Kysymyksiä moderaattoreille ja ylläpidolle, vol 107

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
2) kuinka varmistetaan että moderointi tapahtuu "reilun pelin" hengessä eikä poliittisia, pärstävärkki tai uskonnollisia suuntauksia oteta raskauttavana tekijänä peliin kun jaellaan banneja tai moderoidaan viestejä?
Lyhyet sanktiot moderaattorit voivat suorittaa ihan henkilökohtaisen harkinnan pohjalta. Silloin kun pitempiä jäähyjä jaetaan, asiasta äänestetään ja enemmistöpäätöksellä mennään.
Tietenkin jos lyhyempikin sanktio on jonkun toisen moderaattorin mielestä ollut aiheeton tai kohtuuton, siitä huomautetaan oitis. Jos jonkun moderaattorin toiminta todetaan huonoksi, hän ei pitkään moderaattorina vaikuta. Toki jokaisesta meistä valitetaan jonkun forumistin taholta, mutta tähän mennessä yhdenkään moderaattorin toiminta ei ole käsittääkseni suurta mielipahaa aiheuttanut suurelle yleisölle.
Minusta modeporukka on nyt äärimmäisen yksipuolisesti edustettuna suhteessa forumistien jakaumaan ja vaikka itse modena jossain joskus pari vuotta toimineena tiedän kuinka aliarvostettua ja paskamaista hommaa se on, niin minusta porukan pitäisi sisältää enemmän porukkaa laidasta laitaan. Nykyisellä kokoonpanolla "tuomiot" tulevat aivan liian yksipuolisesti.
Tiesithän, että myös Micael on moderaattori? Myös erästä lisäystä koitetaan ajaa läpi, mutta se on nyt korkeemman käjes.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Minusta modeporukka on nyt äärimmäisen yksipuolisesti edustettuna suhteessa forumistien jakaumaan ja vaikka itse modena jossain joskus pari vuotta toimineena tiedän kuinka aliarvostettua ja paskamaista hommaa se on, niin minusta porukan pitäisi sisältää enemmän porukkaa laidasta laitaan. Nykyisellä kokoonpanolla "tuomiot" tulevat aivan liian yksipuolisesti.
En nyt sanoisi, että yksipuolisesti. Oma näkemykseni monista asioista poikkeaa hieman muiden modejen näkemyksistä, mutta yhdessähän tätä tehdään ja, kuten Pyryf jo mainitsikin, isommissa päätöksissä katsotaan yhteinen kanta ja päätökset tehdään sen pohjalta.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
2) kuinka varmistetaan että moderointi tapahtuu "reilun pelin" hengessä eikä poliittisia, pärstävärkki tai uskonnollisia suuntauksia oteta raskauttavana tekijänä peliin kun jaellaan banneja tai moderoidaan viestejä?.
En nyt tiedä, että minkälaisia pärstiä tai poliittisia, uskonnollisia ja autoilullisia näkemyksiä Jussi pelkää raskauttavina pidettävän, mutta uskontoon liittyvästä materiaalista ainoa bänni viimeiseen pariin vuoteen on tullut pesunkestävälle ateistille, joten siltä osin ainakin itse on turvassa.

Niin ja minun moderaattorikaudellani kuintenkin on jouduttu antamaan ikibänni Siggeboylle, joka kuitenkin oli kai kaveri kahdellekin moderaattorille.

Ihmisiä tässä kaikki ollaan, ei vain maailmankuvamme yhden aspektin ilmenemiä.

Örfil

Guest
Ihmisiä tässä kaikki ollaan, ei vain maailmankuvamme yhden aspektin ilmenemiä.
Suhtaudun silti aika varautuvasti teikäläisen modena oloon, kuten tekisit varmaan vastaavassa tapauksessa.

Voit jatkossa tehdä vain hyvän vaikutuksen.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Suhtaudun silti aika varautuvasti teikäläisen modena oloon, kuten tekisit varmaan vastaavassa tapauksessa.

Voit jatkossa tehdä vain hyvän vaikutuksen.
Jos niin tekisin johtuisi se persoonastasi, ei maailmankuvastasi.

Mutta se, että en näin tee kertonee kaiken olennaisen siitä, miten erilaisia olemme.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kuka on tässä mainittu Jussi? Member lististä löytyy ainakin jussi p, jussi-67, jussi-as, jussi88, JussiL, Jussip, jussitapani ja Jusssiii, mutta ei pelkkää Jussia.

Iso8

Viisuhullu
Sijainti
Tampere
Mun sisko haluaisi tulla tänne saako, hän tulla vaikka sama ip on kun mulla? Teemme yhteistuumin nimimerkin mikäli käy. Pikainen vastaus kiitos. :)

Moderaattorit

Super Moderator
Tämä viestiketju on yhäkin tarkoitettu vain ylläpidolle suunnatuille kysymyksille.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Onko tiedostojen liittämistoiminto pois käytöstä, vai miksi klemmari-kuvake ei toimi yläpalkissa, kun kirjoittaa postausta?

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Minkä takia kuvat ja linkitykset eip toimi? Clientscript-valintaikkunaa vaan pukkaa kummassakin tapauksessa ja muistaakseni on täten tehnyt jo viikkotolkulla.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.