Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

• Äänestäjiä yhteensä
    155

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
jaska sanoi:
selityksiä löytyy aina....

mielenkiintoista, kun lätkää kutsutaan muilla nimillä kuin jääkiekko, tai lätkä, niin sitä haukutaan ja se osoittaa vähättelyä sitä kohtaan. Kun jalkapalloa kutsutaan muilla nimillä kuin futis, tai jalkapallo, niin se on hyväksyttävää. "Sehän on synonyymi" "Sitähän käytetään tällä foorumilla" jne.
No mielestäni jääkiekko & lätkä on aika sama juttu kuin jalkapallo & potkupallo.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Kyl mää kauhian pal ihmettelen tätä juttua vallan.. :eek!:

Onko tosiaan noin kova paikka ettei jalkapallo ole se ainoa laji jota seurataan..?
Koita nyt hyvä ihminen takoa pieneen päähän ettei tässä olla jalkapalloa lytätty vaan sun ja Barcon päätöntä vaahtoamista asian tiimoilta.

Samanlaista pään takomista kiviseinään ku aikoinaan raamattu-toikissa.. ei mene mikään jakelukeskukseen saakka.. :nope: :thumbfh:

Alkaa riittää, pidä jalkapallos.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Matxi sanoi:
No mielestäni jääkiekko & lätkä on aika sama juttu kuin jalkapallo & potkupallo.
Ei kyllä ole, lätkä on ihan suoraan sama kuin futis jalkapallossa. Helppo "slangisana" ko. lajista. Potkupallo sen sijaan on selkeä haukkumatermi. Lue vaikka noita muun urheilun keskusteluja, etköhän sieltä löydä kommentin tyyliin "Suomalainen potkupallo ei ole jalkapalloa" tms.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Mites se menikään. Kääkän fanit ei kutsu futista haukkumanimillä. Tai te keskustelette vain asiasta :rolleyes: Varsinkin kun tuossa vaiheessa Barco tai minä ei oltu....
Ja sen jälkeen tulitte mukaan keskusteluihin ns. kääkkäfanit alkoi keskustella asiasta ja alkoivat käyttää oikeita "virallisia" nimityksiä futiksesta eli jalkapallosta kääkkäily-kendoilu kuitenkin jatkui ja voi edelleen hyvin. Lisäksi toisten arvostelukyvyn vähättely on peräisin enämpi sieltä.

Mutta ei kait se nimi hyvää lajia eli lätkää pilaa...;)

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ylen Sankia Priha sanoi:
Kyl mää kauhian pal ihmettelen tätä juttua vallan.. :eek!:

Onko tosiaan noin kova paikka ettei jalkapallo ole se ainoa laji jota seurataan..?
Koita nyt hyvä ihminen takoa pieneen päähän ettei tässä olla jalkapalloa lytätty vaan sun ja Barcon päätöntä vaahtoamista asian tiimoilta.

Samanlaista pään takomista kiviseinään ku aikoinaan raamattu-toikissa.. ei mene mikään jakelukeskukseen saakka.. :nope: :thumbfh:

Alkaa riittää, pidä jalkapallos.
Kyl mää kauhian paljon ihmettelen miten mun väitetään haukkuvan lätkää. Näytä missä se postini, missä olen sanonut (muuta kuin, että en itse ko. lajista tykkää)

Hauskaa huomata, että kun puolustan kantaani kertomalla miksi futis on lätkää parempi laji, niin haukun lätkää. Kun se tehdään toistepäin se ei ole haukkumista.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Lue vaikka noita muun urheilun keskusteluja, etköhän sieltä löydä kommentin tyyliin "Suomalainen potkupallo ei ole jalkapalloa" tms.
Tuo on muuten taivahan tosi! :ahem:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Ja sen jälkeen tulitte mukaan keskusteluihin ns. kääkkäfanit alkoi keskustella asiasta ja alkoivat käyttää oikeita "virallisia" nimityksiä futiksesta eli jalkapallosta kääkkäily-kendoilu kuitenkin jatkui ja voi edelleen hyvin. Lisäksi toisten arvostelukyvyn vähättely on peräisin enämpi sieltä.

Mutta ei kait se nimi hyvää lajia eli lätkää pilaa...;)
Niimpä, en minä väitä että käyttäsin kääkästä sen oikeaa termiä (tämä on hyvä kirjoittaa äskeisen perään)

Mutta kun väitetään meitä yskipuolisesti hyökkääjiksi, niin totean vain asian oikean laidan.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
katoin muuten, että tähän toikkiin oli 107 postausta .. olikin 207 :rolleyes:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Hauskaa huomata, että kun puolustan kantaani kertomalla miksi futis on lätkää parempi laji, niin haukun lätkää. Kun se tehdään toistepäin se ei ole haukkumista.
Ei sun tarvitse puolustaa futista. Voisi olla jopa parempi puolustustaktiikka olla puolustamatta.

Kovin moni ei kaiketi ole udellut sun kantaasi ja alunperin aiheena ei ole ollut mikä on parempi laji!? Ei sinne päinkään, mutta juuri tämä sinun ja varsinkin Barcon kärjistykset ovat syynä tähän jarnaan/vastakkainasetteluihin....

ps. Ei mulla tosin ole mitään jarnaa vastaan...ihan kiva kaveri. :thumbup:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Toki tuolla on nuo buumiviikot, mutta nuo viikot on tiedossa ja matkat on suunniteltuja. Kesällä sen sijaan saatetaan perjantaina todeta "Lähetäänkö johonkin" useammin kuin talvella.

Kesällä on myös aika juhannus - elokuun alku, jolloin Helsinki on "Kuollut", moista aikaa ei talvella ole. Hiihtolomaviikon vaikutus on sama, kuin kesäkuun alku - juhannus ja elokuu.

Vähemmän ihmisiä -> vähemmän potentiaalisia katsojia.
Eikös sitä jalkapalloa pelata muuallakin kuin helsingissä? Lähempänä mökkiä.. Luulis että jos on kiinnostava laji, niin pistäytyis mökkireissulla matsissa, eihä se kestä ku sen pari tuntia.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
Eikös sitä jalkapalloa pelata muuallakin kuin helsingissä? Lähempänä mökkiä.. Luulis että jos on kiinnostava laji, niin pistäytyis mökkireissulla matsissa, eihä se kestä ku sen pari tuntia.
Kato kun immeisillä on niitä suosikkijoukkueita :rolleyes:

Itselläni on tällä kaudella kyllä tavoitteena käydä Kupsin kotiottelussa :ahem:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ois muuten vielä Kups-Mypa tiedossa kun tuolla olen - sinne :ahem:

Niin ja mä en oikeasti ymmärrä miten mut nähdään tässä toikissa hyökkääjäksi, muistaakseni olen tänään kolmea jarnaa käynyt:

Matxi aloitti kertomalla, että kääkässä on enemmän mestareita
-> toin faktat esiin
-> hetki jarnattiin mikä on NHL:n vastine
Mielestäni en missään vaiheessa haukkunut kääkkää

Sitten siirryttiin katsojamääriin kotimaassa:
-> toin esiin faktoja mm. niiden kehityksestä
-> totesin, miksi jalkapallolla on potentiaalia.
Tuskin väitettäni, että kääkkä tulee menettämään suurimman lajin aseman voi pitää haukkumisena, pikemmin ennusteena

Lopusksi olen jarnannut kesälomista
-> tuskin olen edes maininnut kääkkää

Kertokaa mulle oikeasti missä vaiheessa olen kääkkää haukkunut !

Jacques

Sijainti
Helsinki
Voisin vielä korostaa tätä aiemmin mainitsemaani kommenttia..
Jacques sanoi:
En voi kiistää etteikö tällä olisi ollut vaikutusta myös minun tilanteessani. Erityisesti jaskan säälittävä mesoaminen on laskenut kiinnostusta lajia kohtaan. Olis vaan hiljaa.. miksi pitää ruveta inttämään omaa lajiaan maailman parhaaksi. Totta helvetissä oma harrastus on mielenkiintoista, eikai se muuten olis harrastus. Mutta en mä vaan lähtis silti nostamaan pyöräilystä yhtä suurta meteliä kuin jaska jalkapallosta, vaikka omasta mielestäni pyöräily onkin aivan mahtava liikuntamuoto ja myös aivan mahtava urheilulaji.

Jacques

Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Kato kun immeisillä on niitä suosikkijoukkueita :rolleyes:

Itselläni on tällä kaudella kyllä tavoitteena käydä Kupsin kotiottelussa :ahem:
Puhuit aiemmin satunnaiskatsojista.. niistä jotka vois katsoa ehkä 1-5 peliä kaudessa. En jaksa uskoa että juuri he olisivat niin kauhean fanaattisia faneja? Koska jos olisivat, niin silloin kyllä mökki jäisi kakkossijalle.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Mitä tulee mökkeilyyn ja sen viemien katsojien suhteen niin kyllä niitä talvella löytyy kans aika paljon. Esim telkkari, talvella tulee enämpi katsomisen arvoista kuin kesällä. Itse jätin menneellä kaudella pari kertaa menemästä TPS:n otteluun koska tv:stä tuli jotain mitä halusin nähdä.

Enkä kyllä oikeasti usko, että esimerkiksi mökkeily vie kovinkaan montaa katsojaa per ottelu jalkapallolta. Ehkä potentiaalisia TV-otteluiden seuraajia mutta ei stadionille menijöitä.

Paljonkos jaska maksaa liput Veikkausliiga -otteluihin?

Sen kesäloma -pointinkin näkisin ennemmin positiivisena kuin negatiivisena. Pari matsia jäi menemättä paikan päälle koska ei jaksanut työpäivän jälkeen lähteä. Kyllä niitä matseja pelataan muulloinkin kuin viikonloppuisin. Juurikin lomapäiville noi on oikein mainiota viihdettä. Nyt kun arkena menee lätkämatsiin niin käytännössä se meinaa sitä, että lähdet aamulla töihin kahdeksaksi ja tulet illalla kotiin puol kymmenen.

Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Hauskaa huomata, että kun puolustan kantaani kertomalla miksi futis on lätkää parempi laji
Tällaista argumenttia ei tässä toikissa ole. (Tarkistin.. ;) )

Vain itkua ja valitusta miten harhaanjohdettua suomalainen urheiluyleisö on ja miten mökkeily varastaa katsojia ja miten taivaallisen ylivertaisesti tiedät kaiken jalkapallosta.. sitten oli jotain spekulaatiota tilastojen perusteella joka lopulta osoittautui virheelliseksi.. sekä ilman perusteita heitetty "ennustus" jollain 10 vuoden aikasyklillä..

Yhtään argumenttia ei ole joka osoittaisi jalkapallon paremmaksi lajiksi.

Ett silleen!!!1

:rolleyes:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
Puhuit aiemmin satunnaiskatsojista.. niistä jotka vois katsoa ehkä 1-5 peliä kaudessa. En jaksa uskoa että juuri he olisivat niin kauhean fanaattisia faneja? Koska jos olisivat, niin silloin kyllä mökki jäisi kakkossijalle.
1-5 peliä paikan päällä kaudessa (olettaen, että ne ei ole firman vieraana tms.) tarkoittaa säännöllistä lajin seuraamista, jolloin mitä todennäköisemmin on jonkun seuran fani.

Hyvä jos munkaan tän kauden ottelut menee tuosta yli, vaikka selkeä suosikkiseura on.

Jacques

Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
1-5 peliä paikan päällä kaudessa (olettaen, että ne ei ole firman vieraana tms.) tarkoittaa säännöllistä lajin seuraamista, jolloin mitä todennäköisemmin on jonkun seuran fani.

Hyvä jos munkaan tän kauden ottelut menee tuosta yli, vaikka selkeä suosikkiseura on.
no sitten ne 1-5 peliä tulee varmasti katsottua mökkikaudesta huolimatta. Mikä tässä ny oli pointti?

Ps. kato toi mun quote ylempänä. :p

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ylen Sankia Priha sanoi:
Tällaista argumenttia ei tässä toikissa ole. (Tarkistin.. ;) )
No mitäs te sitten olette täällä tehneet? Kehuneet lätkää ? Mähän tulin tähän toikkiin mukaan, kun mutulla haukuitte futaajia näyttelijöiksi.

(asiaan palaten muuten, äsken Fulham-Wigan matsissa kaksi miestä makaili kauemmin kentän pinnassa, molemmat oli tappiolla olevasta joukkueesta)

Mutta kummasti muo vain haukutaan :D

No kai ne omat erheet aina unohtuu :rolleyes:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Paljonkos jaska maksaa liput Veikkausliiga -otteluihin?