Kysymyksiä F1-forumin moderaattoreille

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Jos moderointi toimisi niin ehkä sillä olisi vaikutusta kirjoituksiin. En tiedä, aika villi ajatus.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24243
Sijainti
lappeen Ranta
Jos teidät ajattelee ihan minkä vaan viestin kirjoittajaksi, niin se menisi ihan vapaan tyylin hassutteluna. Sen sijaan jos tiedän keskustelut ajattelisi markojiin ja Rainierin kirjoittamiksi, niin niistä hakisi automaattisesti oikeisto-vasemmistolaisen kierteen. Identtinen viesti voi olla sisällöltään täysin erilainen riippuen viestin kirjoittajasta, vastaanottajasta, asiayhteydestä, yms.
Suhtaudun nihkeästi tuollaiseen asetteluun. Sehän tarkoittaa sitä että kirjoittajat ovat eri asemassa. (Vai vain markoj?)
En kiellä ilmiön olemassaoloa, näkyyhän se tässä näkemyserossa äskeisestä tilanteesta, että tietyt hahmot ainakin markojiin osalta "hakee automaattisesti oikeisto-vasemmistolasta kierrettä", jopa silloinkin kun markoj kirjoittaa vain jonkun vanhan sanonnan.
Toivoisin ettei noin olisi, ja että ainakin modet olisivat liikkeellä ilman ennakkoasenteita.
Niin nihkeästi kuin suhtaudutkin, niin eikös tuo sun viesti, jota omassani lainasin, ole aikalailla samaa ajattelua?
No höpö.
Ajattele tuohon nimimerkkien tilalle vaikka Fagerholm ja burb. Olisi mennyt ihan Vapaan tyylin hassutteluna.
Jos Fagsu olisi alkanut sen jälkeen jostakin kimpaantuneena laittamaan mulle sanoja suuhun ja mielipiteitä päähän, niin olisihan se ollut erikoista, vai?
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24243
Sijainti
lappeen Ranta
JPP osaa ja jaksaa lässyttää paskaa, väännellä ja käännellä kasaansa, mutta ei se siitä muuksi muutu.
Osaan ja jaksan. Mutta en omaa kasaani, vaan sun ja muutamn muun kirjoittajan vääntämää. Toiveena olis, että se joskus muuksi muuttuisi.
 

Örfil

Guest
Noin kun kirjoittajat toimisivat, niin hyvä voisi olla. Jo oikeastaan ikäänkuin likakaivotarkoitukseen tuo asiapuoli uudelleen avattiin.
Likakaivo toimii:

Raineri ei näköjään edes tiedä mitä journalismi on. Ei sinänsä yllätys.
Tätä tasoa siellä tulee liki joka postaukseen. "Tyhmä, mielisairas, ei tiedä mistään mitään" jne. Markon postaukset Andylle ovat sitten oma lukunsa...

Asia ei minua omalta osaltani häiritse, mutta herra burb voisi sitä tasapuolisuuttaan vähän tarkistaa ennen näitä "ilmiantokeikkoja".

Ounastelen toki välillä minkä alan expertti marko on oikeassa elämässä, minkä alan yliopistokoulutus jne. kun on näin pätevä kaikessa lääketieteestä ulkopolitiikkaan?
Käsittääkseni marko on yliopistomies, mutta minkä alan?
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24243
Sijainti
lappeen Ranta
Jos moderointi toimisi niin ehkä sillä olisi vaikutusta kirjoituksiin. En tiedä, aika villi ajatus.
Tosiaan juu. Moderoinnin paskuuden takia nimimerkit ei tule toimeen keskenään ja toimii muutenkin kuin lastentarhan mukulat. Rupea moderaattoriksi niin tulee se asia kertaheitolla kuntoon.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Sun kantas on todellakin tullu selväksi jo aiemmin. Ei ole olemassa sellaista paskaa, mikä minuun kohdistuessaan ylittäisi toimintakynnyksen. Mä oon ollu välillä pitkiä aikoja vastaamatta ja kommentoimatta tämän yhden sekoiluihin, mutta kymmenetkään solvaus- ym. viestit ei aiheuttaneet toimenpiteitä. Myönsi kuitenkin yksi mode, että munaa puuttuu, ei muuta.
 

Örfil

Guest
Väitätkö nyt ihan tosissasi marko hyvä, että olet kovinkin rauhaa rakastava ja rakentava hahmo forumilla?

Ettei nyt olisi hahmossasi, postauksiesi sisällöissä ja toimissasi jotain, joka provosoi? Andy on runkkari ja se on ok, mutta jos sanon sua runkkariksi se on oikeusmurha?

Tämä aihe on aivan turha, jopa noloa täällä tästä pamista. Tämä on tätä ja tule olemaan, parempi olisi olla nillittämättä ja moderoida siellä oman näppiksen päässä itse kunkin. Siihen voi ihan jokainen itse vaikuttaa ja aivan välittömästi.

Jospa aloitettaisiin tämä kaikkien peräänkuuluttama "suuri muutos" ja moderaattoreiden synniksi langetettu asia ihan omasta itsestämme.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24243
Sijainti
lappeen Ranta
Jospa aloitettaisiin tämä kaikkien peräänkuuluttama "suuri muutos" ja moderaattoreiden synniksi langetettu asia ihan omasta itsestämme.
Jotenkin on sellainen fiilis, että tarjoamallenne tuotteelle ei ole kovin suuria markkinoita. Vaikka se sinänsä on erinomainen ja tarpeellinen innovaatio.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Sun kantas on todellakin tullu selväksi jo aiemmin. Ei ole olemassa sellaista paskaa, mikä minuun kohdistuessaan ylittäisi toimintakynnyksen. Mä oon ollu välillä pitkiä aikoja vastaamatta ja kommentoimatta tämän yhden sekoiluihin, mutta kymmenetkään solvaus- ym. viestit ei aiheuttaneet toimenpiteitä. Myönsi kuitenkin yksi mode, että munaa puuttuu, ei muuta.
Etpä ole sinäkään bannissa sekoilujesi vuoksi. Tasapeli.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Jospa aloitettaisiin tämä kaikkien peräänkuuluttama "suuri muutos" ja moderaattoreiden synniksi langetettu asia ihan omasta itsestämme.
Nyt ollaan jo vaarallisilla vesillä, koska yksilön vastuunkanto itsestään ja tekemisistään jo haiskahtaa oikeistolaiselta habatukselta.
 

Örfil

Guest
Niitä on turha laittaa, koska mielestäsi ne eivät ole bannin arvoisia, olet vain "vastannut takaisin samalla mitalla". Hyvä esimerkki on Andyn nimittäminen runkkariksi ja jälkikäteen sen verhoaminen "vain henkilön seksuaalielämään viittaavaksi".

Syy on aina muissa. Uhrin osa on kova.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24243
Sijainti
lappeen Ranta
Laitatko joitain esimerkkejä mun bannin arvoisista viesteistä. Oohan mä joskus rankkua saanut, mutta en isommin.
Löytyisikö tuosta yhteen kymmenestä viestien joukosta sellainen tai sellaisia?
Eli jos mä vastaan yhteen kymmenestä samalla mitalla niin JPPn modetutkan perusteella ollaan tasoissa. Hienoa toimintaa, jatka samaan malliin.
Eli ei siis tasoissa oltaisi, mutta tyyliin kymmenen muille, yksi markojiille olisi vissiin sopiva saldo. Jos olisi noista rangaistu.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Niitä on turha laittaa, koska mielestäsi ne eivät ole bannin arvoisia, olet vain "vastannut takaisin samalla mitalla". Hyvä esimerkki on Andyn nimittäminen runkkariksi ja jälkikäteen sen verhoaminen "vain henkilön seksuaalielämään viittaavaksi".

Syy on aina muissa. Uhrin osa on kova.
Andy aloitti asiakeskustelun vääristelyllä ja laittamalla mun sanomakseni omia harhojaan.


Etsikää jostain kommentti, missä mä kirjoitain jotain teidän oksennuksiin verrattavaa, ilman että se on vastine vääristelyyn tai samanmoiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
markoj: Matxia naurattaa, kun löytyy yks toimari, joka ei ole loputtoman ahne.

Archie: Päteekö tämä ahneus myös toimitusjohtajiin, joilla vasemmistoliiton tai demareiden jäsenkirja?

markoj: Painu helvettiin siitä.
Näin se keskustelu sujuu. Itse kysymykseen jäi vastaus auki.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tuohan vaikuttaa ihan asialliselta keskustelulta verrattuna Asiakeskustelun toikkeihin. Siellähän modetkin kommentoivat esim. viestejä tyylillä "hevonpaskaa"... ja sallivat suoran nimittelyn sekä henkilökohtaisuuksiin menon.
Sen yhden sanan sieltä löysit. Kommentoin myöskin, että miksi se oli hevonpaskaa.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Sen yhden sanan sieltä löysit. Kommentoin myöskin, että miksi se oli hevonpaskaa.
Kokonaisuudessaan näin.

Archie

Valtamedian neutraalisuus riippuu kenen näkökulmasta sitä katsoo. Toisin kuin mv-media valtamedia ei varmastikaan tuota tahallaan vääriä uutisia ja yritä harhauttaa ihmisiä. Heidänkin toimittajia kuitenkin ohjaavat omat arvot ja maailmankatsomus. Se väistämättä vaikuttaa siihen, minkä tyyppisiä uutisia julkaistaan ja mitä ei. Tai edes kirjoitetaan.

Mielestäni esim. Yle ja Hesari ovat kovin hampaattomia analysoimaan pakolaisasian vaikutuksia Suomelle. Enkä tarkoita mitään "musta mies ahdisteli tyttöä" tason juttuja. Ehkä kyse on ammattitaidon puutteesta tai sitten halutaan pitää kunnon hajurako Persuihin ja mv-juttuihin.

Jos uutisoinnin vertailukohdaksi otetaan hallituksen leikkaukset, joiden merkitys on huomattavasti pakolaisasiaa pienempi, niin siitä on tehty todella paljon kriittistä kirjoittelua em. medioiden toimesta. Se on hyvä juttu, koska toimittajat tekevät työtään.

Kouvotsoni
Tuo alleviivattu nyt on kirjoituksestasi eniten täyttä hevon paskaa.

Miten pakolaisasiaa sitten pitäisi analysoida entistä enemmän?
 

Örfil

Guest
Andy aloitti asiakeskustelun vääristelyllä ja laittamalla mun sanomakseni omia harhojaan.


Etsikää jostain kommentti, missä mä kirjoitain jotain teidän oksennuksiin verrattavaa, ilman että se on vastine vääristelyyn tai samanmoiseen.
Tämä on tätä: harhoja, mielenvikaisuutta, tyhmyyttä, tietämättömyyttä, tätä samaa koko ajan ja vain siksi että poliittinen mielipide eroaa markon omasta.

Aina on vika muissa paitsi itsessä. Vika on moderaattoreiden, hallituksen, naapurin, tyhmän kanssaforumistin, päättäjien mutta koskaan ei ole pienintäkään osaa eikä arpaa omissa toimissa.

Niitä postauksia on turha tänne laittaa juurikin noiden edellämainittujen vuoksi. Silkkaa ajanhukkaa ja etenkin kun asia ei tästä miksikään muutu.

Jos markon privapaljastuksen mukaan kouvotsvoni on se mode, joka haluaa ikibannin lasauttaa niin siitä vaan. Ei tämä forumi yhtä miestä kaipaa, oli se kuka tahansa.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Kokonaisuudessaan näin.
Hevonpaskaahan tuossa postauksessa on tuo,

Yle ja Hesari ovat kovin hampaattomia analysoimaan pakolaisasian vaikutuksia Suomelle.
Kuuluko tuollainen analysointi mukamas medialle ja toimittajille? Miksi? Eikös heidän kuuluisi puolueettomasti kirjoittaa uutisista ja jättää se analysointi sitten ihan muille tahoille.
 
Ylös