KOIRANKAKAT KADULLA?

Koirankakat kadulla?

• Koirankakat pitää ehdottomasti kerätä kaduilta muovipusseihin

Äänet: 12 17,6%
  • Koirankakkoja ei tarvitse mielestäni kerätä; riittää kun potkii ne vähän kauemmas

Äänet: 9 13,2%
  • Sakot vaan käteen, jos ei kerää koiransa kakkoja

Äänet: 20 29,4%
  • Antaa vaan olla maassa; kyllä ne sinne häviää

Äänet: 13 19,1%
  • Ei paljon kiinnosta nuo koirankakat

Äänet: 14 20,6%

• Äänestäjiä yhteensä
    68

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Nopeahuoli sanoi:
Täällä on nyt kaksi herraa antaneet oivan vastauksen siihen miksi sitä koiran paskaa on kaduilla.

Suljetaan!

:thumbup:
Ja myös ratkaisun ongelmaan: Niiden, joilla ei ole mahdollisuus ottaa koiraa sellaisiin oloihin, että se on mahdollisuus ulkoiluttaa muualla kuin kaupungin keskustassa ja jalkakäytävillä, ei tulisi ottaa ollenkaan koiraa.
Itse esim. en ole _koskaan_ ulkoiluttanut koiraani kaupungin kaduilla ja jalkakäytävillä. Kaikki koirani ovat aina ulkoilleet metsässä, vaikka asuinpaikkani olisi ollut kaupungissa.

Late

Peugeot 205 T16
Mitä välii sillä on vaikka koira paskantaa kävely tien reunaa. Pahempi ongelma on mun mielestä venäläisten paskat

Ria

Jäässä
Re: Re: Re: Re: KOIRANKAKAT KADULLA?

312T4 sanoi:
Näin justiin!!! Ei kannata ottaa isoja koiria tai koiria ollenkaan kaupunkien keskustaan asumaan. Koira tarvitsee aina ja aina PALJON liikuntaa, mielellään vielä vapaana juoksemista! Ei ihme, kun siellä kaupungissa on niitä purijakoiria, jotka purkavat energiaansa väärällä tavalla, kun omistajat eivät juoksuta niitä tarpeeksi!!!

:thumbup:
Mä en kyllä vieläkään ymmärrä miten se kaupungissa asuminen estää sitä liikkumista. :nope: Kukaan ei pakota kiertämään vain sitä lähintä korttelia vaan sitä voi ihan vapaasti tallustella kauemmaskin. Tällöin matkalle saa luultavasti sattumaan myös muuta kuin pelkkiä asfalttisia jalkakäytäviä. Vapaana juoksutuksessa voi tietysti isossa kaupungissa tulla jo enemmän ongelmia, jos ei halua mennä koirapuistoon. Ja vielä purijakoiriakin :rolleyes:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kyllähän se tietty ärsyttää, kun jalkakäytävät ovat lumien sulaessa täynnä koiranpaskaa. Sulamisvesien mukana öklöttävä paskavesi valuu pahimmissa kohdissa siihen jalkakäytävän keskellekin.

Ilmeisesti vain osa koiran omistajista kerää ne skeidat niinkuin kuuluisi.

Varsinkin taajamissa (ainakin isoimmissa) koiranomistajien tulisi ajatella kokonaisuutta...ei sen yhden koiran paskat ole mitään, mutta kun niitä koiria on kymmeniä, ellei satoja paskomassa samalle jalkakäytävän pätkälle....:yuck:

Pidän koirista ja osa niistä koirista on selvästikin älykkäämpiä kuin omistajansa, kaikille ei elämienpito kertakaikkiaan sovi.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Re: Re: Re: Re: Re: KOIRANKAKAT KADULLA?

Ria sanoi:
Mä en kyllä vieläkään ymmärrä miten se kaupungissa asuminen estää sitä liikkumista. :nope: Kukaan ei pakota kiertämään vain sitä lähintä korttelia vaan sitä voi ihan vapaasti tallustella kauemmaskin. Tällöin matkalle saa luultavasti sattumaan myös muuta kuin pelkkiä asfalttisia jalkakäytäviä. Vapaana juoksutuksessa voi tietysti isossa kaupungissa tulla jo enemmän ongelmia, jos ei halua mennä koirapuistoon. Ja vielä purijakoiriakin :rolleyes:
Niin...jos on pieni koira niin mikä ettei. Mutta kyllä mä katsoisin, et jos on isompi koira, niin sille on niin fyysisen kuin mielenterveydenkin vuoksi välttämätöntä päästä ainakin kahdesti-kolmesti päivässä täysin vapaana laukkaamaan, normaalin hihnassa talutuksen lisäksi.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR

Ria sanoi:
Aivan! :D

Mulla on ollut kaksi koiraa Stadissa (Nokalla; sen Stadimmaksi et pääse), ja puhun siis kokemuksesta ;) , ja vallan hyvin niitten kanssa siellä pärjäs. Tilaa on ja jos sitä haluaa lisää, niin se ei ole kun hetken hurma kun sitä lisää löytyy.

Ettei tässä nyt vaan kukostaisi se kuuluisa "kyllä minun koira osaa, mutta nuo muut!" -juttu... :rolleyes:

Oli miten oli, sekään ei anna lupaa jättää niitä paskoja sinne kaduille, asui kaupungissa tai ei. Kyllä tää kaikki lähtee sen koiran omistajan omasta asenteestä, ei mistään muusta. Meinaan ikinä en niitä paskoja itse sinne jättänyt. Asia oli siis mulle ainakin, niin kun valtaosalle, hyvin selvä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Hangossa, missä kaikki tuntee kaikki, yks keräs koiranpaskat pussiin ja tunki koiranomistajan postiluukusta sisään.

Tämän voi myös suorittaa ihan ihmispaskalla, suurempi mahdollisuus saada koiranomistaja vast'edes keräämään puppensa paskat.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!

Ria sanoi:
Hyvä, koiran omistaminen on vastuullista hommaa ja vaatii paljon omistajaltaan!!! Hyvä, että olette oivaltaneet asian! :thumbup:

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: KOIRANKAKAT KADULLA?

Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin...jos on pieni koira niin mikä ettei. Mutta kyllä mä katsoisin, et jos on isompi koira, niin sille on niin fyysisen kuin mielenterveydenkin vuoksi välttämätöntä päästä ainakin kahdesti-kolmesti päivässä täysin vapaana laukkaamaan, normaalin hihnassa talutuksen lisäksi.
Aivan! Koira on syntynyt vapaaksi, eikä hihna kaulassa. Vapaana oleminen on koiralle erittäin tärkeätä! Sääliksi käy täällä maalla ne häkkikoirat, jotka ovat koko ikänsä häkissä ja pääsevät pari kertaa syksyisin metsälle:thumbdown Lopun aikaa ne sitten räksyttää ohikulkijoille!!!

Viimeksi muokattu:

Sam.S.Walken

alias SSW
Sijainti
Espoo, Suomi
Jones sanoi:
Hangossa, missä kaikki tuntee kaikki, yks keräs koiranpaskat pussiin ja tunki koiranomistajan postiluukusta sisään.

Tämän voi myös suorittaa ihan ihmispaskalla, suurempi mahdollisuus saada koiranomistaja vast'edes keräämään puppensa paskat.
Olenpa kuullut tapauksesta että kerrostalossa oli joku koiraomistaja, joka aina anto koiransa paskoa minne sattuu ja usein sitten vielä heti ulko-oven eteen. No tämä kaveri sitten päätti kostaa, meni koiranomistajan oven eteen, veti housut alas, paskansi siihen ovelle, veti housut jalkaa, pimpotti ovikelloa ja lähti menemään. Oli kuulemma loppunut koiran kakattaminen oven eteen siitä päivästä lähtien.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Re: Re: Re: Re: Re: Re: KOIRANKAKAT KADULLA?

Nopeahuoli sanoi:
Aivan! :D

Mulla on ollut kaksi koiraa Stadissa (Nokalla; sen Stadimmaksi et pääse), ja puhun siis kokemuksesta ;) , ja vallan hyvin niitten kanssa siellä pärjäs. Tilaa on ja jos sitä haluaa lisää, niin se ei ole kun hetken hurma kun sitä lisää löytyy.

Ettei tässä nyt vaan kukostaisi se kuuluisa "kyllä minun koira osaa, mutta nuo muut!" -juttu... :rolleyes:

Oli miten oli, sekään ei anna lupaa jättää niitä paskoja sinne kaduille, asui kaupungissa tai ei. Kyllä tää kaikki lähtee sen koiran omistajan omasta asenteestä, ei mistään muusta. Meinaan ikinä en niitä paskoja itse sinne jättänyt. Asia oli siis mulle ainakin, niin kun valtaosalle, hyvin selvä.
"kyllä minun koira osaa, mutta nuo muut!"
Nääh! Sellasta koiraa ei olekaan, joka tajuais, että jalkakäytävälle ei paskanneta eikä puistoon. Kyllä se on omistaja jonka se täytyy tajuta.

Kuten sanoitkin, tottakai se on omistajasta kiinni. Se koira paskoo mihin huvittaa. Siksi se on täysin omistajan vastuulla. Mut tämä juttu nyt kai on kaikkien tiedossa ollut aina, eli ei kai tästä kiistaa ole ollutkaan?
Ite en silti kaupungin keskustaan ottais isoa koiraa, jos ei olisi taatun varmaa, että jaksaisin joka ikinen päivä käydä lenkittämässä sitä metsässä.

Täällä landella se on helppoa. Ja tsägällä asuinpaikat on kaupungissakin olleet sellaisia, että on onnistunut helposti. Paitsi silloin kun asuin Turun ydinkeskustassa. Mutta silloin mulla ei koiraa ollutkaan. Pernossa mulla jos oli taas koira. Siellä alkoi umpimetsä 50 metrin päässä talon takaa, samaten Martinmäessä oli metsää kirkon vieressä. Ei mikään puisto vaan ihan metsä jne. jne.

Ria

Jäässä
Mä en muuten asu kaupungissa, vaikka aloin tästä jarnaamaankin. Ja mä vastasin lähinnä 312T4 :lle ja muille jotka puhui täysin yleisesti kaupunkien keskustoista, kun keskustastakaan ei välttämättä ole mitenkään kohtuuton matka sinne metsäänkään.

Tässä nyt tosin tulee hyvin esiin erilaiset käsitykset muutenkin, 312T4 kertoo tuolla aiemmin:
"Meidän irlanninsetteri vaati joka päivä tunnin lenkin, että se on tyytyväinen, siinä perässä sitten tallustelee walesilainen, joka vaatii myös paljon liikuntaa."

No, tunnin lenkki ilmeisesti ainoana kunnon lenkkinä päivässä ei mitenkään vastaa mun käsitystä paljosta liikunnasta. Iikka kävelee päivässä yleensä reilu pari tuntia (tai selvästi enemmänkin), tosin jaettuna useampaan lenkkiin. Kuitenkaan en käytä sitä välttämättä montaa kertaa päivässä metsässä, vaikka siihen mahdollisuus olisikin. Vaikka ei se metsä tosin ihan tosta vierestä alakaan. Sinänsä uskon kyllä vapaana pitämisen hyödyllisyyteen (niitten pienienkin koirien kohdalla, samallalailla ne koiria on), mutta olen ajatellut noin kerran päivässä (eikä välttämättä edes ihan joka päivä) olevan täysin riittävää. Ainakin ton mun nuuskuttelijan tapauksessa, se kun saattaa irti ollessakin vaan nuuskutella ja ravata sitten seuraavalle mättäälle nuuskimaan, joten se siitä vapaana laukkaamisesta.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Ria sanoi:
Mä en muuten asu kaupungissa, vaikka aloin tästä jarnaamaankin. Ja mä vastasin lähinnä 312T4 :lle ja muille jotka puhui täysin yleisesti kaupunkien keskustoista, kun keskustastakaan ei välttämättä ole mitenkään kohtuuton matka sinne metsäänkään.

Tässä nyt tosin tulee hyvin esiin erilaiset käsitykset muutenkin, 312T4 kertoo tuolla aiemmin:
"Meidän irlanninsetteri vaati joka päivä tunnin lenkin, että se on tyytyväinen, siinä perässä sitten tallustelee walesilainen, joka vaatii myös paljon liikuntaa."

No, tunnin lenkki ilmeisesti ainoana kunnon lenkkinä päivässä ei mitenkään vastaa mun käsitystä paljosta liikunnasta. Iikka kävelee päivässä yleensä reilu pari tuntia (tai selvästi enemmänkin), tosin jaettuna useampaan lenkkiin. Kuitenkaan en käytä sitä välttämättä montaa kertaa päivässä metsässä, vaikka siihen mahdollisuus olisikin. Vaikka ei se metsä tosin ihan tosta vierestä alakaan. Sinänsä uskon kyllä vapaana pitämisen hyödyllisyyteen (niitten pienienkin koirien kohdalla, samallalailla ne koiria on), mutta olen ajatellut noin kerran päivässä (eikä välttämättä edes ihan joka päivä) olevan täysin riittävää. Ainakin ton mun nuuskuttelijan tapauksessa, se kun saattaa irti ollessakin vaan nuuskutella ja ravata sitten seuraavalle mättäälle nuuskimaan, joten se siitä vapaana laukkaamisesta.

Ilmeiseti et tunne"Hullua Irlantilaista". Sillä on yltiöpäinen luonne; vapaaksi päästyään se juoksee 100% lasissa koko ajan. Talvella juokseminen tapahtuu vapaana ja umpihangessa. Se kun juosee täysiä tunnin umpihangessa, niin siinäpä tuleekin hyvät liikunnat, myös ulkoiluttajalle. Walesilainen ei kehtaa juosta täysillä, kuin silloin tällöin; niinpä se ei olekkaan illalla niin poikki kuin irlantilainen kaverinsa!!!

Eli koirarodut ovat erilaisia; onneksi:ahem:

McRäkä

Banned
Jos tavoiteltaisiin ihannevaltiota, ja saisin valita kummasta ensin päästään eroon, koiranpaskoista jalkakäytävällä, vai karkkipapereista yms. maatumattomasta sonnasta, olisi valinta ehdottomasti jälkimmäinen.

Koiranpaska katoaa kyllä muutamassa kuukaudessa, mutta paperit ei. Ei voida vaatia koiranomistajia keräämään lemmikkien papanoita, jos eivät karkinmässyttäjäpennut yms. tupakkiheebot lakkaa heittelemästä jätöksiään ympäristöön. Siinä on kyllä ääliömäisyys huipussaan.

PS. En omista koiraa.
PPS. Jos se teidän konttaava silmäterä hieman kakkaa maistaakin, se vaan parantaa sen vastustuskykyä. Luulenpa että useampi meistä on jotain vastaavaa konttausikäisenä maistanut, ja vielä täällä foorumeilla mesoaa :thumbup:

McMike

Guest
Tuossa käydessäni iltalenkillä koirani kanssa huomasin jälleen rikottuja kaljapulloja jalkakäytäville. Aika ikäviä ovat jos koira niihin astuu, sitä ei pesemällä hoideta.

Koiran jätökset maatuvat parissa päivässä mutta lasi säilyy luonnossa useita satoja vuosia. Koiranpaskoista kyllä juttua riittää mutta kaljapullonsärkijöistä ei. Ja kaiken kukkuraksi nämä kaljapäissään hilluvat tyypit vastaan tullessaan rupesivat puhumaan että koiria sitä täällä vaan yöaikaan käytetään jalkakäytävillä vaikka olimme juuri aikaisemmin käyneet ensin metsässä, jonka jälkeen teimme pienen kävelylenkin.

Tuli muutama valittu sana sanottua sille kaljakängille ja iso koira kun mukana oli niin eipä ollut joukosta ketään joka olisi uskaltanut lähemmäksi tulla. Olisin antanut koirani vapaasti käydä kiinni, mikäli tarvetta siihen olisi ilmennyt.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
McMike sanoi:
Tuossa käydessäni iltalenkillä koirani kanssa huomasin jälleen rikottuja kaljapulloja jalkakäytäville. Aika ikäviä ovat jos koira niihin astuu, sitä ei pesemällä hoideta.

Koiran jätökset maatuvat parissa päivässä mutta lasi säilyy luonnossa useita satoja vuosia. Koiranpaskoista kyllä juttua riittää mutta kaljapullonsärkijöistä ei. Ja kaiken kukkuraksi nämä kaljapäissään hilluvat tyypit vastaan tullessaan rupesivat puhumaan että koiria sitä täällä vaan yöaikaan käytetään jalkakäytävillä vaikka olimme juuri aikaisemmin käyneet ensin metsässä, jonka jälkeen teimme pienen kävelylenkin.

Tuli muutama valittu sana sanottua sille kaljakängille ja iso koira kun mukana oli niin eipä ollut joukosta ketään joka olisi uskaltanut lähemmäksi tulla. Olisin antanut koirani vapaasti käydä kiinni, mikäli tarvetta siihen olisi ilmennyt.
Hyvä MC!!! Asiaa; joo kyllä ne pullonsärkijät ovat paskaporukkaa, ja pullonsiruihin särkevät jalkansa myös PIKKULAPSET!!! Särkemisestä pitäisi sakottaa lunnolla, mukava,a että kaljaveikot vielä pelkäävät isoja koiria!!! Sama täällä; irlanninsetteri herättää kunnioitusta kadulla:thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
312T4 sanoi:
Hyvä MC!!! Asiaa; joo kyllä ne pullonsärkijät ovat paskaporukkaa, ja pullonsiruihin särkevät jalkansa myös PIKKULAPSET!!! Särkemisestä pitäisi sakottaa lunnolla, mukava,a että kaljaveikot vielä pelkäävät isoja koiria!!! Sama täällä; irlanninsetteri herättää kunnioitusta kadulla:thumbup:
Pullonsärkijät ovat paskaporukkaa - olen samaa mieltä. Mutta yhtä v-mäisiä ovat ne koiranomistajat, jotka eivät siivoa lemmikkiensä jätöksiä.

Minusta pullojen särkeminen, karkkipapereiden tai tupakantumppien heittäminen kadulle eivät liity mitenkään koirien paskomiseen kadulle. Mutta ei liene ensimmäinen kerta, kun muutetaan puheenaihetta ja pyritään oikeuttamaan tekoja toisten pahoilla teoilla.

Ylipäätään eipä tuo koirilla uhittelukaan kuulosta kovin täysipäiseltä. Ehkäpä kyse oli lähinnä provosta.....

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Formulanomi sanoi:
Pullonsärkijät ovat paskaporukkaa - olen samaa mieltä. Mutta yhtä v-mäisiä ovat ne koiranomistajat, jotka eivät siivoa lemmikkiensä jätöksiä.

Minusta pullojen särkeminen, karkkipapereiden tai tupakantumppien heittäminen kadulle eivät liity mitenkään koirien paskomiseen kadulle. Mutta ei liene ensimmäinen kerta, kun muutetaan puheenaihetta ja pyritään oikeuttamaan tekoja toisten pahoilla teoilla.

Ylipäätään eipä tuo koirilla uhittelukaan kuulosta kovin täysipäiseltä. Ehkäpä kyse oli lähinnä provosta.....
Ei, kyllä ne ihmiset koiria pelkää; aina kysellään, eihän SE PURE?

Kakkaisaa kevättä:thumbdown :thumbdown :thumbdown

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
312T4 sanoi:
Ei, kyllä ne ihmiset koiria pelkää; aina kysellään, eihän SE PURE?
Provolla tarkoitin lähinnä McMiken ja sinun kommenttia, en joidenkin ihmisten mahdollisia koirapelkoja tms. Muussa tapauksessa tuota sinun kommenttiasi on hankala käsittää....täysin irrelevantti lausahdus nääs. ;)

Hieman ärsyttävää, jos suht'koht' kookkaan koiran omistajat eivät hallitse edes omia ajatuksiaan - miten onkaan niiden koirien hallinnan kanssa ?
Kakkaisaa kevättä:thumbdown :thumbdown :thumbdown
Ei kyllä sitä jatkuu koko vuoden....:thumbup: :thumbup: :thumbup: