KKWCS Season 2010, round 6, Hyvinkää II GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Ei sitä varmaan kannata sarjan säännöissä alkaa kieltämään. Radan henkilökunnan mahdollinen kielto riittänee tähän asiaan.
Ja tämä riittää ainakin minulle. Ei tarvita mitään erillistä kieltoa enää tälle asialle.

Muistaakos joku millä radoilla tuo on kielletty? Usein tuon kiellon olen ainakin kuullut ja siksi olen välttänyt lähdössä pumppailua joka radalla. Toki jos auto ei muuten ole meinannut pysyä käynnissä, niin on joutunut vähän painamaan.
Mä olen kuullut kiellon, ettei ajaessa saa painaa jarrua ja kaasua samanaikaisesti, mutta se ei ole mielestäni sama asia. Starttiin koskien en ole moista kieltoa kuullut. Olenko sitten kuuro?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ja tämä riittää ainakin minulle. Ei tarvita mitään erillistä kieltoa enää tälle asialle.

Mä olen kuullut kiellon, ettei ajaessa saa painaa jarrua ja kaasua samanaikaisesti, mutta se ei ole mielestäni sama asia. Starttiin koskien en ole moista kieltoa kuullut. Olenko sitten kuuro?
Ajonaikana perusteluna varmastikin, että tollai polttaa jarrut autosta melko nopiasti.

DW

2009-2016
Kantani tähän on, sallittu kun ei jää kiinni. Ei sitä kaasua tarvi mielestäni kokonaan avata. Sen verran ettei kierrokset korvissa nouse ja kytkin ei vielä ihan pure

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
C-finaaliin mennessä sitten kytkimenvaihtoruljanssi, kun osaamattomat lähtevät joustavasti liikenteeseen jalat jarrulla ja kaasulla kytkimien savutessa.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Kantani tähän on, sallittu kun ei jää kiinni. Ei sitä kaasua tarvi mielestäni kokonaan avata. Sen verran ettei kierrokset korvissa nouse ja kytkin ei vielä ihan pure
Sitä mä just yritin selittää, että kaasua pidetään päällä vain löysästi.. Siten että siinä on pientä tuntumaa, mutta kierrokset ei pahemmin nouse.. Auto lähtee tällöin kuitenkin herkemmin viivalta (ainakin mun mielestäni) ja riski auton sammumisesta jää minimaaliseksi.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
C-finaaliin mennessä sitten kytkimenvaihtoruljanssi, kun osaamattomat lähtevät joustavasti liikenteeseen jalat jarrulla ja kaasulla kytkimien savutessa.
Eipä tällaista rulianssia ole tähänkään päivään mennessä tehty.. Tietty jos ei tiedä mitä tekee, niin ei sitten kannata tehdä. :)

jari5

Well-known member
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
ilmottaudun mukaan nyt toiseen kertaan jos Cmoneyltä jäi huomaamatta toi mun elinen ilmoittautuminen:D:D:D (pientä panikointia jo tässä vaiheessa kun,meinas forssa jäädä väliin,,,tosi se oli omaa muistamattomuutta:jaska:)

Jacques

Sijainti
Helsinki
ehkä joku vois siirtää nää jonninjoutavat höpinät sättäilytopiciin, ettei ilmoittautumiset huku jarnan alle? :)

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
ehkä joku vois siirtää nää jonninjoutavat höpinät sättäilytopiciin, ettei ilmoittautumiset huku jarnan alle? :)
Ei tarvi, kyllä mä nyt taas pystyn selvinpäin näitä lukemaan :)

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Juu soitin Haapikselle, ja ajoajat ennen olleet tavallisesti 10 (harkat) + 5 (a-a) minuuttia. Ensin harjoitellaan, sitten valmiina tekemään aika -periaate.
Ei silti heille kuulemma väliä eli saadaan tasapituisemmat ajoerätkin kyllä, 8min+7min. Pari kierrosta lisää pienentää %-eroa (4-5krs vrt 6-7krs kaikille aika-ajossa).

Jacques

Sijainti
Helsinki
Mun mielestä ihan asiallinen muutos.. Aika-ajojen merkitys kuitenkin säilyy silti. Ei tuossakaan kovinkaan moneen virheeseen ole varaa.

DW

2009-2016
Arpoo juu, ei, juu, ei

Jottei Cm:n tarvitse selitellä, niin sanon itse tässä ja nyt, että yksi Kaanaa ja yksi Hyvinkää mahtuu vuodessa kalenteriin. Vaihtelun vuoksi sekin.
Paskalla autolla voin veivata puoli-ilmaiseksi täälläkin.

15-20min= 60euroa, huvista?

A: miksi pitää olla selvinpäin?
B: miksi pitää olla housut jalassa?

Ajakaahan hyvät kisat, Palaan Forssassa taasen radalle:cool:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Samaa myös. Mitä hittoa niillä euroilla tekee jollei käytä johonkin kivaan :thumbup:
Ei ratatyöntekijätkään näillä kuuhun lennä.