KKWCS:n ulkopuoliset kilpailut

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Hienoa että olet innostunut lajista ja osallistut rohkeasti kisoihin. Siitä se lähtee kun kokemusta karttuu :thumbup:
Olenkin aina sanonut että nämä on kaksi eri lajia, sisällä ja ulkona ajaminen. Itse haldaan kyllä paremmin leluautoilla ajelemisen sisätiloissa, mutta kyllähän se on makeeta päästä talvitauon jälkeen ulos ajamaan :eek:
Odotappa kun pääset kokeilemaan Hyvinkään pelivehkeitä!
Mukava harrastushan tämä tuntuu olevan. Harmittavasti olen kesälomareissulla tuon Hyvinkään kisan aikaan. Racer X:kin kerkesi kehumaan Hyvinkäätä. Pitänee käydä siellä joskus omalla ajalla.

Noilla ajoilla vauhtisi pitäisi riittää keskikastin taisteluun KKWCS:ssä (pl. sadetuuri). Siis sijat > 5.
Eilisen harkkakisan ansiosta tavoitteet on kyllä selkeästi aikaisempia kisoja korkeammalla. Racer X:ään oli kuitenkin vielä 1,5 sekuntia eroa, että tuskin tuo vauhti vielä ihan kauhean korkealle riittää.

Jos keli on sama ens viikon pe, uskoisin että liki 40.00 pintaan koputtelet menemään. Tiimikaveri on oppimiskäyrällään hyvässä noususuhdanteessa :ahem:

Taisin näköjään enemmän itse jännittää siellä katsomossa että pitääkö se ohituksen jälkeinen sijasi :D Ja pitihän se, ajo oli oikein varmaa ottaen huomioon että se oli eka kerta tuolla radalla. Siellä oli mukana toinenkin "Frs noviisi" ja ero häneen oli melkoinen + taakse jäi sulla kuski joka on ajanut vuosia sisäratakisoja ja aika hanakka ohittaja.
Jos keli on sama ja ajat vertailukelpoisia, niin 40:n alitusta pitää lähtä tavoittelemaan (jollain haamukierroksella ja hirveellä tuurilla)

Niin, jos vain oisin tiennyt, että siellä tullaan ihan perseessä kiinni..olisin varmaan saattanut hermoillakin. Nyt ajelin rennosti ja yritin löytää ajolinjoja mutkiin :D
 

Örfil

Guest
Noilla ajoilla vauhtisi pitäisi riittää keskikastin taisteluun KKWCS:ssä (pl. sadetuuri). Siis sijat > 5.
Tuossa kokonaisuudessaan "tuttujen" ajat eiliseltä.

A-a:
Rx 2. (39.57), #2
Sue_me 6. (39.73), #3
PbBMW 7. (B-finaalin paalulle, josta ajoi A-finaaliin) (39.78), #7
abc 11. (41.38), #3

Kisa:
Rx 2. (39.286), #3
PbBMW 4. (39.615), #4
Sue_ me 6. (39.943), #7
abc 10. (40.710), #3

Kisan nopein siis 39.132 ja autolla #2 (sijoitus 1.), toiseksi nopein 39.170 autolla #1 (sijoitus 3.).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Mukava harrastushan tämä tuntuu olevan. Harmittavasti olen kesälomareissulla tuon Hyvinkään kisan aikaan. Racer X:kin kerkesi kehumaan Hyvinkäätä. Pitänee käydä siellä joskus omalla ajalla.
Siellä käynee tänäkin kesänä KKWCSläisiä muutenkin vaan treenaamassa.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Huh, huomenna olis lähtö Kouvolan Rotax Max Challenge -kisaan. Pitäis kulkea hiukan eri malliin kuin Kevätpäräyksessä. *toivoo*

Harkkavauhti pitäisi vaan saada siirrettyä kisaan, mikä on tuottanut aiemmin suuria vaikeuksia. Nyt on mahdollisuus korjata tilanne.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Täällä olis lauantaina suuntana Toijala ja Pirkanmaan Fossiilisarjan ekat skabat, joiden päälle vielä Speedmakerin Tunninkisa.

Saa nähä mihin kuntoon saadaan auto kisaan mennessa, jos ees renkaat olisi kiinni.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Team 107 otti osaa Pirkanmaan Fosarin ensimmäiseen kilpailuun Toijalassa, ja tavoitteista 2/3 täyttyi.

1) Jokaiseen lähtöön startattiin, eli aina saatiin auto kuntoon.
2) Voitettiin BigHard Racing

ja ainut tavoite joka jäi täyttymättä, oli se että oltaisiin ajettu kaikki lähdöt maaliin.

Nythän ongelmia aiheuttivat mm. seuraavat tekijät:

1) Andy ja Totke unohtivat kiristää pohjalevyn ennen starttia -> ajelin vähän yli puolet lähdöstä pohja maata viistäen. Ei ollut se vauhdikkain tapa viedä autoa pomppuisella radalla.
2) Kilpatoveri yritti jyrätä Andyn, jonka seurauksena rengas tyhjeni, ilmanputsari hajosi ja koneen kansipelti lensi Andylle syliin. Samalla tulpanhattu irtosi ja auto sammui.
3) Sama kansipelti irtosi uudelleen purkkavirityksen jälkeen ja aiheutti jälleen tulpanhatun irtoamisen ja Tunninkisan aika-ajojen kesken jäämisen.
4) Syystä tai toisesta päätettiin tehdä Caterhamit, ja Tunninkisa päättyi meidän osalta siihen kun Andylta lähti viimeisellä stintillä vasen eturengas irti.

Tunninkisa loi kuitenkin hyvin uskoa, sillä saatiin autoon alle enemmän kierroksia kuin aiemmin varmaan yhteensä. 45 min kesti iloa, ja siinä ajassa yli 60 kierrosta.

Nyt odotellaan omaa Radnea saapuvaksi tehtaalta, lyödään se kiinni ja seuraavan kerran isketään joko kesäkuun alussa Fosarikisassa tai 13.6 Lavinnossa Tunninkisassa.

Tavoitteena jatkossa ajaa autoa enemmän kuin huoltaa. Innolla oikein odottaa Forssan kisaa, kun ei itse tarvitse tehdä autolle mitään.

T. Tänään Lavintoon parsimaan autoa taas kuntoon.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
unohtivat kiristää pohjalevyn ennen starttia

kansipelti irtosi uudelleen purkkavirityksen jälkeen ja aiheutti jälleen tulpanhatun irtoamisen

lähti viimeisellä stintillä vasen eturengas irti.
Kannattaisko teidän palkata mekaanikko? Rassu on kuulemma näissä tosi hyvä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Taannoisen Life -tallin toiminta alkaa jo pikkuhiljaa vaikuttaa ammattimaiselta verrattuna erääseen porukkaan.

*juoksee*
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Kannattaisko teidän palkata mekaanikko? Rassu on kuulemma näissä tosi hyvä.
En usko.

Kansipelti jouduttiin laittamaan huonosti kiinni, sillä muuten olisi jäänyt kisat ajamatta.

Renkaasta petti pultti, joten se meni siihen.

Ainut oma vika taisi olla tuo pohjalevy, mutta oppipa kaverit ainakin muistamaan tämän jatkossa. :D
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Taannoisen Life -tallin toiminta alkaa jo pikkuhiljaa vaikuttaa ammattimaiselta verrattuna erääseen porukkaan.

*juoksee*
Sillä pienoisella erotuksella, että taannoinen Life-talli koitti olla ammattimainen, vaikka yritys jäi samalle tasolle kuin meikäläisen yritys koittaa muistaa kiristää löysätyt pohjalevyn mutterit.

Sitähän sopii toki muidenkin kerätä porukka kasaan ja yrittää ajo- ja teknisiä taitojaan oman auton kanssa. Voi tuntua alkuun yllättävänkin hankalalle, vaikka omaisi aiempaa teknistä kokemusta toisin kuin me. Fossiilisarjojen lähtöviivoille mahtuu kyllä! (Vaikkei Toijalassa edes meinattu mahtua, ennen kuin kisasysteemiä puukotettiin, kun tuli radan kapasiteetti vastaan.)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Sillä pienoisella erotuksella, että taannoinen Life-talli koitti olla ammattimainen, vaikka yritys jäi samalle tasolle kuin meikäläisen yritys koittaa muistaa kiristää löysätyt pohjalevyn mutterit.

Sitähän sopii toki muidenkin kerätä porukka kasaan ja yrittää ajo- ja teknisiä taitojaan oman auton kanssa. Voi tuntua alkuun yllättävänkin hankalalle, vaikka omaisi aiempaa teknistä kokemusta toisin kuin me. Fossiilisarjojen lähtöviivoille mahtuu kyllä! (Vaikkei Toijalassa edes meinattu mahtua, ennen kuin kisasysteemiä puukotettiin, kun tuli radan kapasiteetti vastaan.)
Läppä läppänä :tongue:

Työkavereillakin on kimppa-auto ja nämä ajavat kanssa keski-suomen ja pirkanmaan fossiilisarjoissa (eivät olleet sarja-avauksessa kun auto oli vaiheessa).

Siellä ne taidot kuitenkin punnitaan. Sekä auton pajotuksen, että ajamisen suhteen. Lahjoja ei saada, ne otetaan. Melkoisen haastavaa hommaa säädöistä ja lisäpainojen sijoittelusta lähtien.
 

Örfil

Guest
Josko tänään pääsisi Forssassa henkkoht 38.xxx aikoihin.
Kelin puolesta pito on mitä parhain. Kulun puolesta ei niitä happirikkaimpia ilmoja.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Toinen firmakisa ajettu Forssassa. Tällä kertaa omalla Seatilla kisapaikalle Racer X:n kanssa

-------

Aika-ajoissa 7:s, eli tuloksena B-finaalin paalu. Autona #6 jonka vasemmasta etupyörästä PbBMW oli ensimmäisessä aika-ajoerässä ulosmitannut kaiken otettavissa olevan. Auto puski oikealle kääntyvissä mutkissa, lisäksi oma kokeilu ensimmäisen jarrutusmutkan ajolinjoissa osoittautui virheeksi. Paras kierrosaika 39,9s.

-------

B-finaaliin auto #1. Auto tuntui olevan melko vikuri, kunnes pääsin loppukisasta sinuiksi sen kanssa. Tuloksena B:n voitto ja nousu A-finaaliin. Paras kierrosaika 39,5s. Ensimmäinen erävoitto itselleni ulkoradoilla.

-------

A-finaaliin jälleen auto #6. Uusi vasen eturengas lipsui lämppärillä, mutta kisan alettua se alkoi jo pitämäänkin. Lentävän lähdön jälkeen rajua taistelua kärjessä joka johti siihen, ettei pakka päässyt leviämään. Parin kierroksen jälkeen hahmo T:n auto nousi Racer X:n auton takarenkaasta ilmaan ja pyörähti suoraan eteeni ensimmäisen neulansilmän jälkeen. Jyrkkä väistö radan toiseen reunaan auttoi välttämään osuman.

Tämän jälkeen jatkui tiukka taisto ja koko erän ajan sai vääntää tosissaan. B-finaalissa vaivannut oikean käsivarren särky ei haitannut enää menoa, joten vain keskittymisen säilyminen ongelmana kolmannen perättäisen ajosetin takia. Ja keskittyminen juuri herpaantui viimeisellä kierroksella kun olin PbBMW:n kontissa kiinni. Ajoin aukeavassa lusikkamutkassa rajusti sisäkanttariin ja vauhti suoralle kuoli. Seurauksena takana tulleet kaksi autoa menivät peräperää ohi. Tuloksena lähtöruudun mukainen 7:s sija. Paras kierrosaika 39,7s.

Racerille onnittelut voitosta :thumbup:

-------

Oma ajo oli aikojen puolesta liki identtistä KKWCS Forssa I:n kanssa. Kokeilu ensimmäisessä jarrumutkassa yhdessä kankaille kuluneen renkaan kanssa tuhosivat aika-ajon, mutta muuten meni ihan ok. Tai no, viimeisen kierroksen tössiminen kanttarin kanssa olisi saanut jäädä väliin. :eek:

Mukana menossa forumisteista oli jo mainittujen lisäksi abc, jonka aika-ajovauhti oli jo melko lähellä omaani. Taisto kiristyy siis KKWCS:ssäkin.
 

Örfil

Guest
Jeps, hurjaa oli taisto! En muista milloin olisi ollut noin tiukka kisa.

A-a:n kolmas eli just mukavasti kärjen tuntumassa.

Siinä oli kyllä dramatiikkaa kun kisassa alkuosan jossain mutkassa kolahti perään, vilkaisin taakse ja olkapään korkeudella näkyi hahmo T:n auton rengas ja etupuskurin rautoja (etupuskuri oli jo lähtenyt). Äkkiä kyyryyn ja odotin sekunnin sadasosan että tuleeko päälle.

Bemarin kanssa oli hyvää vääntöä, ajolinjat oli sellaiset että ohi ei päässyt kuin tasan yhdessä paikassa (oman auton suoranopeus oli vaan niin paljon parempi).

Epäonnistunen ohitusyrityksen jälkeen olin välillä jo viidentenäkin ja Sue niskassa. Toka vikalla kiekalla kärkeen, mutta hahmo J kuittasi takas vikalla kiekalla muutamaa mutkaa ennen maalia, mutta vielä pinnistin ohi sitä seuraavassa. Maistui voitto pitkästä aikaa erittäin, erittäin hyvältä. Viime vuonna ei tullut sitten ensimmäistäkään.

Koko sakki 5 sek. sisällä maalissa eli seitsemän autoa A:ssa nipussa = kisaa :cool:
B-binaalissa olikin jo enemmän hajontaa.

Aikaparannukset pe kisa vs. eilinen kisa:

Abc: 40.355 => 40.210
PbBMW: 39.586 =>39.220
Sue_me: samat (39.55)
Rx: 39.120 => 39.030

Bemarilla siis paras loikka omassa parhaassa.

Keli oli kuuma, pito liiankin hyvä koska kumit sai ajettua "pilalle" jos runttas koko setin ajan.

Kahden viikon päästä seuraavat karkelot. Pysyy hyvin ajotuntuma KKWCS kisojakin varten kun ei tule pitkiä kisataukoja.

Ps. Radalla lupasivat diplomin jos ajaa kaikki Forssan Firma + KKWCS kisat eli yht. 10 kisaa ;) Vastaa kuulemma alempaa Kartingtieteiden yliopistotutkintoa - kesäkurssina :D
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Vielä jäi tavoiteltavaa 40.00 alitukseen. Omalta osaltani hyvät suoritukset jäivät aika-ajojen ensimmäiselle puoliskolle, jonka aikana ajoin 4 kierrosta 40.2x ja muutenkin kierrosajat olivat ihan kohtuullisia. Sitten joko kuski viileni tai renkaat kuumeni, kun kierrosajat heikkeni jonkin verran.

Kisassa olin vaikeuksissa autolla numero 4. Ei ollut mitään saumaa taistella kahta aika-ajoissa voittamaani kuskia vastaan, vaan ohi tultiin mitä kummallisimmilla tyyleillä. Paras kierrosaikanikin oli 0.5 sekuntia heikompi kuin aika-ajoissa.
 

Örfil

Guest
#4 oli eilen vähän miina.

Hahmo T.P. ajoi muistaakseni sillä a-a:n ja oli porukan hitain. Ei ihan tyypillinen sijoitus.
 
Ylös