KKWCS Season 2010, round 6, Hyvinkää II GP

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
jooo-o

Eiköhän tässä nyt kaikki ole sitä mietlä että hyvinkää on huippupaikka. Köyhälle kaikki on kallista. Järkkärit on jo neuvotellut hintaa reilusti alaspäin ja tuon halvemmalla kukaan ei tuota samanlaista palvelua ilman kunnan yms. tukea. Jos hintaa on liikaa niin aina voi passata. Olen tuon reilut 90e maksanut hyvinkäästä ja sen jälkeen 60e tuntuu hyvin sopivalta -etenkin kun sille on vastinetta!

Se että joku kysyy miten tuon ajoajan voisi maksimoida ei tarkoita ettäkö hyvinkäällä kannata ajaa (dick, nipsu).

Mun puolesta hyvinkäällä voisi ajaa jopa neljäkin kertaa! Siltikin Poria voi harkita kalenteriin uudeksi kisaksi tai sitten kalenterin ulkopuoliseksi. Mutta tottakai ulkoradat etusijalla.

En usko että hyvinkään autoja olisi sen kalliimpi ajattaa kuin muitakaan. Bensan kulutuksella ei näissä karkeloissa ole merkitystä. Hinta ero johtuu ratavuorkasta sekä siitä että hyvinkään autoja ei ajateta yhtä tiuhaan kuin forssan autoja sekä forsassa kait kunta sponssaa vai kunnan autoja jolloin voittoakaan ei erityisemmin tavoitellla.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
En minäkään ole tätä Hyvinkäätä väliin jättämässä hinnan, vaan aikataulujen, vuoksi.

Olen menossa tuonne Cottonringille ajelemaan joka tapauksessa, joten asiasta mainitsin kun vaihtoehtoisista radoista tuli puhtetta.

Kuten joku yllä ehdotti, ehkä tämä kisakalenteripohdiskelu pitäisi erottaa omaksi ketjukseen kautta 2011 koskien. Kauden 2010 kalenteriin nyt kukaan ei ollut koskemassa?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13811
Jes, tää on hyvähintainen yksityistilaisuus meille :thumbup:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Jos lopetetaan valitus, hinnat on saatu neuvoteltua tuohon eikä kalenteri minusta paljoa parempi voisi olla.
60 eurolla noin 25 kilometriä 120km/h kulkevilla kilpa-autoilla on ihan jees. Toki huono säkä voi harvoille tulla ja auto hyytyy.
Ja kyllä hintaan sisältyy mielestäni eri ihmisten kanssa aikaa viettäminenkin(/muiden ajon seuraaminen) kisatapahtumatuntien aikana. Mukavia reissuja.

Hyvin kiteytetty.:thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Kun nyt on valitettu tuosta hinnasta ja ajamisen kestosta, niin minä nillitän seuraavaa:
Lentävä lähtö tai suuremmat välit lähtöruudukkoon.. Eipä sillä paljoa väliä mitenkä aika-ajoissa pärjää, kun sopivalla autolla pystyi vetämään letkan ohi lähtökiihdytyksessä viimeisistä ruuduista.
Lentävän lähdön kannalla olen itse myös.
Paikaltaan startti Hyvinkäällä ehdottomasti. Lentävä lähtö olisi liian vaarallinen (ja sen takia Haaparanta siihen tuskin suostuisikaan?). Kärkiauton täytyisi pitää letka koossa ennen lähtösuoraa, jolloin takana tulevat pääsevät tulemaan imussa talla pohjassa yli 100km/h vauhdissa. Parhaimmillaan ekaan jarrutukseen tultaessa on 3-4 autoa rinnakkain siinä vauhdissa joten revi siitä sitten huumoria. Sama voi toteutua paikallaan startissakin, mutta vauhtia on tällöin paljon vähemmän..

Tietenkin on keinonsa kieltää ohitukset ekoihin mutkiin, mutta se on sitten kilpailullisuuden tappaja.

En kannata lentäviä startteja missään olosuhteessa.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ainakin joillakin radoilla ovat erikseen kieltäneet kaasupolkimeen koskemisen ennen valojen vihreäksi vaihtumista tai lipun tippumista.

En usko että Haapiskaan kauheasti tykkäilee tollaista "hollittamista". Mun mielestä tohon sais laittaa säännön koko sarjalle, ettei kaasuun saa koskea lainkaan, ennen kuin startti tapahtuu.

Ainoo probleema tossa on se, että esim. Forssassa jotkut autot tuppaili sammuilemaan, ellei niille antanut vähän kaasua. Itteki pumppailin kaasua hieman, ettei vehjes sammu vahingossakaan.

Turhat kikkailut poies.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Ainakin joillakin radoilla ovat erikseen kieltäneet kaasupolkimeen koskemisen ennen valojen vihreäksi vaihtumista tai lipun tippumista.

En usko että Haapiskaan kauheasti tykkäilee tollaista "hollittamista". Mun mielestä tohon sais laittaa säännön koko sarjalle, ettei kaasuun saa koskea lainkaan, ennen kuin startti tapahtuu.

Ainoo probleema tossa on se, että esim. Forssassa jotkut autot tuppaili sammuilemaan, ellei niille antanut vähän kaasua. Itteki pumppailin kaasua hieman, ettei vehjes sammu vahingossakaan.

Turhat kikkailut poies.
Jos radalla kieltävät sen erikseen, niin sitten ok.. Kyllä ne kierrokset menee niin alas, että pientä pintakaasua täytyy startissa pitää, jotta auto ei sammu..
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
En niinkuin vaan mitenkään usko, että Andyn ja Haikin haamustartit olisivat olleet pelkästä "kaasun hollittamisesta" johtuvia. Tappaako sekin kilpailun sitten, jos lähtöruudukkoon pistetään pidemmät välit ruutujen välille?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
En niinkuin vaan mitenkään usko, että Andyn ja Haikin haamustartit olisivat olleet pelkästä "kaasun hollittamisesta" johtuvia. Tappaako sekin kilpailun sitten, jos lähtöruudukkoon pistetään pidemmät välit ruutujen välille?
Jos luet kommenttini uudestaan, niin huomaat varmaan että pääasiallinen argumenttini liittyi turvallisuuteen!

Lähtöruudukon pidemmät välit on mielestäni hyvä idea, siitä tuskin olen mitään sanonutkaan vastaan? Lentävää lähtöä vain vastustan, koska se on vaarallinen etenkin hyvinkäällä!
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jos luet kommenttini uudestaan, niin huomaat varmaan että pääasiallinen argumenttini liittyi turvallisuuteen!

Lähtöruudukon pidemmät välit on mielestäni hyvä idea, siitä tuskin olen mitään sanonutkaan vastaan? Lentävää lähtöä vain vastustan, koska se on vaarallinen etenkin hyvinkäällä!
Juu onhan se silloin vaarallinen, kun kärkimies ei pitäisi letkaa kasassa vaan kiihdyttäisi sataseen jo lähtöviivalle tultaessa.. Vaikkei sitä vauhtia niin paljoa paikallaan starttaamisessa tulekaan, niin ei tuokaan turvallisen näköistä ollut, kun 3-4 parin ekan mutkan sumpuissa ja muutama auto pihalla heti alkuun.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Lähtöruudukon pidemmät välit on mielestäni hyvä idea, siitä tuskin olen mitään sanonutkaan vastaan? Lentävää lähtöä vain vastustan, koska se on vaarallinen etenkin hyvinkäällä!
Totta. Siinä kun voi oikeastikin lähteä lentoon. :(
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13811
Lentävässä startissa kaikilla tarkoitus olla suht´ tasaiset välit, ja sama vauhti kunnes lippu heilahtaa...
Ja paikaltaan lähdössä, niin viime kerralla oli poikkeuksellisen suuret erot eri autoilla. Varmaan kostean kelin takia. Toki samaa voi esiintyä tälläkin kertaa.
Starttitapaan en nyt ota kantaa, kaikki käy. Se on tuuria, kuinka nopean tai hyvinlähtevän auton saa...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Haluisin kuulla "virallisen" kannan tolle kaasun heruttelulle ruuduista startatessa, koska itte en oo semmosta harrastanut ja siitä saa melkoisen edun starttiin.

Onko hyväksyttyä vai ei?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Haluisin kuulla "virallisen" kannan tolle kaasun heruttelulle ruuduista startatessa, koska itte en oo semmosta harrastanut ja siitä saa melkoisen edun starttiin.

Onko hyväksyttyä vai ei?
Joillakin sitä on pakko tehdä ettei sammu ruutuun.
Sääntöihin tota ei kirjata koska ei tuota pysty valvomaan.
Jokainen taaplaa startin tyylillään siis.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13811
Itsellä on se kuva ettei pieni kaasuttelu jarru pohjassa juuri vaikuta (toki joku muu voi olla eri mieltä). Autot lähtee kiihtymään vähän erilailla juuri vauhdin mukaan. En edes varmaksi muista, olenko pientä pumppailua tehnyt mutta mielestäni en.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Itsellä on se kuva ettei pieni kaasuttelu jarru pohjassa juuri vaikuta (toki joku muu voi olla eri mieltä). Autot lähtee kiihtymään vähän erilailla juuri vauhdin mukaan. En edes varmaksi muista, olenko pientä pumppailua tehnyt mutta mielestäni en.
Joops, Enemmän se on mun mielestä korvien väli, mihin se vaikuttaa.. Pystyy ottamaan helpommin hyvän reaktion, kun on kaasujalka jo valmiustilassa. Ei tarvitse kuin ottaa jarru pois. Eihän se kaasu silloin pohjassa ole, pientä pumppailua tosiaan vaan, jotta auto ei missään nimessä pääse ainakaan sammumaan. En ymmärrä miksi sellainen pitäisi kieltääkään..
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei se hinta itselle ongelma ole, vaan sillä saatu kierrosmäärä. Enempi pidin viime lokakuun mallista 90euroa/6starttia. Hinta 1,5kertainen, ajomäärä 2kertainen. Voisin silloinkin olla mukana KKWCS-kisoissa jos osallistumismaksut olisi alle satasen, kun vaan ajomäärää saa kunnolla lisää:ahem: Kun istut autossa 2+2tuntia pyrähdyksen takia, niin on siinä ennenpitkää motivaatio koetuksella......Kouvotsvoni jaksaa ihmetyttää tässä asiassa.

En voi väittää että kalenteri olisi huono, koitetaan nyt järkkäreitten toimia ja töitä kunnioittaa mukana olemalla. Onneksi on edes hyvä kisaporukka vastassa. Enpä kauhistu, vaikka Aspenbeachin porukka toikkia lukee(oli vähän niinkuin tarkoituskin....finaalit on sitten min.10krs., kysyttävää?);)
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
En ymmärrä miksi sellainen pitäisi kieltääkään..
Ei sitä varmaan kannata sarjan säännöissä alkaa kieltämään. Radan henkilökunnan mahdollinen kielto riittänee tähän asiaan.
Säännöt sanoi:
7.2 Muilta osin radoilla pitäydytään paikallisten ratavirkailijoiden ohjeistuksessa.
Ja onhan se näemmä tällä tavalla kiellettykin. Aivan oikein.

Muistaakos joku millä radoilla tuo on kielletty? Usein tuon kiellon olen ainakin kuullut ja siksi olen välttänyt lähdössä pumppailua joka radalla. Toki jos auto ei muuten ole meinannut pysyä käynnissä, niin on joutunut vähän painamaan.
 
Ylös