Laptop/Läppäri/Kannettava.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Jaahas, ilm. pitäisi tässä uusi läppäri hommata. Oiskos hyviä suosituksia, noin tonnin budjetilla.

bluetooth ja wlan ois vähän niinku vaatimuksia ja mieluummin kevyt, kuin kookas.

Esim. tämmöstä oon miettiny. Mielipiteitä ?

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Jaahas, ilm. pitäisi tässä uusi läppäri hommata. Oiskos hyviä suosituksia, noin tonnin budjetilla.

bluetooth ja wlan ois vähän niinku vaatimuksia ja mieluummin kevyt, kuin kookas.

Mulla olisi idea, johon liittyisi muutama litra erästä kolajuomaa :alppu:

gnz

Well-known member
Sijainti
espoo
jaska sanoi:

Toihan on aika tiiliskivi? Tuleeko kovinki "liikkuvaan käyttöön"?

Miten olis vaikka Asuksen S5A? Painaa 1.3kg, maksaa vissiin jotain 1000-1500 euroa ja WLAN löytyy, BT ei.

http://store.agearnotebooks.com/asuss5n.html

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Muita haukkumisen kohteita voi harkita
Tästä.

Eli tarkoitus on hankkia kone, jossa on prossuna Turion (64 Bittisyys kiinnostaa) tai Pentium M. Sempronit ja Celeronit ei nappaa :)

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Noniin pojat, haukkukaas tämä!
Mutsi hankki (kiitos ml:n avuliaisuuden!) tämän. Näyttäis olevan sama prosessorikin kuin tuossa HP:ssa. Olin sitä mieltä, että samantien sitten 64-bittinen cpu, joka ehkä antaa koneelle vähän enemmän elinaikaa.

Tosa Acerissa on snadisti isompi näyttö (15.4 tuumainen WXGA), isompi kovalevy ja tuplasti muistia. HP:ssa on ehkä parempi näytönohjain.

Mutta eiköhän toi HP olis ihan passeli vehje. Pelikoneeksi sitäkään tuskin on tarkoitettu ;)

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Mutsi hankki (kiitos ml:n avuliaisuuden!) tämän. Näyttäis olevan sama prosessorikin kuin tuossa HP:ssa. Olin sitä mieltä, että samantien sitten 64-bittinen cpu, joka ehkä antaa koneelle vähän enemmän elinaikaa.

Tosa Acerissa on snadisti isompi näyttö (15.4 tuumainen WXGA), isompi kovalevy ja tuplasti muistia. HP:ssa on ehkä parempi näytönohjain.

Mutta eiköhän toi HP olis ihan passeli vehje. Pelikoneeksi sitäkään tuskin on tarkoitettu ;)
Juu, samasta syystä tuo 64 kiinnosta. Kovalevyn koolla ei niin väliä ole ... ja melkein vähättelisin näytön kokoa painon kustannuksella, mutta melko sama.

Muistia Giga lienee kiva, mutta toisaalta sitä voi aina hankkia lisää :rolleyes:

... eikä ole tulossa pelikoneeksi. Eikä muutenkaan mun pelit (FM2005) vaadi kun laskentatehoa :rolleyes:

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
En oo koskaan ollut mikään IBM:n "ystävä", mutta työkone-lappis on ihan OK. Sopivan tehokas, akku riittää ihmeen pitkään, ei oo painava ja on näppärä käyttää.

Yhdestä HP:n kannettavasta on kokemusta ja vaikka tehoissa ei muistaakseni paljon oo eroa, niin kyllä Inte Bra Maskine vetää selvän voiton.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Juu, kieltämättä Hesarin mainoksissa pyörinyt IBM R50e Centrinolla 512 mb muistilla kiinnostaa...

Sitä kun ei pääse kaupassa tyyppaamaan ja ennen kaikkea läppäreissä se näppistuntuma on tärkeä!

Ibarilla tuo hinta on kanssa "pikkasen" rajoittava tekijä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Juu, kieltämättä Hesarin mainoksissa pyörinyt IBM R50e Centrinolla 512 mb muistilla kiinnostaa...

Sitä kun ei pääse kaupassa tyyppaamaan ja ennen kaikkea läppäreissä se näppistuntuma on tärkeä!

Ibarilla tuo hinta on kanssa "pikkasen" rajoittava tekijä.
Mulla on noista Ibarin kannettavista jonkin verran kokemusta, koska a) mulla on duunin puolesta sellainen ja b) olen duunin toimesta käytelly useampaakin mallia. Periaatteessa ihan jees, mutta nimenomaan näppäimistön vuoksi mä en ostais IBM:ää, koska, vaikka pikkuasiasta periaatteessa onkin kyse, niin mua häiritsee aina suunnattomasti se, että IBM:n läppäreistä puuttuu Microsoft-näppäin. Minä avaan aina explorerin Microsoft+e -näppäinyhdistelmällä. IBM:ssa tuo ei ole mahdollista :dunno: Jos ei tuota ole tottunut käyttämään, niin siinä tapauksessahan tuolla ei juurikaan ole merkitystä.

Nykyinen firman standardimalli on muuten R51. Ittelläni on T41, joka ei tuosta hirveesti eroa, paitti että siinä ei ole firewirea, mutta on kooltaan jotenkin sulavampi. Lisäksi T41:ssa on parempi näytonohjain (ATI).

Akun kestosta sen verran, että kahta peräkkäistä täyspitkää DVD-leffaa ei Ibarilla yhdellä latauksella pystyny kattomaan. En sitten tiedä mikä on tilanne muilla valmistajilla.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Mulla on noista Ibarin kannettavista jonkin verran kokemusta, koska a) mulla on duunin puolesta sellainen ja b) olen duunin toimesta käytelly useampaakin mallia. Periaatteessa ihan jees, mutta nimenomaan näppäimistön vuoksi mä en ostais IBM:ää, koska, vaikka pikkuasiasta periaatteessa onkin kyse, niin mua häiritsee aina suunnattomasti se, että IBM:n läppäreistä puuttuu Microsoft-näppäin. Minä avaan aina explorerin Microsoft+e -näppäinyhdistelmällä. IBM:ssa tuo ei ole mahdollista :dunno: Jos ei tuota ole tottunut käyttämään, niin siinä tapauksessahan tuolla ei juurikaan ole merkitystä.

Nykyinen firman standardimalli on muuten R51. Ittelläni on T41, joka ei tuosta hirveesti eroa, paitti että siinä ei ole firewirea, mutta on kooltaan jotenkin sulavampi. Lisäksi T41:ssa on parempi näytonohjain (ATI).

Akun kestosta sen verran, että kahta peräkkäistä täyspitkää DVD-leffaa ei Ibarilla yhdellä latauksella pystyny kattomaan. En sitten tiedä mikä on tilanne muilla valmistajilla.

Kyl Wintoosa-ympäristössä on ehdoton sellanen näppis, joss on windows-näppäin. Säkin varmaan käytät sitä paljon muuhunkin kuin pelkän explorerin avaamisen?
Itellä käytetyimmät näppäinyhdistelmät, joita ilman tuntuu koneen käyttö tosi kömpeltöltä on tuon lisäks win+f (search), win+pause/break(Järjestelmä), win+m(kaikkien ikkunoiden minimointi) shift+win+m(edellisen vastakohta)
Muita ei niin paljoo tuu käytettyä kuin noita...no ehkä win+r on sellanen.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kyl Wintoosa-ympäristössä on ehdoton sellanen näppis, joss on windows-näppäin. Säkin varmaan käytät sitä paljon muuhunkin kuin pelkän explorerin avaamisen?
Itellä käytetyimmät näppäinyhdistelmät, joita ilman tuntuu koneen käyttö tosi kömpeltöltä on tuon lisäks win+f (search), win+pause/break(Järjestelmä), win+m(kaikkien ikkunoiden minimointi) shift+win+m(edellisen vastakohta)
win+ l(ock) :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
No tota win+e:tä tulee käytettyä ihan päivittäin, joten pistin sen tärkeimmäks, noi muut ei ole niin tärkeitä mulle, näppäriä toki nekin.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
No tota win+e:tä tulee käytettyä ihan päivittäin, joten pistin sen tärkeimmäks, noi muut ei ole niin tärkeitä mulle, näppäriä toki nekin.

Eikös muuten Ibarissa saa aktivoitua sitä windows-namiskaa jollekin näppäinyhdistelmälle?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Miguel sanoi:
Eikös muuten Ibarissa saa aktivoitua sitä windows-namiskaa jollekin näppäinyhdistelmälle?
Ei aavistustakaan, mutta vaikka saiskin, niin silti sä joudut toimimaan eritavoin kuin olet tottunut.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Dj Ankka sanoi:
Onko ihan tarkoituksella valittu tuo HP:n 64 bittinen prossuversio? Siinä tiedän olleen tiettyjä lastentauteja, joten kyseistä mallia en suosittele. Itseasiassa siitä syystä niitä myydäänkin tällä hetkellä todella edulliseen hintaan.
Koska ilm. olen tuohon HP:n kallistumassa, niin osaisiko DJ sanoa, jotta onko ko. lastentaudeista päästy eroon :confused:

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
jaska sanoi:
Koska ilm. olen tuohon HP:n kallistumassa, niin osaisiko DJ sanoa, jotta onko ko. lastentaudeista päästy eroon :confused:
Jos pitkität hankintaa muutamilla kuukausilla, niin todennäköisyys on puolellasi.