Kuskispekulaatiot 2022

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
843
Kisavauhti vs Latifi?
Mitä hienoja ohituksia/sijoitusten nostoja/ startteja on Russellilta nähty kisoissa?
Tietty se että, sekä edessä että takana on ollut parempia autoja tekee ohittamisen ja sijoitusten parantamisen aika paljon vaikeammaksi vrt vaikka Kimi joka lähtee aina tyyliin kolmanneksi viimeisenä.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
507
Tietty se että, sekä edessä että takana on ollut parempia autoja tekee ohittamisen ja sijoitusten parantamisen aika paljon vaikeammaksi vrt vaikka Kimi joka lähtee aina tyyliin kolmanneksi viimeisenä.
Jos on mahdollista, niin kannattaa seurata esim. Russellin kisan ekoja kierroksia. Saattaa tulla monelle yllätyksiä niitä katsellessa. Muutenkin ihan mielenkiintoista katsoa tämän ajoa.

Ja kisanopeus ei kuitenkaan eroa Latifin ajoista kovinkaan paljoa. Yllättävän vähän, kun vertaa hypeen, joka pyörii ympärillä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7200
Sijainti
Vantaa
Tosin jälkijättöisesti voi havaita vuosien/tapahtumien jättäneen jälkensä, ei Mika ole enää pitkään aikaan käynyt täysillä sylintereillä, selvästi joutuu skarppaamaan että pystyy järkevää ulosantia tuottamaan.
Ei Häkkisen ulosanti ole ollut ennen kolariakaan kovin selvää. Veikkaan, että julkinen esiintyminen ei ole vain Mikan juttu.
 

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
1347
Jos se Sakhirin tuuraus jätetään pois laskuista, niin mitä Russell on saanut aikaan?
Aika-ajot menee ihan hienosti, mutta Williams on kehittynyt samaan aikaan huimasti.

Kisavauhti vs Latifi?
Mitä hienoja ohituksia/sijoitusten nostoja/ startteja on Russellilta nähty kisoissa?
Kuten aiemmin sanottu. Se on edelleenkin vain Williams jolla lähdetään keskipakasta, eli autolla ylisuoritettu kun ympärillä vahvempia talleja.

Ranskan (12.)ja Itävallan (11.) kisat nyt tuoreimpana onnistumisina Russelilta. Itävallassa taisteli viimeistä kierrosta myöten pisteestä Alonson Alpinea vastaan jollain Williamsilla. Laskeppa montako autoa siihen mahtui Russellin ja Latifin väliin. Kyllä tuollaiset suoritukset luetaan kategoriaan "kalustosta kaikki irti". Se että Russell väläyttelee välillä Williamsilta löytyvän vauhtia niin sitten oletetaan auton olevan jo vakituista keskikastia kun vain yksi kuski pystyy sillon tällöin piiskaamaan sen keskikastiin.

Mersu kuten muukin F1-maailma on Russellin väläytykset huomannut ja siksi Mersu hänet palkkaakin ensi kaudeksi.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
798
5 ja puoli vuotta myöhemmin, mutta juu.
Tämänkin jälkeen Häkkinen ajoi DTM:ssä muutaman kauden kohtuuhyvin voittaen siellä kolme kilpailuakin. Muun muassa SPA:n radalla kaudella 2005.


Häkkinen myös testasi McLarenia kaudella 2006.

 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
507
Kuten aiemmin sanottu. Se on edelleenkin vain Williams jolla lähdetään keskipakasta, eli autolla ylisuoritettu kun ympärillä vahvempia talleja.

Ranskan (12.)ja Itävallan (11.) kisat nyt tuoreimpana onnistumisina Russelilta. Itävallassa taisteli viimeistä kierrosta myöten pisteestä Alonson Alpinea vastaan jollain Williamsilla. Laskeppa montako autoa siihen mahtui Russellin ja Latifin väliin. Kyllä tuollaiset suoritukset luetaan kategoriaan "kalustosta kaikki irti". Se että Russell väläyttelee välillä Williamsilta löytyvän vauhtia niin sitten oletetaan auton olevan jo vakituista keskikastia kun vain yksi kuski pystyy sillon tällöin piiskaamaan sen keskikastiin.

Mersu kuten muukin F1-maailma on Russellin väläytykset huomannut ja siksi Mersu hänet palkkaakin ensi kaudeksi.
Sen näkee sitten, että pääseekö Meselle. En olisi edelleenkään varma asiasta

Mutta Alonson kanssa taistelussa etu oli kyllä Russellilla. Alonso aliohjasi mutkissa, eikä päässyt kovin hyvin nurkista ulos ja Williamsin suoranopeus oli aivan toista luokkaa Alpineen verrattuna.
Silti kannattaa katsoa noita Russellin onboardeja, ne voi yllättää. Siihen ajoon liittyy toki muutakin, kuin auton suoritus, myös kuskin otteet näkee paremmin, kuin lehtien jutuista.
 

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
1347
Mutta Alonson kanssa taistelussa etu oli kyllä Russellilla. Alonso aliohjasi mutkissa, eikä päässyt kovin hyvin nurkista ulos ja Williamsin suoranopeus oli aivan toista luokkaa Alpineen verrattuna.
Silti kannattaa katsoa noita Russellin onboardeja, ne voi yllättää. Siihen ajoon liittyy toki muutakin, kuin auton suoritus, myös kuskin otteet näkee paremmin, kuin lehtien jutuista.
Tätä juuri tarkoitan. Latifilla ei ole kertaakaan ollut mitään asiaa taistella pisteistä mutta kun Russell taistelee säännöllisesti pisteillä olevaa Alpinea vastaan niin Russellilla onkin parempi auto ja Alonsolla vaan joku aliohjaava Alpine, jäi sinne taakse muitakin keskipakan autoja. On se mikä kisa vaan niin jos Williamsilla taistelee keskipakan autoja vastaan niin kyllä se on ylisuoritus siinä vaiheessa. Sitten ylipäätänsä tuo vähättely täällä että mitä ihmeellistä Russell on esittänyt vaikka muu maailma sen näkee, tuppaa unohtumaan ettei se auto ole säännöllisesti keskipakkaa kisavauhdiltaan. Ilmeisesti dissaus vaan johtuu siitä kun taistelee tallipaikasta suomalaisen kanssa.

Muistellaan vaikka Leclercin yhden kauden näyttöjä Sauberilla ennen Ferraria, olisihan siitäkin voinut ajatella että mitä ihmeellistä oli esittänyt Ericssonia vastaan. Tai vaikka Kimi 2001 Sauberilla.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3721
Häkkinen myös testasi McLarenia kaudella 2006.
Melkoinen understatement sanoa että "Häkkinen testasi McLarenia" kaudella 2006. Hän nimittäin oli testeissä mukana vakavissaan comebackia miettien. Jos tuo ajatus olisi toteutunut, niin hän olisi ajanut kaudella 2007 Fernando Alonson tallikaverina. Hamilton olisi kai sitten istunut varikolla. Lopulta Häkkinen kuitenkin tajusi, ettei hän kaipaa F1:n teknistä puolta, joka on jatkuvaa ongelmien kanssa tuskailua.

 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
507
Tätä juuri tarkoitan. Latifilla ei ole kertaakaan ollut mitään asiaa taistella pisteistä mutta kun Russell taistelee säännöllisesti pisteillä olevaa Alpinea vastaan niin Russellilla onkin parempi auto ja Alonsolla vaan joku aliohjaava Alpine, jäi sinne taakse muitakin keskipakan autoja. On se mikä kisa vaan niin jos Williamsilla taistelee keskipakan autoja vastaan niin kyllä se on ylisuoritus siinä vaiheessa. Sitten ylipäätänsä tuo vähättely täällä että mitä ihmeellistä Russell on esittänyt vaikka muu maailma sen näkee, tuppaa unohtumaan ettei se auto ole säännöllisesti keskipakkaa kisavauhdiltaan. Ilmeisesti dissaus vaan johtuu siitä kun taistelee tallipaikasta suomalaisen kanssa.
Mun mielestä se ei ole vähättelyä, kun auto selkeästi toimi Alonsoan autoa paremmin. Alonso hetken ajeli rauhassa perässä ja kuittasi sitten helpohkosti kokemuksella sijan.
Se tilanne on myös youtubessa.

Latifi ei ehkä ole kuitenkaan se paras mittatikku, jolla katsotaan auton suorituskykyä, mutta siltikään Russell ei niin paljoa ole tätä edellä kisavauhdissa, mitä aika-ajojen perusteella pitäisi olla.

Jos on mahdollista, niin Russellin onboard kuva kisoista on tosiaan ihan mielenkiintoista seurattavaa. Ihmeen pehmeästi ja yhtään riskejä ottamatta tuppaa ajelemaan, joka on täysin päinvastainen tyyli, kun vertaa vaikka siihen hasardiin ohitusyritykseen Valesta. Tämän takia tippuu aina ekalla kierroksella, vaikka itse startti onnistuisikin. Eikä se loppukisakaan niin kovaa tekemistä ole ollut, vaikka en sitä niin tarkkaan olekkaan seurannut.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
766
Russelista on kyllä vaikea sanoa, olisko pitemällä jaksolla parepi kuin Bottas. Voi jopa jäädä Lewiksen ja Valtterin kokonais-suorituksesta. Enkä tarkoita pelkkiä titteleitä, vaan auton yhdessä kehittämistä, kisastrategoita.

Mutta sen Voi Russelista sanoa. Että on osoittanut sellaista ajoa, jolla top 5 kuskit ovat nousseet jämätalleista mestaritalleihin. Hienoa suorittamista, ja hyvä taustajoukot tukemassa kilpailu-uraa.
 

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
1347
Mun mielestä se ei ole vähättelyä, kun auto selkeästi toimi Alonsoan autoa paremmin. Alonso hetken ajeli rauhassa perässä ja kuittasi sitten helpohkosti kokemuksella sijan.
Se tilanne on myös youtubessa.

Latifi ei ehkä ole kuitenkaan se paras mittatikku, jolla katsotaan auton suorituskykyä, mutta siltikään Russell ei niin paljoa ole tätä edellä kisavauhdissa, mitä aika-ajojen perusteella pitäisi olla.
No kerro nyt samantien mitä ongelmia niillä 8 muulla autolla oli jotka jäivät Russellin taakse Itävallan kisassa? Kun et kerran meinaa millään antaa Russellille crediittejä hyvästä suorituksesta.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
507
Ajoi autonsa edellyttämälle sijalle.

Sittenhän me nähdään, että mitä tallipaikkojen kanssa käy. Ei luultavasti kestä enää kauaa.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
939
Tää on vähän tätä. Onko Williamsin auton todellinen taso tuolla hännillä missä Latifi ajelee ja Russel ylisuorittaa. Vai onko se auto oikeasti ihan ok ja Latifi huono. Siihen kun ei mitään faktaa ole olemassa. Heikkoa tallikaveria vastaan on tietysti aina helpompi loistaa. Jos Latifi ajelisi aika-ajoissa samaa tahtia, niin ei Russelinkaan menoa pidettäisi minään.

Joka tapauksessa kisasuorituksissa olisi mielestäni petrattavaa, kyllä tuolla Williamsilla pisteille jo olisi pitänyt ajaa jossain kisassa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
798
Melkoinen understatement sanoa että "Häkkinen testasi McLarenia" kaudella 2006. Hän nimittäin oli testeissä mukana vakavissaan comebackia miettien. Jos tuo ajatus olisi toteutunut, niin hän olisi ajanut kaudella 2007 Fernando Alonson tallikaverina. Hamilton olisi kai sitten istunut varikolla. Lopulta Häkkinen kuitenkin tajusi, ettei hän kaipaa F1:n teknistä puolta, joka on jatkuvaa ongelmien kanssa tuskailua.

Tämä olisi kyllä ollut suomalaisittain todella mielenkiintoista. Ajatelkaas, jos tämä skenaario olisi toteutunut. Mikä kausi kaudesta 2007 olisi tullutkaan🏁 Kimi Räikkönen Ferrarilla ja Mika Häkkinen McLarenilla kamppailemassa maailmanmestaruudesta, ja Heikki Kovalainenkin autossa, jolla pystyi podiumeja saavuttamaan.

Joskus tekisi mieli kirjoittaa F1- historiaa uusiksi. Kuten tämän, että Häkkinen olisi palannutkin F1:iin kaudeksi 2007.

Miten sitten olisikaan käynyt Häkkinen vs Alonso taistelussa, on toinen kysymys, kuten sekin, kumpi suomalaisista Häkkinen vaiko Räikkönen, olisi mestaruuden lopulta vienyt.

f1-barcelona-november-testing-2006-mika-hakkinen-test-driver-for-mclaren-mercedes.jpgimages.jpeg2010-201109-mika-hakkinen-fin-test-driver-mclaren-mercedes-with-lewis-hamilton-gbr-mclar1.jpgMika_Hakkinen_2006_Goodwood.jpgf1-hakkinen-alonso.jpghakkinen-mclaren-test-2017-f1-soymotor.jpg
 
Viimeksi muokattu:

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
939
Alonso olisi marssinut helppoon mestaruuteen kun ei olisi pisteitä palanut tiimikaverin kanssa tapellessa. Jossittelua ja spekulointia tietysti joo, mutta hankala tosiaan nähdä että Häkkisellä tuommoisen tauon jälkeen olisi ollut yhtään mitään jakoa.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
855
Sijainti
Tampere
No kerro nyt samantien mitä ongelmia niillä 8 muulla autolla oli jotka jäivät Russellin taakse Itävallan kisassa? Kun et kerran meinaa millään antaa Russellille crediittejä hyvästä suorituksesta.
Eikös siellä ollu Tsunodalla pari time penaltyä, Strollilla tais kans olla yks, Gasly teilattiin lähdössä jo keskeytyskuntoon ja lopussa KR7 kolas Vettelin pihalle, siinä nyt alkuun puolen kymmentä ongelmaa.

Edit. Nii juu ja Latifi ja Mazepin saivat vielä time penaltyä kun eivät noudattaneet tuplakeltaisia...

Edit. Giovinazzi sai myös time penaltyä kisan alussa.
Ja Gaslyä ei kolattu tässä kisassa, vaan se olikin Ocon, ekassa kisassa Gasly...
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
1390
Tää on vähän tätä. Onko Williamsin auton todellinen taso tuolla hännillä missä Latifi ajelee ja Russel ylisuorittaa. Vai onko se auto oikeasti ihan ok ja Latifi huono. Siihen kun ei mitään faktaa ole olemassa. Heikkoa tallikaveria vastaan on tietysti aina helpompi loistaa. Jos Latifi ajelisi aika-ajoissa samaa tahtia, niin ei Russelinkaan menoa pidettäisi minään.

Joka tapauksessa kisasuorituksissa olisi mielestäni petrattavaa, kyllä tuolla Williamsilla pisteille jo olisi pitänyt ajaa jossain kisassa.
No eikö näitä auton nopeuksia eri tilanteissa mitattu A1-ringillä ja esim Williams pesi kaikissa paitsi yhdessä Alfa Romeon.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
507
No eikö näitä auton nopeuksia eri tilanteissa mitattu A1-ringillä ja esim Williams pesi kaikissa paitsi yhdessä Alfa Romeon.
Jollain osa-alueella tais voittaa myös Alpinen ja lopuissa hyvin lähellä.
 
Ylös