KKWCS Season 2009, round 10 / Final race @ Kart´In Club

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mitä nyt noitten autojen viemisestä tulee mieleen tuolla, niin mahdollisimman pienin liikkein pitäisi autoa käännellä ja mutkissa pitäisi katsoa mahdollisimman lyhyttä linjaa. Wope voi selittää tarkemmin. Itsehän voin vain kertoa toivovani sadekeliä lauantain kisaan ;)
Juu, tämän huomasin itseasiassa vasta Turun kisan aikana. Varsinkin ensimmäinen mutka oli sellainen, johon lopulta tajusin tempaista pienellä liikkeellä auton keulan mutkaa kohti ja sitten heti vastakäännöllä otin luistot minimiin. Tuntui ainakin nopealta, mutta tiedä sit.

Muissa mutkissa, varsinkin viimeisessä neulansilmässä mulla oli suuria ongelmia. En meinannut löytää hyvää ajolinjaa sitten millään - vähän kaikenlaista tuli kokeiltua, mutta missään kohtaa ei auto tuntunut siinä mutkassa hyvältä. Toka vika mutkakin oli hankala ja takasuoran neulan silmä. Eipä siinä jäljelle jääkään kuin pari mutkaa.

Jos noi "miten vitussa nää ajetaan" mutkat sais jotenki kondikseen niin B-kärki, ellei jopa A:n häntäpää olisi ollut Turussa tavoitettavissa.

Suadana.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Juu, tämän huomasin itseasiassa vasta Turun kisan aikana. Varsinkin ensimmäinen mutka oli sellainen, johon lopulta tajusin tempaista pienellä liikkeellä auton keulan mutkaa kohti ja sitten heti vastakäännöllä otin luistot minimiin. Tuntui ainakin nopealta, mutta tiedä sit.

Muissa mutkissa, varsinkin viimeisessä neulansilmässä mulla oli suuria ongelmia. En meinannut löytää hyvää ajolinjaa sitten millään - vähän kaikenlaista tuli kokeiltua, mutta missään kohtaa ei auto tuntunut siinä mutkassa hyvältä. Toka vika mutkakin oli hankala ja takasuoran neulan silmä. Eipä siinä jäljelle jääkään kuin pari mutkaa.

Jos noi "miten vitussa nää ajetaan" mutkat sais jotenki kondikseen niin B-kärki, ellei jopa A:n häntäpää olisi ollut Turussa tavoitettavissa.

Suadana.
Mä näin jo heti vapaissa harkoissa että sä ajat sen ekan mutkan päin vittua, mutta kostoksi en sanonut sulle mitään! Ihan hyvä, koska sen ansiosta varmaankin voitin sut. :D

Ja joo, vaikka huomasin asian, niin silti aika usein mokasin itsekin sen mutkan. Se näytti helpommalta katselijan roolista tsekattuna.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mä olin sua nopiampi harkoissa vaikka ajoin sen mutkan "ihan päin vittua". JÄTKÄ! :mad_old:

.|.. ..|.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mä olin sua nopiampi harkoissa vaikka ajoin sen mutkan "ihan päin vittua". JÄTKÄ! :mad_old:

.|.. ..|.
Ja aika-ajoissa ja kisassa.. Tarkoitin sitä, että jos olisit oivaltanut ajaa sen mutkan kovempaa aika-ajoissa, niin olisit ehkä päässyt parempaan lähtöruutuun. Nyt päädyit mun lounaaksi. ;)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ja aika-ajoissa ja kisassa.. Tarkoitin sitä, että jos olisit oivaltanut ajaa sen mutkan kovempaa aika-ajoissa, niin olisit ehkä päässyt parempaan lähtöruutuun. Nyt päädyit mun lounaaksi. ;)
Ens kaudella nähdään! :mad_old:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
treen seudun autokuviot selvillä, 2 autoa tulossa, yks Arponen haetaan matkalla mukaan meidän koslaan, Otto nappaa Jonin :ahem:
(eli wilzku & öö ruz huom.)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kävin sittenkin kokeilemassa Kic:llä. Laitoin 27 kiloa lisäpainoja autoon ja aika 30,4. Siitä lähtee helposti melkein sekunti pois kun lauantaina seuraan enenmmän tuolla ajaneiden ajolinjoja. Ilmoittaudun varmaksi a-finalistiksi
 

Örfil

Guest
27 KG!

Täytyy panostaa la aamuna äärimmäisen tuhtiin aamupalaan, jotta painolasti on hyötyenergiaa, ei rautamöykkyjä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Andy kun mainitsi kierrosajan tuossa, niin voisko Wope, X tai joku enemmän siellä suhannut että millasia aikoja siellä normisti ajetaan?
Painoilla ja/tai ilman?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Eikös rautamöykyillä saa painopisteen parempaan paikkaan?
Alemmas, muttei se kain niin yksiselitteistä ole... Toki painot myös kai tasapainoittaa kun moottori toisella puolella... Paljon lienee ajolinjojen tarkkuudesta ja pomppimattomuudesta kiinni mutkissa kun suoravauhdit samankaltaisia.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Kävin sittenkin kokeilemassa Kic:llä. Laitoin 27 kiloa lisäpainoja autoon ja aika 30,4. Siitä lähtee helposti melkein sekunti pois kun lauantaina seuraan enenmmän tuolla ajaneiden ajolinjoja. Ilmoittaudun varmaksi a-finalistiksi
Pidon tasosta paljon kiinni mutta taidetaan tuolla mennä yli sekunnin kovempaakin, ainakin 2 päivää sitten kisatuloksissa. "Helposti melkein sekunti pois" kuulostaa hurjalta... Älä vielä varmana A-finaalia pidä :) Mutta tsemppiä!
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Andy kun mainitsi kierrosajan tuossa, niin voisko Wope, X tai joku enemmän siellä suhannut että millasia aikoja siellä normisti ajetaan?
Painoilla ja/tai ilman?
Olen ajanut KIC:ssä tänä vuonna kolmesti ja olen myös tutkinut Top 50 -listaa. Top 50 -listalle päästäkseen täytyy päästä 29,5s tuntumaan ja alle 29s alituksia on vain kahdella henkilöllä, joista toinen osallistuu myös tähän kisaan. Nasty totesi toisessa keskustelussa jotakuinkin tähän tyyliin: "Alle 30s on hyvä aika, alle 29,5s huippuaika ja alle 29s haamuaika."

Itse olen ajanut parhaimmillaan 29,997s ja painoin silloin ajokamat päällä 72,1kg. Jälkeenpäin forumilla huomasin, että ajolinjani olivat aivan väärät. Täytyy koittaa lauantaina aika-ajossa löytää oikea ajotyyli ja linjat, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Pidon tasosta paljon kiinni mutta taidetaan tuolla mennä yli sekunnin kovempaakin, ainakin 2 päivää sitten kisatuloksissa. "Helposti melkein sekunti pois" kuulostaa hurjalta... Älä vielä varmana A-finaalia pidä :) Mutta tsemppiä!
Aina on kisatapahtumassa sisäradalla sekunti pudonnut pois treenauskertaan verrattuna. Mutta kuulostaa toki tällä kertaa hankalalta jos kerran Nipsuhuuli on ajanut 29,997 parhaimmillaan, ilman painoja. Ja hän kuitenkin ainakin jonkinlainen Kic-spesialisti.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kukaan ei sitte harrasta ainakaan mun auton perään tällä kertää tätä lajia:

Tai lähetän kyseisen kaverin Linnanmäelle miettimään tekosiaan :thumbdown
 
Ylös