KKWCS Season 2010, round 2, Forssa I GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Mulla auttaa, että Forssassa niin kuin muillakin ulkoradoilla, mutkat tulevat hitaammin eteen, kuin sisäradoilla; auton saa sitten asetettua mutkaan oikein kun on riittävästi aikaa. Minä ainakin koen, että jopa Hyvinkäällä, vaikka autot kulkevampia, tilanteet tulevat vastaan hitaammin kuin vaikkapa Myllypurossa.
Olet paljon kovempi vastus juuri ulkoradoilla. Kärki ns. levenee kun enempi ukkoja tappelee sijoista :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mulla auttaa, että Forssassa niin kuin muillakin ulkoradoilla, mutkat tulevat hitaammin eteen, kuin sisäradoilla; auton saa sitten asetettua mutkaan oikein kun on riittävästi aikaa. Minä ainakin koen, että jopa Hyvinkäällä, vaikka autot kulkevampia, tilanteet tulevat vastaan hitaammin kuin vaikkapa Myllypurossa.
Ahaa, tässä voi olla munkin "akilleen kantapää" nimittäin on aina
tuntunut siltä että on liikaa aikaa ajatella mutkia ulkoradoilla...
Jää liikaa pohdittavaa jotenkin... esim. Myllypurossa se on enempikin "tunteella" viemistä kuin miettimistä.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Mulla auttaa, että Forssassa niin kuin muillakin ulkoradoilla, mutkat tulevat hitaammin eteen, kuin sisäradoilla; auton saa sitten asetettua mutkaan oikein kun on riittävästi aikaa. Minä ainakin koen, että jopa Hyvinkäällä, vaikka autot kulkevampia, tilanteet tulevat vastaan hitaammin kuin vaikkapa Myllypurossa.
Näen itse tilanteen tavallaan päinvastaisena, eli saa olla paljon tarkempana jarrutusten ajoituksen sekä mutkiin kääntämisen kanssa nopeamman vauhdin takia. Ennen "KKWCS-uraa" olin jo ajanut sen verran paljon sisäradoilla, että olin jo ehtinyt tottua sisäratojen ajotyyliin. Olen kuitenkin kohtuullisen tyytyväinen tähänastisiin suorituksiini ulkoradoilla ja olisi kova halu parantaa omaa ajamista, kun parannettavaa löytyy paljon.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ahaa, tässä voi olla munkin "akilleen kantapää" nimittäin on aina
tuntunut siltä että on liikaa aikaa ajatella mutkia ulkoradoilla...
Jää liikaa pohdittavaa jotenkin... esim. Myllypurossa se on enempikin "tunteella" viemistä kuin miettimistä.
Minä taas vedän juuri Forssassa pelkästään tunteella. Jos tulisi nyt se parhaat ajolinjat ja vinkit jne. -toikki Forssaan, niin en juurikaan osaisi kertoa ajolinjoja. Forssasa ei tarvitse ajatella, kun ei ole vaikeita, hitaita kohtia. Hyvinkäällä on se saamarin neulansilmä, jossa edelläajava joka kerta saa pari autonmittaa eroa. Sisäradoilla vastaavia kohtia taas on monta / rata.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Näen itse tilanteen tavallaan päinvastaisena, eli saa olla paljon tarkempana jarrutusten ajoituksen sekä mutkiin kääntämisen kanssa nopeamman vauhdin takia. Ennen "KKWCS-uraa" olin jo ajanut sen verran paljon sisäradoilla, että olin jo ehtinyt tottua sisäratojen ajotyyliin. Olen kuitenkin kohtuullisen tyytyväinen tähänastisiin suorituksiini ulkoradoilla ja olisi kova halu parantaa omaa ajamista, kun parannettavaa löytyy paljon.
Olithan ulkoradoillakin hyvässä vauhdissa ja monta kertaa jossain vaiheessa edelläni (jos se nyt jokin saavutus sinällään on). Perässäsi ajellessa huomasin, että sisäratakokemuksesi jeesaa hitaissa mutkissa. Esim. hyvinkäälllä jäin sustakin siinä hitaassa
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Minä taas vedän juuri Forssassa pelkästään tunteella. Jos tulisi nyt se parhaat ajolinjat ja vinkit jne. -toikki Forssaan, niin en juurikaan osaisi kertoa ajolinjoja. Forssasa ei tarvitse ajatella, kun ei ole vaikeita, hitaita kohtia. Hyvinkäällä on se saamarin neulansilmä, jossa edelläajava joka kerta saa pari autonmittaa eroa. Sisäradoilla vastaavia kohtia taas on monta / rata.
Näin muistelinkin. Tässä on yksi syy miksi olen ihmetellyt näinkin pienessä porukassa olevia "isoja" eroja ajamisen suhteen :)
Noh kiva että on erilaisia lähestymistapoja :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Näin muistelinkin. Tässä on yksi syy miksi olen ihmetellyt näinkin pienessä porukassa olevia "isoja" eroja ajamisen suhteen :)
Noh kiva että on erilaisia lähestymistapoja :)
Kokeile vetäistä Forssassa "ajattelematta". Silloin menee parhaiten, kun ei jälkeenpäin muista kunnolla kierrosta. Sisäradoilla mä en ainakaan pääse sellaiseen fiilikseen
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kokeile vetäistä Forssassa "ajattelematta". Silloin menee parhaiten, kun ei jälkeenpäin muista kunnolla kierrosta. Sisäradoilla mä en ainakaan pääse sellaiseen fiilikseen
No siis kyllä mä muistan Mylliksessäkin. Ongelma esim. Forssassa on se
että suorilla on liikaa aikaa ajatella esim. lähestyvää jarrupaikkaa ym.
Sitten tulee tietyllä tapaa ylivarovainen sisääntulo siihen mutkaan...

Ekana vuonna Forssassa tätä ei ollut, viime vuonna alkoi tulemaan...
Tietty jonkun verran vaikutti sekin että paino pomppas +10kg vrt edelliseen
vuoteen kun joutui töistä pois, ja epäonni autojen kanssa sai aikaan sen
että rupes epäileen ajolinjoja...
Josko sais muutettua käyttäytymistä tälle vuotta, enempi hauskanpitoa, vähemmän väkisin puristamista :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Olithan ulkoradoillakin hyvässä vauhdissa ja monta kertaa jossain vaiheessa edelläni (jos se nyt jokin saavutus sinällään on). Perässäsi ajellessa huomasin, että sisäratakokemuksesi jeesaa hitaissa mutkissa. Esim. hyvinkäälllä jäin sustakin siinä hitaassa
Ja vastaavasti nopeat mutkat tuntuvat vaikeammilta ja niissä taidan menettää enemmän aikaa. Tällä hetkellä on ainakin luottavainen fiilis, että onnistuisin tällä kaudella ottamaan ennen pitkää uuden harppauksen kohti kärkeä ulkoradoillakin, mutta helpommin sanottu kuin tehty.
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Itselläni sama tavoite kuin viimeksi, eli en olisi viimeinen. Tulee olemaan vaikeaa, kun painan vielä yli 10kg (?) Folloakin enemmän ja Follo on sentään rattimiehenä ihan eri galaksissa. Toivottavasti tulee hauskaa, sen verran sanon että ulkoradoilla ei tule olemaan pokasta kiinni itsellä. Toivottavasti sataa. :)
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Ei ollut Mylliksessä noin paljoa eroa :rolleyes:
107kg on mun elopaino, kyllä se aika lähellä varmaan on. Mylliksessä tosin olin pitänyt parin päivän paaston ennen kisaa sitä varten. KKWCS:kö serious business? Tottakai! :wink:



Voisin alkaa muutenkin harjoittelemaan ihan oikeasti kuntoa ja lähinnä rasvaa pois, jos pääsisin parin-kolmen vuoden takaiseen kuntoon niin tyytyväinen olisin. :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Forssassa B-finaali lienee aivan maximi. Parempaa tuskin on luvassa. Tavoitteita en minäkään aseta, koska autotuuri ratkaisee täälläkin.. Siis ainoa tavoitteeni on pitää hauskaa ja voittaa domppari sekä Totke. Siinäpä se. :ahem:
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Siis ainoa tavoitteeni on pitää hauskaa ja voittaa domppari sekä Totke. Siinäpä se. :ahem:
Mun päätavoitteeni on tietenkin voittaa sut. Asko ois kanssa kiva voittaa. :ahem:

Forssan rata on mulle vielä täysin tuntematon mikäli keli sattuu olemaan kuiva. Jänniä aikoja edessä. Ehkä sitä muistais vielä sentäs mihin suuntaan rattia pitää milloinkin kääntää. :eek:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tavoitteena, etten olisi porukan hitain. Rata tuntematon, autot tuntemattomia. Ulkoradat on muutenkin aika pelottavia paikkoja.
 
Ylös