Laptop/Läppäri/Kannettava.

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
OoPee sanoi:
Ei kai niillä sisuskalujen jaktuvalla muuttumisella ole mitään merkitystä, jos ostat koneen himakäyttöön.

Mutta ei mulla ole sen ihmeempää mielipidettä, koska läppärikokemukset ovat suhtkoht rajoitetut.

Mitä muuten imageen tulee, niin olen jo useamman viikon tapellu IBM:n R51:n imagen kanssa. Kaikki skulaa kunnes teen toimivasta asennuksesta imagen, jonka tallennan ja kloonaan uuden koneen sysprepin avulla. Kone kyllä toimii virtajohdolla, mutta hetikun nappaan virtapistokkeen irti, tulee blue screeniä. En ymmärrä :dunno: Ja vika tulee siis VAIN, jos käytän sysprepiä kloonauksessa. Millään muulla Thinkpad-mallilla (tosin kaikki T-sarjaa) ei vastaavaa ongelmaa ole esiintynyt. Luin kyllä, että just toi sama akkuvirta-ongelma esiintyi aikaisemmin Intelin Mobile-prosessoreilla XP:n kanssa, mutta SP2:n mukana tuli uusi prossuajuri, joka tuon ongelman korjasi. Ja mulla siis on se ajuri asennettuna... silti sukkaa.

MS-näppäin on semmonen, että kun sen käyttöön tottuu, niin ilman on vaikee olla :(
Eihän niillä kotikäyttäjälle ole merkitystä, mutta omasta mielestä se kertoo laadusta.

Itse käytä
n RIS & RIPREP yhdistelmää imagen luonnissa. Tuohon syspreppiin en ole juurikaan tutustunut. Sysprepillähän tehdään nuo valmistajien imaget (tai ehkä paremminkin WINPE:llä)

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Mulla on vähän sellainen kutina, että IBM on aikastalailla kotikäytön suhteen ulkona kuvioista. Hirveä hinta ja ominaisuuksien suhteen jää jälkeen kaiken lisäksi. Mutta voipi olla, että iso-sininen on sitten vähemmän vikaherkkä ja näin ollen firmoille oikein sopiva.

Jos 1000€ on budjetti niin tarjouksia vain katsomaan. Kirjo on aika suuri tuossa luokassa ja kannattaa tovin katsella miten tulee alennukseen koneita. Saattaa olla suurtakin eroa ominaisuuksien yms suhteen tuossa hintaluokassa. Työkaveri osti alkukesästä juurikin HP:n 1000€:n kannettavan Anttilasta tarjouksesta. Ihan OK peli, kyseli minulta millaista kannattaisi ostaa. Oli vähän heikompi malli (tarjouksessa myös) 200€ halvempi. Vai oliko 300€, ihan sama.

Omasta mielestäni paras hinta/laatusuhde on läppäreissä tuossa 2000€:n korvilla. Tai ainakin vuosi sitten oli. Tosin kun tuota läppäriä katselin silloin niin firmahan sen maksoi joten sekin saattoi vaikuttaa asiaan.

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Sijainti
Savonlinna
IBM on kannettavien Rolls Royce ja jos olisi taskut täynnä rahaa niin en muita katselisikaan.

Tällänen tuli ostettua tossa männäviikolla

HP NX6110 PM 740 512/60 DRW WL XPP

PROSESSORI Intel Pentium M 740
PROSESSORINOPEUS 1730 MHz
FRONT SIDE BUS 533 MHz
VÄLIMUISTI 2 MB
PIIRISARJA Intel 915GM
KESKUSMUISTI 512 MB
KIINTOLEVY (GB) 60 GB
PYÖRIMISNOPEUS 5400 rpm
NÄYTTÖ TFT XGA
NÄYTÖN KOKO 15"
RESOLUUTIO MAX 1024x768
NÄYTÖNOHJAIN Intel® Graphics Media Accelerator 900
HIIRI TASOHIIRI
AKKU LITHIUM-ION
AKUN KESTO (tuntia) 4.5 h
ASEMATYYPPI DVD +-RW
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ Windows XP Professional
VERKKOKORTTI 10/100
FAX/MODEEMI 56 K
WLAN KYLLÄ b/g
ÄÄNIKORTTI AC -97 Audio 16-bit ääni
KAIUTTIMET Stereo
USB-PORTIT 2
PCMCIA-PAIKAT 1 KPL TYYPPIÄ I/II
FIREWIRE LIINTÄNTÄ KYLLÄ
LAAJENNUSPORTIT AC adapter, Firewire, Line In, Line Out, RJ-11, RJ-45, USB 2.0, VGA-out,

Makso reilun tonnin ja ihan ok masiina hinta/laatu -suhteessa. Näyttö ei ole ihan parhaitten tasolla, mutta halppis on aina kompromissi.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Il Tempo Gigante sanoi:
Kuten tuolla ylempänä viittasin, niin tyttö/perheensä ovat kiinnostuneet Fujitsusta/HP:sta.
Fujitsun laadusta olen kuullut huonoa, tosin omakohtaisia kokemuksia ei ole. HP:sta kokemukset on muuten huonoja, mutta tosiaankin tuo vanhempien läppäri vaikuttaa hyvältä ja oma ex. duuniläppäri oli ihan kelpopeli (vaikka olikin mallia "raahattava"

Il Tempo Gigante sanoi:
Tonni. Opiskelijabudjetti.
Tuolla budjetilla määrittelee ensin mitä haluaa
- Laajakuva/ei laajakuva, jos tytöllä ei ole DVD-soitinta muuten, niin laajakuva kera DVD-aseman ei välttämättä ole huono vaihtoehto
- Wlan kannattaa ottaa, tuetaan jo monissa kouluissa, tää tosin onnistuu jo ihan 30e kortillakin
- Bluetoothit ja infrapunat unohtasin
- Kevyt vs. painava

Ja sitten kun on tarpeet tiedossa, niin mainoksia selaamaan.

Ja käyttäjän on itse syytä kokeilla näppistä - pitääkö siitä. Ja ulkonen hiiri on must.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dj Ankka sanoi:
Eihän niillä kotikäyttäjälle ole merkitystä, mutta omasta mielestä se kertoo laadusta.

Itse käytä
n RIS & RIPREP yhdistelmää imagen luonnissa. Tuohon syspreppiin en ole juurikaan tutustunut. Sysprepillähän tehdään nuo valmistajien imaget (tai ehkä paremminkin WINPE:llä)
Varsinainen image luodaan Drive Imagella, mutta se "sinetöidään" sysprepillä ennen luontia, jolloin restoren jälkeen saa koneelle annettua ip-osoitteet sun muut tiedot enemmän tai vähemmän automaattisesti sysprep.inf-tiedoston avulla.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Onko jo vaikutuksia havaittavissa HP:n ja Compaqin yhdistymisestä nykyisiin HP:n kannettaviin? Compaqin läppärit olivat ihan laadukkaita.

Tuolla tonnin budjetilla itse kallistuisin joihinkin näistä kolmesta: Acer, HP ja Fujitsu. Käyttäjän mielipide on kuitenkin tärkein! Ei kannata puoliväkisin tuputtaa jotain, ettei myöhemmin käy sitten kenkuttamaan. Markantalolla oli joitain tarjouksia viikonlopun Hesarissa. Käy vilkaisemassa. Veikolla kävin Myyrmäessä sunnuntaina, eikä siellä ollut yhtään tällaiseen tarpeeseen käyvää vaihtoehtoa.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Sellainen käyttöero minkä heti huomaa Fujitsu vs HP on näppäimistö. Fujitsussa on huomattavasti löysempi näppäimistö kun taas HP:ssa paljon jämäkämpi. Itse tykkään HP:n tuntumasta paljon enemmän. Ja tosiaankin, kunnon optinen hiiri koneen lisäksi.

Sellainenkin pieni seikka (tuossa mun ja siskon läppäreitä kun vertaa) niin virtajohdon plugi. HP:ssa se on sellainen perus pyöreä plugi kun taas Fujitsussa on pari pinniä siinä. Eli HP:n saa sisään ilman tarkempaa tutkiskelua mutta Fujitsussa pitää plugi olla oikeinpäin että sen saa sisään. Toisaalta ainakin vanhemmissa Fujitsuissa on myös ollut tuollainen pyöreä plugi. Pieni seikka mutta käytettävyydessä eroa taas. Ja taitaa se siskonkoneen virtalähdekkin olla isompi möykky verrattuna tuohon HP:n.

Mutta ei muutakuin kokeilemaan. Kyllä se mieluisa löytyy. Ja jaska mainitsikin hyvän pointin tuon widenäytön suhteen. Ja kyllä noissa halppisluokissakin niitä on, juuri tuo työkaverin HP on kans widenäytöllä. Näytöissä muutenkin menty hirveänä eteenpäin. Isän Fujitsussa on se perinteinen 4:3 näyttö mutta se ero on katselukulmissa. Katselukulmat on huomattavasti rajatummat. En muista nyt miten on siskon Fujitsussa mutta ainakin omalla HP:lla katselukulmat on lähes putkinäytön tasalla.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Il Tempo Gigante sanoi:
*lähtee läppärikaupoille askeltaen puo-lin aske-lin samalla laulaen kovaäänisesti Sillanpään marssilaulua*
Kerroppa sitten mihin päädyitte!

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
Il Tempo Gigante sanoi:
Tämmöset on ehdolla:

Acer Travelmate 4101WLMI

Asus A3527

Asus A6712K.

Fujitsu Siemens Amilo A1645

Hewlett Packard NX6125

Jos huvittaa, niin heittäkääs näistä suosikkinne...
Onko ihan tarkoituksella valittu tuo HP:n 64 bittinen prossuversio? Siinä tiedän olleen tiettyjä lastentauteja, joten kyseistä mallia en suosittele. Itseasiassa siitä syystä niitä myydäänkin tällä hetkellä todella edulliseen hintaan.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Dj Ankka sanoi:
Onko ihan tarkoituksella valittu tuo HP:n 64 bittinen prossuversio?
En tuota kyllä tiijä. Menimme yhteen liikkeeseen ja ma sanoin liikkeen sedälle, et: Teeppä tarjous hyvästä kannettavasta.

Se setä kysy et: Mimmonen kannettava ?

Ja koneen tuleva omistaja sano et: Tonnin kannettava, opiskelijalle...

Sit se setä nyhräsi aikansa omaa konettaan ja printtasi tarjouksen tästä em. HP:sta hintaan 1085 €.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tarkempia speksejä? Vai pitääkö alkaa surffaamaan nettiä? :frank: :frank:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Il Tempo Gigante sanoi:
Nyt en ehdi ylläolevaa enemmän yksilöimään koneita. Oon menossa saunaan välillä.

Kyl meni nyt sulla surffin ja kooklen parissa hetki...
SAATANA! :( :mad_old: :mad_old: :mad_old: :mad_old:

;)