KKWCS Season 2010, round 4, Hyvinkää I GP

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Minäkin olen nähnyt, melko läheltä vielä! Oltiinkohan samana päivänä liikenteessä :rolleyes:
Tuli tästä mieleen lause "maailman nopein Heikki".
Vähän rupee tuntumaan, että se joka siellä Lotuksella nöyryyttää itseään parhaillaan, onkin vasta kolmanneksi nopein.

Vai suuruudenhulluusko vain vaivaa?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Mikäs tää tapaus on?
Siellä on edelleenkin niitä sunnuntaikisoja jossain vaiheessa vuotta (syksy, talvi, kevät?). Mutta ihmisiä ne kaikki on, jotkut vaan nopeampia. kilinkarvat:n yleisin lähtöruutu noissa kisoissa oli 1. ja kyllä tuo voittikin. WoPe ajoi toisinaan vielä vapaassa painoluokassa. Kerran nämä 2 olivat samassa kisassa ja väänsivät voitosta mutta pienet erot ja pari muuta ehti väliin ruutulippuun mennessä. Oli vähän kolaria jossa olin itsekin osallisena:rolleyes:

DW, hyvin Kovalainen on Lotarilla työnsä tehnyt, ja veikkaan että saa pysyä kehittyvässä remmissä ensi vuonnakin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Aika hyvin (ainakin ajassa 07:11 nousee rengaskin ilmaan :eek:) saderenkaat kyllä pitävät mutkissa... Yllättävää. Toki paljon noita nähneelle ei niinkään. Videon autoissa lähellä Haapiksen moottoreita vastaavat tehot.
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Jaahas, näin unta tulevasta Hyvinkään kisasta. Kauhukseni rata muistuttikin enemmän ränniä kuin karting-rataa. Eihän siitä sitten mitään tullut. Parhaimmat ajat aika-ajoissa olivat jotain 30s luokkaa, kun itse ajoin miehekkäästi ajan 1:30. Yllättäen en sadasosista ollut kiinnostunut unessakaan. Tuo aika oikeutti toiseksi viimeiseen sijaan. Kisailijoita toki oli se sama 21 kappaletta kuin oikeastikin. No jos uni sattuukin pitämään paikkaansa, niin Wilzkulle onnittelut. Oli meinaan kymmenen sakissa aika-ajojen jälkeen.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Homma pulkassa, juteltiin siitä mitä huomioita mä tein autosta sen rattaanvaihdon jälkeen ja Haapis myönsi että tod.näk. se isompi tälli sinne koneen kiinnitykseen on tullut jo aiemmin.
(koneen kiinnityspultti oli ottanut kunnon osuman, kierteetkin menneet)
Lisäksi olivat ilm. käsittäneet PeePeen ajaneen kokonaan kanttarin päälle, mutta näinhän ei ollut jotenka homma sitäkin kautta laukesi.
(+ totesin kyllä että kaverin tuntien se ei kylläkään ole ajamalla sitä autoa hajottanut)
Totesi myös että ratahenkilökunta ottaa aina herkästi kantaa viikkopäivinä noihin vehkeiden hajoamisiin kun niitä huomaavat, ja että vähän hankalaahan heidän on seurata jokaisen kuskin ajolinjoja kun 10 heppua radalla suhaa yhtäaikaa.

Sovittiin kisan suhteen että käydään kanttarien ylitykset yms. läpi kuskikokouksessa tarkemmin vielä ettei tule "väärinkäsityksiä".
Kirosi kanttarit ylimpään helvettiin, samoin kuin itsekin. Liian isoja tuommoselle radalle, ei niistä ole kuin ongelmia tekniikan kanssa jos sinne ajautuu....

Mutta homma kunnossa, ollut ilm. huono päivä + väärinkäsitystä myös ilmassa, sääli mutta virheitä toki sattuu, toivon mukaan ei meidän porukalle enempää :)
Jees. Hieno homma, että selkisi!
 

Örfil

Guest
Nimilätkät tilauksessa - tilatkaa NYT! Toimitus Hyvinkäällä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Maksutiedot lähetetty kuskeille forumin privalla.
Laittakaahan viestikenttään nikkinne viestiksi niin tunnistaa taas kenen maksu kyseessä :p


PS. Haaparanta sanoi että kolmella setillä ajetaan läpi, eli A/B/C ryhmityksellä.
(ajojärjestys on A-C-B totutusti, ajoryhmät väsään vkl aikana valmiiksi)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
JayR: ok, seurataan tilannetta :)

Ajoryhmät ja ryhmien järjestys julkaistu, löytyvät ekasta postauksesta :)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Maksettu myös tänään aiemmin..

Vissiin kolahti keskiviikkona kylkeen vähän pahemmin kuin yleensä. Kipua on esiintynyt ko. päivästä lähtien liikkuessa yms ja muutenkin aika arka eikä varsinkaan mitään äkkinäisiä liikkeitä uskalla tehdä. Toivottavasti menee viikossa ohi.

Noh, onneksi oli näillä näkymin viimeinen ajokerta ilman kylkiliivejä. :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Muutamat kommentit ajoryhmistä:
C:hen oli vaikea laittaa väkeä, mutta kokemus ratkaisi mm. Askon kohdalla,
Hyvinkäällä se vaikuttaa kuitenkin niin paljon ettei uskaltanut laittaa B:hen kun muutkin rookiet on C:ssä...

Nipsun, andyn, bmw:n ja peepeen arpominen ristiin oli kanssa vaikeaa,
liian vähän paikkoja A:ssa...
Arpa osui nyt Andyyn koska mies on aiempina vuosina siellä liitänyt hyvin,
pakko oli 1 valita porukasta vain.

Näillä mennään, kirjalliset valitukset voi osoittaa:
KKWCS filing offices / T. Ollok
696969 String road,
Cayman Islands
:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ahaa.. tämäpä jännä.. Musta kun tuntui että sillon kun Jussi pääsi ohi niin kaikki painostus olisi rauhoittunut huomattavasti.. Mutta ei ilmeisesti jos oltiin jossain vaiheessa ihan kolme rinnakkain.. :D

Eli jep.. Olin tosiaan ihan autuaan tietämätön mitä takana tapahtui.. :D Ajolinjat olivat mitä olivat varmaan sen takia että pelkäsin virheitä ja halusin ajaa varmanpäälle.. Aika-ajoissa ajoin enemmän rajalla kuin kisassa, jossa menin sitten kieli keskellä suuta.. S-mutkien ajoon heititkin omassa raportissasi aika osuvan arvion. En tosiaan saanut autoon kunnolla tuntumaa nimenomaan sillä osuudella. Se tuntui jotenkin vakaammalta, mutta en saanut oikein kunnolla otetta siihen.. Ja samoin se lisääntynyt varovaisuus varmasti näkyi myös siinä osassa rataa..

Viimeisen mutkan huono ajoni johtui tosiaan siitä että se oli ohituskielto-mutka, ja pidin siinä kahvitaukoja. :D :D
Tuossapa hyvä esimerkki muuten kisaa varten viime vuodelta.
Oltiin Jakkeuksen takana B-finaalissa aikas nipussa, mutta mies ei itse tätä huomannut.
Yritin päästä lähelle, mutta ilman pientä sukellusta, ei ollut saumoja edes rinnalle.
Järkeilin itsekin ajon aikana ettei Jacq varmaankaan ole mua huomannut, jotenka jätin epävarmat yritykset väliin, ja rapo sitten paljastikin että ihan hyvä niin.
Olis voinut tulla ihan kunnon isku kylkeen jos olisin "vain uskonut" Jacquesin huomanneen mut...

Eli tarinan opetus: ei sukelluksia, eikä ohituksiakaan ellei olla aivan varmoja paikasta.
Kisatunnelmassa on tietty aina oma adrenaliinipiikkinsä, mutta tiedätte varmaan mitä ajan takaa...
Jälki on rumaa jos pääsuoran päässäkin kolahtaa, eli maltti on valttia :ahem:

edit. Jacq sori että kaivelen vanhoja, mutta mielestäni on hyvä osoitus kisasta ettei edessä menevä
voi tietää kaikkea mitä takana tapahtuu kun ei peilejä ole käytössä :)
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
C:hen oli vaikea laittaa väkeä, mutta kokemus ratkaisi mm. Askon kohdalla,
Hyvinkäällä se vaikuttaa kuitenkin niin paljon ettei uskaltanut laittaa B:hen kun muutkin rookiet on C:ssä...
Tää on mun puolesta OK. Epäilinkin että saattaa käydä näin, vaikken sen kummemmin arvioinutkaan osallistujalistaa. Vaikea itsekkään arvioida kauan menee, että pääsee sinuiksi radan ja auton kanssa tuolla.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Nipsun, andyn, bmw:n ja peepeen arpominen ristiin oli kanssa vaikeaa,
liian vähän paikkoja A:ssa...
Arpa osui nyt Andyyn
Hieno homma. Täytyy tänään mennä treenaamaan Hyvinkäälle jotta pysyisin tasapäisesti A-porukan vauhdissa eli pystyisin hyödyntämään sen että pääsen katselemaan ajolinjamalleja Hyvinkään radalla enemmän ajaneilta. Jos aika-ajoissa joku porukasta Nipsu, PeePee, BMW on sitten kuitenkin minua nopeampi, niin sittenhän seuraavassa Hyvinkään tai Forssan kisassa taas jonkun muun vuoro tästä porukasta yrittää A-ryhmässä ja jättäydyn suosiolla B:hen. Näinhän se meni viime kaudellakin.
 
Ylös