Kun minä olin sinun ikäinen, niin koulussa oli...

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Peruskouluun siirryttiin alueellisesti porrastettuna, pääkaupunkiseutu viimeisenä.
Jeps. Itse aloitin Taalintehtaalla koulunkäynnin ja just 4. luokalle, Hankoon muuttaessa -76, sielläkin siirryttiin peruskouluun. Ja opettajat taivasteli.:eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Myynnin ammattitutkinto kuulostaa voittosalta tutkinnolta.

Siellä saattaa oppia parit huikeet höpöhöpötermit.
No oli meille ja 4 muulle firmalle (Kalevala koru, Reima, Best Friend ja Reebokin jääkiekko) sorvattu oma koulutusohjelma. Salpauksessa kirjoilla ja Mercuri veti.

Mun mielestä oli mielenkiintoista peilata täysin erilaisten tuotteitten markkinointia, kampanjointia, lanseerauksia, esillepanoja, ketjusoppareita ja esim. Privat Label tuotteita ja vaateita.

Höpöhöpö-termejä en oppinut lain uusia. Paitti että kuluttaja on yleensä se mulkku.:eek:

Örfil

Guest
Onneksi en "päässyt" kansalaiskouluun. Siellä oli nimittäin urheilutuntien aiheina sulkeiset! En tiedä mikä ukko se "Unski" oli, ehkä jokin rintamalle kelpaamaton ukko. Jätkät seisoi asennossa 45 minuuttia pihalla vedellen asento-lepo-taaksepoistua ja se huusi suu vaahdoten komentoja. Pelottavaa oli katsella...

Se juoksutti sällejä ja kaikki oli kuset ja paskat housussa "urheilutunnilla".
Se jopa hakkas oppilaita eli antoi korvatilikoita ja tukkapöllyä jos joku oli "hidas". Niin siihen aikaan elettiin...

Kytättiin tätä oppikoulukavereiden kanssa kansalaiskoulun nurkalla ja siunailtiin että jösses että ollaan tehty oikea uravalinta niinkin nuorina :ahem:

Meitä ei hakannut oppikoulussa kuin hissanmaikka, vaikka olikin iso nainen ja kun mäjäytti kirjalla päähän, hetken pyöri linnunrata silmissä.

Nykyään noilla jutuilla joutuisi maikat linnaan.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Elämänkoulun pääsykokeissa oli vaatimuksena osata olla ihmisiksi. Vaikka ne oli kaikki ihan tyhmiä apinoita siinä lautakunnassa. Palautin tyhjän paperin, mutta vedin kuitenkin alakulmaan reilun vitunkuvan. Sanoivat että tuu takaoven kautta. Näillä mennään.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Minulla oli kutosluokkaan asti varsin huonot numerot 4-7 välillä. Seiskaluokasta lähtien oli numerot aina kaikissa 9. Ikinä en ole saanut kymppiä. Opettajat estivät minua saamasta, etten pettyisi kuulevien todelliseen maailmaan. Alaluokassa minulla oli muutenkin niin vittumainen opettaja kuuden vuoden ajan ja kouluni oli helvetin tylsää sen ajan kunnes yläluokka oli todella intoisaa.

Thunder

Vihan aiheuttaja
En muistanutkaan kertoa, että minulla oli yläasteella toisen opettajan mentyä eläkkeelle, niin tuli sellainen oppilaiden kaikkien pelätty, tiukka opettajatar.

Mutta jostain syystä tämä opettaja oli avannut polvensa ja asettanut pulpettini tukipylväälle jalkansa. Saatoin melko esteettä nähdä valkoset pöksyt sillä välin, kun lueskelin historiaa Napolean Bonapartesta. Koulukaverini tytöt huomasivat saman, hehan istuivat vasemmalla ja oikealla. Ei ollut vaikeaa nähdä vaivautuneita ilmeita heistä. Kyllä se opettaja näytti silloiselta Pulmusten kotirouvalta. Auta armias, jos joku sanoo vähänkin väärin, niin opettaja oli kärppänä kysymässä, että mitä tuli väärin sanottua ja tieto ei pitänyt paikkaansa, oli se niin tiukka täti, siis rankka, ei "tiukka" vaikka sitä olikin. :eek:

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
OON KUULLU VÄHÄN JUTTUA, että vuoden 1918 tapahtumien jälkimainingeissa kouluissa oli jotain pientä kahtiajakoa havaittavissa. Nominkin helmitaulu rikottiin ja Jussia vedettiin pataan vartin välein. Siitäs sai puniikki.
Ei ollu helppoa sen ajan lapsilla.
Eihän meillä tuohon aikaa ollut mitään helmitauluja. :D Vähän hei nauratti Pyryffin esihistorian tuntemattomuus.

Mehän laskettiin kaikki oravannahoissa. Siitä Jussi sai pataan, kun se yritti fuskata ketunhäntä kainalossa.

SamiJ

Well-known member
Eihän meillä tuohon aikaa ollut mitään helmitauluja. :D Vähän hei nauratti Pyryffin esihistorian tuntemattomuus.

Mehän laskettiin kaikki oravannahoissa. Siitä Jussi sai pataan, kun se yritti fuskata ketunhäntä kainalossa.
Tuohon aikaan pussihousujakin kutsuttiin nuorisohousuiksi. Nomi ei käyttänyt.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti

Se on varmasti ollut lystikästä. Eikö teille tullut kuuma?