvo ehdotti, voitaisiin ottaa ainakin harkintalistalle.
Jyväskylässä on hieno rata, joten suosittelen paikkaa, kuten sättimistoikissa jo teinkin.

Yhden toisen porukan pääkaupunkiseutulaisetkin tulevat ihan mielellään sinne kisaamaan useita kertoja vuodessa, joten ei luulisi olevan ylivoimainen este edes kerran kokeilla ensi kaudella.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jyväskylässä on hieno rata, joten suosittelen paikkaa, kuten sättimistoikissa jo teinkin.

Yhden toisen porukan pääkaupunkiseutulaisetkin tulevat ihan mielellään sinne kisaamaan useita kertoja vuodessa, joten ei luulisi olevan ylivoimainen este edes kerran kokeilla ensi kaudella.
Juu, tähän semmonen henk.koht kommentti, että jos mainossopparit vaan onnistuu niin toivoisin kaudelle ratoihin mah-dol-li-sim-man paljon variaatioita. Viime vuonna toki vaihtoehdot radoissa olleet suhteellisen rajalliset, mutta nyt on uusiakin paikkoja putkahdellut.

Kokemäki, Vihti, Jyväskylä. Pori tosin tippui pois.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Itse liputtaisin ainakin noin kahden Hyvinkään kisan puolesta. Aina se sateenriskikin eikä joka kerta pääse huippuvauhteihin silloin.
Samoilla linjoilla. Ehdottomasti kahdelle Hyvinkäälle ääni myös täältä. :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13744
Jes. Amatöörisarja, kuten DW sanoi, jossa tähänkin asti ollut mahdollista päästä ajamaan omalla valinnallaan hyvinkin erilaisilla autoilla. Siitä ei kai enää kannata mennä takapakkia pelkästään kesympiin tehoihin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Viime kaudellahan ajelin vain sisäkisat, koska oheen oli merkattu yleistä alkoholitarjoilua ja aika-ajojen seuraamista. Jo senkin takia, kun himpun saa aina hakea motivaatiota ajella päivässä sen 1000km päästäkseen vain häviämään.. 50/50 sisä-ulko -systeemi passaa, mutta samahan se on miulle, kun joka tapauksessa leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä lopputuloksena.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
PS. Lisäksi Hyvinkäältä ei pääse edes rautateitse pois, jos vaikka kuppia haluaisi jäädä ottamaan. :mad_old:
Pääsee, mutta määränpäästä riippuen saattaa vaatia vaihdon Helsingissä, Riihimäellä, Toijalassa tai Tampereella.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Pääsee, mutta määränpäästä riippuen saattaa vaatia vaihdon Helsingissä, Riihimäellä, Toijalassa tai Tampereella.
Mitä vittua, mä olin uskossa, ettei SIELLÄ OLE RAUTATIEASEMAA! SAATANAN SAATANA! :jaska:
 

Örfil

Guest
Itse liputan sen puolesta että kisoja voi olla vaikka 12 kpl, mutta vain 8 kpl lasketaan mukaan. Itselle sattui yksi sairastuminen ja sitten "muuta menoa" joillekin muille kisoille tälle kaudelle.

Varsinkin kesäaikaan on liki sattumaa, ettei olisi jotain muuta härdelliä kesäkisojen aikaan. Kaikenmaailman kinkeriä, häitä, synttäreitä jne on liki joka vkonloppu kesä/heinäkuussa. Ei vaan pysty osallistumaan kaikkiin kisoihin ja siksi harmi homma että sijoitus putoaa sen takia että on muutakin elämää kuin tää karttouhu.

Toivon mukaan tälläiset asiat huomioidaan ens kaudella pistelaskussa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13744
Itse liputan sen puolesta että kisoja voi olla vaikka 12 kpl, mutta vain 8 kpl lasketaan mukaan. Itselle sattui yksi sairastuminen ja sitten "muuta menoa" joillekin muille kisoille tälle kaudelle.

Toivon mukaan tälläiset asiat huomioidaan ens kaudella pistelaskussa.
Samaa mieltä. Niiden puolesta puhetta viime talvenakin mutta päätit toisin.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Samaa mieltä. Niiden puolesta puhetta viime talvenakin mutta päätit toisin.
Niinpä:rolleyes:. Tällä saisi jokainen enemmän itseään miellyttävän kisakalenterinkin. Silloin olisi itsellekin aivan sama vaikka olisi enempikin kisoja vähempi suosiossa olevalla radalla. Kumminkin maximipisteet on mahdollista saada. Rupee olemaan jo sen verran kuskeja, et eiköhän jokaiseen kisaa saada jo pystyyn. Itse todennäk. jättäisin yhden väliin.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Hyviä pointteja. Mielestäni kuitenkaan kovin montaa kisaa ei saisi jättää pois, ettei mestaruuteen pääse esim. pelkästään ulkokisojen voimalla. Yhden tai kahden kisan pudottaminen pois voisi olla sopiva määrä, riippuu tietty paljon kisakalenterista ja kisojen määrästä.

Edit: Niin ja ensi kaudella varmaan vielä tiukempaa kisapaikoista, kun uusia naamoja tulee koko ajan mukaan. Ei olisi aivan niin suuri harmitus, jos sattuisi missaamaan ilmottautumisen.
 
Viimeksi muokattu:

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Itse näkisin kalenterin seuraavanlaisena:

Myllypuro I: 19.2.2011
KiC I: 12.3.2011
Turku I: 2.4.2011
Forssa I: 22.4.2011
Vihti: 14.5.2011
Hyvinkää I: 4.6.2011
Jyväskylä: 18.6.2011
Kaanaa: 8.7.2011
Lavinto: 30.7.2011
Hyvinkää II: 20.8.2011
Forssa II: 17.9.2011
Myllypuro II: 1.10.2011
Turku II: 15.10.2011
KiC II: 5.11.2011

14 kisaa, 10 niistä lasketaan pisteisiin mukaan eli optio jättää 4 kisaa väliin halutessaan. 6 sisärataa, 8 ulkorataa, joista 3 uusia.

Miltä kuulostaa? Tietenkin päivämäärät eivät ole kuin vasta suuntaa-antavat mutta tuollaisen nyt pykäsin.
 
Ylös