Mulla olisi idea, johon liittyisi muutama litra erästä kolajuomaa :alppu:jaska sanoi:Jaahas, ilm. pitäisi tässä uusi läppäri hommata. Oiskos hyviä suosituksia, noin tonnin budjetilla.
bluetooth ja wlan ois vähän niinku vaatimuksia ja mieluummin kevyt, kuin kookas.
Esim. tämmöstä oon miettiny. Mielipiteitä ?
Toihan on aika tiiliskivi? Tuleeko kovinki "liikkuvaan käyttöön"?jaska sanoi:Jaahas, ilm. pitäisi tässä uusi läppäri hommata. Oiskos hyviä suosituksia, noin tonnin budjetilla.
bluetooth ja wlan ois vähän niinku vaatimuksia ja mieluummin kevyt, kuin kookas.
Esim. tämmöstä oon miettiny. Mielipiteitä ?
Mutsi hankki (kiitos ml:n avuliaisuuden!) tämän. Näyttäis olevan sama prosessorikin kuin tuossa HP:ssa. Olin sitä mieltä, että samantien sitten 64-bittinen cpu, joka ehkä antaa koneelle vähän enemmän elinaikaa.jaska sanoi:Noniin pojat, haukkukaas tämä!
Juu, samasta syystä tuo 64 kiinnosta. Kovalevyn koolla ei niin väliä ole ... ja melkein vähättelisin näytön kokoa painon kustannuksella, mutta melko sama.OoPee sanoi:Mutsi hankki (kiitos ml:n avuliaisuuden!) tämän. Näyttäis olevan sama prosessorikin kuin tuossa HP:ssa. Olin sitä mieltä, että samantien sitten 64-bittinen cpu, joka ehkä antaa koneelle vähän enemmän elinaikaa.
Tosa Acerissa on snadisti isompi näyttö (15.4 tuumainen WXGA), isompi kovalevy ja tuplasti muistia. HP:ssa on ehkä parempi näytönohjain.
Mutta eiköhän toi HP olis ihan passeli vehje. Pelikoneeksi sitäkään tuskin on tarkoitettu![]()
Mulla on noista Ibarin kannettavista jonkin verran kokemusta, koska a) mulla on duunin puolesta sellainen ja b) olen duunin toimesta käytelly useampaakin mallia. Periaatteessa ihan jees, mutta nimenomaan näppäimistön vuoksi mä en ostais IBM:ää, koska, vaikka pikkuasiasta periaatteessa onkin kyse, niin mua häiritsee aina suunnattomasti se, että IBM:n läppäreistä puuttuu Microsoft-näppäin. Minä avaan aina explorerin Microsoft+e -näppäinyhdistelmällä. IBM:ssa tuo ei ole mahdollista :dunno: Jos ei tuota ole tottunut käyttämään, niin siinä tapauksessahan tuolla ei juurikaan ole merkitystä.jaska sanoi:Juu, kieltämättä Hesarin mainoksissa pyörinyt IBM R50e Centrinolla 512 mb muistilla kiinnostaa...
Sitä kun ei pääse kaupassa tyyppaamaan ja ennen kaikkea läppäreissä se näppistuntuma on tärkeä!
Ibarilla tuo hinta on kanssa "pikkasen" rajoittava tekijä.
OoPee sanoi:Mulla on noista Ibarin kannettavista jonkin verran kokemusta, koska a) mulla on duunin puolesta sellainen ja b) olen duunin toimesta käytelly useampaakin mallia. Periaatteessa ihan jees, mutta nimenomaan näppäimistön vuoksi mä en ostais IBM:ää, koska, vaikka pikkuasiasta periaatteessa onkin kyse, niin mua häiritsee aina suunnattomasti se, että IBM:n läppäreistä puuttuu Microsoft-näppäin. Minä avaan aina explorerin Microsoft+e -näppäinyhdistelmällä. IBM:ssa tuo ei ole mahdollista :dunno: Jos ei tuota ole tottunut käyttämään, niin siinä tapauksessahan tuolla ei juurikaan ole merkitystä.
Nykyinen firman standardimalli on muuten R51. Ittelläni on T41, joka ei tuosta hirveesti eroa, paitti että siinä ei ole firewirea, mutta on kooltaan jotenkin sulavampi. Lisäksi T41:ssa on parempi näytonohjain (ATI).
Akun kestosta sen verran, että kahta peräkkäistä täyspitkää DVD-leffaa ei Ibarilla yhdellä latauksella pystyny kattomaan. En sitten tiedä mikä on tilanne muilla valmistajilla.
win+ l(ock) :thumbup:Runar ja Kyllikki sanoi:Kyl Wintoosa-ympäristössä on ehdoton sellanen näppis, joss on windows-näppäin. Säkin varmaan käytät sitä paljon muuhunkin kuin pelkän explorerin avaamisen?
Itellä käytetyimmät näppäinyhdistelmät, joita ilman tuntuu koneen käyttö tosi kömpeltöltä on tuon lisäks win+f (search), win+pause/break(Järjestelmä), win+m(kaikkien ikkunoiden minimointi) shift+win+m(edellisen vastakohta)
Muita ei niin paljoo tuu käytettyä kuin noita...no ehkä win+r on sellanen.
No tota win+e:tä tulee käytettyä ihan päivittäin, joten pistin sen tärkeimmäks, noi muut ei ole niin tärkeitä mulle, näppäriä toki nekin.Runar ja Kyllikki sanoi:Kyl Wintoosa-ympäristössä on ehdoton sellanen näppis, joss on windows-näppäin. Säkin varmaan käytät sitä paljon muuhunkin kuin pelkän explorerin avaamisen?
Itellä käytetyimmät näppäinyhdistelmät, joita ilman tuntuu koneen käyttö tosi kömpeltöltä on tuon lisäks win+f (search), win+pause/break(Järjestelmä), win+m(kaikkien ikkunoiden minimointi) shift+win+m(edellisen vastakohta)
Muita ei niin paljoo tuu käytettyä kuin noita...no ehkä win+r on sellanen.
OoPee sanoi:No tota win+e:tä tulee käytettyä ihan päivittäin, joten pistin sen tärkeimmäks, noi muut ei ole niin tärkeitä mulle, näppäriä toki nekin.
Ei aavistustakaan, mutta vaikka saiskin, niin silti sä joudut toimimaan eritavoin kuin olet tottunut.Miguel sanoi:Eikös muuten Ibarissa saa aktivoitua sitä windows-namiskaa jollekin näppäinyhdistelmälle?
OoPee sanoi:Ei aavistustakaan, mutta vaikka saiskin, niin silti sä joudut toimimaan eritavoin kuin olet tottunut.
Koska ilm. olen tuohon HP:n kallistumassa, niin osaisiko DJ sanoa, jotta onko ko. lastentaudeista päästy eroonDj Ankka sanoi:Onko ihan tarkoituksella valittu tuo HP:n 64 bittinen prossuversio? Siinä tiedän olleen tiettyjä lastentauteja, joten kyseistä mallia en suosittele. Itseasiassa siitä syystä niitä myydäänkin tällä hetkellä todella edulliseen hintaan.
Jos pitkität hankintaa muutamilla kuukausilla, niin todennäköisyys on puolellasi.jaska sanoi:Koska ilm. olen tuohon HP:n kallistumassa, niin osaisiko DJ sanoa, jotta onko ko. lastentaudeista päästy eroon![]()
Eikä esim. tätä mallia.jaska sanoi:Miksi tämä ei toimi Suomessa :jaska: