Kuvamanipulaatiot

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

72

Well-known member
Moi,

about 10 vuotta sitten joku forumilainen teki muista forumilaisista kuvamanipulaatioita, kuka hän mahtoi olla? Missä ne kuvat ovat nyt? Minusta tehtiin esim. Xena, ja muuta mukavaa.

Haluaisin niitä parhaita itsestäni omaan käyttöön, joku vois lähettää niitä mulle yksityisesti.

72

Well-known member
No ei sitten. Mikäs ohjelma mun kannattaa hankkia, jos haluan hassutella kuvia käsitellen?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
No ei sitten. Mikäs ohjelma mun kannattaa hankkia, jos haluan hassutella kuvia käsitellen?
Photoshop on ihan hyvä ja tuli ainakin mulle koneen mukana. Aikalailla vastaava on Paint.net -ilmaisohjelma (nimi hakusanaksi niin netistä löytyy), eroaa sen verran Photoshopista, että itse en jaksa sitä käyttää kun suurin osa ajasta menee siihen kun pähkäilee, että mistä joku tietty toiminto löytyy kun Photoshopissa (jota aika paljon olen käyttänyt) voi keskittyä itse kuvankäsittelyyn. Photoshop voisi olla hyvä sikälikin, että täältä foorumilta saa tarvittaessa nopeasti neuvoja jos/kun jotain kysyttävää ilmenee.

Ja yksi kätevä vaihtoehto on laittaa yhdistettäviksi haluamansa kuvat vaikka tähän ketjuun niin joku foorumilainen tai useampi foorumilainen ne muokkaa mahdollisesti hyvinkin pienellä odotusajalla. edit. Tässä vaihtoehdossa on sitten se huono(?) puoli, että Joni saattaa seisoskella taustalla muutamassa käsitellyssä kuvassa tai, että sinun ja Xenan yhdistelmän lisäksi löytyy sinun ja Jonin yhdistelmä.

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Itse käytin windows98:ssa Adobe PhotoDeluxea. Tuli skannerin mukana. Sillä onnistui vaikka mikä. Nää gimpit ja paintit on ihan kökköjä käyttää. Onnistuu lähinnä kuvan rajaaminen ja skaalaaminen.

Captain Howdy

Well-known member
Vaikea suositella muita kuin Photaria, kun on itse ammatikseen sitä käyttänyt vuodesta '97 asti. Tosin ohjelma on aika hintava. Tai en tiedä light-version hintaa, kun itsellä on ollut aina täysversiot käytössä.

Photoshop on alan standardi.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Ehkä ilmaissoftista gimp on lähimpänä photoshopia käytettävyydeltään?

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Vaikea suositella muita kuin Photaria, kun on itse ammatikseen sitä käyttänyt vuodesta '97 asti. Tosin ohjelma on aika hintava. Tai en tiedä light-version hintaa, kun itsellä on ollut aina täysversiot käytössä.

Photoshop on alan standardi.
Lausutaanko toi, mitä sä oot ammatikseks käyttänyt jo vuodesta jolloin, niin futari?

Itsekin suosin täysversioita. Esim. light-Jallu maistuu ihan aspartaamille.

Captain Howdy

Well-known member
Nyt muuten kun luin ton viestini uudestaan, niin SEHÄN ON YHTÄ NARSISTISTA MINÄMINÄ MINÄ -tyyppistä hehkutusta. Hyvä minä! \o/ \o/ \o/

MIELTSIÄ!!!!