Kysymyksiä moderaattoreille ja ylläpidolle, vol 107

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kiva listaus. Yksikään mainitsemistasi asioista ei vain ikävä kyllä täytä tällä hetkellä tosiasioihin perustuvan keskustelun määritelmää.
Perusteella, että? Koska Revolt sanoo näin? Vai onko niin, että Maxin ketjun voi siirtää sitten F1-puolelle, kun yksi näistä mainituista kriteereistä täyttyy? On nimittäin hyvin todennäköistä, että tämä tapahtuu tämän kauden aikana.

Katsotaan asiaa uudestaan sitten jos yksikään noista asioista toteutuu. Siihen asti Maxin ketjun paikka on muualla kuin F1-asiapuolella. Sen voi kyllä sitten siirtää sinne kun esim. joku noista listaamistasi asioista varmistuu/toteutuu.
Kuten olen jo todennut, on ketjujen pallottelu eestaas keskustelulle haitallista. Teoriassa näin ei kai pitäisi olla, mutta käytännössä niin on.

Nyt tässä on edetty päinvastoin. Olet kyllä sitkeä sälli jankkaamaan omaa täysin epäloogista kantaasi, I'll give you that.
Nyt asiassa on edetty keskustelun, ei sääntöleikin saralla.

Sinulla on taas hyvin mielenkiintoinen tapa "keskustella". Toistetaan riittävän useasti, että vastustava kanta on epälooginen, jotta joku saattaa sen uskoa. Toimiiko tuo koskaan?

Niin? Minäkin provoilin kerran ja en saanut bannia. Miten on siis mahdollista, että myöhemmin provoilin uudestaan ja sitten sainkin bannia? Sun pitäisi ihan oikeasti vähän kehittää loogista ajattelua, ei millään pahalla.
Esimerkki, ennakkotapaus. Ymmärrätkö käsitteen?

Kun niitä bännejä ei varsinaisesti anneta yksittäistapauksista kuin ääritilanteissa, vaan kumulatiivisesta häiriökäytöksestä. Eli se aiempikin provoilu vaikutti siihen rangaistukseen jonka myöhemmin sait.

Edit:
Miksi noita alueita sitten edes pidetään?
Miksi Forumin etusivulla on Australian GP:n viikonloppuohjelma?
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Perusteella, että? Koska Revolt sanoo näin? Vai onko niin, että Maxin ketjun voi siirtää sitten F1-puolelle, kun yksi näistä mainituista kriteereistä täyttyy? On nimittäin hyvin todennäköistä, että tämä tapahtuu tämän kauden aikana.
Perusteella että yksikään listaamistasi asioista ei perustu tosiasioihin vaan on 100% spekulaatiota. Ja vastauksena kysymykseesi: juuri näin. Jos luet tuon aiemmin postamaani linjanvedon siitä, milloin aihe kuuluu F1-asiapuolelle, huomaat, että se on todella hyvä linjaus koska se pitää tapauksessa kuin tapauksessa ja sitä on hyvin helppo tulkita. Toisin kuin nämä sinun todella epämääräiset ja ennenkaikkea epäjohdonmukaiset selittelyt. Suosittelen, että otatte sen käyttöön.

Kuten olen jo todennut, on ketjujen pallottelu eestaas keskustelulle haitallista. Teoriassa näin ei kai pitäisi olla, mutta käytännössä niin on.
Nyt asiassa on edetty keskustelun, ei sääntöleikin saralla.
Tuo on sellainen slippery slope kun tuolle linjalle lähtee, että pian voitte ihan oikeasti sulkea eri keskustelualueet ja luoda vain yhden ison hiekkalaatikon. Koska "keskustelu, ei sääntöleikki". Ja jos keskustelu hiipuu sääntöjen noudattamisen vuoksi, niin sitten näin. Joskus pitää osata ajatella kokonaisuutta. Etenkin moden roolissa.

Esimerkki, ennakkotapaus. Ymmärrätkö käsitteen?

Kun niitä bännejä ei varsinaisesti anneta yksittäistapauksista kuin ääritilanteissa, vaan kumulatiivisesta häiriökäytöksestä. Eli se aiempikin provoilu vaikutti siihen rangaistukseen jonka myöhemmin sait.
OK, bannianalogia oli huono eikä oikein toiminut. Pointtini oli se, että vaikka joskus aiemmin on tapahtunut virhe, ei se ole minkäänlainen peruste sille, että saman pitäisi antaa tapahtua uudelleen.

Miksi Forumin etusivulla on Australian GP:n viikonloppuohjelma?
En ymmärrä kysymystä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Perusteella että yksikään listaamistasi asioista ei perustu tosiasioihin vaan on 100% spekulaatiota. Ja vastauksena kysymykseesi: juuri näin. Jos luet tuon aiemmin postamaani linjanvedon siitä, milloin aihe kuuluu F1-asiapuolelle, huomaat, että se on todella hyvä linjaus koska se pitää tapauksessa kuin tapauksessa ja sitä on hyvin helppo tulkita. Toisin kuin nämä sinun todella epämääräiset ja ennenkaikkea epäjohdonmukaiset selittelyt. Suosittelen, että otatte sen käyttöön.
Nykyinen linjaus on toiminut erittäin mainiosti ja sitä on helppo tulkita. Jos jollakin on vaikeuksia linjauksen ymmärtämisen kanssa, niin joudun nostamaan kädet pystyyn.

Tuo on sellainen slippery slope kun tuolle linjalle lähtee, että pian voitte ihan oikeasti sulkea eri keskustelualueet ja luoda vain yhden ison hiekkalaatikon. Koska "keskustelu, ei sääntöleikki". Ja jos keskustelu hiipuu sääntöjen noudattamisen vuoksi, niin sitten näin. Joskus pitää osata ajatella kokonaisuutta. Etenkin moden roolissa.
Sitähän tässä on jo pitkään pohdittu, että nuo kuolleet osa-alueet poistettaisiin. Miksi näin ei ole tehty? Viittaan tuohon Australian GP-kommenttiini.

OK, bannianalogia oli huono eikä oikein toiminut. Pointtini oli se, että vaikka joskus aiemmin on tapahtunut virhe, ei se ole minkäänlainen peruste sille, että saman pitäisi antaa tapahtua uudelleen.
Kun se ei ollut pienimmässäkään määrin virhe, sillä siinä ketjussa käytiin ihan asiallista F1-aiheista keskustelua Bottakseen liittyen jo ennen ensimmäistäkään simulaattorisessiota.

En ymmärrä kysymystä.
Tämä ei yllätä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Olisiko syytä muuttaa F1-asia ja F1-vapaa keskusteluiden järjestystä ja sisältöä.

F1-vapaalle tulisi kaikki kisaketjut ja normaalit keskustelut ja huumorikuvaketjut.

F1-asiapuolella voisivat sitten harvat kirjoitella historiakolumneja, viiltäviä foliohattuanalyysejä tai muita monologeja, jos niin haluavat tehdä? Keskustelu olisi taatusti asiallista, koska ketään ei kiinnosta kommentoida.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Olisiko syytä muuttaa F1-asia ja F1-vapaa keskusteluiden järjestystä ja sisältöä.

F1-vapaalle tulisi kaikki kisaketjut ja normaalit keskustelut ja huumorikuvaketjut.

F1-asiapuolella voisivat sitten harvat kirjoitella historiakolumneja, viiltäviä foliohattuanalyysejä tai muita monologeja, jos niin haluavat tehdä? Keskustelu olisi taatusti asiallista, koska ketään ei kiinnosta kommentoida.
Lisäksi F1-vapaalla vois olla muu autoilusälä muistakin luokista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nyt kun alkaa vaikuttaa siltä, että CCMK vastaa yksin noin tai yli puolesta kaikesta kahden F1-osaston viestiliikenteestä, olisiko syytä miettiä osastojen uudelleennimeämistä? Olisi F1-keskustelu ja F1-blogit (kun ei tuota nyt tohdi sentään CCMK-osastoksikaan nimetä). Edelleen olen sitä mieltä, että kaverin pitäisi perustaa noinkin aktiiviselle kiinnostukselleen ihan oma blogi, mutta kun se ei näytä toteutuvan, niin hyväksytään tosiasiat ja annetaan sitten hänelle oma alue (joka ei toki olisi muidenkaan blogimaisuuksilta kielletty).

Se toki sitten johtaisi siihen, että vähän vapaampi keskustelukin sallittaisiin asiapuolella, kuten Kimin lapsiuutisissa muutenkin jo tapahtui. Selkeästi F1-Vapaan tavaraahan se oli, mutta asiapuolelle jäi.

Verstappenin tapauksesta (nykytilanteessa) olen kuitenkin sitä mieltä, että kuuluisi Muihin formulaluokkiin. Suomalaisten F1-toivoista voi puolestani kyllä keskustella F1-asiapuolella (käytännön syistä), kunhan ei mistään kartingkuskeista lähdetä spekuloimaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Nyt kun alkaa vaikuttaa siltä, että CCMK vastaa yksin noin tai yli puolesta kaikesta kahden F1-osaston viestiliikenteestä, olisiko syytä miettiä osastojen uudelleennimeämistä? Olisi F1-keskustelu ja F1-blogit (kun ei tuota nyt tohdi sentään CCMK-osastoksikaan nimetä). Edelleen olen sitä mieltä, että kaverin pitäisi perustaa noinkin aktiiviselle kiinnostukselleen ihan oma blogi, mutta kun se ei näytä toteutuvan, niin hyväksytään tosiasiat ja annetaan sitten hänelle oma alue (joka ei toki olisi muidenkaan blogimaisuuksilta kielletty).

Se toki sitten johtaisi siihen, että vähän vapaampi keskustelukin sallittaisiin asiapuolella, kuten Kimin lapsiuutisissa muutenkin jo tapahtui. Selkeästi F1-Vapaan tavaraahan se oli, mutta asiapuolelle jäi.

Verstappenin tapauksesta (nykytilanteessa) olen kuitenkin sitä mieltä, että kuuluisi Muihin formulaluokkiin. Suomalaisten F1-toivoista voi puolestani kyllä keskustella F1-asiapuolella (käytännön syistä), kunhan ei mistään kartingkuskeista lähdetä spekuloimaan.
Mietin tossa taannoin ottavani saman asian esille, mutta WebSlave säästi vaivalta. Itelle toi F1-vapaa on pikkuhiljaa alkanut muodostumaan ihan täydeksi kaatopaikaksi, jota ei edes huvita mennä selaamaan, ja nimenomaan noiden monologiketjujen vuoksi. Aikanaan vastustin linjausta, jossa koitettiin tyrehdyttää noi ketjut, mutta silloin niitä oli ehkä pari hassua kappaletta. Nytkin kun katsoo, niin 15 ensimmäisestä toikista 10 on CCMK:n perustamia, ja keskusteluksihan niitä on hieman hankala mieltää, kun yksi nimimerkki kirjoittaa 90% viesteistä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Mun mielestä tuon Formulamatkalle -toikin vois siirtää asiapuolelle. Se on kuitenkin ketju jonka takia moni uusi foorumisti on tänne rekisteröitynyt. Vähän niinku portti foorumille ja hyvin oleellinen osa formulakeskustelua sisältäen oikeasti hyödyllistä sisältöä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mites tämä jako:

F1-asiakeskustelu
F1-blogosfääri
Muu moottoriurheilu
Moottoriurheilun kierrätyskeskus
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mites tämä jako: [--]

Moottoriurheilun kierrätyskeskus
Kierrätyskeskus?

Itse ajattelisin tuon moottoriurheilupuolen näin:

F1-keskustelu
F1-blogit
Muu rata-autoilu
Ralli, Rallicross & muu sorakisailu (tuolle voi keksiä jotain ytimekkäämpää)
Moottoripyörät (& -kelkat)
Ajoneuvot ja tekniikka

Muut formulaluokat ja Muu moottoriurheilu siis yhdistettäisiin Muuksi rata-autoiluksi tuon bloginimimuutoksen lisäksi. Hiekkapuolen jutut (esim. vaikka tracktor pulling) taas kaikki ralli & soraosastolle.

-Edit- Hmm. F1-veneet ja Red Bull Air Race jäävät vielä noista silti ulos... lisää ehdotuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7210
Minusta kuuluu ihan hyvin F1-puolella keskusteltavaksi Max Verstappen.


Voisi kyllä karsia noita kuolleita osastoja.
Jos lähdetään sellaiselle linjalle, että pelkkä F1-tallin junioritalliin kuuluminen riittää siihen, että kuljettajasta saa avata ketjun F1-asiapuolelle johtaa se siihen, että pian siellä on kymmenkunta sellaisia kuljettajia käsitteleviä ketjuja jotka eivät toistaiseksi ole ajaneet ainoatakaan kisaa F1-sarjassa ja joilla ei ole sopimusta kisakuljettajan paikasta minkään tallin kanssa.

Max Verstappenia käsittelevän ketjun oikea paikka on muut formulaluokat siihen asti kunnes hän tekee sopimuksen kisakuljettajan paikasta jonkin tallin kanssa, koska ennen sitä hän ei ole F1-kuljettaja.

F1-asiapuolelle sopisi paljon Max Verstappenia paremmin esimerkiksi Sergei Sirotkinia käsittelevä ketju, koska hän on jo Sauberin testikuljettaja ja ensi kaudella mitä suurimmalla todennäköisyydellä Sauberin kisakuljettaja.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jos lähdetään sellaiselle linjalle, että pelkkä F1-tallin junioritalliin kuuluminen riittää siihen, että kuljettajasta saa avata ketjun F1-asiapuolelle johtaa se siihen, että - -
Ei johda. Paitsi tilanteessa, jossa joku päättää ne perustaa vain osoittaakseen miten huonona hän sääntöjä pitää. Ja tämänkaltaiseen toimintaan ylläpidolla on kyllä keinot puuttua.

Sille linjalle on nimittäin lähdetty jo vuosia sitten, eikä tuota juniorikuljettajien ketjutulvaa ole näkynyt.

Kierrätyskeskus?

Itse ajattelisin tuon moottoriurheilupuolen näin:

F1-keskustelu
F1-blogit
Muu rata-autoilu
Ralli, Rallicross & muu sorakisailu (tuolle voi keksiä jotain ytimekkäämpää)
Moottoripyörät
Ajoneuvot ja tekniikka

Muut formulaluokat ja Muu moottoriurheilu siis yhdistettäisiin Muuksi rata-autoiluksi tuon bloginimimuutoksen lisäksi. Hiekkapuolen jutut (esim. vaikka tracktor pulling) taas kaikki ralli & soraosastolle.
Se nykyisen F1-vapaan hassut, mukahassut ja miltei hassut -kuvat täyhkä.

Itse taivun enemmän ja enemmän sille kannalle, että jaottelu F1/Muu moottoriurheilu on riittävä. Ei tarvitse kuin katsoa ko. alueiden postausaktiivisuutta.

Edit
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Itse taivun enemmän ja enemmän sille kannalle, että jaottelu F1/Muu moottoriurheilu on riittävä. Ei tarvitse kuin katsoa ko. alueiden postausaktiivisuutta.
Muuten pitkälti samaa mieltä, mutta Rallin kohdalla (osittain johtuen Jyskälän läheisyydestä) olen jonkin verran eri mieltä aktiivisuudesta. Jos kuitenkin ajatellaan kokonaisuutta F1 vs. kaikki muu, niin kyllä, tuo jaottelu riittää. Kaksi aktiivista aluetta on aina parempi kuin puolentusinaa hiljaista.

Paitsi että CCMK:n monologit sopivat tuohonkin ratkaisuun huonosti. Ehkä se yksinpuhelualue silti pitäisi olla erikseen?
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Muuten pitkälti samaa mieltä, mutta Rallin kohdalla (osittain johtuen Jyskälän läheisyydestä) olen jonkin verran eri mieltä aktiivisuudesta. Jos kuitenkin ajatellaan kokonaisuutta F1 vs. kaikki muu, niin kyllä, tuo jaottelu riittää. Kaksi aktiivista aluetta on aina parempi kuin puolentusinaa hiljaista.

Paitsi että CCMK:n monologit sopivat tuohonkin ratkaisuun huonosti. Ehkä se yksinpuhelualue silti pitäisi olla erikseen?
Se oli se neljäs alue:
F1-astiapuoli
Muu moottoriurheilu
(F1-)Blogosfääri
Kierrätyskeskus
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15067
Jaa.

Kun täällä tuntuu taas olevan ns. Yksinpuhelusta taas juttua niin eivät kaikki Vapaan puolen jutut ole vain pelkästään minun perustamiani toikkeja:frank:. Ja onhan joistakin perustamistani toikeista toki olemassa omat toikkinsa, mutta ne ovat yksinkertaisesti ainakin omasta mielestäni aivan liian vanhoja otettavaksi käyttöön nykyhetkeen.

Lisäksi joissakin vähän uudemmissa toikeissa on muidenkin käyttäjien keskusteluita ja lisäksi ainakaan loukkaantumisten toikki ei tullut itselleni mieleen perustettavan tai kaikkien f1-kilpailupaikkojen kertomisen toikkikaan ennen niiden perustajien kommentteja.

Mitä tulee taas nykyiseen toikkijärjestelyyn foorumilla niin melko hyvin ne jaottelut ovat toki toimineet. Ehkä se Max Verstappen-toikki oli vielä liian aikaista perustaa, mutta muutoin nuo toikit ovat kyllä yleisesti ottaen melko lailla hyvin laitettuja alueilleen. Mahdollisesti sitä omaa blogiakin voisi miettiä, mutta siinäkin olisi oma työnsä hoidettavana. Ihmettelen kyllä taas muutamien käyttäjien asennetta, mutta jääköön sanomatta asia tällä kertaa. Ehkä ensi kerralla sitten.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös