maradona
Resistive User
Eilen matkustin P-junalla töihin. Hirveä ryysis ja myöhässä. Välttelen kyseistä vuoroa jatkossa. Ainakin hetken.
Fiilistelemään Matin ja Liisan asemalle Lapinlahdelle.Kyllähän mie tietyllä viisiin ymmärrän tämän kehän, koska onhan tuon Seutulan liikenneyhteydet olleet kivikaudelta verrattuna muiden sivistysmaiden suurimpien lentoasemien vastaaviin. Aikasemmin kätsyin kun oli taksi Tiksistä, niin onhan tuo nyt edistystä.
Mutta täysin päätön hype yhdestä uudesta raidelinjasta on tehty. Porukka kyttäs ensmäistä vuoroa niinku ei olis koskaan ennen junaa nähnytkään..
Lukematta paskaa."...ja tarinan nykysuomeksi kirjoitti...."
120% komp.Kyllähän mie tietyllä viisiin ymmärrän tämän kehän, koska onhan tuon Seutulan liikenneyhteydet olleet kivikaudelta verrattuna muiden sivistysmaiden suurimpien lentoasemien vastaaviin. Aikasemmin kätsyin kun oli taksi Tiksistä, niin onhan tuo nyt edistystä.
Mutta täysin päätön hype yhdestä uudesta raidelinjasta on tehty. Porukka kyttäs ensmäistä vuoroa niinku ei olis koskaan ennen junaa nähnytkään..
Hauskaa tuossa on se, että yhteys Helsingin keskustasta lentokentälle ei välttämättä edes nopeudu. Ei se tosin ollut kehäradan (ainoa) tarkoituskaan.Kyllähän mie tietyllä viisiin ymmärrän tämän kehän, koska onhan tuon Seutulan liikenneyhteydet olleet kivikaudelta verrattuna muiden sivistysmaiden suurimpien lentoasemien vastaaviin. Aikasemmin kätsyin kun oli taksi Tiksistä, niin onhan tuo nyt edistystä.
Mutta halpuuttuuko?Hauskaa tuossa on se, että yhteys Helsingin keskustasta lentokentälle ei välttämättä edes nopeudu.
Eikös muualta Suomesta junalla tulijoilla nyt ole helpompi päästä Seutulaan.Hauskaa tuossa on se, että yhteys Helsingin keskustasta lentokentälle ei välttämättä edes nopeudu. Ei se tosin ollut kehäradan (ainoa) tarkoituskaan.
Niin, mie en tiedä mikä yhteys Hesan Stadin keskustasta on aikasemmin ollut nopein (koska en ole ikinä koskaan sieltä Seutulaan mennyt), mutta epäilen että siinä on täytynyt vaihtaa kikotinta vähintään kerran. Eli jonsei nopeampi, niin helpompi?Hauskaa tuossa on se, että yhteys Helsingin keskustasta lentokentälle ei välttämättä edes nopeudu. Ei se tosin ollut kehäradan (ainoa) tarkoituskaan.
Nopeusjärjestyksessä:Niin, mie en tiedä mikä yhteys Hesan Stadin keskustasta on aikasemmin ollut nopein, mutta epäilen että siinä on täytynyt vaihtaa kikotinta vähintään kerran. Eli jonsei nopeampi, niin helpompi?
Okei.. oletuksena bussit liikahtaa Rautatientorilta/-lle? Siinä tapauksessa Tsadista päin mennessä ei juuri hyötyä. Kun taas päärataa pohjoisesta tullessa asia on aivan eri.Nopeusjärjestyksessä:
Taksi: 25 min, 40 €
Finnairin bussi: 30 min, 6,50 €
Kehärata: 35 min, 5 €
HSL bussi 615: 45 min, 5 €
Joo, HSL:n bussi lähtee Rautatientorin puolelta ja Finnairin bussi siitä aseman toiselta puolelta Elielinaukiolta.Okei.. oletuksena bussit liikahtaa Rautatientorilta/-lle? Siinä tapauksessa Tsadista päin mennessä ei juuri hyötyä. Kun taas päärataa pohjoisesta tullessa asia on aivan eri.
Asun Helsingissä, enkä ole nähnyt minkäänlaista hypeä uudesta raidelinjasta. Mielestäni asiasta olisi voinut enemmänkin tiedottaa. Missä asut ja mistä tiedotusvälineistä olet tuon "päättömän hypen" nähnyt?Kyllähän mie tietyllä viisiin ymmärrän tämän kehän, koska onhan tuon Seutulan liikenneyhteydet olleet kivikaudelta verrattuna muiden sivistysmaiden suurimpien lentoasemien vastaaviin. Aikasemmin kätsyin kun oli taksi Tiksistä, niin onhan tuo nyt edistystä.
Mutta täysin päätön hype yhdestä uudesta raidelinjasta on tehty. Porukka kyttäs ensmäistä vuoroa niinku ei olis koskaan ennen junaa nähnytkään..
Ei. Lipun hinta on sama kuin lähiliikenteessä muutenkin. Helsingin puolelta tullessa siis seutulippu ja Vantaalta (esim. Tikkurilassa vaihdettaessa, ks. seuraava kohta) Vantaan sisäinen lippu kelpaavat.Mutta halpuuttuuko?
On. Päärataa tulevat voivat vaihtaa lentokenttäjunaan Tikkurilassa, josta on lyhyt matka lentokentälle. Turun suunnasta junailevat voivat tehdä vaihtonsa Pasilasta, josta on 5 minuuttia lyhyempi junamatka kentälle kuin keskustasta. Vaihdon lähijunaan siis vaatii, mutta se on helppo homma.Eikös muualta Suomesta junalla tulijoilla nyt ole helpompi päästä Seutulaan.
Bussinvaihtoa ei ole keskustasta kentälle mennessä tarvinnut ennenkään. En tiedä onko tuo yhteys nyt helpompi vai vaikeampi, mutta juna on mielestäni bussia mukavampi matkustusmuoto. Junassa on selvästi isompi kapasiteetti, mutta toisaalta myös selvästi enemmän matkustajia. HSL:n seutuliikenteen lentokenttäbussi keskustasta on siitä ovela, että bussista ei voi menomatkalla jäädä pois Helsingin puolella. Tämä vähän hillitsee muutenkin täyden bussin tukkoutumista jo alkumatkasta. Junan vuoroväli on bussia lyhyempi, joten ehkä se ei ihan liian täyteen tule, vaikka suurin osa kyytiläisistä varmasti onkin muualle kuin lentokentälle menijöitä.Niin, mie en tiedä mikä yhteys Hesan Stadin keskustasta on aikasemmin ollut nopein (koska en ole ikinä koskaan sieltä Seutulaan mennyt), mutta epäilen että siinä on täytynyt vaihtaa kikotinta vähintään kerran. Eli jonsei nopeampi, niin helpompi?
Kai tuosta Jonin postaamasta kuvasta voi jotain hypestä päätellä. Julkisilla liikkuessa ei tiedotukselta ole ainakaan Helsingissä voinut välttyä. Ja onhan tuo paikallisissa uutisissa ollut jo pitkään monista eri syistä.Asun Helsingissä, enkä ole nähnyt minkäänlaista hypeä uudesta raidelinjasta. Mielestäni asiasta olisi voinut enemmänkin tiedottaa. Missä asut ja mistä tiedotusvälineistä olet tuon "päättömän hypen" nähnyt?
Oho, enpäs oo tiennytkään, että Helsingissä tollanen alennus. Olis syytä ottaa täälläkin oppia.seutulippu kortilla ostaessa on 3,88€, ei 5€
Matkakorttia hankkiessa tuosta pitää tietenkin maksaa peräti 5€, mutta säästää sillä Helsingin sisälläkin 0,50€-1,00€ /matka.Oho, enpäs oo tiennytkään, että Helsingissä tollanen alennus. Olis syytä ottaa täälläkin oppia.
Eli siis toi on joku muutaman matkan kortti ei kuukausikortti rajattomilla matkustusmäärillä?Matkakorttia hankkiessa tuosta pitää tietenkin maksaa peräti 5€, mutta säästää sillä Helsingin sisälläkin 0,50€-1,00€ /matka.
Ei vaan samanlainen muoviläpyskä kuin kuukausikorttikin, mutta jos siellä on ajan lisäksi rahaa niin sillä voi noita seutulippuja maksella halvemmalla. Virallinen termi tuolle näyttää olevan arvolippu.Eli siis toi on joku muutaman matkan kortti ei kuukausikortti rajattomilla matkustusmäärillä?