Länsimetro & Treen ratikka - Infraa kaupunkilaisille jämsäänien selkänahasta

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mistä tuo kehäradan matka-aika on reväisty? Toista kammiota 27, toista 32 min.

"No joo mut VR aina myöhässä lol kjeh kjeh."

Lähijunat ovat aivan ok ajallaan.
Itseasiassa muistin vain yläkanttiin tuon matka-ajan, mutta osuuhan tuo 35 min aika hyvin syksyyn asti, kun lento-aseman pääsisäänkäynti ei ole valmis.

Ja menen muuten itsekin töihin lähijunilla eikä lertaakaan tämän kesän aikana ole ollut "ilmoitusrajan" yli ollut myöhässä. VR saa kyllä todella paljon paskaa aiheetta niskaansa.
 

Ykskakskol

______________
Liittynyt
10.3.2015
Viestit
1504
Nopeusjärjestyksessä:
Taksi: 25 min, 40 €
Finnairin bussi: 30 min, 6,50 €
Kehärata: 35 min, 5 €
HSL bussi 615: 45 min, 5 €
Heh. Plus busseissa on enempi tunnelmaa.
En tosin ole ihan viime vuosina kulkenut mutta esitän tässä muistelman
joku tyttönen huutaa, hei, lauletaan pikku kakkosen posti!

"PIIKKKU KAAKKOSEN POOSSTI, POSTILOKERO.." (loppua en muista)
Täällä korvessa tosin ei kovinkaan myöhään ees kulje joten tunnelmaa vähempi, luulen. Muistelma siitä kun ihan siellä sitissä asuin. Ovat pirteämpiä koska enempi väkeä. Tai olivat. Ehkä masentaneet mobiilit heidätkin.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16919
Heh. Plus busseissa on enempi tunnelmaa.
Ja toisaalta ainoa jossa ei oo takeita ilmastoinnista vaan saunasta. Kyllä on kiihkeän kuuma tunnelma näin kesäsin. :rolleyes: En kyllä Finnairin busseilla kulkenut niin tiedä niistä mutta HSL busseja on laidastalaitaan.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
En tiedä pitäiskö laittaa First World Problems toikkiin vai tänne kun tuli tosta VR:tä puhe. Mua vituttaa, että ne meni vaihtamaan asemakuuluttajan äänen, koska se aikaisempi kuulosti mun korvaan seksikkäältä. Nykyinen kuulostaa pikkulapselle lässytykseltä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
En tiedä pitäiskö laittaa First World Problems toikkiin vai tänne kun tuli tosta VR:tä puhe. Mua vituttaa, että ne meni vaihtamaan asemakuuluttajan äänen, koska se aikaisempi kuulosti mun korvaan seksikkäältä. Nykyinen kuulostaa pikkulapselle lässytykseltä.
Tais tulla ed. kuuluttaja vähän päissään töihin...viimeisenä työpäivänään sentäs.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
En tiedä pitäiskö laittaa First World Problems toikkiin vai tänne kun tuli tosta VR:tä puhe. Mua vituttaa, että ne meni vaihtamaan asemakuuluttajan äänen, koska se aikaisempi kuulosti mun korvaan seksikkäältä. Nykyinen kuulostaa pikkulapselle lässytykseltä.
Ehdottoman sama. Ärsyttäviä taukoja sanojen välissä (ts. huonosti toteutettu äänitystilanne) ja tekopirteää paskaa.

Tosin jos vähän saa vielä pilkkua tuo uusi laituriääni ei ole VR:n, vaan Liikenneviraston kuuluttaja. VR:n pari vuotta vanha miehen ääni on muuten myöskin aivan järkyttävää paskaa, kun lausunta on jollain tavalla vittumaista, ja tuon Rainierin vai mikä Reidar hän nyt olikaan äänenkorkeus on hertsilleen sama kuin junan taustamelu. Äänekkäissä paikoissa tarvitaan vittumaisen nalkuttavan läpitunkeva ääni, jossa Eija Ahlberg oli suorastaan loistava.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Äänekkäissä paikoissa tarvitaan vittumaisen nalkuttavan läpitunkeva ääni, jossa Eija Ahlberg oli suorastaan loistava.
Tämä on se ääni, minkä itsekin muistan. Olen tosin tällä vuostuhannella ajanut pyörällä ja junalla saman verran, joten nykyisiä en tunne.

Siis yksi punaviinilasi?
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11194
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Nyt HSL on julkaissut elokuun bussiaikataulut. Jatkossa 6,8km työmatkaan julkisella liikenteellä, supisteltuilla bussivuoroilla ja -linjoilla, on varattava yli tunti aikaa. Eläköön yksityisautoilu!!
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16919
Nyt HSL on julkaissut elokuun bussiaikataulut. Jatkossa 6,8km työmatkaan julkisella liikenteellä, supisteltuilla bussivuoroilla ja -linjoilla, on varattava yli tunti aikaa. Eläköön yksityisautoilu!!
Ite oon tiennyt noi noin kuukauden kun tuli jo .pdf aikataulut. Mulla taas kulkee julkiset paremmin ja vihdoin yöbussit kotia... Edistyystä hyvä Pk-Seutu ja Vantaa


Uuden kauppakeskuksen rakentumiseen menee kyllä vielä 2 vuotta. Tulee 3 kerroksinen ja salee baarejakin kylkeen.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Sen kävelee samassa ajassa.

:idea: (kunto nousee)
Komp. Tosin tunnin kävely on ehkä vähän turhan pitkä työmatkaksi. Ehkä menisin pyörällä ennemmin.

Itsellä oli aikasemmin sellainen puolen tunnin kävelymatka töihin. Se oli juuri sopiva. Nyt joutuu kökkiä autossa :(
 

Örfil

Guest
Mulla taas kulkee julkiset paremmin ja vihdoin yöbussit kotia...

Uuden kauppakeskuksen rakentumiseen menee kyllä vielä 2 vuotta. Tulee 3 kerroksinen ja salee baarejakin kylkeen.
Ootko sä baarissa töissä kun työajat on tuommoiset?
;)
 

Örfil

Guest
Ehkä kannattaisi oikeasti harkita ravintola-alaa? Tiskin sillä puolen, jossa rahaa ei mene.
 

Ykskakskol

______________
Liittynyt
10.3.2015
Viestit
1504
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1437097960781.html
Raideliikenteen asiantuntija Antero Alku sanoo Helsingin Uutisissa, että kehärata ei koskaan voi toimia aikataulussa.
Vantaankoski-Tikkurila välillä junien keskinopeus on 67 kilometriä tunnissa. Alku sanoo, että realistinen arvio nopeudesta olisi noin 50 kilometriä tunnissa.
Junat kiihtyy hitaasti, oisiko ehkä kantsinut tehdä halvalla trollikkakaistat lentoasema-pasila-keskusta. Ei diisseliä, nopeampia.
 

Ykskakskol

______________
Liittynyt
10.3.2015
Viestit
1504
Ehkä kannattaisi oikeasti harkita ravintola-alaa? Tiskin sillä puolen, jossa rahaa ei mene.
Ehkäpä ei.
Kesäsin kuulemma jopia riittää, talvella vähempi. Ehkä helsingissä päinvastoin. Mutta kovin hyväpalkkainenhan ala ei ole.
Kaippa sillä siiderit ostaa mutta muuhun ei sitten riitäkään. Pääasia ettei mene mukaan jonkin työkaverin loistavaan ideaan omasta yrityksestä, aika usein tekevät konkan ja sitten kyselevät pääsiskö pimeetä tekeen.

1726 kuussa, alle 11 euroa tunnissa olisi lähtöpalkka pamin sivujen mukaan.
1430 käteen verojen jälkeen. Siitä jotain 700 vuokraan, josta asumistukea saa ehkä satkun, jää jotain 800 kuussa. Onhan se tuplasti korvaukset, mutta ei paljoa vielä esim. autolla ajella tai ulkomailla lomailla, mökkejä ostella jne. Asunnon ehkä saa ostettua. Helsingin ulkopuolella pärjäisi paremmin koska vuokrat pienemmät ja varsinkin asuntojen hinnat. Kuka töitä löytää siis.
 
Ylös