Leffa-arvostelumme.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Mr Natural sanoi:
Bill Murray oli kyllä loistava, taas.
Minen ole koskaan oikeen tykänny Bill Murraysta. En tiedä miksi näin on ? Muistaakseni ekat Murray-havainnot on Dickens'in joulutarinasta (???), jonka aikoinaan kahtelin elokuvissa.

Mulla on visiin jäänyt päälle joistain Murrayn armeija-filmeistä tuttu vitun ärsyttävä 'ylimielisenrentopaska'-imago. Näitä filmejä on varmaan enemmänkuin yksi ?

Murray on varmaan hyvä ja arvostettu näyttelijä, mut mun mielessäni hän on jäänyt muutaman ärsyttävän roolihahmonsa vangiksi.

Enkä ala tässä erittelemään BM:n mielestäni ärsyttäviä rooleja. Kun en niitä välttämättä oikein muista.

En pidä ko. henkilöstä näyttelijänä. Ei vaan synkkaa. Piste.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Il Tempo Gigante sanoi:
Minen ole koskaan oikeen tykänny Bill Murraysta. En tiedä miksi näin on ? Muistaakseni ekat Murray-havainnot on Dickens'in joulutarinasta (???), jonka aikoinaan kahtelin elokuvissa.

Mulla on visiin jäänyt päälle joistain Murrayn armeija-filmeistä tuttu vitun ärsyttävä 'ylimielisenrentopaska'-imago. Näitä filmejä on varmaan enemmänkuin yksi ?

Murray on varmaan hyvä ja arvostettu näyttelijä, mut mun mielessäni hän on jäänyt muutaman ärsyttävän roolihahmonsa vangiksi.

Enkä ala tässä erittelemään BM:n mielestäni ärsyttäviä rooleja. Kun en niitä välttämättä oikein muista.

Mulla on vähän sama juttu Dennis Quaidin kanssa. Ihan hyvä näyttelijä, mutta siinä on jotain mulle hyvin vastenmielistä. Homma meni tollaseksi kun näin ekaa kertaa Great Balls of Fire. Sitä ennen en tyyppiin oikeestaan kiinnittänyt huomiota lainkaan.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla on vähän sama juttu Dennis Quaidin kanssa. Ihan hyvä näyttelijä, mutta siinä on jotain mulle hyvin vastenmielistä. Homma meni tollaseksi kun näin ekaa kertaa Great Balls of Fire. Sitä ennen en tyyppiin oikeestaan kiinnittänyt huomiota lainkaan.
Jeps. Ja toinen mun mielestä ärsyttävien roolihahmojen vanki on Sean Penn. Kuinka joku voi olla niin todella vittumaisen oloinen kuin Sean Penn yhdessä sotaelokuvassa. Oisko ollut The Thin Red Line ? Ehkä, ehkä ei ?

Tietysti kyseessä on mitä parhain roolisuoritus, mut mulla se vittuhahmo jää jotenkin päälle ja se iskee aina silmille kun näen Sean Penn'in ruudulla/valkokankaalla.

Kai tuo on hyvän näyttelijän ominaisuus ?

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Il Tempo Gigante sanoi:

Ok, onhan tuo Murray monissa rooleissa tuollainen ylimielisen kusipään oloinen tyyppi, sellainen snadi kärsimättömyys taviksia kohtaan tuon tyynenoloisen olemuksen alta paistaa. Mutta musta se on vaan hyvä; ei tiedä koskaan mitä se meinaa tehdä seuraavaksi.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Il Tempo Gigante sanoi:
Jeps. Ja toinen mun mielestä ärsyttävien roolihahmojen vanki on Sean Penn. Kuinka joku voi olla niin todella vittumaisen oloinen kuin Sean Penn yhdessä sotaelokuvassa. Oisko ollut The Thin Red Line ? Ehkä, ehkä ei ?

Tietysti kyseessä on mitä parhain roolisuoritus, mut mulla se vittuhahmo jää jotenkin päälle ja se iskee aina silmille kun näen Sean Penn'in ruudulla/valkokankaalla.

Kai tuo on hyvän näyttelijän ominaisuus ?
Sean Penn on minunkin mielestäni aika ärsyttävän oloinen tyyppi.
"Sodan arvet" -nimisessä elokuvassa oli erityisen ärsyttävä ja juuri siitä syystä en oikeen diggaa elokuvia, joissa Penn on pääosassa.

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
katoin tossa just muuten pirates of caribbeanin.
olihan se ihan hyva, juonta nyt ei oikeestaan ollut mutta johnny depp loisti :thumbup:

H_Hihhuli

Well-known member
Viime päivien satoa:

Jay Roach - Austin Powers: International Man of Mystery (1997)
Huonoa brittihuumoria, mutta riittävän huonoa, hymähdytti silloin tällöin.
Jay Roach - Austin Powers in Goldmember (2002)
Edellisen köyhä toisinto ilman uusia ideoita. Ei naurata.
Lars von Trier - Dogville (2003)
Liikuttava näytelmä. Ekalla kerralla teatterissa teki suuren vaikutuksen. Kesti hyvin uusintakatselun.
Ingmar Bergman - Mansikkapaikka (1957)
Sarkastinen ja lämminhenkinen kudelma.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Meitsi sai Raging Bull:in. :thumbup: Pitkään saivartelin ton ostamisen kanssa koska se maksoi yli 15 euroa, mutta on kyllä pirun hieno paketti. :ahem: Tuplalevy jossa on vielä mukana suht paksu lehtinen ja 5 kappaletta valokuvia. :doubtful: Noi valokuvat voi kai laittaa kehyksiin jos tykkää, hienoja joka tapauksessa.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Vilperi sanoi:
Meitsi sai Raging Bull:in. :thumbup: Pitkään saivartelin ton ostamisen kanssa koska se maksoi yli 15 euroa, mutta on kyllä pirun hieno paketti. :ahem: Tuplalevy jossa on vielä mukana suht paksu lehtinen ja 5 kappaletta valokuvia. :doubtful: Noi valokuvat voi kai laittaa kehyksiin jos tykkää, hienoja joka tapauksessa.
Ja leffakin on toki tosi hyvä :thumbup:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Tulihan katsottua joulun alla jälleen tämä klassikko vuodelta 1983:

Vaikka kestoa elokuvalla on lähes 3 tuntia, pitkästyttämään se ei ala missään vaiheessa (tai sitten katsojassa on vikaa ;) ) magneettinen vetovoima pitää ruudun ääressä ja T.Montanan armottomassa maailmassa alusta aina lopputeksteihin saakka.

10/10 :thumbup: :thumbup:

Makkonen

Guest
Eilen tuli sitten katottua tämäkin.
10/10 tai sitten 1/10 :confused:

Archie

Well-known member
Tässä muutama viime aikoina katsottu leffa:

Maailmojen sota - Täyttä paskaa, varmaan imbesilleille suunnattu leffa.
Batman begins - Tykkäsin. Paras Batman, joka on koskaan tehty.
Käsikirja linnunradan liftareille - Piti tämäkin nähdä. Tylsä ja huonot näyttelijät.
Paha maa - Paljon kehuttu. Ei kehuta enää, nimittäin leffa oli epäuskottava ja teennäinen. Tekotaidepaskaa.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Miguel sanoi:
King Kong

Silkkaa paskaa komeilla tehosteilla. Tunnin tarinaa venytettiin tarpeettomasti kolmeen tuntiin. :nope:

Pisteet: 3/10
King Kong

Hieno elokuva vielä hienommilla tehosteilla, mutta koko elokuvan pilasi aivan turhan pitkä kesto. Kaikesta huomasi, että King Kong on ollut Peter Jacksonin unelmaprojekti, sillä niin antaumuksella on kaikki tehty, jopa kohtausten venyttäminen. Elokuvan juonessa ei yksinkertaisesti riitä voimaa kannattelemaan kolmea tuntia ilman, että katsoja jossain vaiheessa alkaa toivomaan elokuvan loppumista. Näyttelijät olivat nappivalintoja, Jack Black sopi rooliinsa loistavasti, mutta vielä paremmin suoriutui roolistaan Naomi Watts. Wattsin esittämä Ann osoittauti elokuvan aikana varsinaiseksi teräsnaiseksi, sillä niin kovia retuutuksia täti kesti ilman naarmun naarmua. Ja kirkuakin osasi vanhojen B-leffojen tyyliin.

Erikoistehosteet oli hienosti tehty, mutta CGI-animaatioista ei olla vieläkään saatu tarpeeksi realistisen näköisiksi, vielä joudutaan muutama vuosi odottamaan täydellistä animaatiota, vaikka valokuvatarkkuuteen ollaan jo pääsemässä. Suurin ongelma tehosteissa onkin liikkeen kuvaaminen, joka on joskus täysin luonnotonta ja liikeradat on täysin epäuskottavia. Ihmisiä ollessa mukana huomaa välittömästi kyseessä olevan animaatio. Myös loppukohtauksessa häiritsi se, kun Annen hiukset ja vaatteet liehuivat tuulessa, Kongin turkki kesti täysin liikkumattomana, vaikka oli varsin pitkäkarvainen. Tälläisiä puutteita kun vielä saavat korjattua CGI-animaatioissaan, ollaan jo lähellä oikeasti realistisen näköistä animaatioita, nyt käytännössä olin enemmän hurmaantunut Star Wreckin amatöörien tekemistä animaatioista tahi Jurassic Parkin dinosauruksista.

Elikkä elokuvan kesto puoleen ja liiallisesti käytettyjä CGI-tehosteita vähemmäksi, niin olisi kympin elokuva. Yllättäen vanhat nukkeanimaatiot tuovat jotenkin paljon sympaattisemman fiiliksen elokuvan suhteen kuin nykyiset kylmät tietokoneötökät.

Pisteet 8/10

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Mr. & Mrs. Shmit
Ihan kohtalainen paukuttelupätkä, jossa oli ihan hyvä idea. Muutama avioliittoon liittyvä hyvä läppä oli saatu joukkoon, mutta ei nostanut leffaa uudestaan katsottavien pienelle listalle. Pisteet 7/10

The Pacifier -Tuttisoturi
Hehheh Vin Diesel komediassa. :thumbup: Tuli mieleen Ison Arskan lastentarhakyttä, samanlainen machoukkeli kohtaa lapset -pätkä oli kyseessä. Puolessa välissä alkoi hieman kyllästyttämään, onneksi loppu oli ihan mielenkiintoinen. Pisteet 7/10

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Jos katoitte sen Steven Seagalin uraa käsittelevän pätkän eilen, niin siinähän vakavissaan ehdotettiin että tyypin pitäs älytä suosiolla siirtyä komedioihin koska toimintasankarin ura on takana iän ja ylipainon takia.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Sideways
Ensimmäinen kuva pitkään pitkään aikaan, joka ylitti tai edes alitti arvosteluriman. Itselle tuli jo katsoessa moneen otteeseen olo, että jes näin se pitää tehdä. Uniikkia settiä. Uniikki elokuva. Uniikki tarina. Uniikit päähenkilöt. Uniikit näyttelijäsuoritukset. Uniikki ohjaus. Uniikki musaraita. Hieno värimaailma. Hieno aihe. Hyvä olo. Kiitos tästä elokuvasta.

Observer

Well-known member
King Kong.

Ihan kohtuullinen pätkä mutta sellasen puoli tuntia liian pitkä. Jacksonin kannattas käydä kansalaisopiston editointikurssilla. Tehosteet oli kuitenkin loistavat. Enää ei tarvitse oikeastaan ihmetellä hienoja tehosteita kuten vaikkapa LOTRissa vaan nyt aletaan olla siinä pisteessä että voi unohtaa katselevansa tehosteita. Lisäksi ihmetyttää alhainen 11 vee ikäraja. Siinä oli kuitenkin useampiakin aika hurjia kohtauksia. Suomeen pitäs saada 11 ja 15 väliin myös 13 vuoden ikäraja, se olisi ollut tälle pätkälle sopivin.