KOIRANKAKAT KADULLA?

Koirankakat kadulla?

• Koirankakat pitää ehdottomasti kerätä kaduilta muovipusseihin

Äänet: 12 17,6%
  • Koirankakkoja ei tarvitse mielestäni kerätä; riittää kun potkii ne vähän kauemmas

Äänet: 9 13,2%
  • Sakot vaan käteen, jos ei kerää koiransa kakkoja

Äänet: 20 29,4%
  • Antaa vaan olla maassa; kyllä ne sinne häviää

Äänet: 13 19,1%
  • Ei paljon kiinnosta nuo koirankakat

Äänet: 14 20,6%

• Äänestäjiä yhteensä
    68

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Observer sanoi:
Kotikotona tuntuu olevan kova tarve näillä koirien ulkoiluttajilla kusettaa talvisin sitä koiraansa just siihen portin pielessä olevaan lumipenkkaan. :mad_old:
Roundup auttaa tähänkin.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Itsehän kerään oman koirani kikkareet kiltisti talteen (ja roskiin) ja siksipä minua riipookin, kun eräällä mummolla on tapana vastaantullessaan aina letkauttaa koiranpa*koista ja katsoo syyttävästi minun koiraani.

'Puskapassia' jo erinäisiä vuosia kannelleena tuntuu aika turhauttavalta, kun näkee jonkun jättävän lehmänkokoisen koiransa jätökset kaikkien ihasteltavaksi. Kovin mukavalta ei tunnu sekään, että alakerran vierailla on tapana pa*kottaa koiransa rappujen eteen ja tottakai se menee minun koirani syyksi - talossa kun ei muita koiria ole. :mad_old:

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Tolerantti sanoi:
En ole koira-asiantuntija, joten spekulaationi voivat olla erheellisiä. Äkkinäisenä vain kuvittelin, että pienen koiran kunto pysyy yllä lyhyillä lenkeillä. Lähes ihmisen painoinen yksilö puolestaan kaipaisi ihmisen mittaisia lenkkejä. Jos omistaja on kiireinen ihminen, olisi tietystikin kätevää, että ulkoilutus hoituisi nopeasti :doubtful: ?

Kiireiset ihmiset eivät ilmeisesti edes hanki koiria?
Meidän irlanninsetteri vaati joka päivä tunnin lenkin, että se on tyytyväinen, siinä perässä sitten tallustelee walesilainen, joka vaatii myös paljon liikuntaa. Eli, jos olet laiska liikkumaan, niin hanki vain pieniä seurakoiria!

Tietenkin isolla koiralla on myös isot tortut; kyllä hävettää joskus, kun se erehtyy paskomaan jollekkin julkiselle paikalle:yuck:

Silloin ei muovipussi riitä, pitää ola jo lapio!!!:thumbup:

Apina

Well-known member
Paljain käsinkö te koiraihmiset niitä paskoja raavitte sinne pussiin? hullun hommaa mutta ihan sama mulle. Just lensi kevään ekat kengät ikkunasta pihalle kun huomasain että olin liiskannu koiranpaskaa mennesäni:mad_old:

Ria

Jäässä
No tuskin se asuuko kaupungin keskustassa vai omakotialueella vaikuttaa ihmisen kiireisyyteen. :D Ja joku tanskandoggi pärjäisi varmasti samalla liikunnalla kun toi mun n.45 cm korkea otus. Se nyt ei tosin ihan kaapinalusmallia ole, mutta kokoero on kuitenkin selkeä.

Ja varmasti esim. joku jackrusselin terrieri hyppii seinille koostaan huolimatta, jos sen päivän ainoa aktiviteetti on korttelin ympärikävely muutaman kerran päivässä.

Ja vielä lisäys apinalle. Katsos sen pussin voi laittaa käteensä kerätä ne kakat ja kääntää sen pussin jolloin ne kakat päätyy sinne pussin sisään.

Viimeksi muokattu:

McMike

Guest
Apina sanoi:
Paljain käsinkö te koiraihmiset niitä paskoja raavitte sinne pussiin? hullun hommaa mutta ihan sama mulle. Just lensi kevään ekat kengät ikkunasta pihalle kun huomasain että olin liiskannu koiranpaskaa mennesäni:mad_old:
Sulla taitaa kenkämenekki olla aika suuri. Mikäpäs se siinä.

Se koiranpaska lähtee tosiaankin pesemällä mutta lasiin astuttuaan pelkkä peseminen ei riitä, tarvitaan usein myös lääkärissäkäynti.

Jape

Well-known member
McMike sanoi:
Vastuu siitä, mihin koira jätöksensä tekee, kuuluu koiran taluttajalle.

Itselläni on isokokoinen ja hyvätapainen skotlanninhirvikoira, jonka olen pennusta lähtien opettanut tekemään tarpeensa metsään, pois yleisiltä kulkuväyliltä. Mukanani on aina riittävästi paperia, jotta voin siivota jätökset, jos sattuisi tekemään ne jalkakäytävälle.

Tämän allekirjoitan McMiken kanssa!
Itselläni oli aikoinaan koira, aikoina jolloin koirankakat eivät aiheuttaneet näin paljon närää kuin nykyään. Koulutin myös koirani, aivan kuten McMike, tekemään tarpeensa muualle kuin juuri siihen jalkakäytävän reunaan. Koirani teki tarpeensa aina miltei ojan pohjalle, pois kuitenkin ihmisten normaaleilta kulkuväyliltä. Lapset sitten toki juoksentelevat ojien pohjissa, mutta oiskohan tässäkin myös pienen kouluttamisen paikka? ;)

Jos koira tekee jätöksiään mihin sattuu, niin kertoo se myös omaa karua kieltään sen hihnan jatkeesta.

Kiitokset muuten Jr-:lle vinkistä! :)

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Apina sanoi:
Lasten leikkilapio on myös kätevä, sillä on hyvä singauttaa ne kakat hevon kuuseen tai haudata ne samalle paikalle. Talvella voi huono koiranomistaja potkia hieman lunta päälle!!!

Muuten - kuinkahan moni koiranomistaja kerää TALVELLA kikkareet muovipussiin, vai sortuuko hän lumella peittelyyn
:confused:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
312T4 sanoi:
Mitä mieltä ollaan tästä jokakeväisestä puheenaiheesta, eli koirien kakkakasoista katujen ja pyöräteiden varsilla?

Kahden koiran omistajana olen huvittuneena seurannut ja ihmetellyt moista keskustelua; mielestäni nämä koirankakat ovat pienimpiä murheita tässä maassa! Ongelmahan on Suomessa varsin pieni, kun vertaa sitä vaikka Ranskaan, joka kylpee koirankakoissa:yuck:

Pitäisikö ne sitten kerätä muovipusseihin; jaa...

Joissakin paikoissa järjestyssäännöt määräävät, että kakat pitää kerätä pusseihin; en tiedä koskeeko tämä kaikkia Suomen kuntia ja kaupunkeja:confused:
Ei ole Suomen kunnissa enää järjestyssääntöjä lain.
Poistuivat koko Suomen kattavan Järjestyslain tullessa.
Niinpä myöskään sellaisia pysäköintikieltoja, joissa kerrottaan kyltissä ilman muuta edellytystä kiellolle, kiellon perustuvan kunnan järjestyssäännön johonkin pykälään, ei tarvitse noudattaa.
Toki kannattaa tarkistaa, ettei pysäköinti ole silti kielletty järjestyslain perusteella.

Huomattakooon vielä, että kun koira on esim. metsässä, sitä ei koske järjestyslaki, vaan ensisijaisesti metsästyslaki, sekä se, että esim. metsästä tai muutenkin siivoamatomilta ojanpientareilta ei missään olosuhteissa ole pakko paskoja kerätä. Mikä oikein onkin. Hyvää lannoitetta ja luontoon kuuluvaa tavaraa.

Tose

Kääntyy oikealle
Sijainti
The City
Tämä on mielestäni hieman paiksta riippuvainen seikka. Kyllä ne asutusalueilla pitää kerätä talteen, mutta laajoissa silmöämkantamottomissa metsissä ne saisivat olla, kunhan eivät aivan polulle jää.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Tose sanoi:
Tämä on mielestäni hieman paiksta riippuvainen seikka. Kyllä ne asutusalueilla pitää kerätä talteen, mutta laajoissa silmöämkantamottomissa metsissä ne saisivat olla, kunhan eivät aivan polulle jää.
Lain mukaan ne saa hoitamattomalle alueelle jättää, vaikka sellainenolisi keskellä taajamaa...kuten Turussa on Samppalinnanmäki osittain.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
312T4 sanoi:

Kahden koiran omistajana olen huvittuneena seurannut ja ihmetellyt moista keskustelua; mielestäni nämä koirankakat ovat pienimpiä murheita tässä maassa! Ongelmahan on Suomessa varsin pieni, kun vertaa sitä vaikka Ranskaan, joka kylpee koirankakoissa:yuck:

Pitäisikö ne sitten kerätä muovipusseihin; jaa...

Ongelmaa, joka se todellakin on, pitäisi lähteä tarkastelemaan juuri päinvastaisesta vinkkelistä kuin tuossa edellä on tehty.

Eli, mikä kumma antaa koiran omistajille oikeuden jättää omien koiriensa paskat, siis ulosteet, yleisille paikoille, esim jalkakäytäville, toisten kanssaihmisten väisteltäviksi? :confused:

Jos tähän löytyis joku hyvä syy, ni ois kiva :thumbup:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Re: Re: KOIRANKAKAT KADULLA?

Nopeahuoli sanoi:
Ongelmaa, joka se todellakin on, pitäisi lähteä tarkastelemaan juuri päinvastaisesta vinkkelistä kuin tuossa edellä on tehty.

Eli, mikä kumma antaa koiran omistajille oikeuden jättää omien koiriensa paskat, siis ulosteet, yleisille paikoille, esim jalkakäytäville, toisten kanssaihmisten väisteltäviksi? :confused:

Jos tähän löytyis joku hyvä syy, ni ois kiva :thumbup:
me halutaan olla niin ranskalaista niin ranskalaista. Siks. :thumbup:

Koko ikäni koiria omistaneena en näe ongelman ydintä siinä, että paskat jätetään ulkoilun päätteeksi korjaamatta, vaan siinä, että millanen perkeleen kuspää on ihminen, joka ottaa koiran paikkaan, jossa sitä ei ole mahdollisuus ulkoiluttaa kuin kaupungin/taajaman keskustassa.

Apina

Well-known member
Kyllä maalaiset naurais jos sais tietää kaupunkilaisten touhuista. Miksette muuten opeta piskiänne paskoon suoraan sinne muovipussiin niin ei tarvi käsiä paskaan sotkea?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Apina sanoi:
Kyllä maalaiset naurais jos sais tietää kaupunkilaisten touhuista. Miksette muuten opeta piskiänne paskoon suoraan sinne muovipussiin niin ei tarvi käsiä paskaan sotkea?
Ei me maalla naureta lain kaupunkilaisille. Miks pitäs?

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Re: Re: Re: KOIRANKAKAT KADULLA?

Runar ja Kyllikki sanoi:
me halutaan olla niin ranskalaista niin ranskalaista. Siks. :thumbup:

Koko ikäni koiria omistaneena en näe ongelman ydintä siinä, että paskat jätetään ulkoilun päätteeksi korjaamatta, vaan siinä, että millanen perkeleen kuspää on ihminen, joka ottaa koiran paikkaan, jossa sitä ei ole mahdollisuus ulkoiluttaa kuin kaupungin/taajaman keskustassa.

Näin justiin!!! Ei kannata ottaa isoja koiria tai koiria ollenkaan kaupunkien keskustaan asumaan. Koira tarvitsee aina ja aina PALJON liikuntaa, mielellään vielä vapaana juoksemista! Ei ihme, kun siellä kaupungissa on niitä purijakoiria, jotka purkavat energiaansa väärällä tavalla, kun omistajat eivät juoksuta niitä tarpeeksi!!!

:thumbup:

Hurmurisija

Well-known member
Re: Re: Re: Re: KOIRANKAKAT KADULLA?

312T4 sanoi:
Näin justiin!!! Ei kannata ottaa isoja koiria tai koiria ollenkaan kaupunkien keskustaan asumaan. Koira tarvitsee aina ja aina PALJON liikuntaa, mielellään vielä vapaana juoksemista! Ei ihme, kun siellä kaupungissa on niitä purijakoiria, jotka purkavat energiaansa väärällä tavalla, kun omistajat eivät juoksuta niitä tarpeeksi!!!

Minä kun olen alunperin maalta, niin tiedän, että tämä sama pätee myös maalaislehtoreihin. Eikö pädekin? ;)

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Täällä on nyt kaksi herraa antaneet oivan vastauksen siihen miksi sitä koiran paskaa on kaduilla.

Suljetaan!