Sam
Muumipappa
Vetää ihan sanattomaksi :thumbup:
En ole ihan varma. Itse petsi ainakin tehtiin sekoittamalla jauhetta veteen, mutta se ei sinänsä todista mitään suuntaan tai toiseen. Äkkiseltään vois kuvitella, että olis vesiliukoista eikä erityisen vettä hylkivää. Noita petsejä kyllä varmaan löytyy monenlaisilla ominaisuuksilla varustettuina ja pintakäsittelyllä saanee sitten lopunkin ominaisuuskirjon käyttöön. Vesitasoa/lentovenettä suunnitelmissa?Ööööh, onko tuo petsi vettähylkivää - tyhmä kysyy (lennokki-idis mielessä siis...)
Liimaus kuivunut ja teipit poistettu (ja näköjään mattokin vaihdettu :doubtful:
No niinpä näkyy olevan . Yleensä menee mattovaihdokset (ja joskus verhovaihdokset) silleen, että mulle kerrotaan niiden vaihtuneen, mihin minä kommentoin: "Ai onks siellä matto/verhot?"Sellasen huomion tein, että toi nykyinen matto on sama kuin oli käytössä ainaski välillä 14.8-29.10.2010. Marraskuun 26. mennessä oli kuitenkin vaihtunut siihen raidalliseen.
Se mielikuva mua tossa ekassa mattokommentissa naurattiki. Emäntä siivoaa ja JPP tuusaa paattinsa kanssa, liimailee, liiman kuivuessa ottaa kuvia ja valmistelee forum-raporttia, emäntä imuroi, tamppaa ja vaihtaa mattoja. Liima kuivaa, viime silaukset paatille ja kuvat. Hah, raportti valmis! Mitä, joku vaihtanu maton???No niinpä näkyy olevan . Yleensä menee mattovaihdokset (ja joskus verhovaihdokset) silleen, että mulle kerrotaan niiden vaihtuneen, mihin minä kommentoin: "Ai onks siellä matto/verhot?"
Se onkin isompi kuin olen tähän asti hahmottanut. :idea:Laiva tämän hetkisessä valmiusvaiheessa, vaihteeksi mukana litran maitotölkki mittakaavaa antamassa:
Voin vahvistaa saman ilmiön lennokki-osastolta :ahem:Se mielikuva mua tossa ekassa mattokommentissa naurattiki. Emäntä siivoaa ja JPP tuusaa paattinsa kanssa, liimailee, liiman kuivuessa ottaa kuvia ja valmistelee forum-raporttia, emäntä imuroi, tamppaa ja vaihtaa mattoja. Liima kuivaa, viime silaukset paatille ja kuvat. Hah, raportti valmis! Mitä, joku vaihtanu maton???
Kyllä pääosin yhdessä touhutaan noiden siistimis- ym. hommien kanssa, mutta aina välillä pääsee sisustustoimet yllättämään takavasemmalta. Ja vasta ilmoituksen jälkeen huomaan ne (paitsi mitä joskus valokuvasta ).Se mielikuva mua tossa ekassa mattokommentissa naurattiki. Emäntä siivoaa ja JPP tuusaa paattinsa kanssa, liimailee, liiman kuivuessa ottaa kuvia ja valmistelee forum-raporttia, emäntä imuroi, tamppaa ja vaihtaa mattoja. Liima kuivaa, viime silaukset paatille ja kuvat. Hah, raportti valmis! Mitä, joku vaihtanu maton???
Kaveri yks kerta sanoi, että kannattaisi varmaan laittaa taas joskus maitotölkki tms. kaikille tuttu esine kuvaan, että koko hahmottuisi. Nyt sitten muistin asian. Jokusissa alkupään kuvissa (kun oli pelkät runkokaaret kölivanerissa) oli kanssa maitotölkki mukana.Se onkin isompi kuin olen tähän asti hahmottanut. :idea:
Itseä pelottaisi tuolla lailla reunoja veistellä, lipsahtaisi kuitenkin. Mutta mulla onkin epävakaat kädet.
Ihan staattinen malli tulee. On kyllä muutaman kerran käynyt mielessä, että tollanen vois olla kiva rakentaa radio-ohjattavana. Joku sellainen kaksi ja puoli metriä pitkä ja korkea vois olla sopivan kokoinen. Todennäköisesti jää tekemättä kuitenkin.Milloinkas on vesillepanon aika? Vai onko tää ihan vaan mallari?
Ihan mattoveitsellä veistelin. Tuolla edellisessä kuvaraportissa on lavastettu kuvakin toimenpiteestä. Hiukan siinä täytyi seurata syysuuntia ettei lähtenyt viemään väärään suuntaan veistä. Ja sen päällilaudan syyt siis menevät suurinpiirtein pituussuuntaan (kuvissa näkyvät poikittaiset syyt ovat myöhemmin pois hiottavaa vanerin keskiviilua). Keulapäässä hiukan vinottainkin ja siellä katsoin tarkemmin, että missä kohdassa kannattaa mihinkin päin veistellä ettei mene ns. vituiksi.Mahtava projekti. Upeaa työtä!
Olalle taputusta ja mielen mammonaa.
Aaltoja ja maininkeja!
Millä konstilla/keinolla kavensit tuon kyljenpäällyslaudan rungon paksuiseksi? Jollain pienen pienellä hiomakoneella ja 240 paperilla?
Meinaan vaan, että lie melkonen riski, notta lähtee noin ohut siivu tikuttumaan tai halkeamaan tai muuta ikävää, jos työstää väärällä kalulla.