Formulanomi
Seksikäs rumä kääpiö
Olen samaa mieltä siitä, että sääntöihin olisi hyvä lisätä näitä käytäntöjä. Vaikka Renngeistin vastaus oli hiukan puutteellinen, niin tämä kuitenkin viittasi ihan oikeisiin päätöksiin...tai noh..siis linjaukseen. Kyse ei siis ollut moden tai modejen mielivaltaisuudesta.Öö... Muka-anonyyminähän minä nytkin tässä kirjoittelen. Ei se anonyymiyden taso minusta muutu mitenkään sillä, näkyykö joku keksitty kirjainyhdistelmä nimen vieressä vai ei. Jos taas haluaisin suojella tätä kirjainyhdistelmääni eli nickiä, tekisin varmaan kaksoisnickin ennemmin kuin pistäisin jotain tageja.
Ihan oikeasti minun motivaatio oli kuulla modejen selitys, miksi "sääntöjen mukaan" ilmausta käytetään vaikkei siellä säännöissä sitä pykälää ole. Näemmä siis sääntöjä on kaikki se, mitä täällä ylläpitopalstalla on päätetty.
Eli molemmat modet vastasivat väärin SergioCrestan kysymykseen:
[ ] On se mainittuna siellä, huolimattomasti luettu
[x] Sääntöjä on listattu muuallakin muut säännöt löytyvät sivulta Ylläpito ja toimitus -palsta.
[ ] Säännöissä on näemmä korjattavaa. Päivitämme ne kivasti ihan hetituotapikaa.
[ ] Muu syy, joka on tarkennettu alle.
Tavalliselle forumin refreshaajalle on tietysti mahdotonta palstan sääntöjä tietää, jos tuolla periaatteella mennään. Noh, normaalilla netetiketillä yleensä pärjää...
Vapaalla tagien tullessa käyttöön niitä alettiin käyttämään veetuilumielessä ja nimenomaan siksi, että voi huudella piilossa ilman, että varsinainen nikki jää kiinni. (ja kyseinen "kirjoittamaton sääntö" vähensi pahempien piilotakkeilijoiden intoa) Ja mitä vapaalla tapahtuu se tapahtunee tai tapahtui jossain vaiheessa myös muissa osioissa.
Muutenkin olen sitä mieltä, että tagit ovat ihan turhia. Ainakin vapaalta tulevat takit...ja varmaan ohjeistusta (ja tuskin kaikki niitä ohjeita uskoisivat tai noudattaisivat) vaille. Lisäksi tarvitsisivat jatkuvaa huoltoa (ts. poistetaan tai korjataan tageja) ollakseen käyttökelpoinen ominaisuus. (ts. tagipilvestä olisi oikeasti hyötyä)
Viimeksi muokattu: