Roundup auttaa tähänkin.Observer sanoi:Kotikotona tuntuu olevan kova tarve näillä koirien ulkoiluttajilla kusettaa talvisin sitä koiraansa just siihen portin pielessä olevaan lumipenkkaan. :mad_old:
Roundup auttaa tähänkin.Observer sanoi:Kotikotona tuntuu olevan kova tarve näillä koirien ulkoiluttajilla kusettaa talvisin sitä koiraansa just siihen portin pielessä olevaan lumipenkkaan. :mad_old:
Meidän irlanninsetteri vaati joka päivä tunnin lenkin, että se on tyytyväinen, siinä perässä sitten tallustelee walesilainen, joka vaatii myös paljon liikuntaa. Eli, jos olet laiska liikkumaan, niin hanki vain pieniä seurakoiria!Tolerantti sanoi:En ole koira-asiantuntija, joten spekulaationi voivat olla erheellisiä. Äkkinäisenä vain kuvittelin, että pienen koiran kunto pysyy yllä lyhyillä lenkeillä. Lähes ihmisen painoinen yksilö puolestaan kaipaisi ihmisen mittaisia lenkkejä. Jos omistaja on kiireinen ihminen, olisi tietystikin kätevää, että ulkoilutus hoituisi nopeasti :doubtful: ?
Kiireiset ihmiset eivät ilmeisesti edes hanki koiria?
Sulla taitaa kenkämenekki olla aika suuri. Mikäpäs se siinä.Apina sanoi:Paljain käsinkö te koiraihmiset niitä paskoja raavitte sinne pussiin? hullun hommaa mutta ihan sama mulle. Just lensi kevään ekat kengät ikkunasta pihalle kun huomasain että olin liiskannu koiranpaskaa mennesäni:mad_old:
Tämän allekirjoitan McMiken kanssa!McMike sanoi:Vastuu siitä, mihin koira jätöksensä tekee, kuuluu koiran taluttajalle.
Itselläni on isokokoinen ja hyvätapainen skotlanninhirvikoira, jonka olen pennusta lähtien opettanut tekemään tarpeensa metsään, pois yleisiltä kulkuväyliltä. Mukanani on aina riittävästi paperia, jotta voin siivota jätökset, jos sattuisi tekemään ne jalkakäytävälle.
Lasten leikkilapio on myös kätevä, sillä on hyvä singauttaa ne kakat hevon kuuseen tai haudata ne samalle paikalle. Talvella voi huono koiranomistaja potkia hieman lunta päälle!!!Apina sanoi:Paljain käsinkö te koiraihmiset niitä paskoja raavitte sinne pussiin? hullun hommaa mutta ihan sama mulle. Just lensi kevään ekat kengät ikkunasta pihalle kun huomasain että olin liiskannu koiranpaskaa mennesäni:mad_old:
Ei ole Suomen kunnissa enää järjestyssääntöjä lain.312T4 sanoi:Mitä mieltä ollaan tästä jokakeväisestä puheenaiheesta, eli koirien kakkakasoista katujen ja pyöräteiden varsilla?
Kahden koiran omistajana olen huvittuneena seurannut ja ihmetellyt moista keskustelua; mielestäni nämä koirankakat ovat pienimpiä murheita tässä maassa! Ongelmahan on Suomessa varsin pieni, kun vertaa sitä vaikka Ranskaan, joka kylpee koirankakoissa:yuck:
Pitäisikö ne sitten kerätä muovipusseihin; jaa...
Joissakin paikoissa järjestyssäännöt määräävät, että kakat pitää kerätä pusseihin; en tiedä koskeeko tämä kaikkia Suomen kuntia ja kaupunkeja![]()
Lain mukaan ne saa hoitamattomalle alueelle jättää, vaikka sellainenolisi keskellä taajamaa...kuten Turussa on Samppalinnanmäki osittain.Tose sanoi:Tämä on mielestäni hieman paiksta riippuvainen seikka. Kyllä ne asutusalueilla pitää kerätä talteen, mutta laajoissa silmöämkantamottomissa metsissä ne saisivat olla, kunhan eivät aivan polulle jää.
Ongelmaa, joka se todellakin on, pitäisi lähteä tarkastelemaan juuri päinvastaisesta vinkkelistä kuin tuossa edellä on tehty.312T4 sanoi:
Kahden koiran omistajana olen huvittuneena seurannut ja ihmetellyt moista keskustelua; mielestäni nämä koirankakat ovat pienimpiä murheita tässä maassa! Ongelmahan on Suomessa varsin pieni, kun vertaa sitä vaikka Ranskaan, joka kylpee koirankakoissa:yuck:
Pitäisikö ne sitten kerätä muovipusseihin; jaa...
me halutaan olla niin ranskalaista niin ranskalaista. Siks. :thumbup:Nopeahuoli sanoi:Ongelmaa, joka se todellakin on, pitäisi lähteä tarkastelemaan juuri päinvastaisesta vinkkelistä kuin tuossa edellä on tehty.
Eli, mikä kumma antaa koiran omistajille oikeuden jättää omien koiriensa paskat, siis ulosteet, yleisille paikoille, esim jalkakäytäville, toisten kanssaihmisten väisteltäviksi?![]()
Jos tähän löytyis joku hyvä syy, ni ois kiva :thumbup:
Ei me maalla naureta lain kaupunkilaisille. Miks pitäs?Apina sanoi:Kyllä maalaiset naurais jos sais tietää kaupunkilaisten touhuista. Miksette muuten opeta piskiänne paskoon suoraan sinne muovipussiin niin ei tarvi käsiä paskaan sotkea?
Runar ja Kyllikki sanoi:me halutaan olla niin ranskalaista niin ranskalaista. Siks. :thumbup:
Koko ikäni koiria omistaneena en näe ongelman ydintä siinä, että paskat jätetään ulkoilun päätteeksi korjaamatta, vaan siinä, että millanen perkeleen kuspää on ihminen, joka ottaa koiran paikkaan, jossa sitä ei ole mahdollisuus ulkoiluttaa kuin kaupungin/taajaman keskustassa.
Minä kun olen alunperin maalta, niin tiedän, että tämä sama pätee myös maalaislehtoreihin. Eikö pädekin?312T4 sanoi:Näin justiin!!! Ei kannata ottaa isoja koiria tai koiria ollenkaan kaupunkien keskustaan asumaan. Koira tarvitsee aina ja aina PALJON liikuntaa, mielellään vielä vapaana juoksemista! Ei ihme, kun siellä kaupungissa on niitä purijakoiria, jotka purkavat energiaansa väärällä tavalla, kun omistajat eivät juoksuta niitä tarpeeksi!!!
:thumbup:
Ilman muuta!!!Hurmurisija sanoi:Minä kun olen alunperin maalta, niin tiedän, että tämä sama pätee myös maalaislehtoreihin. Eikö pädekin?![]()
Aivan, ei koiranomistajille koirankakat ole mikään ongelma.:thumbup:Nopeahuoli sanoi:Täällä on nyt kaksi herraa antaneet oivan vastauksen siihen miksi sitä koiran paskaa on kaduilla.
Suljetaan!
:thumbup: