LADY GAGA

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
On musiikkia, josta ei itse välitä. Eli itselle yhdentekevää musiikkia. ->

Kuitenkin sama musiikki, jonkun toisen ilmaistessa oman mieltymyksensä siihen, on täyttä paskaa. ->

Vain yksi asia on muuttunut. On tuotu yhtälöön toinen mielipide. ->

Näin ollen se toinen mielipide on se, mikä tekee siitä musiikista täyttä paskaa. ->

Niinpä vedämme sen johtopäätöksen, että "täyttä paskaa" sisältää arvolatauksen, jolla kyseenalaistetaan, ei tämä toinen mielipide, koska siihen meillä on jo ollut oma vastineemme (yhdentekevää), vaan toisen mielipiteen esittäjä. ->

Yhtälössä on kyse musiikista, joka pitkälti henkilökohtainen makuasia. Ja henkilökohtainen maku syntyy ihmisen mielessä. ->

Niinpä pääsemme siihen, että "täyttä paskaa" sisältää arvion toisen mielipiteen esittäjän mielenlaadusta ja -tilasta tai henkisestä kapasiteetista. ->

Sen arvion voidaan olettaa keskittyvän henkiseen kapasiteettiin, koska eihän kukaan viitsi hullujen kanssa vääntää.->

Näin päästään yksinkertaisella päättelyketjulla lopputulemaan:
Musiikista puhuttaessa "täyttä paskaa tms." tarkoittaa suoraan suomennettuna "olet vitun älykääpiö".

Kaikkihan tän tietää, mutta on hyvä joskus muistuttaa. Koska maailmassa on niin paljon paskaa musiikkia.

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Piti oikein katsoa juutuupista että mikä tämä tällainen kohu-Kaka on.

Mulkaisin tässä ketjussa mainittua Alehandor esitystä,
ja ihan ensimmäisenä tuli mieleen, notta tämä musiikkilaji on soitettu puhki jo 90 luvulla.
Eli musiikista ei heru pisteitä.

Videon visuaalinen ilme oli näyttävämpi kuin Simon&Garnfunkelilla, siitä yksi piste.

Ei uppoa pöljään tämä.
Hyvä tälle Kakalle, että kuulijakuntaa kuitenkin ilmiselvästi on.
Tuo Alehandro on muuten ylivoimaisesti huonoin tämän artistin radiosingleistä. Parhaana pitäisin ensimmäistä lohkaisua Just Dance.

Ainoastaan radiosoitosta kappaleet kuulleena väittäisin, että Gaga on laadukkainta oman genrensä musiikkia pitkään aikaan.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mun mielestä on ihan hauskaa että kun joku muusikko myy hyvin eli ihmiset haluavat kuunnella ko. artistin biisejä ja jopa maksaa siitä, niin se on kaupallista paskaa. Ilmeisesti musiikki, jota kukaan ei halua kuunnella on hyvää.
Mun mielestä on hauskaa että tuokin vanha olkiukko yhä elää ja potkii. Oi, se oli kai 80-lukua kun ekan kerran tuota olkiukkelia kuulin mukiloitavan.

JPP tuota kaupallista paskaa -termiä jo avasikin ihan riittävästi ja menestyksekkäästi.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Ainoastaan radiosoitosta kappaleet kuulleena väittäisin, että Gaga on laadukkainta oman genrensä musiikkia pitkään aikaan.
Makuasioita, mut kyllä mua noista elektropop-naisartisteista esim. La Roux inspiroi Lady Gagaa enemmän. Möiskö tuo sitten enemmän, jos vähentäis vaatetusta ja laulais puhallustyöstä? En tiedä.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Nina Hagenista tuli muuten mieleen berliiniläinen Peaches, jonka sanoma on ehkä enemmän Lady Gagan suuntaan, mut ilman mainostoimistomoderointia.

Sue_me

Well-known member
Ihan hyvää jumputustahan tuo Lady Gagan elektrohumppa on. Hyviä kipaleita löytyy singlejulkaisujen ulkopuoleltakin.

Voittaa tusinarokin 100-0.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
ITG:n linjoilla olen. Yhtään biisiä en tiedä, eikä nyt kyllä kiinnosta edes ottaa selvää :eek:

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Makuasioita, mut kyllä mua noista elektropop-naisartisteista esim. La Roux inspiroi Lady Gagaa enemmän. Möiskö tuo sitten enemmän, jos vähentäis vaatetusta ja laulais puhallustyöstä? En tiedä.
Joo, mun poppigenren arviointi rajoittuu siihen mitä kuulen radiosta, ja sieltä tuo Gaga on erottunut edukseen. Tuota Rouxia (vai onko se Rouxta) olen kuullut vain tuon Bulletproofin verran ja sekin tuli tutuksi lähinnä kuuntelun katkaisevana Spotify-mainoksena.

Oma tietämykseni tällä alueella on siis rajoittunut, joten väittämäni Gaga paremmuudesta muihin kaltaisiinsa nähden saattaa olla heikolla hangella.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Jos nyt vielä lisää lipsutaan aiheesta, niin La Rouxin musiikista ja letistä tulee mieleen lähinnä Robyn.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
No joo, tais tosiaan vähän jo karata lapasesta tämäkin otsikko. Lady Gaga on taitava laulaja ja hallitsee avantgardisen tyylinsä suvereenisti. Melodiantajuakin on sen verran, että tietää mistä elementeistä tarttuva kertsi syntyy. Muhun vaan tuo akti ei jostain syystä pure - toisin kuin esim. tämä!

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
On musiikkia, josta ei itse välitä. Eli itselle yhdentekevää musiikkia. ->

Kuitenkin sama musiikki, jonkun toisen ilmaistessa oman mieltymyksensä siihen, on täyttä paskaa. ->

Vain yksi asia on muuttunut. On tuotu yhtälöön toinen mielipide. ->

Näin ollen se toinen mielipide on se, mikä tekee siitä musiikista täyttä paskaa. ->

Niinpä vedämme sen johtopäätöksen, että "täyttä paskaa" sisältää arvolatauksen, jolla kyseenalaistetaan, ei tämä toinen mielipide, koska siihen meillä on jo ollut oma vastineemme (yhdentekevää), vaan toisen mielipiteen esittäjä. ->

Yhtälössä on kyse musiikista, joka pitkälti henkilökohtainen makuasia. Ja henkilökohtainen maku syntyy ihmisen mielessä. ->

Niinpä pääsemme siihen, että "täyttä paskaa" sisältää arvion toisen mielipiteen esittäjän mielenlaadusta ja -tilasta tai henkisestä kapasiteetista. ->

Sen arvion voidaan olettaa keskittyvän henkiseen kapasiteettiin, koska eihän kukaan viitsi hullujen kanssa vääntää.->

Näin päästään yksinkertaisella päättelyketjulla lopputulemaan:
Musiikista puhuttaessa "täyttä paskaa tms." tarkoittaa suoraan suomennettuna "olet vitun älykääpiö".

Kaikkihan tän tietää, mutta on hyvä joskus muistuttaa. Koska maailmassa on niin paljon paskaa musiikkia.
No nytkö se Mehe vasta tajusi forumin perimmäisen tarkoituksen?!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tuttu, joka on tehnyt yhden soitetuimmista biiseistä radiossa, sanoi mulle, että olisipa ollut kiva säveltää Poker facen kertosäe. Pikkasen on tarttuvuutta siinä.:eek:

Juu, ja olisin ihan hyvin voinutkin mennä eilen Gagalle, jos olisin siellä päin ollut.:ahem:

Varmaan ihan omanlaisensa elämyksensä sekin.

Knoukka

Well-known member
Tuttu, joka on tehnyt yhden soitetuimmista biiseistä radiossa, sanoi mulle, että olisipa ollut kiva säveltää Poker facen kertosäe. Pikkasen on tarttuvuutta siinä.
Ainahan se on niin ollu, että "aidot" muusikot haukkuu sitä yksinkertaisen hittibiisin kertsiä ja vielä enemmän sen tekijää. Samalla tosin unelmoivat sen tekemisestä itte.

Lumipallo

Well-known member
Kun kuulin radiosta ekan kerran Gagaa ni ihmettelin, että oliko tää joku radion poikien hupijuttu vai joku arkistoista kaivettu ysärieurodancebiisi, minkä olen vaan jo unohtanu. Vielä tänä päivänäkin mulla on vaikeuksia käsittää eläväni maailmassa, jossa Poker face ja Bad romance on hittejä. Se horjuttaa mun uskoa omaan todellisuudentajuuni, jolle tosin Mr Presidentin Coco Jamboo (jaajaajei!) teki jo kauan sitten korvaamatonta hallaa. Mutta saahan hänestä toki tykätä, eihän se ihmistä pahenna :)! Let's dance ei aiheuta mussa kovin suurta itsetuhosuutta ja Alejandro on jopa ihan kiva.

Mutta sitä olen pohtinut, että minkätasoinen menestys Gagasta olis tullu ilman näitä hassuja kampauksia ja kyljyskolttuja. Eihän tuo Madonnakaan olisi Madonnana Madonnan paikalla, jos olis vaan kehnolla äänellään laulaa luikautellu ja pitäny housut jalassa. No, onnea vaan valitsemallaan tiellä, hyvinhän tuo juoni toimii.

Knoukka

Well-known member
Leidi esittää oman kappaleensa. Siitäpä voikin kritisoida ja miettiä Lady Gagan musiikaalisia kykyjä.