Kuka hyötyy luistonestottomuudesta.

  • Viestiketjun aloittaja L4z!
  • Aloituspäivämäärä

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Mediaprofeetta sanoi:
Noita liukumisia on kyllä mukava katella, mutta ohan se aika huvittavaa, että heti kun yhden kerran joku vähän vetelee sladissa niin sitä ihastellaan silmät selällään. Kertoo siis jotain lajin nykytilasta, kun tollaset pikkujutut tuntuu jo niin ihmeellisiltä.
Ennemmin kuin yksittäisinä ajoliikkeinä, luistoneston poistuminen näkyy parempina ja tapahtumarikkaimpina kisoina. Niitä sitten jo kelpaakin ihastella silmät selällään, koska sen parempaa moottoriurheilua ei olekaan kuin tapahtumarikas F1-kisa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mitenkähän niitten ohitusten käy? Enemmän niitä tulee edellä ajavan virheestä, mutta "normaalit" ohitukset varmaan sen verta riskikkäitä, että miettii varmaan kuski jos toinenkin kannattaako lähteä yrittämään, kun auto hankalampi pitää lapasessa kuin aikaisemmin.. Voin tietty olla totaalisen väärässäkin.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Virheet lisääntyy, mutta ihan perinteinen man vs. man ohittaminen ei lisäänny niin kauan 100 metrin puhtaan ilman turva-alue auton perässä pysyy tallella.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Silk Cut Jaguar sanoi:
Virheet lisääntyy, mutta ihan perinteinen man vs. man ohittaminen ei lisäänny niin kauan 100 metrin puhtaan ilman turva-alue auton perässä pysyy tallella.
Saattaa lisääntyäkin. Ainakin jos jarrupaikkojen löytämisen hankaluus jatkuu testien tapaan. Sillon saattaa edellä ajava paineen alla alottaa jarrutuksen reilusti liian aikasin jollon taitava kuski takana kääntää vaan rattia ja menee ohi helposti...eri asia sitten pysyykö linjalla vielä mutkassa, mutta sitä parempi oikeestaan... :thumbup:

Eli kyllä ne man vs. man ohitukset lisääntyy jos virheitä tapahtuu enemmän...
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Ainakin luulisi, että toisen auton seuraaminen on entistä vaikeampa, kun auto meinaa lähteä muutenkin lapasesta. Näin veikkaisin...
 

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
315
Sijainti
Suomi - Finland
Luistonestottomuudesta hyötyvät ainakin maailmanmestarit Räikkönen ja Alonso sekä pappaosaston Barrichello, Coulthard, Fisichella ja Trulli. Tällä eläkeläisten osastolla on jo yli vuosikymmenen takaa kokemusta ilman luistonestoa ajamisesta ja Räkä ja Alonso nyt vain ovat sarjan parhaat kuskit omaksumaan kaiken jne...

Sitten on toki Lewis ja Heke. Ajoivat GP2-sarjassa ilman ominaisuutta, joten myös heillä jonkinlainen pohja vaikeampaan ohjaukseen.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eddie Rickenbacker sanoi:
Luistonestottomuudesta hyötyvät ainakin maailmanmestarit Räikkönen ja Alonso sekä pappaosaston Barrichello, Coulthard, Fisichella ja Trulli. Tällä eläkeläisten osastolla on jo yli vuosikymmenen takaa kokemusta ilman luistonestoa ajamisesta ja Räkä ja Alonso nyt vain ovat sarjan parhaat kuskit omaksumaan kaiken jne...
Olen boldatuista kohdista lähes täysin erimieltä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
kana-fin sanoi:
Ainakin luulisi, että toisen auton seuraaminen on entistä vaikeampa, kun auto meinaa lähteä muutenkin lapasesta. Näin veikkaisin...
Joo, mutta kiihytykset ennen pitkää suoraa ratkaisevat ohitusmahdollisuuden. Ennen kiihytykset ovat olleet kaikilla lähes identtisiä autosta riippuen. Nyt tulee virheet helpommin esille.

Eli jos joku pikkasen nopeempi kuski esim Barcelonassa ajaa pikkuse hitaamman kuskin perässä 4 kierrosta, ja sit tää eellä oleva viimesessä mutkassa pikkase käy sivuluisussa (tai takana oleva painaa läppää vähä riskillä enempi) niin syntyy nopeusero suoralle joka tarkoittaa mahdollisuutta ohittaa ensimmäisessä mutkassa.

Eli kiihytyksessä tapahtuvat pienet erot luo ohitus mahdollisuuksia. Ei ehkä valtavasti, mutta mun mielestä virheet auttaa ohitusten määrän kasvussa.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Ihmetyttää henkilöt, jotka luulevat Alonson kärsivän luistoneston kiellosta.
 

cccp

Banned
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
373
Mitä vähempi nappeja ratissa sitä parempi Hamiltonille. Mä kieltäisin kaikki napit ratista.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Trullinkaasu sanoi:
Ihmetyttää henkilöt, jotka luulevat Alonson kärsivän luistoneston kiellosta.
Niin ihmetyttää. Alonso kärsinee lähinnä Renaultista. Kaikenlaista valittamista tältä mieheltä ollaan kuultu kyllä paljon, mutta ei kai nyt luistoneston perään sentäs.

Räikkönen on kyllä vahvoilla kautta 2008 ajatellen. Kovin helpolta näyttää ajaminen ilman luistonestoa. Yllättävänkin helpolta. Kimi on ilmeisesti oldschool kavereita tässä ja ei ehkä ikinä ole ollutkaan niin iloinen luistonestosta. Joillekin muille se on ollut kuin taivaanlahja. Ajat nyt muuttuvat ja harvinaisesti voi todeta, että taaksepäin oli parempi.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Button lienee suurin hyötyjä, mutta Hondan tuleva auto ollee jälleen susi, joten mies ei pääse näyttämään supersulavaa ajamistaan.

Vaikka Lonssista en pidäkään, niin tuskin TC:n poisto vaikuttaa hänen vauhtiinsa. Johan se viime kaudella ajoi huomattavasti eri tyylillä kuin esim. 2005 Renault-merkkisellä traktorilla.
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
cccp sanoi:
Mitä vähempi nappeja ratissa sitä parempi Hamiltonille. Mä kieltäisin kaikki napit ratista.
Onhan tuo sinällään tota, että silloin ei olis enää sitä vaaraa, että se painelis vääriä nappeja, kuten viime kisassa.:)
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
R.Rosset sanoi:
Onhan tuo sinällään tota, että silloin ei olis enää sitä vaaraa, että se painelis vääriä nappeja, kuten viime kisassa.:)
Ilmiselvää.

Napeista viis, mutta viiksihärpäkkeistä. H-lootaan takaisin siirtyminen tekisi muuten varmaan melkoisia kuskieroja yksi- ja kaksikätisten välille.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tämä Alonso-juttu on kyllä hämmentävä. Fernandon ajotyyli kun tarkoittaa sitä, että hän on kuskeista ehkä vähiten riippuvainen TC:stä ylipäätään. Samoin hän on ajanut myös Ykkösissä ilman tuota järjestelmää ja kaiken lisäksi varsin hyvin.

Massan tilanne on erilainen kuin oikeastaan kellään muulla. Hänellä nousu Ykkösiin tapahtui selkeästi liian varhain (joku voi huvikseen etsiä kommentteja Felipen ajosta vuodelta 2002 - nopea kyllä, mutta ei kahta kierrosta samoin linjoin) ja tyyli on hioutunut liki yksinomaan F1-kalustolla ja ajoapujen kanssa.
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Mickey sanoi:
No ei kyllä minusta ole lainkaan sama asia..
On ne sama asia. Jotkut automerkit vaan hyödynsi samaa tekniikkaa eri brandein.
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Mikkonen sanoi:
Ennemmin kuin yksittäisinä ajoliikkeinä, luistoneston poistuminen näkyy parempina ja tapahtumarikkaimpina kisoina. Niitä sitten jo kelpaakin ihastella silmät selällään, koska sen parempaa moottoriurheilua ei olekaan kuin tapahtumarikas F1-kisa.
Luistonestonpoistaminen näkyy nopeempina kierroksina. TC on laiskalle kuskille etu.
 
Ylös