Formulanomi
Seksikäs rumä kääpiö
Kiitoksia kaikille osanotosta ja tsemityksestä Uskomattoman rankkaa.
Meni nelisen tuntia - useita taukoja - kaivaa hauta ja noin monen päivän stressin yms. jälkeen olen ihan loppu.
Kuulin myös yhdeltä koiraharrastajatutulta, että noiden luiden laatu olisi heikentynyt eli tämän sorttisia tapauksia olisi enemmän.
Tähän oman koiran menettämiseen liittyi myös diagnoosi, joka oli tavallaan ihan oikea...mutta tilanne muuttui jo lääkärillä ollessa (suolitukos poistui lääkärin kirjoittaessa laskua) jne. Ja omasta mielestäni lääkäri teki puutteellisen diagnoosia, kun hoidettiin väärillä (suolitukoksena) ohjeilla sunnuntaihin. Tämänkin takia tuntuu pahalta...
Meni nelisen tuntia - useita taukoja - kaivaa hauta ja noin monen päivän stressin yms. jälkeen olen ihan loppu.
En tiedä onko vakuumiluita erilaisia. Tuo Hau haun taisi olla kuivattu, mutta ilmeisesti on myös keitettyjä (vai onko keitetty ja kuivattu, en ole varma) Joka tapauksessa samat seuraukset mitä Estante kirjoitti maissista eli suolitukos tai/ja -tulehdus, kun suoli vaurioituu. Luista saattaa irrota teräväreunaisia paloja ja toinen ongelma on se, että pureeko koira palat riittävän tarkasti. Ja aina eli jos syö luuta ja tulee lähtö esim. lenkille niin hotkaiseeko silloin jne. Jos palat liian isoja, niin ne voivat juuttua suoleen ja aiheuttaa tukoksen. Varsinainen suolitukos (joka ei lähde avautumaan parafiiniöljyllä tai tehdä erittäin kallista leikkausta) on käsittääkseni aina tappava.Nyt kyllä kovasti tsemiä Nomille sekä isosta menetyksestä, että sen tuomasta taloudellisesta haasteesta. Tuttu tilanne parin vuoden takaa edellisen koiran loppuhetkiltä.
Uudelle tulokkaalle olen kyllä muutaman noita "vakuumiluita" antanut mm. palkkiona rotan tappamisesta. Kiinnostaisi tarkemmin tietää, mikä siinä osoittautui vaaralliseksi.
Kuulin myös yhdeltä koiraharrastajatutulta, että noiden luiden laatu olisi heikentynyt eli tämän sorttisia tapauksia olisi enemmän.
Tähän oman koiran menettämiseen liittyi myös diagnoosi, joka oli tavallaan ihan oikea...mutta tilanne muuttui jo lääkärillä ollessa (suolitukos poistui lääkärin kirjoittaessa laskua) jne. Ja omasta mielestäni lääkäri teki puutteellisen diagnoosia, kun hoidettiin väärillä (suolitukoksena) ohjeilla sunnuntaihin. Tämänkin takia tuntuu pahalta...
Viimeksi muokattu: