OoPee
Nuori ikäisekseen
Tolla on ihan hyvä aloittaa, mutta ehkä ens kerralla kokeilit niitten laitteitakin.Kävin mä hiukan kuikuilemassa ja hypistelemässä vehkeitä.
Tolla on ihan hyvä aloittaa, mutta ehkä ens kerralla kokeilit niitten laitteitakin.Kävin mä hiukan kuikuilemassa ja hypistelemässä vehkeitä.
Eikait taskubiliksen peluuta kiellettykään ole.Tolla on ihan hyvä aloittaa, mutta ehkä ens kerralla kokeilit niitten laitteitakin.
Juu, mutta ei se kuntoilulajina oo kaksinen.Eikait taskubiliksen peluuta kiellettykään ole.
Tässä on nyt jokin ristiriita..Juu, mutta ei se kuntoilulajina oo kaksinen.
Niin koska ne tulee muualta kuin kuntosalilta Luonnollisemmat menetelmät toimii mulla. Mitää kikkoja en ole siis paljastanut enkä paljasta
Mistä sä päättelit, että kyse oli omista vehkeistä? :dunno:Eikait taskubiliksen peluuta kiellettykään ole.
http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=2274956&postcount=4196 :frank:Tässä on nyt jokin ristiriita..
Jos just ei satu kelpaamaan mikään muu kuin se varattuna oleva mööpeli ja on niin epäsosiaalinen uuvatti ettei uskalla kysyä "saanko tehdä välissä?" niin sitten kyllä ihan vaan kannattaa luovuttaa ja lähteä kotiin kirjoittelemaan nettiforumeille että kyllä minä niin mieleni pahoitin.Näitäkin näkee. Ja ehdottomasti laitteessa (lähes tyhjän) tehdyn 100 toiston jälkeen jäädään siihen laitteeseen istumaan, eikä olla huomaavinaankaan niitä siinä vieressä pyöriviä, laitteeseen odottavia kanssakuntoilijoita. Kattellaan vaan kummana, että ompas tää kevyt ja lisätään yksi paino/pälyillään parempaa asentoa laitteessa sen muutaman minuutin tauon aikana, kunnes sitten taas aloitetaan se sadan toiston sarja. Rauhallisesti 1 liike parissa sekunnissa, ettei vaan tule hiki. Ja sitten tietysti viisi sarjaa peräkkäin. :thumbfh: :thumbfh:
Kaveri treenaa kans tolla periaatteella. Ilmeisesti ei lainkaan huono taktiikka (kundin lihaksista päätellen), mutta jotenkin sitä vaan kaipaa aina vähän vaihtelua.Varmaankin siihen tyyliin, että esim. yhtenä päivänä viikossa keskityn jalkoihin, yhtenä päivänä käsiin ja yhtenä päivänä rintaan ja selkään.
Toi kysymys "saanko tehdä välissä" on siinä mielessä hyvä, että se pistää taukojen pituudet riittävän lyhyeksi.. Siis vastaukseni on yleensä "ei, ku mä alotan just uutta 107 toiston settiä".Jos just ei satu kelpaamaan mikään muu kuin se varattuna oleva mööpeli ja on niin epäsosiaalinen uuvatti ettei uskalla kysyä "saanko tehdä välissä?" niin sitten kyllä ihan vaan kannattaa luovuttaa ja lähteä kotiin kirjoittelemaan nettiforumeille että kyllä minä niin mieleni pahoitin.
Kuntoilla voi myös salitta, jos vaan haluaa. Hyvät kenkät jalkaan, sopiva (lämmin?) vaatetus, kera hyvän heijastimen ja eikun tien laitaan tai mettäpolulle. Kävellen, hölkäten tahi juosten? Tai sitten fillarilla? Ei tartte stressata käyttäytymistä, eikä pukeutumista.Tota noin, mitenkäs semmosessa paikassa käyttäydytään? Entäpä pukeutuminen ja muut mahdollisesti huomioitavat asiat? Eväät, juomat, saako mennä päissään?
Kysyy nimimerkki: Kuntosalilla käynyt viimeksi 80-luvulla ja oikealla semmosella ei sillonkaan.
Mun mielestä käyttäytymiseen on kyllä ihan hyvä panostaa muuallakin kuin vain kuntosalilla. Toisekseen kannattaa käydä vilkaisemassa salilla ennenkuin tekee sopparin, aika äkkiä siellä näkee mimmosta porukkaa siellä pyörii. Itte oon nyt käyny parilla salilla (kun se eka teki konkan) eikä kummallakaan oo pyöriny nämä ittensä peilaajat vaan ihan tavallisia ihmisiä. Lenkillä käynti kävellen, juosten, hiihtäen tai mun puolesta vaikka kontaten on taatusti ihan jees, mutta pelkästään sillä ei tietyt lihasryhmät treenaudu kovin ihmeellisesti. Ei välttämättä tarttekaan, mutta jos sulla on ongelmia esim. yläselän, hartioiden ja niskan kanssa, saattas olla ihan hyvä idea treenata niitä. Toki totakin vois kompensoida vaikka uinnilla. Noh, kukin tavallaan ja niinkuin parhaaksi kattoo.Kuntoilla voi myös salitta, jos vaan haluaa. Hyvät kenkät jalkaan, sopiva (lämmin?) vaatetus, kera hyvän heijastimen ja eikun tien laitaan tai mettäpolulle. Kävellen, hölkäten tahi juosten? Tai sitten fillarilla? Ei tartte stressata käyttäytymistä, eikä pukeutumista.
Jepu, kokonaisuus ratkaisee. Melkein kaikkien lajien kilpaharrastajat käy myös kuntosalilla, sillä tietyt lihakset eivät kehity tarpeeksi edes lajinomaisilla treeneillä. Ihan sama, onko kyseessä keihäänheittäjä tai maratoonari, niin pelkällä heittelyllä tai juoksemisella ei huipulle päästä, vaan joudutaan tekemään myös oheis- sekä huoltavia treenejä.Mun mielestä käyttäytymiseen on kyllä ihan hyvä panostaa muuallakin kuin vain kuntosalilla. Toisekseen kannattaa käydä vilkaisemassa salilla ennenkuin tekee sopparin, aika äkkiä siellä näkee mimmosta porukkaa siellä pyörii. Itte oon nyt käyny parilla salilla (kun se eka teki konkan) eikä kummallakaan oo pyöriny nämä ittensä peilaajat vaan ihan tavallisia ihmisiä. Lenkillä käynti kävellen, juosten, hiihtäen tai mun puolesta vaikka kontaten on taatusti ihan jees, mutta pelkästään sillä ei tietyt lihasryhmät treenaudu kovin ihmeellisesti. Ei välttämättä tarttekaan, mutta jos sulla on ongelmia esim. yläselän, hartioiden ja niskan kanssa, saattas olla ihan hyvä idea treenata niitä. Toki totakin vois kompensoida vaikka uinnilla. Noh, kukin tavallaan ja niinkuin parhaaksi kattoo.
Salillakäynti ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö olis hyvä ulkoillakin.
Niiden kuntosalitreenaamista käsittelevien mokavideoiden perusteella joita minä olen nähnyt väärin tekeminen näyttää olevan ainakin sitä, että kaadutaan juoksumatolla lentäen siitä perse edellä seinään, pudotetaan ylätaljan tanko päähän ja laitteesta noustessa lennetään nurin suoraan käsipainotelinettä päin.Vaikka laitteet on periaatteessa turvallisempia kuin tanko ja penkki, saa niilläkin paikat helposti rikki, jos tekee väärin.
No mä tarkotin lähinnä vääriä otteita ja asentoja, joiden seurauksena voivat nivelet, siteet ja lihakset paukkua.Niiden kuntosalitreenaamista käsittelevien mokavideoiden perusteella joita minä olen nähnyt väärin tekeminen näyttää olevan ainakin sitä, että kaadutaan juoksumatolla lentäen siitä perse edellä seinään, pudotetaan ylätaljan tanko päähän ja laitteesta noustessa lennetään nurin suoraan käsipainotelinettä päin.
Joka paikkaan se osuuskauppa tunkeekin!markoj:lle :thumbup:
Näyttää vanhukset varsinkin tekevän aika väärin noita liikkeitä. Joskus tekee oikein häijyä, kun vetävät jotain selkä pyöreänä kuin kissa.:thumbfh:No mä tarkotin lähinnä vääriä otteita ja asentoja, joiden seurauksena voivat nivelet, siteet ja lihakset paukkua.