Kommentointia moderoinnin ja ylläpidon tekemisistä

• Viestiketjun aloittaja JPP
  • Aloituspäivämäärä

Big Scary Animal

Well-known member
Kun teet viikossa 20 quote-korjausta, niin jossain aiheessa tulee otettua huumori aseeksi.

Toivottavasti ymmärsit ja sisäistit viestin sisällön.

Yksityisviesti siksi ettei julkisesti nolaa toista. Mutta näköjään niitäkin saa julkistaa.

Ja kannattaa tutustua sääntöihin. Siellähän tuo lukee selkeästi miten lainataan tekstiä. Muista myös laittaa linkki alkuperäiseen uutiseen.
Sinä sitten et mitään sisäistänytkään.

Ei ole minun asiani/ongelmani montako quote-korjausta valitsemassasi tehtävässä teet. Minun asiani on se, miten asian minulle ilmaiset, muulla ei väliä ole.

Sisäistitkö nyt?

SJ

F1 asijan tuntia
Ai se "likainen kinkku" eli mutakuonottelu poistettiin sen takia, että Ham-nimestä johdettua kinkkua tunaattori piti asiattomana? Heh.

Tarvitaanko tänne safe space?
Foorumihan on tällä hetkellä yhden moderaattorin yritys rakentaa henkilökohtainen safe space, jossa kaikki vähänkin epämiellyttävä käytös on kiellettyä ja yleensä johtaa suoraan banniin. (Paitsi kun tein altterin ja postasin saman vittuilun sillä heti omalla nimimerkilläni postatun identtisen vittuilun perään, niin altterini sai vain yksityisviestin. :confused:) Ehkä tänne tarvitaan alue, jossa keskustelu on sallittua ja yhdistetään loput alueista Turva-alue-nimiseksi keskustelualueeksi. Tällä hetkellä tämä Riepon jatkuva ylireagointi näyttää johtavan näivettyvään keskusteluun, kun enää kouralliseen ketjuja jaksetaan postata yhtään mitään. Tai ehkä postailu onkin aktiivista mutta viestit vain salaa poistellaan.

Ylireagoinninkin kanssa voisi vielä elää, jos se olisi vain viestien sensurointia, mutta omalla kohdallani käämi meni siihen, kun moderaattorit kirjoittivat viestini uusiksi muuttaen asiamerkitystä, eli toisin sanoen kyse oli identiteettivarkaudesta ja viestien väärentämisestä. Myöhemmässä vaiheessa viestit vain alkoivat kadota itsestään vailla infoa siitä, että mikä niissä voisi olla vialla. Huvittavasti tuntuu välillä käyvän niin, että kun postaa pelkästään vittuillakseen, niin siitä tulee vähemmän penalttia kuin huolimattomasta kirosanan käytöstä tai foorumin sisäpiirijutuksi miellettävän etiketin rikkomisesta.

Viimeksi muokattu:

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Seuraavat voitaisiin myös poistaa jatkossa:

- Vale, viittaa epärehellisyyteen
- Räkä, viittaa kehon eritteeseen
- Hulk, viittaa mielikuvitushenkilöön vaikka on ihan todellinen henkilö
- Checo, viittaa lempinimeen, mutta ei voi koskaan olla liian varma
Eivät nuo kyllä ole epäasiallisuudessa ihan samalla tasolla sen kanssa, että eräskin kirjoittelija viittaa Hamiltoniin joka ikinen kerta väännöksellä "likainen kinkku" tms.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Eivät nuo kyllä ole epäasiallisuudessa ihan samalla tasolla sen kanssa, että eräskin kirjoittelija viittaa Hamiltoniin joka ikinen kerta väännöksellä "likainen kinkku" tms.
Tuleeko sinulle likaisesta mieleen mustat ihmiset? Aika rasistista.

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Tuleeko sinulle likaisesta mieleen mustat ihmiset? Aika rasistista.
Itse asiassa aluksi tulkitsin tuon "likaisen" kuvaavan Hamiltonin otteita radalla. Yhtä kaikki, onhan tuo nyt ihan älyttömän ruma nimitys.

ProjectMaster

Well-known member
Ja nuo ovat ehkä Räkää lukuunottamatta ihan toimittajien ja selostajien käyttämiä nimityksiä, joita ei käytetä halventavana nimenä jostain kuljettajasta. Eikä tietääkseni Räkääkään käytetä yleisesti halventavana. Kinkuttelu menee samaan kastiin Nolonson ja Perstappenin kanssa. Useinhan sen huomaa muusta viestistä, käytetäänkö lempi- tai haukkumanimeä hyvässä vai huonossa mielessä.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Pitäiskö kokeilla semmosta systeemiä, että tehdään moderaattoreiden kesken lista sallituista ja kiellettävistä lempinimistä heti kun foorumistit on päässeet yksimielisyyteen, että mitkä sallitaan ja mitkä kielletään.

markot

Well-known member
Nykyisellä linjalla täältä tapetaan ihan kaikki keskustelu, palsta on jo merkittävästi näivettynyt tämän johdosta. Mikä Antsaa Rieppoo? Olen ollut palstalla aktiinen vuodesta 1999 asti, nimemerkki vaihtui 2005 koska tunnusta ei voitu palauttaa. Tää nykyinen linja on niin syvältä sieltä itsestään kuin olla voi.

Hyvinkin asiallinen keskustelu yksikertaisesti vain poistetaan koska se ei sattumoisin liittynyt otsikon aiheeseen vaikka se itse asiassa nimenomaisesti liittyi otsikon aiheeseen.

Antaakaa kuskien nimistä johdetut lempinimet vilistä keskustelussa värittämässä sitä.

Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Nykyisellä linjalla täältä tapetaan ihan kaikki keskustelu, palsta on jo merkittävästi näivettynyt tämän johdosta. Mikä Antsaa Rieppoo? Olen ollut palstalla aktiinen vuodesta 1999 asti, nimemerkki vaihtui 2005 koska tunnusta ei voitu palauttaa. Tää nykyinen linja on niin syvältä sieltä itsestään kuin olla voi.

Hyvinkin asiallinen keskustelu yksikertaisesti vain poistetaan koska se ei sattumoisin liittynyt otsikon aiheeseen vaikka se itse asiassa nimenomaisesti liittyi otsikon aiheeseen.

Antaakaa kuskien nimistä johdetut lempinimet vilistä keskustelussa värittämässä sitä.
Sama itku ollut FW08:sta ja Rennqeistäkin kun Asiakeskustelua moderoivat.

Aina löytyy kirjoittajia jotka asettavat itsensä muiden yläpuolelle, joita ei vuosikausia vanhat säännöt ei koske. Kun siihen puuttuu niin nimitellään modeja. Tai uhkaillaan tai toivotaan kuolemaa moiselle ja perheenjäsenille.

Että näin fiksuja ASIAKIRJOITTELIJOITA täällä on.

Pääosin keskustellaan keskustelusta eikä aiheesta.

Huomautan että Forumilla ON Vapaa keskustelu, missä saa olla vapaammin.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Itse asiassa aluksi tulkitsin tuon "likaisen" kuvaavan Hamiltonin otteita radalla. Yhtä kaikki, onhan tuo nyt ihan älyttömän ruma nimitys.
No tossa tapauksessa näkisin että ongelma on sitten kulloisessakin etuliitteessä mikä liitetään kuhunkin kuskiin. Ihan selvää on ettei neekeri-kinkkuja yms tule sallia, mutta Ham - > kinkku vertautuu mun silmissä ihan täysin esim Button - > nappiin.

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Sijainti
Parc Fermé
No tossa tapauksessa näkisin että ongelma on sitten kulloisessakin etuliitteessä mikä liitetään kuhunkin kuskiin. Ihan selvää on ettei neekeri-kinkkuja yms tule sallia, mutta Ham - > kinkku vertautuu mun silmissä ihan täysin esim Button - > nappiin.
Tai kaasu -> GAS = Gasly.

OT, mut lähtikös tää "smoked ham" (suomeksi paahtunut kinkku yms) - termi siitä liikkeelle kun jossain aika-ajossa Hamiltonin autosta levisi motti?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Ihmetyttää, kun ylläpito sallii Hamiltonin kinkuksi nimittelyn. Vieläpä kun käyttäjä korosti rasistisena tyyliin "paahtunut kinkku" tai vst. nimitys.
Eli jospa nyt sitten oikeasti vedetään tällä aiemmin ehdottamallani kuviolla:
Pitäiskö kokeilla semmosta systeemiä, että tehdään moderaattoreiden kesken lista sallituista ja kiellettävistä lempinimistä heti kun foorumistit on päässeet yksimielisyyteen, että mitkä sallitaan ja mitkä kielletään.

Joel Hallikainen

Muusikko
Seuraavat voitaisiin myös poistaa jatkossa:

- Vale, viittaa epärehellisyyteen
- Räkä, viittaa kehon eritteeseen
- Hulk, viittaa mielikuvitushenkilöön vaikka on ihan todellinen henkilö
- Checo, viittaa lempinimeen, mutta ei voi koskaan olla liian varma
Kyllä näitä lempinimiä riittää. Mitäpä jos modet ottaisi rennommin ja antaisi forumin elää. Välillä meininki kuin jossain nunnaluostarissa.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Kyllä näitä lempinimiä riittää. Mitäpä jos modet ottaisi rennommin ja antaisi forumin elää. Välillä meininki kuin jossain nunnaluostarissa.
Se ei onnistu koska osa osaa noudattaa sääntöjä ja osa asettaa itsensä niiden yläpuolelle kun ei osaa niitä noudattaa itsekkyydessään. Sitten alkaa itku kun toi sanoi pillu mutta minä en saa sanoa vittu. Toi sanoi kinkku, mutta minä en saa sanoa hiekkaneekeri. Joku pahoittaa mielensä Nastolan pastorista jne.

JA PANNAAN NYT VIELÄ KERRAN ETTÄ TÄÄLLÄ ON OSIOITA,KUTEN F1-vapaa ja Vapaa keskustelu missä saa olla just niin lapsellinen/rennosti/valitsesopivamääre kun on suunnilleen. Eipä Ralli-puoltakaan kukaan moderoi kun Report post-napin painalluksesta.

Et uskokaan kuinka paljon on tullut viestejä toisista kirjoittajista ja esimerkkejä viesteistä jotka tulisi moderoida.
Siksi selkeät säännöt helpottaa elämää,vaikka toiset niiden yläpuolelle haluaakin asettua.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Vapaan keskustelun kisaseuranta-toikki on ihan mesta paikka. Mutta siellä kaikki ymmärtää ettei se ole asiakeskustelua ja keskustelu käydään kieli poskessa.

Suosittelen vilkaisemaan. Vitut sallittu.