Kylmän lenkin poll?

Maistuuko kotimainen lenkkimakkara kylmänä?

• Äänestäjiä yhteensä
    28
  • Äänestys suljettu. .
Voin mä tarkemminkin eritellä mikä siinä kylmässä makkarassa etoo.

KITALAKEEN JÄÄ SELLANEN RASVAKERROS MIKÄ SIELTÄ EI IRTOO MUUTA KUIN KOVON RESEPTILLÄ.

Tämä. Ja se, että ei se makukaan mieltä ylennä.

Kyllä mä uunimakkarana voin vetää sitä bleuta, mutta en oikeestaan muuten. Ei se muuhun sovellu.

Perinteinen suomalainen jauhokyrsä menee jonkun kerran kesässä suoraan grillistä jossain tapahtumassa tai notskilla luonnossa. Eipä oikein muuten.

Saunamakkarana suomea.

Muuten ne grillattavat raakamakkarat, jotka löivät isommin läpi viime kesänä ainakin HK:n ja Saarioisten tuotteina, ovat varsin erinomaisia raaka-aineita muutenkin kuin grilliin. Puristaa vain kuoresta sopivia knöllejä kuin siskonmakkarasta. Vaikka makkarasoppaan. Itse käytän pannun kautta ne pallerot.

Jossain määrin kyllä nyt Mossen ja Mehen linjoilla. Minuutti mikrossa tekee jo huomattavan parannuksen, mikä siis ei vielä tarkoita, että se olis senkään jälkeen varsinaista herkkua.

HK:n siniseen en tosin ota kantaa, koska mä en edes muista milloin olisin sitä viimeksi syönyt, on siitä varmaankin jo 20 vuotta on aikaa. Sen kyllä muistan, että lämpöisenä se ei oo kovin hääppöistä, mutta voisin jopa kuvitella, että maistuu kylmänä paremmalle :nope:

Lenkkimakkarasiivut ruisleivän päällä toimii.

Tämä. Ja se, että ei se makukaan mieltä ylennä.

Kyllä mä uunimakkarana voin vetää sitä bleuta, mutta en oikeestaan muuten. Ei se muuhun sovellu.
Soveltuu myös makkarakeittoon ja makkarakastikkeeseen.

Joku viikko sitten söin hätävarana xtra uunilenkin kylmänä, kylhän sitä pystyy syömään, muttei se nautinto ole ja nieltyä jää harmittamaan kun tuli nieltyä.

Ja jos toi xtra on joidenkin mielestä karsee merkki, niin eipä ne perusgrillimakkarat ainakaan parempia kylmänä ole.

Soveltuu myös makkarakeittoon ja makkarakastikkeeseen.

Joku viikko sitten söin hätävarana xtra uunilenkin kylmänä, kylhän sitä pystyy syömään, muttei se nautinto ole ja nieltyä jää harmittamaan kun tuli nieltyä.

Ja jos toi xtra on joidenkin mielestä karsee merkki, niin eipä ne perusgrillimakkarat ainakaan parempia kylmänä ole.

Soveltuis kai muuten, mutta itse kun otan sekä keittoon, että kastikkeeseen, makkaroihin värin ja makuja pannulla, se ei sovellu. Se saatana palaa kiinni, kun on niin jauhoista.

Helposti uppoaa. Johan Kinnunenkin veti sitä kosanderin kanssa 80-luvulla.

Ei maistu.

Eipä noita suomalaisia lenkkimakkaroita tule juuri syötyä muutenkaan missään muodossa.

Kertokaas mulle suomimakkaran täsmällinen määritelmä. Onko se joku tarkka tuotemerkki, vai lajityyppi? Meneekö metrilenkki siihen kategoriaan?