KKWCS season 2009, round 7 / Kaanaa GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Laitan kisatuloksiin mukaan myös sitten tuon kuskin "top speedin" jos mittaustapahtuma saadaan vietyä läpi ongelmitta.

Eihän tästä puutu enää kuin sektoriajat ja auto/kuski painot niin kisadata on täydellistä!
Ajolinjadiagrammi! Siihen joku GPS-tallennin (urheilussa käytettävät kuten esim FRWD, garmin forerunner tai nokian sports tracker) olisi aika oivallinen.
 

Örfil

Guest
Kyllähän Movie Makerilla saa pienellä vaivalla ympättyä kaks kuvaa (eri kuskeista samassa paikassa) päällekkäin eli tuokin on teknisesti mahdollista :D
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Utelias kyselee:

Ajetaanko kisassa c-finaali?

Kuinka monta kuskia menee aika-ajon perusteella mihinkin finaaliin, entä kuinka monta nousee finaalista toiseen?

Painon merkitys ajosuoritukseen? (vrt. Forssa, Toijala, Hyvinkää)

Onko ykkösmutka helppoa ajaa täysillä?

Muistanko väärin, vai oletteko suunnitelleet menevänne seuraamaan Span aika-ajoa johonkin baariin Tampereelle?
 

Örfil

Guest
Ajetaanko kisassa c-finaali?
Ei, vain a ja b finaalit

Kuinka monta kuskia menee aika-ajon perusteella mihinkin finaaliin, entä kuinka monta nousee finaalista toiseen?
Vähintään 1 nousee, muu vielä auki (tai en muista, tarvii selventää)

Painon merkitys ajosuoritukseen? (vrt. Forssa, Toijala, Hyvinkää)
JARNA!!! :D Asiasta lisää raamattutoikissa ;)

Onko ykkösmutka helppoa ajaa täysillä?
On
Muistanko väärin, vai oletteko suunnitelleet menevänne seuraamaan Span aika-ajoa johonkin baariin Tampereelle?
Et muistanut väärin
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ajetaanko kisassa c-finaali?
Ei. Kahdella setillä mennään, muistasin että siellä on 8 autoa kyllä.
Kuinka monta kuskia menee aika-ajon perusteella mihinkin finaaliin, entä kuinka monta nousee finaalista toiseen?
6 nopeinta A-finaaliin. Lopuista 2 nousisi sitten
(näin ainakin toivotaan että käy järkkäreille)

Painon merkitys ajosuoritukseen? (vrt. Forssa, Toijala, Hyvinkää)
Kommentoin nyt vaikka joku tästä älähtääkin...
Mielestäni samaa luokkaa Myllypuron kanssa. Vähemmän kuin Forssassa ja Hyvinkäällä, johtuen tietenkin autojen kokonaispainosta jotka lienee liki 2x painavampia Forssan autoihin verrattuna.
Esim mun ja X:n ero tuolla on aina huom. pienempi kuin Forssassa, Forssan autot n. 65-70kg, Kaanaassa 110-130kg (arvioita molemmat paikkojen järkkärien toimesta)
Tehottomien koneiden takia parissa paikassa kevyet saa selkeää etua kiihdytyksissä,
mutta arvioisin että ei niin pahasti tuu isommille takkiin kuin juurikin Forssassa.
(mutua ja kokemusta mun ja Racerin ajeluista, paikkoja 2kpl, ns. hitaita mutkia
joista kiihdytys on aina ongelma)

Onko ykkösmutka helppoa ajaa täysillä?
On. Vaatii kanttia, mutta teknisesti helppo. (Toim.Huom.! sateella ei sitten mennä kaaasupohjassa :D)

Muistanko väärin, vai oletteko suunnitelleet menevänne seuraamaan Span aika-ajoa johonkin baariin Tampereelle?
Joo näin olis tarkoitus. Höyryä mietittiin, riittävän iso se yläkerta meille ja helppo parkkeerata lähelle.
Infoan tästä likempänä kisaa, täytyy varmaan soitella pariin paikkaan et miten tilat yms. riittää...

edit. Pieni huomio, JOS käytte ulkona, kisassa, aika-ajossa tai harkassa, niin aina sen
jälkeen näyttämään autoa varikolle (mahd. putsaus tarve yms.)
Tästä saatiin "vesitestien" aikana vähän palautetta meinaan, ja tietty ihan ymmärrettävää kun ainahan sieltä jotain risukkoo/hiekkaa jää autoon jos ulkona käy :D
(vähemmän nurmikkoa ulosajopaikoissa kuin esim Forssan radalla)
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Kommentoin nyt vaikka joku tästä älähtääkin...
Mielestäni samaa luokkaa Myllypuron...
Olemassaolevasta asiasta turha älähdellä. Jos ei tykkää aiheesta, niin jättäkööt lukematta. Nipsua silti näemmä kiinnostaa arvio :) Ja arvioitahan ne vain ovatkin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Olemassaolevasta asiasta turha älähdellä. Jos ei tykkää aiheesta, niin jättäkööt lukematta.
Jep ihan totta. Tässä sarjassa tuolla on merkitystä aika paljon, ja tilanne vaihtelee kisasta toiseen.

edit. niin ja tietenkin aiheesta kerrotaan jos/kun kysytään :)
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Jees. Yhdenlaista hyvyyttä näihin formulaleikkeihin on silti olla kevyt. Ite olen lopettanut voittamisen mutta silti yhtä palava hinku on tulla taistelemaan taas seuraavaankin skabaan. Ja "engine development" täydessä vauhdissa. Kismet OUT, fruit IN :D
 

Örfil

Guest
Cpätäkkä: grammaakaan et saa silti painoetua kurottua kiinni :D
70 kg:n maaginen raja lähestyy uhkaavasti! Että tiedoksi ja kannustukseksi omaan kuihduttamiskuuriisi :thumbup:
Näyttäs siltä että 5 vkoa ja 6 kg onnistun pudottamaan näiden kahden kisan välillä.

T: vihannes
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Cpätäkkä: grammaakaan et saa silti painoetua kurottua kiinni :D
70 kg:n maaginen raja lähestyy uhkaavasti! Että tiedoksi ja kannustukseksi omaan kuihduttamiskuuriisi :thumbup:
Näyttäs siltä että 5 vkoa ja 6 kg onnistun pudottamaan näiden kahden kisan välillä.

T: vihannes
Mä taas oon siirtymässä höyhensarjasta raskaaseen sarjaan.. Hiilaritankkaus menossa, mutta edelleen kurkkukipeä, joten ei tiedä pääseekö kuluttamaan sitä kaikkea paskaa mitä kehoonsa nyt tunkee. :(

Tulen painamaan tätä menoa 80kg Kaanaassa ja liityn painoeduista nillittävien joukkoon. :D
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kommentoin nyt vaikka joku tästä älähtääkin...
Mielestäni samaa luokkaa Myllypuron kanssa. Vähemmän kuin Forssassa ja Hyvinkäällä, johtuen tietenkin autojen kokonaispainosta jotka lienee liki 2x painavampia Forssan autoihin verrattuna.
Esim mun ja X:n ero tuolla on aina huom. pienempi kuin Forssassa, Forssan autot n. 65-70kg, Kaanaassa 110-130kg (arvioita molemmat paikkojen järkkärien toimesta)
Tehottomien koneiden takia parissa paikassa kevyet saa selkeää etua kiihdytyksissä,
mutta arvioisin että ei niin pahasti tuu isommille takkiin kuin juurikin Forssassa.
(mutua ja kokemusta mun ja Racerin ajeluista, paikkoja 2kpl, ns. hitaita mutkia
joista kiihdytys on aina ongelma)
Mukava tietää, että paino ei merkitse aivan valtavasti. Toivon nimittäin aina, että en saisi etua alle 70 kg nakupainostani, joka saattaa tosin olla Kaanaassa lähempänä 65:ttä. En ole aikaisemmin miettinyt juurikaan painoasiaa, mutta mulle kyllä saattaa tulla vähän omantunnontuskia, jos pärjään hyvin nimenomaan painoni ansiosta. :eek:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Andyn kanssa samaa mieltä, ei kannata omantunnontuskia ottaa tästä hommasta.
(tosin oikasusta saattaa tulla penaltti jälkikäteen ;) )

65kg nyt on sen verran kevyt jo että kyllähän se etua tuo varmastikin esim 90+kg sarjalaisiin.
Paino ei merkkaa niin paljon kuin forssassa, mutta esim omalla kohdallani on täyttä utopiaa päästä samoille sijoille kuin myllypurossa...
(kuitenkin noi pari hidasta mutkaa vaikuttaa sen verran menoon painavilla)
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Mulla on alkanut kasvaa halu näyttää, että hyvät suoritukseni eivät johdu vaan painosta. Täytyy siis koittaa jatkossa parantaa ajamista, sillä tiedän että pystyn vielä kehittymään. Kuinka nopeasti kehityn, se on eri asia ja riippuu myös siitä, että kuinka paljon ajan. Nykyään ajamiseni rajoittuu käytännössä kokonaan KKWCS-kisoihin, joten kehitys tulee tapahtumaan niissä. Nämä kisat otan hauskanpitona, mutta pyrin toki aina parhaaseen mahdolliseen suoritukseen. :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mulla on alkanut kasvaa halu näyttää, että hyvät suoritukseni eivät johdu vaan painosta. Täytyy siis koittaa jatkossa parantaa ajamista, sillä tiedän että pystyn vielä kehittymään. Kuinka nopeasti kehityn, se on eri asia ja riippuu myös siitä, että kuinka paljon ajan. Nykyään ajamiseni rajoittuu käytännössä kokonaan KKWCS-kisoihin, joten kehitys tulee tapahtumaan niissä. Nämä kisat otan hauskanpitona, mutta pyrin toki aina parhaaseen mahdolliseen suoritukseen. :ahem:
Noh, meillä on hyvänä mittapuuna tuo Nasty Boy (vaikka hän toki on meitäkin kevyempi).. Niin kauan kun on sekuntikaupalla hitaampi kuin hän, niin tietää, että kehittymisen varaa on roppakaupalla..
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Cpätäkkä: grammaakaan et saa silti painoetua kurottua kiinni :D
70 kg:n maaginen raja lähestyy uhkaavasti! Että tiedoksi ja kannustukseksi omaan kuihduttamiskuuriisi :thumbup:
Näyttäs siltä että 5 vkoa ja 6 kg onnistun pudottamaan näiden kahden kisan välillä.
Pääasiassa mielessäni eron kavennus Nastyyn ja Wopeen. Silti omistautumisesi omaankin haasteeseesi on ihailtavaa, ja kavennat eroa kärkeen myöskin. On siellä mm. Andykin meillä kumminkin kiusana :) (lähden pian suunnistamaan 6 kilsaa)

...mutta mulle kyllä saattaa tulla vähän omantunnontuskia, jos pärjään hyvin nimenomaan painoni ansiosta. :eek:
:D Itse en antaisi muille tippaakaan armoa.

Ei minullekaan.. Päinvastoin, jos siitä jotain hyödyn niin otan sen hyödyn ilolla vastaan.
Täsmälleen, kuin minäkin kokemushyötyäni hyödynnän aina täysillä. Maksan, tulen tekemään parhaani, ja lähden kotio.

Mulla on alkanut kasvaa halu näyttää, että hyvät suoritukseni eivät johdu vaan painosta.
Hyvinkäälle sopeutuminen kertoi siitä jo. Ja Myllypurokin aika hyvin. Forssassa odottaisin vielä mielenkiinnolla enempi näyttöjä :)

Noh, meillä on hyvänä mittapuuna tuo Nasty Boy (vaikka hän toki on meitäkin kevyempi).. Niin kauan kun on sekuntikaupalla hitaampi kuin hän, niin tietää, että kehittymisen varaa on roppakaupalla..
Luulen että meillä voisi olla tällä porukalla jo melko tasokkaatkin kisat vuoden-parin kuluttua. Ja Tarkoitan siis kilpailukykyisen vauhdinkin puolesta.
 

Örfil

Guest
Hmmm....viime postauksista putkahti mieleen tuleva KKWCS tunnuslause:

KKWCS Racing - No Mercy

;)
 

Örfil

Guest
Keskiviikkona sitten lähtee maksumailia pm:nä.

Kisahan oli buukattu täyteen ennätysajassa!
 
Ylös