Kysymyksiä F1-forumin moderaattoreille

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24243
Sijainti
lappeen Ranta
Vois oikeestaan tuosta uudesta asiavapaasta tehdä sellaisen erityisvittuiluvyöhykkeen, jossa kaikki halukkaat saavat kaivella muista halukkaista kaikki vittuilunaiheet esiin ja retostella niitä niin kauan kuin näppäimistöltä merkkejä irtoaa. Mutta sillä varauksella että ei tulla niistä vittuiluista valittamaan tarhan sedille siinä vaiheessa kun tulee liian sattuvaa kamaa vastapalloon.

Että ihan oikeastiko osa porukasta on täysin lastentarha-asteella henkisesti? Toi vittuili tolle ja sit se toinen laittoi takas sanoja sen toisen suuhun, kumpi teki enemmän pahasti, olkaa tasapuolisia tai vedän "mutku toi ensin" tai "ei sitäkään silloin rangaistu" tai "se ja se on modejen suosikki" -kortin esiin.

Jos ette tule toimeen keskenänne, niin ignooraus kehiin ja kaikki on kaunista. Jos taas tykkäätte toisillennen naljailusta, niin sitten se on niin, mutta turha sitten valittaa kun koko foorumi valuu samaa paskaa.

Tai sit voitais kerätä nimimerkkilista ylilyönteihin langenneista hahmoista ja sen jälkeen porukalla väännettäis niille sellainen rangaistus johon kaikki foorumistit olisivat tyytyväisiä. Koska jos kaikki eivät olisi tyytyväisiä, niin silloin tyytymättömät vois tulla valittamaan tehdyistä ratkaisuista eli oltais annettu vääriä rangaistuksia, että hyvin me vedetään, jatketaan saman malliin. Mites tommonen olis? Mahtaisko toimia? Toimis varmaan tosi hyvin jos vaan saataisiin ainakin kaikki ragaistuksista valittaneet asiantuntijat mukaan tekemään täydellisiä ratkaisuja.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24243
Sijainti
lappeen Ranta
Hassua miten eri tavoin asiat näemme.
Olen tmoin linjoilla, en näe markojiin viesteissä muuta kuin pari sanontaa, jotka olisi kuka vain voinut laittaa, kelle vaan. Tuollaista samaa näkee Vapaalla varmaan joka päivä. Sitten alkoi Rainier laittamaan sanoja suuhun.

Mutta en vänkää, mode(je)n kanta ja tulkinta poikkeaa omastani, that's it.
Että markoj vaan ihan jostain ilmasta nappasi vanhan sanonnan ja heitti sen toikkiin. Sattui osumaan Rainierin viestin perään jännästi ja jumppahuiti! aihepiirikin ikäänkuin täsmäsi. Mutta sitten Rainier alkoi sananlaskuihin tympääntyneenä laittaa sanoja suuhun ja sanailu muuttui rumaksi.


5 kuukautta edellisestä krapulasta.

Eipä ole enää yhtään ikävä entisiä olotiloja, etenkään kun fyysinen olotila ja sitä myötä myös henkinen olotila ovat parantuneet miljoona prosenttia.

Tuote: raittius
Käyttäjän arvostelu: ***** (5/5)
Suosittelisitko tuotetta muille: kyllä
Viina onki viisasten juoma.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Että markoj vaan ihan jostain ilmasta nappasi vanhan sanonnan ja heitti sen toikkiin. Sattui osumaan Rainierin viestin perään jännästi ja jumppahuiti! aihepiirikin ikäänkuin täsmäsi.
No höpö.
Ajattele tuohon nimimerkkien tilalle vaikka Fagerholm ja burb. Olisi mennyt ihan Vapaan tyylin hassutteluna.
Jos Fagsu olisi alkanut sen jälkeen jostakin kimpaantuneena laittamaan mulle sanoja suuhun ja mielipiteitä päähän, niin olisihan se ollut erikoista, vai?
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24243
Sijainti
lappeen Ranta
No höpö.
Ajattele tuohon nimimerkkien tilalle vaikka Fagerholm ja burb. Olisi mennyt ihan Vapaan tyylin hassutteluna.
Jos Fagsu olisi alkanut sen jälkeen jostakin kimpaantuneena laittamaan mulle sanoja suuhun ja mielipiteitä päähän, niin olisihan se ollut erikoista, vai?
Jos teidät ajattelee ihan minkä vaan viestin kirjoittajaksi, niin se menisi ihan vapaan tyylin hassutteluna. Sen sijaan jos tiedän keskustelut ajattelisi markojiin ja Rainierin kirjoittamiksi, niin niistä hakisi automaattisesti oikeisto-vasemmistolaisen kierteen. Identtinen viesti voi olla sisällöltään täysin erilainen riippuen viestin kirjoittajasta, vastaanottajasta, asiayhteydestä, yms.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Jos teidät ajattelee ihan minkä vaan viestin kirjoittajaksi, niin se menisi ihan vapaan tyylin hassutteluna. Sen sijaan jos tiedän keskustelut ajattelisi markojiin ja Rainierin kirjoittamiksi, niin niistä hakisi automaattisesti oikeisto-vasemmistolaisen kierteen. Identtinen viesti voi olla sisällöltään täysin erilainen riippuen viestin kirjoittajasta, vastaanottajasta, asiayhteydestä, yms.
Suhtaudun nihkeästi tuollaiseen asetteluun. Sehän tarkoittaa sitä että kirjoittajat ovat eri asemassa. (Vai vain markoj?)
En kiellä ilmiön olemassaoloa, näkyyhän se tässä näkemyserossa äskeisestä tilanteesta, että tietyt hahmot ainakin markojiin osalta "hakee automaattisesti oikeisto-vasemmistolasta kierrettä", jopa silloinkin kun markoj kirjoittaa vain jonkun vanhan sanonnan.
Toivoisin ettei noin olisi, ja että ainakin modet olisivat liikkeellä ilman ennakkoasenteita.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
JPP osaa ja jaksaa lässyttää paskaa, väännellä ja käännellä kasaansa, mutta ei se siitä muuksi muutu.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Suhtaudun nihkeästi tuollaiseen asetteluun. Sehän tarkoittaa sitä että kirjoittajat ovat eri asemassa. (Vai vain markoj?)
En kiellä ilmiön olemassaoloa, näkyyhän se tässä näkemyserossa äskeisestä tilanteesta, että tietyt hahmot ainakin markojiin osalta "hakee automaattisesti oikeisto-vasemmistolasta kierrettä", jopa silloinkin kun markoj kirjoittaa vain jonkun vanhan sanonnan.
Toivoisin ettei noin olisi, ja että ainakin modet olisivat liikkeellä ilman ennakkoasenteita.
Täällä on nakki napsahtanut puoluekannasta riippumatta. Mä en tiedä mikä sun motiivisi on hakea "oikeisto-vasemmisto" kierrettä siitä, että yksi heppu on jäänyt lähes joka kalabaliikissa uhriksi. (vaikka usein on itse aloittanut provot) Vai siitäkö "oikeisto-vasemmisto" kierteestäkö oli kysymys, kun jätit ne aiemmat viestit huomioimatta tai pidit niitä "yleisinä sananlaskuina".

Turhaksihan kutsuin tuota valitusta, kun ei ko. keskustelun osapuolet ovat kunnolla ottaneet kantaa vasta myöhemmin. Sivustahuutelijoita kiinnostanut enämpi langettaa banneja, mutta on se vaan saaterin typerää leikkiä objektiivista, vaikka siitä objektiivisuudesta ei ole tietoakaan. Ja tämä on muuten asia/syy, miksi tästä aloin läpyttää. Kyllästyttää yhtä paljon tuo "vasemmisto-oikeisto-kierre", joka ei millään pysy hanskassa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Se miksi mä en ole enää yrittänytkään valittaa johtuu siitä, ettei sillä ollut aiemminkaan mitään merkitystä. Eräs mode jopa privassa sanoi, ettei heillä ole munaa bannata raiseria, vaikka ikibannin olisi aikoja sitten ansainnut. Bannatkoon mut nyt sitte sillä verukkeella, että julkistan privaviestin sisältöä. Mä joka tapauksessa alan olla kypsä tähän paskalaatikkoon.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Täällä on nakki napsahtanut puoluekannasta riippumatta. Mä en tiedä mikä sun motiivisi on hakea "oikeisto-vasemmisto" kierrettä siitä, että yksi heppu on jäänyt lähes joka kalabaliikissa uhriksi. (vaikka usein on itse aloittanut provot) Vai siitäkö "oikeisto-vasemmisto" kierteestäkö oli kysymys, kun jätit ne aiemmat viestit huomioimatta tai pidit niitä "yleisinä sananlaskuina".
Täh? Rainierhan se ekana veti politiikat kehiin, tilanteessa jossa sellaiseen ei kukaan muu antanut minkäänlaista aihetta. Ja laittoi sanoja suuhun.
Tuo jälkimmäinen virkkeesi onkin sitten jo aivan epätodellisen tason analyysiä. Jätin huomiotta kierteen joten kierre...? mit..?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Suhtaudun nihkeästi tuollaiseen asetteluun. Sehän tarkoittaa sitä että kirjoittajat ovat eri asemassa. (Vai vain markoj?)
En kiellä ilmiön olemassaoloa, näkyyhän se tässä näkemyserossa äskeisestä tilanteesta, että tietyt hahmot ainakin markojiin osalta "hakee automaattisesti oikeisto-vasemmistolasta kierrettä", jopa silloinkin kun markoj kirjoittaa vain jonkun vanhan sanonnan.
Toivoisin ettei noin olisi, ja että ainakin modet olisivat liikkeellä ilman ennakkoasenteita.
Tässähän on nyt selvä modelinjaus, että hassuttelu minun tekemänä on raskauttava tekijä ja solvaus, jos se kohdistuu minuun on lieventävä asianhaara.
 

Örfil

Guest
Suora kysymys markoj ja vastaa rehellisesti: mikä oli mielessä kun tämän "kohupostauksesi" heitit?
Minusta se oli suoraa jatkumoa aiemmalle sanailulle.

Jos burb ei taas tätä noteeraa laisinkaan että mistä on kyse, niin sanoisin että nyt se tasapuolisuus puuttuu myös burbilta ja katsoo vain kahta, kolmea peräkkäistä postausta yhdessä toikissa. Markon tapana on härnätä milloin missäkin toikissa. Ainoastaan puuhistoikissa on tullut postauksia itse aiheesta.

Jos mun postauksiin tulee lahtari, rahan perässä juoksija ym. skeidaa niin se on sitten kai jotenkin ansaittua. En ole niistä nillittänyt täällä että rankkua nyt sille ja tuolle.
Yksi asia on varma: jos jotain teit vaikkapa vuonna 2008 tai 2012 niin elinkautinen tulee ja ei poistu.

Markokin muistaa bannin lyhentämisen mutta ei muista että se koski kolmea postaajaa. Minun postauksiani luetan nyt ja tulevaisuudessa aina värilasit päässä, tein mitä tahansa. Se on elinkautinen

Asian liipaten: tarkkaavainen lukija huomaa täälläkin quotatun kohupostaukseni sisällön tarkemmin ja voi vetää siitä jotain johtopäätöksiä liittyen aiempiin insidentteihin ja nykyiseen tilanteeseen.

Privaviestin pitämisestä kahdenvälisenä olen edelleen samaa mieltä kuin aiemminkin. Minusta on epämiehekästä pettää toisen luottamus ja julkistaa niiden sisältöjä täällä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Täh? Rainierhan se ekana veti politiikat kehiin, tilanteessa jossa sellaiseen ei kukaan muu antanut minkäänlaista aihetta. Ja laittoi sanoja suuhun.
Tuo jälkimmäinen virkkeesi onkin sitten jo aivan epätodellisen tason analyysiä. Jätin huomiotta kierteen joten kierre...? mit..?
Tästä yritin Raikulle ystävällisesti vihjaista ko. toikissa, mutta ei mennyt vissiin vihje ns. himaan.
 

Örfil

Guest
Asia vielä rautalankamallista:

R: olen ollut tipattomalla
M: oletkin tyhmä
R: ai siksi kun en ole änkyrävassari?

Tässäkö on forumin suurin ongelma tällä hetkellä?
 

Örfil

Guest
Tästä yritin Raikulle ystävällisesti vihjaista ko. toikissa, mutta ei mennyt vissiin vihje ns. himaan.
Oma kielenkäyttösi on välillä melkoisen julmaa, mutta sen selityksenä on usein a) no se nyt oli vaan vitsi b) jos muut niin minäkin.
Jos "forumin taso" on aina vain muista kiinni ja on sokea omille kommenteille, niin tilanteeseen ei ole odotettavissa parannusta ja sen kanssa on sitten koitettava elää eikä saada siirrettyä vuorta muhamedin luo.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Suora kysymys markoj ja vastaa rehellisesti: mikä oli mielessä kun tämän "kohupostauksesi" heitit?
Minusta se oli suoraa jatkumoa aiemmalle sanailulle.
Hassutella kokeilin.

Kuka se alko puhumaan niskalaukauksista. Lahtari lienee sellaisten suosijoille ihan käypä nimike, vaikka sitä mun mielipiteeksi yritit istuttaa.

Peruskuvio on tässä harvinaisen selvä, minä kirjoitan usein monitulkintaisen lyhyen viestin, enkä läheskään aina osoita sitä kenellekään tai erityisesti rassulle ja seuraavaksi tulee rassukka joko punikkikommari-syytöksineen ja/tai asettelee mun sanomakseni jotain sekaisen mielensä tuotoksia.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Näyttää siltä, että provoilijoiden kärkikasti on äänekkäimmin vaatimassa muille rangaistuksia.

Ja tuo Burbin yhden toikin selaaminen ja analysointi on täysin turhaa. Täällä on poterot monelta osin kaivettu jo 10-15 vuotta sitten ja vittuilu on hienojakoista eri toikkienkin välillä.

Jollakin tavalla ymmärtäisin tuota nillittämistä jos ko. hahmot olisivat uhreja, jotka tekevät parhaansa pitääkseen hyvää keskustelua yllä. Mutta eihän se ole sinne päinkään.

Jos keskustelijat eivät itse yritä pysyä asialinjalla, niin moderaattorien homma on täysin mahdoton.
 

Örfil

Guest
Hassutella kokeilin.
Ymmärrät kai että se on välillämme aika hankalaa, johtuen historiasta. Olet varmaan samaa mieltä?

jotain sekaisen mielensä tuotoksia.
Ensi olin tyhmä, nyt mielisairas. Mutta laitetaan siis hassuttelun piikkiin.

Semmonen se burb on.
Kop.

Taannoin koitti provota puhumalla "kertauspäiville runkkaamisesta" mutta en langennut ansaan ;)

Voisin jopa lueskella tätä palautetta tosissani, jos sen tekisi asiajäbät (muutkin kuin JPP).
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24243
Sijainti
lappeen Ranta
Jonkinlainen henkinen resetointi lienisi paikallaan itse kullekin. Että jäisi ne leimaamiset ja nimittelyt ja aiemmat kaunat jonnekin taakse, ja kommentit luettaisin kommentteina eikä katsottaisi ensin nimimerkkiä ja vastausta aletaan rustaamaan sitten sen mukaan.
Olisin toivonut että tämä olisi tapahtunut silloin kun asiapuoli avattiin uudestaan. Noinkohan siihen kyetään jälkikäteen?
Noin kun kirjoittajat toimisivat, niin hyvä voisi olla. Jo oikeastaan ikäänkuin likakaivotarkoitukseen tuo asiapuoli uudelleen avattiin.
 
Ylös