Krapulan neliö

Archie

Well-known member
Tätä asiaa on tullut analysoitua viime aikoina ihan kunnolla. On nimittäin niin, että nuorempana saatoin vetää älyttömät kännit, mutta 6-8 tunnin nukkumisen jälkeen olo oli ihan ok. Vähän väsytti ja niskat oli jumissa. Tämä herätti tiettyä kateutta ja epäuskoa lähipiirissä - itse vain arvelin olevani edelleen kännissä. Nyt kolmenkympin paremmalla puolella krapulat ovat alkaneet vaivata. Riehakkaan illan jälkeisenä päivänä vituttaa eikä fyysinen olokaan tunnu järin ylevältä. Niin ja jos ilta oli tarpeeksi riehakas, niin toipuessa voi mennä parikin päivää.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Siirretty rapula: viime perjantaina pikkujoulut, lauantaina pikkujoulut, sunnuntaina muuten vaan saunailta ja maanantaina pikkujoulu. Siinä meni itsenäisyyspäivä krapurallatellessa, keskiviikko kalpeena, torstai totisena mutta huomenna jo pirteenä.

JNF

Well-known member
Kyllä nyt alkoi vanheneminen pelottamaan. Toistaiseksi pahin krapula oli aika paha aamu- ja iltapäivän ajan, mutta illalla en tuntenut enää juuri mitään. Ja tuolla reissulla meni kyllä huolella överiksi, ettei siitä pitäisi kiinni olla. Pää ei ole juomisen jälkeen oikeastaan koskaan ollut kipeä, ja muutenkin kärsin pääkivusta hyvin harvoin. Saas sitten nähdä miten käy kun vuosia kertyy lisää.

Sellanen omituinen piirre on juomista seuraavassta yössä (aamussa), että en pysty nukkumaan pitkään. Aina tulee herätty n. viiden tunnin unien jälkeen. Sitten illalla alkaa väsyttämään kauheana.

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
Nuorempana ei ollut ikuna kankkusta, vasta kun alko lähenemään kolmeakymppiä niin ne alko. Nykyään ne on jo hirveitä. Kunnolla kun nappaa niin seuraava päivä menee sängyssä maaten. Sen takia koitankin vältellä viikonloppukännejä, mulla kun muutenkin menee abt 20 viikonloppua vuodesta duunissa.
Mulla on myös aivan tajuton nälkä kun krabbis alkaa poistua. Kädet täristen tilaan kiinalaista safkaa tai pitsaa tai whateveriä, mutta kun alan syömään niin ekojen suupalojen jälkeen alkaa tökkimään. Ketuttaa :alppu: :jaska:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Allekirjoitan myös tuon, että krapulat pahenevat iän myötä, mitä ne ovat lainkaan kun saan 30 v. mittariin :nope: Harvemmin sitä oikeen krapula tulee, kun pysyn enemmänkin tuolla olutpuolella ja oluesta ei krapulaa saa juuri millään, tuskin edes humalaa. Mutta jos oi,een viinaa litkitään, niin lauantai-illan ryyppäjäiset eivät oikeen ole suosiossani, koska sillon pitäis tosiaan ottaa maanantai töistä vapaaksi.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Itse en harrasta juopottelua lain. Joskus todella harvoin saatan erehtyä ruokailun yhteydessä juomaan lähestulkoon kokonaisen viinipullon, joka kilahtaa hattuun. Viimeisin tällainen erehdys tapahtui tänä syksynä yrityksen juhlissa. Olin paljon pahemmin juovuksissa kuin mitä olin suunnitellut. Tajusin tämän kotimatkalla bussissa. Jo kotona puolen yön aikaan kärsin valtaisasta henkisestä krapulasta ja seuraava aamu oli todella epämiellyttävä. Iltapäivällä olo oli jo ihan normaali, tosin autolla en uskaltautunut vielä ajamaan.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Krapulat on kyllä muuttunut nuoruudesta jotenkin. Muistan, kun joskus alle kaksikymppisenä oksensin vielä illalla kuuden aikaan, ja siis vain yhden illan ottamisen jälkeen. Mutta silti pytyi jotenkuten normaalisti toimimaan sen päivän aikaan, ja seuraavana päivänä oli ihan normiolo.

Nykyisin krapulaa harvemmin on (ei ollu tiistainakaan, KnowHow huom! :wink: ). Mutta silloin kun se tulee, niin voi luoja... tärinä alkaa jo aamuyöstä. Ei pysty nukkumaan, ei voi olla pitkällään, muttei voi noustakaan. Ei uskalla liikkua, ja rukoilee vaan kuolemaa, kun on niin tuskallinen olo. Välillä nousee karmea kylmä hiki, välillä paleltaa ja välillä on kuuma. Jossain vaiheessa tekee mieli syödä jotain, mutta eihän mikään pysy sisällä. Kun viimein onnistuu torkahtamaan, niin unet on sekavia painajaisia. Viime lauantaina oli just tuollanen, ja vielä sunnuntaina tuntui, että tärisen ja heikottaa :nope:

H_Hihhuli

Well-known member
Juopottelua seuraava unettomuus on oire, joka on tullut, kun kolmekymppiä lähestyy. Ennen saatoin nukkua hyvin seuraavan päivän ja yöt.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Palkopoika sanoi:
Nuorempana ei ollut ikuna kankkusta, vasta kun alko lähenemään kolmeakymppiä niin ne alko. Nykyään ne on jo hirveitä. Kunnolla kun nappaa niin seuraava päivä menee sängyssä maaten. Sen takia koitankin vältellä viikonloppukännejä, mulla kun muutenkin menee abt 20 viikonloppua vuodesta duunissa.
Mulla on myös aivan tajuton nälkä kun krabbis alkaa poistua. Kädet täristen tilaan kiinalaista safkaa tai pitsaa tai whateveriä, mutta kun alan syömään niin ekojen suupalojen jälkeen alkaa tökkimään. Ketuttaa :alppu: :jaska:
jep..
mul on justiin tuo muutos menossa..

Tosin ei vieläkään niin kauheita kankkusia yleensä ole, mutta kuitenkin sen verran että seuraavana päivänä sentään tuntee että edellisiltana on ottanut. 5 vuotta sitten (=20v) ei ollut mitään eroa normiaamuun.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jacques sanoi:
jep..
mul on justiin tuo muutos menossa..

Tosin ei vieläkään niin kauheita kankkusia yleensä ole, mutta kuitenkin sen verran että seuraavana päivänä sentään tuntee että edellisiltana on ottanut. 5 vuotta sitten (=20v) ei ollut mitään eroa normiaamuun.
Odota ny maltilla vielä noin 15 vuotta, niin johan pääset nauttimaan kunnon kankkusista, etkä mistään lasten leikkikrapuloista.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Mulle ei tule krapula vaikka miten kittais.
Yhden ainoan kerran on tullut mutta sillon join punaviiniä ja kaljaa ja kirkkahia sekasin.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Tänä vuonna on kerran ollut krapula :(

Toista en aio hankkia, vaikka tänään ehkä pari olusta otankin. Eipä kyllä ole enää aikoihin kunnon tinttaaminen kiinnostanutkaan - ei muuten nuorempanakaan :thumbup:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Jonkki sanoi:
Mulle ei tule krapula vaikka miten kittais.
Yhden ainoan kerran on tullut mutta sillon join punaviiniä ja kaljaa ja kirkkahia sekasin.
Odota ny maltilla vielä noin 15 vuotta, niin johan pääset nauttimaan kunnon kankkusista, etkä mistään lasten leikkikrapuloista.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Ma pelkaan jo sunnuntaita. Lauantaina laulattaa, mutta sunnuntaina koysikauppaan. :nope:

Captain Howdy

Well-known member
Joo-o. Oma krapulakäyttäymisein:

Termit:
dv = dokausvuorokausi
kv = krapulavuorokausi

1 dv = 2 kv, lievähköt mielialahäiriöt + pahat olot sekä närästys
2 dv = 4 kv, mielialahäiriöt + pahat olot sekä polttava närästys
3 dv = n. 6 kv, vakavat mielialahäiriöt + pahat olot sekä raastava närästys
4 dv = n. 7 kv, lukitus Kilpisjärven laitokseen + pahat olot sekä vatsanpohjan vaihto

4 päivää olen testannut. Siis sellaista tauotonta dokaamista.