Täytyy sanoa, etten ole formulaa ehtiny kattomaan tällä kaudella ku muutaman koosteen. Foorumia olen kans yrittänyt ehtiä seuraamaan. Ihmetyttää silti, että Heikki tuntuu olevan vaihtoehtona (mikä on tietty hieno asia!) kaikkiin huipputalleihin.
Aika-ajot on menneet helkkarin hyvin kuten Heikillä normaalistikin menee. Mutta mitä tällä vähäisellä seuraamisella on ollut nähtävissä, kisavauhti on vaikuttanut huonolta. Vitali aina kontissa kiinni tai edellä. Muihin vaikea verrata.
Mulla varmaan jotakin jäänyt näkemättä kun tuntuu olevan vientiä?
Heikin kisavauhti on ollut pääsääntöisesti nopeampaa jos autot ovat olleet ehjänä. Monessa kilpailussa Vitaly on päässyt edelle kun Kovalaisella on ollut teknisiä ongelmia. Alkukaudestakin taisi Petrovin vauhti näyttää paremmalta, mutta Kovalaiselta puuttui milloin mitäkin apuvälinettä. Belgiassa Heikin vauhti oli parempaa, mutta varikko-ongelma pilasi kisan ja kaksi spinniä vielä kruunasi koko homman. Monzassa Kovalaisen vauhti toisessa stintissä oli kyllä huonompaa kuin Petrovin, mutta sai kun sai pidettyä hänet takanaan.
Eli minun arvio on, että Heikki on murskannut Petrovin aika-ajoissa ja ollut selvästi nopeampi kisoissa, mutta ei sentään murskannut.
Itse uskon, että periaatteessa McLarenilla voidaan tietää mistä kiikasti Heikin vaisu vauhti McLarenilla. Kovalainenhan on kertonutkin, mikä on mennyt pieleen mm. henkisellä puolella. Nyt kun Kovalainen on saanut itseluottamuksensa takaisin ja vaikuttaa varsin lujalta kuljettajalta, tuloksen pitäisi olla erilaista esim. Hamiltoniakin vastaan. Yksi asia mitä Kovalaisen pitäisi vaatia, on tasapuolinen kohtelu.