Ja asuntopulassa ei pointti ole siinä, että ihmiset haluaisivat asua Helsingissä, vaan kaupunkimaisessa ympäristössä. Asuntojen hinnoista ja vuokrista kantakaupungin alueella (sekä näiden kehityksestä) voinee päätellä, että kysyntää kaupunkimaiselle asumiselle on enemmän kuin tarjontaa. Bulevardien ideana on rakentaa enemmän oikeaa kaupunkia, ei haitata autoliikennettä. Helsinkiä on viimeiset 50 vuotta suunniteltu autoilun ehdoilla, mutta nyt on huomattu, että se ei ole järkevää taloudellisesti eikä liikenteellisesti. Kaupunkirakenteen leviäminen (joka johtuu menneiden vuosikymmenien kaupunkisuunnittelusta) on muutenkin harvaan asutussa Helsingissä ongelma, joka mm. lisää juurikin niitä ruuhkia (hyvänä esimerkkinä Kalifornia) ja tulee monilla muillakin tavoilla kaupungille kalliiksi. Espoon perukoille rakentaminen vain pahentaa asiaa.