Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

• Äänestäjiä yhteensä
    155

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
ITse asiassa väitän, että futiksella on enemmän faneja jotka katsovat vain futista, kun lätkällä on enemmän yleisiä urheilufaneja.
Kyllä minulla onkin muodostunut käsitys siitä, että fanaattisimmat jalkapallofanit ovat hiukan yksipuolisia.
Joten tilannetta ei tiedä - ja kuten sanoin, futis kärsii jo nyt tilanteesta, jossa se kilpailee katsojista mökkien kanssa .
Tuo on varmaan totta.

Mutta perinteiseen tapaasi et jaksanut lukea muiden tekstejä.
Luin ja olisin laittanut tuosta +0.5 ja -2.5 prosentin välillä olevista yleisönmäärä muutoksista saman tyyppisen tekstin mitä Matxi laittoi. Totuushan, että kyseiset erot eivät kerro trendistä vielä yhtään mitään.

Olenko minä lätkävastainen? En vain seuraa sitä.
Siltä kuulostaa ja kovasti jaskamaisen klovnimaisia yleistyksiä jääkiekkofaneista on saanut lukea.

Itsehän seuraan ja olen seuranut jalkapalloa jo paljon ennen kuin sinä ja Barco taputtelitte hiekkalaatikolla hiekkakakkuja. ;)
Kerron vain, että sen suosio tippuu, usko minua vasta 10v päästä, mutta näin käy.
Enpä usko, että lätkän suosio tippuu. Ei ainakaan suomalaisen jalkapallon seuraamisen tason alapuolelle, mutta kuka tietää jos tulevaisuudessa tulee joku uusi entistä muodikkaampi laji päihittää nämä molemmat puheenaiheena olevat.

Eikä minua se vaivaa onko jääkiekko ykkönen vai kakkonen tai vaikkapa 107. kunhan siitä saa edelleen nauttia. :thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
ja ennen kuin kukaan kommentoi. TAjusin itsekin vasta, ettei runkosarjan katsojamäärät korreloi futiksen kanssa täydellisesti, koska futiksesta pleijarit puuttuu. Mutta rehellisesti sanottuna tuota en taulukoita tehdessä tajunnut .. enkä jaksaisikaan noita laskea. Saa laskea jos haluaa.
Eli jaskasit nämä laskut.... :nope:

ps. Ja sun tarkoitus oli siis vähentää playoffien katsojamäärät ?

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Niin, enkä myöskään koita väittää, että jalkapallo olisi kääkkää suositumpaa, vaikka tilastot valehteleekin, ei ne noin paljon valehtele.

Mutta väitän kuitenkin, että jalkapallolla on Suomessakin käsittämätön potentiaali, väittää Nomi tai Matxi mitä tahansa. Toki lätkä tulee aina jäämään suomalaiseen urheiluperheeseen, mutta ennen pitkään Suomessa käy sama kuin Ruotsissa ja jalkapallo saa ilmaa siipiensä alle ja se nousee Suomen suosituimmaksi lajiksi.

Uskotte sitä tai ette.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Luin ja olisin laittanut tuosta +0.5 ja -2.5 prosentin välillä olevista yleisönmäärä muutoksista saman tyyppisen tekstin mitä Matxi laittoi. Totuushan, että kyseiset erot eivät kerro trendistä vielä yhtään mitään.
Ei kerro, mutta jos toisella lajilla 5:stä vuodesta 4 on ollut katsojamäärien kanssa miinuspainotteisia ja toisella pluspainotteisia, niin tyhmempikin tajuaa kehityssuunnat, vaikka erot kuinka minimalisitisia olisi.

Pitää kuitenkin muistaa, että kun otteluita (lätkässä) on 28/joukkue ja joukkueita 13/14, niin yksi henkilö noissa määrissä on 364/392 hallille raahautunutta katsojaa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Niin, enkä myöskään koita väittää, että jalkapallo olisi kääkkää suositumpaa, vaikka tilastot valehteleekin, ei ne noin paljon valehtele.

Mutta väitän kuitenkin, että jalkapallolla on Suomessakin käsittämätön potentiaali, väittää Nomi tai Matxi mitä tahansa. Toki lätkä tulee aina jäämään suomalaiseen urheiluperheeseen, mutta ennen pitkään Suomessa käy sama kuin Ruotsissa ja jalkapallo saa ilmaa siipiensä alle ja se nousee Suomen suosituimmaksi lajiksi.

Uskotte sitä tai ette.
Olen samaa mieltä, että jalkapallolla on käsittämätön potentiaali. Niin käsittämätön, että se ei tule toteutumaan. :ahem:

Mutta kyllähän se voi vielä parannella asemiaan - varsinkin, jos tulisi yllättävää menestystä maajoukkuerintamalla.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Ei kerro, mutta jos toisella lajilla 5:stä vuodesta 4 on ollut katsojamäärien kanssa miinuspainotteisia ja toisella pluspainotteisia, niin tyhmempikin tajuaa kehityssuunnat, vaikka erot kuinka minimalisitisia olisi.

Pitää kuitenkin muistaa, että kun otteluita (lätkässä) on 28/joukkue ja joukkueita 13/14, niin yksi henkilö noissa määrissä on 364/392 hallille raahautunutta katsojaa.
Jääkiekollakin on tuossa + ja - painotteisia vuosia. Erot ovat kuitenkin niin pieniä, että ko. eroja voidaan pitää vielä normaalina vaihteluvälinä.

Mestaruus ei ratkea vielä runkosarjan jälkeen. Pitäisiköhän sinun pudottaa viimeiset ratkaisevat matsit pois futistilastoistakin pois ?

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
veikkausliigalla on suomessa kaksi isoa ongelmaa, joista toinen on oikeastaan ongelmavyyhti:

- Aikataulu, mistä ylempänä mainitsin kamppailu mökkien kanssa. Tähän ei oikeastaan kukaan ole keksinyt ratkaisua. Kauden pidentäminen on hankalaa, koska ensikertalaisia ei saada katsomoon marraskuussa, siellä on vain tosifanit, eikä jalkapalloa voida siirtää sisälle. Toisaalta taas kesällä tulee aina olemaan mökit kilpailijoina.

- Uskottavuus, valitettavasti suomalaisten käsitys veikkausliigan tasosta on huomattavasti huonompi, kun se oikeasti on. <- tää on se ongelmavyyhti, tähän liittyy Urheiluruudun huonosti kuvatut maalikimarat ja ensimmäiset yhdellä kameralla kuvatut suorat lähetykset -> TV ei houkuta katsojia -> siirrytään urheilukanavalle jne. Nythän veikkausliiga otti itse kuvaukset hallintaansa, joka toivottavasti alkaa ratkaisemaan tätä vyyhtiä :D

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Mestaruus ei ratkea vielä runkosarjan jälkeen. Pitäisiköhän sinun pudottaa viimeiset ratkaisevat matsit pois futistilastoistakin pois ?
Pudotetaan vaan, se nimittäin parantaisi niitä (keväällä on aina enemmän katsojia, viime kaudenkin alussa taidettiin olla ~3500 katsojassa)

.. tuo loppusyksyn sää ei suosi stadikalla istumista.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
veikkausliigalla on suomessa kaksi isoa ongelmaa, joista toinen on oikeastaan ongelmavyyhti:

- Aikataulu, mistä ylempänä mainitsin kamppailu mökkien kanssa. Tähän ei oikeastaan kukaan ole keksinyt ratkaisua. Kauden pidentäminen on hankalaa, koska ensikertalaisia ei saada katsomoon marraskuussa, siellä on vain tosifanit, eikä jalkapalloa voida siirtää sisälle. Toisaalta taas kesällä tulee aina olemaan mökit kilpailijoina.

- Uskottavuus, valitettavasti suomalaisten käsitys veikkausliigan tasosta on huomattavasti huonompi, kun se oikeasti on.
Itsehän olen käynnyt katsomassa maaliskuussa (muistaakseni) Kuusysin ja Steua Bukar...äh...mikä lie - ottelua. Ei tosin ollut veikkausliigaa...:)

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Itsehän olen käynnyt katsomassa maaliskuussa (muistaakseni) Kuusysin ja Steua Bukar...äh...mikä lie - ottelua. Ei tosin ollut veikkausliigaa...:)
Niimpä, kyllä se futis kiinnostus suomalaisissakin on, se kun vain saadaan sieltä esiin.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Jeesus mitä vaahtoamista..
Jänskä väite kyllä toi että lätkäfaneilla olis jotain pelkoja persiissä.. vai liekö jaskan toiveunta lain.. mene ja tiedä. :D

Toivossa on hyvä elää. Uskottiinhan Neuvostoliittoonkin silloin joskus. :thumbup:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Kerron vain, että sen suosio tippuu, usko minua vasta 10v päästä, mutta näin käy.
Lätkän suosio tuskin tippuu pahemmin yhtään mihinkään. Sen sijaan jalkapallon suosio saattaa hyvinkin 10 vuoden aikana nousta lyhyessä ajassa erittäin räjähdysmäisesti, mikäli Suomen miesten joukkue pääsee MM tai EM lopputurnaukseen. Jos moista ei tapahdu, niin suosio tuskin nousee lähellekään jääkiekon suosiota. Kyllä minä myönnän, että futis kiinnostaisi huomattavasti enemmän jos Suomen joukkue edes pärjäisi. Mutta kun ei pärjää!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Niimpä, kyllä se futis kiinnostus suomalaisissakin on, se kun vain saadaan sieltä esiin.
niin just, se on niissä urvoissa pelaajissa kiinni.. opettelisivat pelaamaan, että Suomi pääsis isoihin karkeloihin, niin johan alkais kiinnostus nousemaan. :p

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ace17 sanoi:
*korjaa satoa*

Tässä toikissa on jarnattu mm.
- filmauksen syistä
- kotimaan liigojen katsojamäärien kehityksestä

Hyvää settiä kaiken kaikkiaan! :ahem:

Jatkakaa!
Ogei! :D

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
jaska sanoi:
- Uskottavuus, valitettavasti suomalaisten käsitys veikkausliigan tasosta on huomattavasti huonompi, kun se oikeasti on. <- tää on se ongelmavyyhti, tähän liittyy Urheiluruudun huonosti kuvatut maalikimarat ja ensimmäiset yhdellä kameralla kuvatut suorat lähetykset -> TV ei houkuta katsojia -> siirrytään urheilukanavalle jne. Nythän veikkausliiga otti itse kuvaukset hallintaansa, joka toivottavasti alkaa ratkaisemaan tätä vyyhtiä :D
Ottaen huomioon menestykset Euro-kentillä ja senkin tosiseikan että "pohjoismaiden cupista" vai liigasta mikä olikaan ei olisi mukana ollut suomalaista joukkuetta niin sanoisin, että jaskalla on pikkasen liian kova luulo kotimaisen jalkapallon tasosta.

Toinen hyvä juttu on tuo, että jääkiekkoihmisten puolesta jalkapalloa ei ole nimitelty mutta "kuningaslajin" fanien keskuudesta on kiekkoa nimitelty milloin koronaksi milloin kendoksi.. :thumbup: :thumbup:

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Jaska tuossa sanoi, että jalkapallon katsojamäärät kärsivät kauden sijoittumisesta kesälle. Tuli vain mieleen, että jos jalkapallokausi pelattaisiin talvella (ei ole käytännössä mahdollista ilmasto-olosuhteiden vuoksi), joutuisi se varmasti taistelemaan katsojista jääkiekon kanssa. Mahtaisiko sellainenkaan tilanne olla hyväksi Veikkausliigan katsojamäärille.

Suomalaiset vaikuttaisivat tosiaan olevan kiinnostuneita jalkapallosta, vetäväthän maaottelut isoja maita vastaan todella hyvin katsojia, mutta lajin potentiaalin konkretisoituminen tosiaan vaatisi joko maajoukkueen yllättävää menestystä, jonkun seuran pärjäämistä Euroopan seurajoukkuekisoissa tai kotimaisen liigan tason selkeää nousua. Itse kuulun juurikin tällaiseen joukkoon, jota laji kiinnostaa periaatteessa mutta esimerkiksi Veikkausliiga ei tällä hetkellä tunnu kiinnostavalta suhteellisen alhaisen tason ja esimerkiksi viimevuotisen sopupelijutun takia, ainakin minun mielestäni liiga menetti tapauksessa uskottavuuttaan. Olisihan se hienoa saada Suomeen uusi laji, jota "koko kansa" seuraisi, mutta näillä näkymin jalkapallosta ei taida valitettavasti olla sellaiseksi.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Jacques sanoi:
Mutta formulatyypit sanoo sitä sentään jaskapalloksi. :ahem:
Sekoitat kaksi eri asiaa. Jaskapallo ei ole jalkapalloa.

Vähäin kuin vertaisia enduroa, jonka maailma toki on mielenkiintoinen, ja F1:siä.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Matxi sanoi:
Toinen hyvä juttu on tuo, että jääkiekkoihmisten puolesta jalkapalloa ei ole nimitelty mutta "kuningaslajin" fanien keskuudesta on kiekkoa nimitelty milloin koronaksi milloin kendoksi.. :thumbup: :thumbup:
Niin.. no, eipä tässä kukaan ole rakentanut kilpailuasetelmaa jalkapallo vs. jääkiekko.. paitsi jaska ja Barco.

Yksipuolinen hyökkäily taas tekee keskustelusta hedelmätöntä.. :thumbfh:

---

Mutta.. se on ihan yks ja sama mikä laji on suosituin.. mulla se on kaikesta huolimatta jääkiekko. Jaska voi 10 vuoden perästä lyödä vaikka minkälaiset rätingit pöytään, mutta rohkenen epäillä että raapustan silti nimeni jääkiekon alle. ;)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
lfb sanoi:
Jaska tuossa sanoi, että jalkapallon katsojamäärät kärsivät kauden sijoittumisesta kesälle. Tuli vain mieleen, että jos jalkapallokausi pelattaisiin talvella (ei ole käytännössä mahdollista ilmasto-olosuhteiden vuoksi), joutuisi se varmasti taistelemaan katsojista jääkiekon kanssa. Mahtaisiko sellainenkaan tilanne olla hyväksi Veikkausliigan katsojamäärille.
Ei todellakaan. Tämä tuli jo mainituksi ja luonnollisestikaan Jaska/Barco eivät ole kommentoinut millään tavalla.

Suomalaiset vaikuttaisivat tosiaan olevan kiinnostuneita jalkapallosta, vetäväthän maaottelut isoja maita vastaan todella hyvin katsojia, mutta lajin potentiaalin konkretisoituminen tosiaan vaatisi joko maajoukkueen yllättävää menestystä, jonkun seuran pärjäämistä Euroopan seurajoukkuekisoissa tai kotimaisen liigan tason selkeää nousua. Itse kuulun juurikin tällaiseen joukkoon, jota laji kiinnostaa periaatteessa mutta esimerkiksi Veikkausliiga ei tällä hetkellä tunnu kiinnostavalta suhteellisen alhaisen tason ja esimerkiksi viimevuotisen sopupelijutun takia, ainakin minun mielestäni liiga menetti tapauksessa uskottavuuttaan. Olisihan se hienoa saada Suomeen uusi laji, jota "koko kansa" seuraisi, mutta näillä näkymin jalkapallosta ei taida valitettavasti olla sellaiseksi.
Juurikin näin.