Leffa-arvostelumme.

jenan

Kääkkä
KnowHow sanoi:
Supersize me: erittäin vakavasta asiasta tehty hauska ja viihdyttä dokumentti. Mä kyllä soisin, että tämän leffan katsoisi mahdollisimman moni forumistikin! Ihan viihteen, asian ja maailmankuvan vuoksi. 9/10.
Tuosta elokuvasta jäi käteen vaan hirveä ärsyyntyminen dokumentoijaa ja sen maailmanparantajatyttöystävää kohtaan sekä hirveä roskaruuan himo.

H_Hihhuli

Well-known member
jenan sanoi:
Tuosta elokuvasta jäi käteen vaan hirveä ärsyyntyminen dokumentoijaa ja sen maailmanparantajatyttöystävää kohtaan sekä hirveä roskaruuan himo.
:D

Vähän samanlaiset fiilikset. Lisäksi jäi epäselväksi, aiheuttiko huonovointisuutta enemmän roskaruoka, vai se, että heppu lopetti liikunnan käytännössä kokonaan.

Knoukka

Well-known member
Mieluummin sitä maailmaa parantaa kuin huonontaa. Ei kannattais ihan noin nuorena kyynistyä! :D

Nälkähän siitä kyllä tuli ja piti parit toastit tehdä! Nam!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
H_Hihhuli sanoi:
:D

Vähän samanlaiset fiilikset. Lisäksi jäi epäselväksi, aiheuttiko huonovointisuutta enemmän roskaruoka, vai se, että heppu lopetti liikunnan käytännössä kokonaan.
Leffaa näkemättä muo jäi ihmetyttämään, että kenelle on ihme, että mies kuka syö kolme ateriaa päivässä eikä liiku, lihoo :rolleyes:

abc

DNF
jaska sanoi:
Leffaa näkemättä muo jäi ihmetyttämään, että kenelle on ihme, että mies kuka syö kolme ateriaa päivässä eikä liiku, lihoo :rolleyes:
No jos jotain kalasoppaa ois vetäny vaikka neljäkin ateriaa päivässä, nii tuskimpa moisella vauhdilla ois lihonu

Sijainti
Oslo
Karel Kachyna: Ucho (The Ear 1970)
Olipas loistava elokuva.
Tsekkoslovakialainen totalitaarisessa valtiossa elävien ihmisten tuntemuksista kertova tragikoominen trilleri! Leffa bannattiin heti kun se valmistui ja pääsi esitettäväksi vasta samettivallankumouksen jälkeen v. 1989. Hitchcockien veroinen taideteos.

Törni

Well-known member
Star Wreck: In the Pirkinning

Tulipahan tuollainen katsottua tuossa pitkällä junamatkalla Ouluun. Leffahan on Star Wreck -parodia ja netistä vapaasti imuroitavissa. Amatöörien tekemä pienellä budjetilla. Tiettävästi jo yli miljoona kertaa ladattu. Takuuvarmaa suomalaista elokuvahistoriaa.

Aikaisempiin versioihin verrattuna mahtava. Kari Väänäsen rooli Venäjän presidenttinä oli hauska piristysruiske. Hauskoja yksityiskohtia vilahteli muuallakin. Toisaalta kuitenkin lievä pettymys. Kaikkia Star Wreckin klisheitä on jo parodioitu niin paljon muualla, ja tekijöiden aikaisemmissa teoksissa, että niistä oli vähän terä pois.

Edit: http://www-fi3.starwreck.com/

Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Törni sanoi:
Star Wreck: In the Pirkinning

Tulipahan tuollainen katsottua tuossa pitkällä junamatkalla Ouluun. Leffahan on Star Wreck -parodia ja netistä vapaasti imuroitavissa. Amatöörien tekemä pienellä budjetilla. Tiettävästi jo yli miljoona kertaa ladattu. Takuuvarmaa suomalaista elokuvahistoriaa.

Aikaisempiin versioihin verrattuna mahtava. Kari Väänäsen rooli Venäjän presidenttinä oli hauska piristysruiske. Hauskoja yksityiskohtia vilahteli muuallakin. Toisaalta kuitenkin lievä pettymys. Kaikkia Star Wreckin klisheitä on jo parodioitu niin paljon muualla, ja tekijöiden aikaisemmissa teoksissa, että niistä oli vähän terä pois.

Edit: http://www-fi3.starwreck.com/
Ilmeisen merkittävästä tekeleestä on oltava kyse kun heillä on munaa parodioida itseään. :eek!:

Knoukka

Well-known member
Meri sisälläni: olipa todella kovat odotukset ton leffan suhteen. Mutta kun mulle ei tuo espanjankieli uppoa. EN voi sietää sitä! Ei auta mikään, en pääse siihen kieleen millään tavalla sisään- en elokuvassa enkä oikeassa elämässä. Varmaan ihan hyvä leffa, mutta se MOLOTUS ei käy mulle. 5/10.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Juu, oli mahtava leffa tuo ja vielä mahtavampi oli Bruno Ganzin roolisuoritus.

Nimenomaan tuo Hitlerin olemuksen ristiriitaisuus oli jollaintapaa elokuvan kantavia voimia. Toisaalta Aatu oli raivohullu, suorastaan mielenvikainen diktaattori, toisaalta taas erittäin inhimillinen ja läheisistään huoltakantava ihminen. Tämä huolehtiva ominaisuus on tullut usein esille hänet kohdanneiden ihmisten antamista haastatteluista. Erityisesti ne, jotka vielä tullloin olivat lapsia, ovat korostaneet, miten rakastavaisesti ja huolehtivaisesti Hitler heihin suhtautui.

Olisko sitten ollu oireilevaa skitsofreniaa... paha sanoa.
Katsoin tuon leffan täysin tämän toikin innoittamana.
On todellakin jokaisen kehusanan arvoinen. Tällaisista leffoista minä pidän.
Oletan, että tämä on totuudenmukaisin ja kiihkoilemattomin leffa, jonka olen nähnyt Hitlerin viimeisistä päivistä.
Arvosana 10+.
Plussa tuli siitä, että tästä ei ollut väkisin väännetty jenkkiyleisöä kosiskelevaa englanninkielistä versiota.
Subit, jotka mulle saksantaidottomana olivat täysin välttämättömyys, oli hieman hankala löytää, mutta löytyivät sitten lähempää kuin luulinkaan..."eräältä" hubilta. ;)

Joka haluaa leffan nähdä ja jolla ei sitä ole...arvannee mistä se ja suomisubit on saatavilla. (Saatan tarkoittaa piratebayta...tai sitten en ;) )

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Katsoin tuon leffan täysin tämän toikin innoittamana.
On todellakin jokaisen kehusanan arvoinen. Tällaisista leffoista minä pidän.
Oletan, että tämä on totuudenmukaisin ja kiihkoilemattomin leffa, jonka olen nähnyt Hitlerin viimeisistä päivistä.
Arvosana 10+.
Plussa tuli siitä, että tästä ei ollut väkisin väännetty jenkkiyleisöä kosiskelevaa englanninkielistä versiota.
Subit, jotka mulle saksantaidottomana olivat täysin välttämättömyys, oli hieman hankala löytää, mutta löytyivät sitten lähempää kuin luulinkaan..."eräältä" hubilta. ;)

Joka haluaa leffan nähdä ja jolla ei sitä ole...arvannee mistä se ja suomisubit on saatavilla. (Saatan tarkoittaa piratebayta...tai sitten en ;) )
Tosta leffasta tulee muuten pidempi versio Itävallan telkusta ensi viikolla. Ovat jakaneet sen kahteen osaan, jotka esitetään peräkkäisinä päivinä. Aika nopeesti tuli telkkariin, eihän siitä edes oo niin kovin montaa kuukautta, kun tuo ilmestyi DVD:nä :eek!:

Knoukka

Well-known member
Unohdetut: mielenkiintoinen alku ja idea, joka kyllä kääntyi lopulta tusina-scifiksi. Muutama jännä säpsäyttäjä-kohtaus toki oli, mutta niin tavanomaista. Liikaa X-filesia. 5/10.

Juoksuhaudantie: jumalauta mä en tajua tuota Hotakaisen suosiota. Kirjailijan mieskuva on kuin kehnosta teinisarjakuvasta. Ja naiskuva myös. Ei minkäänlaista ihmisyyden tuntemusta. Tyypit on niin pinnallisia ja mielivaltaisia karikatyyreja ettei mitään rajaa. Tämän maan kaksi yliarvostetuinta kirjailijaa: Hotakainen ja Tervo. Mutta back to the movie... huonosta tarinasta tehty se mikä oli tehtävissä. Juuri ja juuri jaksoin katsoa loppuun. 4/10.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mun mielestä kirjana Juoksuhaudantie oli mahtava. Elokuva paha pettymys jota edes Kari Väänäsen roolisuoritus ei pelastanut.

Yleensä en pidä Väänäsen suorituksista, mutta tässä elokuvassa Jarmo Kesälahtena aivan ylivetomainio. :thumbup:

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Mun mielestä kirjana Juoksuhaudantie oli mahtava. Elokuva paha pettymys jota edes Kari Väänäsen roolisuoritus ei pelastanut.
:
Lue Iijoki-sarja niin ymmärrät miten kevyestä (kirjaimellisestikin!) tavarasta Juoksuhaudantiestä on kysymys! Kosiskelevaa näpertelyä koko Hotakaisen tuotanto. :thumbup:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
En myöskään ymmärtänyt elokuvan Juoksuhaudantie saamaa valtaisaa julkisuutta ja suurta positiivista kohua.

Leffa ei ollut mistään kotoisin ja siinä ei ollut minkäänlaista mielenkiintoa herättävää juonirakennelmaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
En myöskään ymmärtänyt elokuvan Juoksuhaudantie saamaa valtaisaa julkisuutta ja suurta positiivista kohua.

Leffa ei ollut mistään kotoisin ja siinä ei ollut minkäänlaista mielenkiintoa herättävää juonirakennelmaa.
Tota en ole nähnyt, mutta tosta tuli mieleen leffa nimeltä Vieraalla maalla, joka kaiketi myös nautti aikamoista suosiota Suomessa (vai?). Meinaan harvemmin olen paskempaa ja huonommin näyteltyä (etenkin tää Haapasalo, voi luoja! Björklund menetteli jotenkuten) leffaa nähnyt :nope:

tjaah... itteasiassa tästä taiskin jo olla juttua, nyt kun tarkemmin muistelen.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Tota en ole nähnyt, mutta tosta tuli mieleen leffa nimeltä Vieraalla maalla, joka kaiketi myös nautti aikamoista suosiota Suomessa (vai?). Meinaan harvemmin olen paskempaa ja huonommin näyteltyä (etenkin tää Haapasalo, voi luoja! Björklund menetteli jotenkuten) leffaa nähnyt :nope:

tjaah... itteasiassa tästä taiskin jo olla juttua, nyt kun tarkemmin muistelen.

Vieraalla maalla oli täys limbo.

Knoukka

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Vieraalla maalla oli täys limbo.
Niin oli. Yhtä kohtausta lukuunottamatta. Kun Vesa Vierikon esittämä pohojalaanen vastaa Haapasalon kyselyyn järvistä että "ei meilloo järviä". Se nauratti.