Sabelt Rompe
Huoh
Kilometrin kävelyllä pääsis juna asemalle, liian kaukana
Ei tekis pahaa istuskelun jälkeen.
Ei tekis pahaa istuskelun jälkeen.
Sama tuli mieleen. Itsekin kuljen bussilla töihin mut sen lisäks pyöräilenkin pari kilometriä suuntaansa. Kouluaikoina kävelin sen 2km aamuisin koska bussilla ois joutunu lähtemään aikaisemmin. Kotiin tullessa pääsi bussilla melkein kotipihaan.Kilometrin kävelyllä pääsis juna asemalle, liian kaukana
Ei tekis pahaa istuskelun jälkeen.
Heinäkuussa lähiliikenteen junat pääsivät tavoiteltuun aikatauluun kahtena päivänä, syyskuussa eivät yhtenäkään.
Valtaosa Helsingin seudun junaliikenteen myöhästymisistä selittyy rataverkon isoilla kunnostustöillä, jotka ovat kesästä lähtien aiheuttaneet lukuisia poikkeusjärjestelyjä.
Lisää töitä on luvassa ensi vuonna, kun Pasilan ja Oulunkylän vaihteita uusitaan.
Olen huolissani jämsäläisten selkänahkojen laadusta. Ei niillä näköjään kummoista infraa tänne saada.Rakennustöiden lisäksi junaliikennettä ovat rasittaneet turvalaiteviat, sähköviat ja hankaluudet kaluston kanssa.
Te ette vaan osaa rakentaa/ylläpitää sitä infraa. Tarttis saada rahojen lisäksi tekijämiehetkin ja -naiset täältä.Olen huolissani jämsäläisten selkänahkojen laadusta. Ei niillä näköjään kummoista infraa tänne saada.
Espoon keskuksen seudulta kotoisin olevana olen samaa mieltä. Kirkonkylä olisi hyvä nimi, sijaitseehan tuolla ihan tuomiokirkko.Espoon keskus ei enää olekaan Espoon keskus. Järkevä muutos, koska on kyllä älyttömimpien yhteyksien päähän sijoitettu keskusasema ikinä. Kymmenen minuuttia kääntyilyä ja kanttareilla pomppimista, että pääsee sieltä liikkeelle yhtään mihinkään. Vielä voisivat muuttaa keskuksen nimeksi kirkonkylä. Sillai sopivasti sivussa kun maalaispitäjien kirkonkylät, kun junakin ajaa ohi.
Yhden kesän tuolla asuneena voin myös kompata. Hirveä persreikä koko "keskus".Espoon keskuksen seudulta kotoisin olevana olen samaa mieltä. Kirkonkylä olisi hyvä nimi, sijaitseehan tuolla ihan tuomiokirkko.
Suomen toiseksi suurimman kaupungin ytimissä. :thumbup:Kahdella työmatkalla Espoossa oli sihteerikkö varannut hotellin ensin Espoon keskuksesta, jossa ei ollut yhtään mitään ja pitkä matka joka paikkaan, ja sitten Tapiolasta, jossa ei ollut sitäkään vähää. Yöllä Tapiolasta ei saanut edes ruokaa ja jouduin kävelemään parin kilometrin päähän ABC:lle asti. Hienoja kokemuksia.
Espoo toimii (keskusta lukuunottamatta) sillai, että kunhan vetää 5km yhteen suuntaan ja 5km toiseen, niin kaikkea kyllä löytyy, vaikkei 'tosikeskusta' olekaan missään.Kahdella työmatkalla Espoossa oli sihteerikkö varannut hotellin ensin Espoon keskuksesta, jossa ei ollut yhtään mitään ja pitkä matka joka paikkaan, ja sitten Tapiolasta, jossa ei ollut sitäkään vähää. Yöllä Tapiolasta ei saanut edes ruokaa ja jouduin kävelemään parin kilometrin päähän ABC:lle asti. Hienoja kokemuksia.
Maailman tehokkaimmin asutettu metsä.Espoo on kyllä "kaupunki"suunnittelun suomalainen malliesimerkki siitä, miten ei pidä toimia. L
Espoo ei ole toiseksi suurin, vaan Pudasjärvi.Suomen toiseksi suurimman kaupungin ytimissä. :thumbup:
Painu helvettiin siitä.Espoo ei ole toiseksi suurin, vaan Pudasjärvi.
Espoo on tyyliin 26:ksi pienin.
Kilpailee vahvasti Imatran kanssa. (No, suunnittelihan A. Aalto tänne ihan kunnon kaupungin, mutta arvioi asukasluvun 170 000 asukasta yläkanttiin).Espoo on kyllä "kaupunki"suunnittelun suomalainen malliesimerkki siitä, miten ei pidä toimia.
Ois ny luullu jaksaneen selvittää sen etukäteen. Toki ei sillon kai ollut Wikipediaa. Mutta soittanu jollekki kaverille vaikka.Kilpailee vahvasti Imatran kanssa. (No, suunnittelihan A. Aalto tänne ihan kunnon kaupungin, mutta arvioi asukasluvun 170 000 asukasta yläkanttiin).
Rehellisyyden nimessä, Alvar Aalto luultavasti teki sen, mitä häneltä tilattiin. Imatra oli tuolloin kehittyvä teollisuuskaupunki ja siihen aikaan sen ajateltiin tarkoittavan myös suurta työväestön sisäänmuuttoa. Niin tehdastyöntekijöiden kuin niiden tarvitsemien palveluammattien työntekijöiden. Ei toteutunut ja viimeistään 70-luvulla alkoi olla selvää, että automaatio vie aika paljon teollisuustyöntekijöiden työpaikkoja.Ois ny luullu jaksaneen selvittää sen etukäteen. Toki ei sillon kai ollut Wikipediaa. Mutta soittanu jollekki kaverille vaikka.
http://www.hs.fi/kaupunki/a1453865046926Yllätyskäänne: Valtio antaa Espoon ja Helsingin yhdistävälle Raide-Jokerille lähes sata miljoonaa euroa
KAUPUNKI 27.1.2016 11:26
Marja Salmela
HELSINGIN SANOMAT
Raide-Jokeri saa valtiolta 83 miljoonaa euroa eli kolmanneksen Espoosta Helsingin Itäkeskukseen ulottuvan, 275 miljoonaa maksavan raideyhteyden rakentamiseen.
Tieto on yllätys, sillä vielä syksyllä näytti, ettei hallitus tarjoa Helsingin seudun kuntien suurille liikennehankkeille rahaa.
Nyt asuntoasioista vastaava ministeri Kimmo Tiilikainen (kesk) kertoo, että rahapotille on kaikkien muidenkin hallituspuolueiden tuki. Näin Tiilikaisen esitys on menossa läpi hallituksen kehysneuvotteluissa maaliskuussa.
Artikkeliin liittyvät
Hallitus lykkäämässä pääkaupunkiseudun raidehankkeita - "tarjolla vain kylmää kättä" 22.10.2015
Raide-Jokeri on rahaa vaille valmis – Espoon ja Itäkeskuksen yhdistävä rata maksaa 300 miljoonaa euroa 22.1.2016
”Rahat otetaan Valtion asuntorahastosta (VAR), koska rahat auttavat asuntorakentamisen lisäämistä Helsingissä ja Espoossa”, Tiilikainen kertoo HS:lle.
Summa on kertaluonteinen ja osuu Tiilikaisen mukaan hyvin nykyiseen taloudelliseen tilanteeseen. Aiemmin tällaisiin väylähankkeisiin ei ole otettu rahaa Valtion asuntorahastosta, jossa on arviolta 600–700 miljoonaa euroa.