Koirajuttuja

• Viestiketjun aloittaja Ria
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Tsemiä follon dogin kuntoutukseen :)

Meidän junnupimu on alkanut ottaa tavaksi herättää mut nykyään aamunaamapesulla klo 07:00 pintaan. Toissayönä näin unta että olin toimistolla ja mulle esiteltiin konttorin uusia tusseja. Sitten yks konttoristi alkoi sohimaan nenääni tussilla että "katos kun tulee hyvin näistä uusista tusseista väriä". Siihen sitten heräsin ja pikkuneiti lipoi samalla nenääni kurnutellen. Se pitää sellaista pientä kurnutusta kun on hyvällä päällä :)

Retusta vielä sen verran että haettiin kirjastosta sheltin ja podengon koirakirjat ja kyllä on niin kaksoisolentoja podengokirja täynnä. Koiran kuono ja nenän väri on taas sheltin ja samoin korvien lupatus. Podengoilla on matalampi pää ja pystyt korvat, muuten Retsku olis podengo. Lisäksi sillä on "hylkyvirhe" muotovalio podengoista se että häntä menee ihan täysympyrän tsieguralle. Näin analysoi myös Vilman nyppijä jo alun perin pelkän kuvan perusteella.

Ria

Jäässä
Sysi on vaikuttaa aikalailla vakuuttuneelta, että takin/villapaidan laittaminen on kamalinta mitä koiralle voi tehdä. Ulkona se vielä kulkee suht OK mitä nyt ravistelee melko usein (Sen villapaidankin kanssa, Iikka suhtautu siihen takkia paremmin.), mutta sisällä se jäykistyy ensin ihan täysin. Ja valitettavasti se vaatetta tarvii. Sillä on kyllä ainakin jossain määrin kaksinkertanen turkki, mutta nyt se vaikuttaa olevan just vielä vaihtamassa karvaa. Sitä irtoaa hirmusesti siihen nähden, että kyseessä on lyhytkarvanen elukka. Tosin se irtoava karva on pääosin päällyskarvaa, mutta just nyt luulis olevan hyvä pitää ihan kaikki karva.

FO110K

Banned
Tsemiä follon dogin kuntoutukseen :)
Kiitos :)
Etenee taas tuo touhu onneksi mutta hidasta vaan tuntuu mokoma olevan, ei kai auta muuta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta....

Meidän junnupimu on alkanut ottaa tavaksi herättää mut nykyään aamunaamapesulla klo 07:00 pintaan. Toissayönä näin unta että olin toimistolla ja mulle esiteltiin konttorin uusia tusseja. Sitten yks konttoristi alkoi sohimaan nenääni tussilla että "katos kun tulee hyvin näistä uusista tusseista väriä". Siihen sitten heräsin ja pikkuneiti lipoi samalla nenääni kurnutellen. Se pitää sellaista pientä kurnutusta kun on hyvällä päällä :)
Meillä on sama, viimeistään seiskalta kömmitään viereen ja aloitetaan naamaa pesemään, toki pitäisi kieltää toi sänkyyn tuleminen mutta vähän lepsuja ollaan noiden kanssa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Johdonmukaisuus on ehkä tärkein avainsana koirien kanssa temmeltäessä.

Ainahan se ei omistajallekaan ole helppoa - tietenkään.

FO110K

Banned
Koirien kanssa asiat ovat joko tai. Ei koira ymmärrä jonkin olevan välillä sallittua, välillä kiellettyä.
En mä sanonutkaan että oltaisiin missään välimaastossa tuon asian kanssa, totesin vain että ollaan lepsuja = ei kielletä sitä.
Samaa mieltä johdonmukaisuudesta, se pitää olla jompi kumpi.

Örfil

Guest
Onko Haudi ainoa joka osaa kouluttaa koiraa?
On varmaan ainoa juuri siihen tyyliin mihin on kouluttanut. Ei taida olla muita luolakoiria täällä forumilla?

Ei koiria tarvitse välttämättä kouluttaa laisinkaan ja pärjää ihan sillä että kasvattaa koiran ihan vaan perheen tavoille. Niin kuin pienet lapset aikanaan.
Mulla on vähän sellainen fiilis että Mosse pitää koiran koulutusta ja hyvää lopputulosta sellaisena että koira menee ja kävelee kuin kone täsmällisten käskysanojen mukaan ja sitten kotona koira makaa omassa neliön kokoisessa tilassaan ja liikkuu sieltä harkituilla komennoilla syömään ja tarpeille :D Korjaa jos olen väärässä, mutta mitä tarkoitat kouluttamisella?

En kesäks meillä on tarkoitus kokeilla jos pystyisi ekaa kertaa kouluttamaan jomman kumman keppirataan. Luulisin että Cairn eli Vilma tykkäis siitä ja voisi olla innokkas oppimaan eli koulutus menisi jopa mahdollisesti perille.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Semmonen koira joka liikkuis kuin kone ois HUIKEE! Antaisin nimeks Terminaattori ja pitäisin aina semmosta mientä konemaista surinaa kun se liikkuu.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
On varmaan ainoa juuri siihen tyyliin mihin on kouluttanut. Ei taida olla muita luolakoiria täällä forumilla?

Ei koiria tarvitse välttämättä kouluttaa laisinkaan ja pärjää ihan sillä että kasvattaa koiran ihan vaan perheen tavoille. Niin kuin pienet lapset aikanaan.
Mulla on vähän sellainen fiilis että Mosse pitää koiran koulutusta ja hyvää lopputulosta sellaisena että koira menee ja kävelee kuin kone täsmällisten käskysanojen mukaan ja sitten kotona koira makaa omassa neliön kokoisessa tilassaan ja liikkuu sieltä harkituilla komennoilla syömään ja tarpeille :D Korjaa jos olen väärässä, mutta mitä tarkoitat kouluttamisella?

En kesäks meillä on tarkoitus kokeilla jos pystyisi ekaa kertaa kouluttamaan jomman kumman keppirataan. Luulisin että Cairn eli Vilma tykkäis siitä ja voisi olla innokkas oppimaan eli koulutus menisi jopa mahdollisesti perille.
Sä luit mua kuin avointa kirjaa. :ahem:

Samahan Se on lasten kanssa. Ei mun poika änkee petiin ja nuole mun naamaa.

Lisäksi pyytää lupaa, että Saako puhutella, rakas isä!

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Mosse rakastaa ja opettaa lastaan kuin koiraa, nämä koiraihmiset sitten koiriaan kuin lasta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jos olis vielä kovat pakkaseet jatkuneet, niin kyllähän joku olis jo koirastaan rukkaset tehnyt.

No, siinä vaiheessa kun piski päästää kylmän pierun, niin ei sitä kannata nahkoineen haudata. Ja onhan se hienoa kun voi vetää Tessun käteen vielä vuosikausia.:ahem: