Laptop/Läppäri/Kannettava.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Pistäisin huntin pari lisää ja ottaisen semmoisen, jonka suhteen ei tartte tehdä kompromisseja. Kyseessä on kuitenkin laite, jota todennäköisesti tulet käyttämään useamman vuoden (juuri tuosta syystä en kovin pientä kovalevyäkään ottais).
Silloin se ois tää:
Nyt tuli tämmönen vaihtoehto:
AMILO A1655G-21
PDF infoa
... tuosta puuttuu vain Bluetooth....

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Silloin se ois tää:

... tuosta puuttuu vain Bluetooth....
Maksaa vielä enämpi ja ottaa semmosen, jossa on bluetooth. Siis jos sä sitä oikeesti johonkin tarttet. Satunaiseen käyttöönhän kyllä varmaan riittäis semmonen parinkympin usb-kapulakin.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
Maksaa vielä enämpi ja ottaa semmosen, jossa on bluetooth. Siis jos sä sitä oikeesti johonkin tarttet. Satunaiseen käyttöönhän kyllä varmaan riittäis semmonen parinkympin usb-kapulakin.
Jotka toimivat erittäin huonosti Nokian kanssa. Tai niin jotta mulla on yhdestä donglesta kokemusta. :eek:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Kun en tiedä paljon Bluetoothia käytän (eikä enempään kyllä oikeesti budjetti anna periks) .. ja dongle mulla jo on (ja pelittää Eerikinpojan kanssa loistavasti) ainoa mitä mietin on matka käytössä sitä, että kuinka helposti väännän sen rikki ... noi USB:t ei missään parhaissa paikoissa koskaan ole.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Miguel sanoi:
Jotka toimivat erittäin huonosti Nokian kanssa. Tai niin jotta mulla on yhdestä donglesta kokemusta. :eek:
Kyllä mun Epox toimii vallan mainiosti Nokian kanssa, tosin se Nokian oma PC-Suite on täysin perseestä ja toimii vain tuurilla. Asensin, kokeilin enkä ole sen kommin käyttänyt :nope:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Kun en tiedä paljon Bluetoothia käytän (eikä enempään kyllä oikeesti budjetti anna periks) .. ja dongle mulla jo on (ja pelittää Eerikinpojan kanssa loistavasti) ainoa mitä mietin on matka käytössä sitä, että kuinka helposti väännän sen rikki ... noi USB:t ei missään parhaissa paikoissa koskaan ole.
No ei kai ne nyt ihan helposti sentään mee rikki, tosin mä en tiedä mitä sulla on tarkoitus sen läppäris kanssa tehdä.

....mahdanko edes haluta tietää :eek!: :eek!: :eek!:

Mutta juu, siis kyllä mäkin tietysti ottaisin mieluummin kannettavan, jossa se on jo sisäänrakennettuna, mutta toisaalta en mä sitä ihan tärkeimpänäkään ominaisuutena pitäis ja lähtis sen vuoksi karsimaan mm. näyttöä, cpu:ta ja kovalevyä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Juu ei bluetoothin takia karsittaiskaan, mutta hinnan. 300 e on kuitenkin yli kolmannes tuon HP:n hinnasta. Prosentuaalisesti melko paljon pitää pistää lisää ..

Käyttöikä lienee eri luokkaa, mutta kuinka paljon. Prossussa eroa on, mutta kanta on sama. Kovalevystä en huolehdi, tän hetkisessä läppärissä on 6 gigaa, eikä ole ollut mitään ongelmaa (toki wintoosa etc. vie enempi tilaa, mutta silti) kun tuota en peli käyttöön hanki ja mitään mega-ohjelmia en asentele.

Muistia HP:ssa on vähemmän, mutta sen päivittää alle 300:lla gigaan. Ja näytönohjaimella ei niin väliä ole (edelleen ei pelikäyttöön)

mutta joo, ymmärrän pointtisi ja tajuan, että tuo Fujitsu on parempi ... lisäksi siinä on mm. parempi takuu... koitan vain miettiä kuinka paljon parempi -> kannattaako tuo 300e erotus...

Observer

Well-known member
Kuinka voit edes harkita muuta kuin sitä Pepsi Sonya? Sehän oli NIIIIN hyvä. :doubtful:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Observer sanoi:
Kuinka voit edes harkita muuta kuin sitä Pepsi Sonya? Sehän oli NIIIIN hyvä. :doubtful:
sulla on ilmeisesti tähän toikkiin muutakin asiaa kuin v***** ?

Tokihan se yli 2000e hintasena uppoaa tuohon mun budjettiin, eiku eihän se niin tehnytkään.

Observer

Well-known member
jaska sanoi:
sulla on ilmeisesti tähän toikkiin muutakin asiaa kuin v***** ?[/B]
Ei tämä mitään v**** ole. Muistuu vaan mieleen miten kovasti intit vastaan kun itse kannatin näitä halvempia malleja mihin nyt olet itsekin näköjään kallistumassa. :rolleyes:

Tokihan se yli 2000e hintasena uppoaa tuohon mun budjettiin, eiku eihän se niin tehnytkään.

Uppoohan se jos tekee sen urakan minkä jotkut on tehneet. Eikä muuten ole kai maksanut yli kahta tonnia ainakaan ihan viime aikoina, pari kuukautta sitten kattelin hintoja niin halvimmat oli jotain 1850€.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Observer sanoi:
Ei tämä mitään v**** ole. Muistuu vaan mieleen miten kovasti intit vastaan kun itse kannatin näitä halvempia malleja mihin nyt olet itsekin näköjään kallistumassa. :rolleyes:
Ei se poista sitä faktaa, että tuo olisi silti parempi kone, joka oli väitteeni tuohon aikaan.

Observer sanoi:
Uppoohan se jos tekee sen urakan minkä jotkut on tehneet. Eikä muuten ole kai maksanut yli kahta tonnia ainakaan ihan viime aikoina, pari kuukautta sitten kattelin hintoja niin halvimmat oli jotain 1850€.
No 1850 on kuitenkin 700e enemmän kuin tällä hetkellä mietin, jotta maksaisinko.

... ja tällä hetkellä kaduttaa, etten tehnyt tuota prokkista.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sulla on jaska toi ihanne budjetti (800-900e) just ikävästi muutaman huntin liian alhainen. Siis siinä mielessä, että tossa joutuu väkisinkin karsimaan jostain :dunno: Tosin jos ei niitä karsittuja ominaisuuksia muutenkaan tarvi, niin mikäs siinä sitten, ostaa vaan.

JOC

tavallinen virtanen
Huolittamatta siitä mihin vaihtoehtoon päädyt, niin osta ihmeessä kannettavaasi takuulaajennus. Olen osa-aika ammatissani nähnyt surullisia tarinoita kannettavista, jotka laukeavat jossain kohtaa vuoden jälkeen.

Oletko miettiyt kannettavan kokoamista itse jossain firmamassa jonkun barebonen päälle?

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
JOC sanoi:
Huolittamatta siitä mihin vaihtoehtoon päädyt, niin osta ihmeessä kannettavaasi takuulaajennus. Olen osa-aika ammatissani nähnyt surullisia tarinoita kannettavista, jotka laukeavat jossain kohtaa vuoden jälkeen.
... niin no, kyllä valmistajanvastuu kestää yli vuoden

JOC sanoi:
Oletko miettiyt kannettavan kokoamista itse jossain firmamassa jonkun barebonen päälle?
en.. en oikein ole löytänyt moisia.

JOC

tavallinen virtanen
Riippuu vähän mitä vikaa siihen tulee. Itse rekisteröin itelleni kolme vuotta takuuta eilen. Ja paljon pienemmällä energiantuhlauksella pääset, tappeluun voi menna aikaa ja energiaa aika paljon.

gnz

Well-known member
Sijainti
espoo
Jaska:

Miksei Apple iBook G4 ? Löytyy BT ja irtoaa 1069e hintaan. Painaakin vain 2.2kg, ja on markkinoiden yksi tyylikkäimmistä läppäreistä. Akkukin kestää 5-6h mp3-soitin päällä ja kevyellä käytöllä (nettiselailua tms.).

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
gnz sanoi:
Jaska:

Miksei Apple iBook G4 ? Löytyy BT ja irtoaa 1069e hintaan. Painaakin vain 2.2kg, ja on markkinoiden yksi tyylikkäimmistä läppäreistä. Akkukin kestää 5-6h mp3-soitin päällä ja kevyellä käytöllä (nettiselailua tms.).
tota oon kyllä miettinyt .. mutta jotenkin PC -maailma on tutumpi ympäristö, joten.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
gnz sanoi:
Jaska:

Mikä on ton mallin näytön koko ja reso?

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Kyllä mun Epox toimii vallan mainiosti Nokian kanssa, tosin se Nokian oma PC-Suite on täysin perseestä ja toimii vain tuurilla. Asensin, kokeilin enkä ole sen kommin käyttänyt :nope:
Off-topiccia:

Sä et vaan osaa ;-)

Toi on kyllä totta, että PC-Suitella pari ekaa kertaa menee harjoituksen puolelle ja sitä voi helposti käyttää väärin. Joskus laitoin dku-5 kaapelin ensin koneeseen ja annoin sen asentaa ajurit ja ohjelmat. Ja jälkeenpäin luin, että pitäis asentaa ohjelmat ensin ja vasta sitten se kaapeli kiinni, tai tulee ongelmia. Niinpä. Uninstall ja reboot ja sen jälkeen homma toimi.

Bluetooth yhteyden kanssa oli aika pimpisti ongelmia. Ekalla kerralla kaikki toimi hienosti. Tokalla kerralla ei sitten millään, vaikka poisti parituksen ja paritti uudestaan montakin kertaa. Ongelmana taisi olla kaksinkertainen paritus, eli BT:n paritus kännyn kanssa ja PC-Suiten paritus kännyyn. Piti olla vain PC-Suiten ja kännyn välillä. Ei mitään ongelmia sen jälkeen, kun tajus vaan mitä oli tehnyt väärin. Sitten tietysti joutuu aina poistaan parituksen ja parittaan sen uusiksi, jos heittää sen donglen läppäristä pöytäkoneeseen.

PC-Suite 6.70.22 (joka mulla on ladattuna) tuntuu toimivan ainakin 6820:n kanssa yhteen ihan hyvin, sekä kaapelin, että BT:n kautta. Infrapunan kautta en oo viittinyt yrittää tällä kännyllä. Mutta tossakin asiat täytyy tehdä oikealla tavalla, että sais halutun lopputuloksen.