Miguel
beagle
Sitä vähän arvelinkin. Eikö näyttö tunnu liian pieneltä?gnz sanoi:12.1", 1024x768
Sitä vähän arvelinkin. Eikö näyttö tunnu liian pieneltä?gnz sanoi:12.1", 1024x768
Oikeat kevyet kannettavat ovat myös joltain osin ongelmallisia. Portteja on vähän, akun koko on pieni, josta seuraa rajoituksia akun kestoon.JOC sanoi:Kysymys on myös nyt pitkälti siitä, haluaako jaska oikeasti kannettavan tietokoneen, vai mallia "siirrettävä". Laajakuvanäytöllisen kanssa ei oikesti ole kiva liikkua, ja näissä vehkeissä akkukestoakaan ei oikein ole suunniteltu oikeata liikkuvaa käyttöä varten.
No sanotaan, että alle 3kg on vaatimus, ~2,7 tai alle toivomus.JOC sanoi:Kysymys on myös nyt pitkälti siitä, haluaako jaska oikeasti kannettavan tietokoneen, vai mallia "siirrettävä". Laajakuvanäytöllisen kanssa ei oikesti ole kiva liikkua, ja näissä vehkeissä akkukestoakaan ei oikein ole suunniteltu oikeata liikkuvaa käyttöä varten.
No hinta tietysti nousee, mutta kyllä pienimmissä malleissa on parhaimmat akkukestot, 6-8 tuntia löytyy melko monesta, hintakin tosin nousee melko korkeaksi.Miguel sanoi:Oikeat kevyet kannettavat ovat myös joltain osin ongelmallisia. Portteja on vähän, akun koko on pieni, josta seuraa rajoituksia akun kestoon.
Kannettavan hankinta on lähes aina jonkinlainen kompromissi. Mielestäni Mäkki 17" on onnistunut rikkomaan jonkin verran näitä koko/teho/paino/akun kesto rajoituksia.
Tjah, mulla kävi tosiaan just noin. Ekalla kerralla onnistui, sen jälkeen ei millään ja luovutin, osin jo ihan sen kin vuoksi, että mä en sit softaa mihinkään tartte, kaikki mitä tarvitsen onnistuu sillä donglen mukana tulleellakin softalla. Ihan heti en kyllä hiffaa, että miten olisin saannu aikaan kaksinkertaisen parituksen, kun en sitä paritusta yrittänyt kuin yhdestä suunnasta, en tosin nyt enää muista kummasta, tuosta kun on aikaa jo reilut puolitoista vuotta. Se mun PC Suite oli käsittääkseni vain ja ainoastaan 6600-mallille. Runar raportoi samoihin aikoihin täsmälleen samanlaisesta ongelmasta ja antoi ymmärtää, että tuo probleema on hyvin yleinen. Kaapelia mulla ei edes ole ja miksi oliskaan, kun kyseessä on BT-käänykkäVellu sanoi:Off-topiccia:
Sä et vaan osaa ;-)
Toi on kyllä totta, että PC-Suitella pari ekaa kertaa menee harjoituksen puolelle ja sitä voi helposti käyttää väärin. Joskus laitoin dku-5 kaapelin ensin koneeseen ja annoin sen asentaa ajurit ja ohjelmat. Ja jälkeenpäin luin, että pitäis asentaa ohjelmat ensin ja vasta sitten se kaapeli kiinni, tai tulee ongelmia. Niinpä. Uninstall ja reboot ja sen jälkeen homma toimi.
Bluetooth yhteyden kanssa oli aika pimpisti ongelmia. Ekalla kerralla kaikki toimi hienosti. Tokalla kerralla ei sitten millään, vaikka poisti parituksen ja paritti uudestaan montakin kertaa. Ongelmana taisi olla kaksinkertainen paritus, eli BT:n paritus kännyn kanssa ja PC-Suiten paritus kännyyn. Piti olla vain PC-Suiten ja kännyn välillä. Ei mitään ongelmia sen jälkeen, kun tajus vaan mitä oli tehnyt väärin. Sitten tietysti joutuu aina poistaan parituksen ja parittaan sen uusiksi, jos heittää sen donglen läppäristä pöytäkoneeseen.
PC-Suite 6.70.22 (joka mulla on ladattuna) tuntuu toimivan ainakin 6820:n kanssa yhteen ihan hyvin, sekä kaapelin, että BT:n kautta. Infrapunan kautta en oo viittinyt yrittää tällä kännyllä. Mutta tossakin asiat täytyy tehdä oikealla tavalla, että sais halutun lopputuloksen.
Aikamoista tihrustamista :doubtful:gnz sanoi:12.1", 1024x768
Tyhmähkö kysymys, mutta mikä pakko sun on se kone juuri nyt ostaa, jos et edes tarkkaan tiedä tarpeitasi?jaska sanoi:... mikä on tarpeeksi. En minä tiedä :nope:
kyllä mä tarpeeni tiedän ...en vain tiedä paljon olen valmis maksamaan tuosta suorituskyvystä.OoPee sanoi:Tyhmähkö kysymys, mutta mikä pakko sun on se kone juuri nyt ostaa, jos et edes tarkkaan tiedä tarpeitasi?
Vedät tunteella paskaa, kuhan saa halvalla? :eek!:jaska sanoi:kyllä mä tarpeeni tiedän ...en vain tiedä paljon olen valmis maksamaan tuosta suorituskyvystä.
tunteella vedetään :ahem:
Eikös se noin kuulu tehdäMiguel sanoi:Vedät tunteella paskaa, kuhan saa halvalla? :eek!:
Mun haluamaa mallia myytäis Jenkeissä :jaska:Miguel sanoi:Mä kun ostin edellisen läppärin, veivasin ostopäätöstä abaut sataan kertaan eri suuntiin. Halusin väkisin itselleni ekan laajakuvanäytön. Tein lopulta ostopäätöksen, ja KAKSI VIIKKOA OSTAMISEN JÄLKEEN TULI SELLAINEN MALLI JONKA OLISIN OIKEASTI HALUNNUT, mutta vastaavilla komponenteilla ei ollut yhtään mallia tarjolla ostohetkellä. :jaska: :thumbdown :doubtful:
Odotankin innolla sun tulevaa avautumista täällä, kun tuli ostettua ihan vääränlainen kone.jaska sanoi:Eikös se noin kuulu tehdä
... no nähdäkseni noi molemmat vaihtoehdot täyttää mun tarpeet (Akunkesto ~3h, suorituskykyä jonkin verran, painoa 3kg tai vähemmän)
Lähinnä tunteella päätetään, jotta kannaattaako tuosta Fujitsusta maksaa se ~250-300 euron preemio.
Miguel sanoi:Odotankin innolla sun tulevaa avautumista täällä, kun tuli ostettua ihan vääränlainen kone.
jaska sanoi:Jaahas, kyllä se vahvasti vaikuttaa siltä, että tuohon HP:n päädyn, näin mietiskelin :eek!:
Tosin HP on julkassut siitä mallin, jossa on tehokkaampi Turioni (1,8ghz) ja giga muistia, valmiina. (Ze 2372EA) joten se on vaihtoehto.
tai sitten päivitän tuon 2349:n suoraan gigaan. Toinen muistipaikka saadaan ängettyä vanhemmille ... toisesta ei vielä hajua ole :eek!:
... tosin nyt kun katso nettiä, niin noita Turion koneita on ilmestynyt ihan kivasti. Kumpa kerkeis vielä kuukauden/pari odottaa :jaska:
No silloin halvemmaksi tulee tuo toinen HP, jolloin valitsen senMiguel sanoi:
Olet epätoivoinen tapaus. Päivitys tietty maksaa sen 200 euroa. :nope:
Niimpä, eioohelppoa! (tommosen mailin (otsikon) laitoin broidilleni ja valitin valinnanvaikeutta)Miguel sanoi:eipäskujoo. :thumbup: