Leffa-arvostelumme.

Sijainti
Oslo
James Mangold: 3:10 to Yuma (2007)

Nykyään harvinainen klassinen western - psykologinen ja viihdyttävä.
Leffa on remake samannimisestä elokuvasta vuodelta 1957 jota toistaiseksi en ole nähnyt.

Estate

Well-known member
Kävin katsomassa Cloverfieldin. Ihan jännää käsikameratouhuahan se oli. Ehdottomasti katsomisen arvoinen. :thumbup:

Elokuvakokemusta kyllä vähän häiritsi, kun jotkut saatanan teinit ( :rolleyes: ) huutelivat välillä jotain.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Tulipa katsottua Asterixin uusin "Asterix Olympialaisissa" (Asterix aux jeux Olympique).

Ihan hauskahan se oli. Loppupuolella itse herrat Schumacher ja Todt näyttäytyivät elokuvan kilpa-ajokohtauksen merkeissä. Varikkokäynti roomalaisajan nelivaljakolla oli elokuvan hauskin kohtaus. Nelivaljakko, tottakai, Ferrarin punaisissa ja mustat oriit vetämässä vaunua.:D

Sijainti
Oslo
Jean-Jacques Annaud: The Name Of The Rose (1986)

Tunnelmallinen ja pitkähkö, muttei lainkaan pitkäveteinen elokuva joka murhamysteeriä apunaan käyttäen havainnollistaa kuinka voi käydä kun noudatetaan uskonnon vaatimusta olla kyseenalaistamatta "totuutta".

Voltairekin sen oivalsi:
"Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities"

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Eilen katsoin Junon. Kai tää on lähinnä lajityyppiä romanttinen komedia/teinidraama. Leffa on saanut IMDB:ssa käsittämättömät 8,2 tähteä. Itse antaisin 5 tai 6. Päähenkilön on kai tarkoitus olla sympaattinen, mutta lähinnä hahmo on vain ärsyttävä. Juoni ja käänteet on klisheistä, ennalta-arvattavaa huttua.

Tänään aion katsoa Paksuna, ja odotan tämän olevan vielä huonompi kuin Junon. Joo, romanttinen komedia EI oo mun laji.

Estate

Well-known member
Juskanen sanoi:
Tänään aion katsoa Paksuna, ja odotan tämän olevan vielä huonompi kuin Junon. Joo, romanttinen komedia EI oo mun laji.
Katseltiin viime viikolla Paksuna eikä se minun mielestäni ihan surkea ollut.
Katselukumppanikaan, jolla oli suuria epäilyksi, ei juossut kirkuen karkuun. :rolleyes:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
S.A sanoi:
Katseltiin viime viikolla Paksuna eikä se minun mielestäni ihan surkea ollut.
Katselukumppanikaan, jolla oli suuria epäilyksi, ei juossut kirkuen karkuun. :rolleyes:
Tykkäätkö sä Sekaisin Marista -tyylisistä seteistä?

Illalla vois katsella sen kehutun No country for old men.

burb

.
OoPee sanoi:
Et sattunu kysäseen, toimiiko niiden tomaateissa ulkomaalainen Visa? :eek:
Juu, tottakai kysyin. Kaikki ulkomaiset Visat käy kuulemma ihan hyvin että tervetuloa vaan tankkaamaan.

Örfil

Guest
burb sanoi:
Missä tollanen on? Mä oon käynyt mm. Lohtajan, Pitkälahden ja Juvan ABC:llä.
Hyvinkäällä tietenkin! Paikallinen "konsulttimme" voi antaa lisäopastusta ;)

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Juskanen sanoi:
Illalla vois katsella sen kehutun No country for old men.
Tää kehuttu elokuva tuli sitten tsekattua eilen. Ei jotenkin iskenyt. Tiivis, hieno tunnelma leffassa oli kyllä, mutta muuten ei vaan saanut mua mukaansa. Jännittävintä oli ehkä roolihenkilöiden Texas-puhetyyli :rolleyes: Kivasti raakuutta ja väkivaltaa, mutta jotenkin ei vaan mun tyylinen leffa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jussi sanoi:
Missä viipyy Moen arvostelu leffasta "Läskiseksin ABC" ?
Siis mulla teki ihan oikeesti pahaa. 'Nuoret', laihat miehet ihan addiktina johonkin läskeihin. Voi tuikata mihin poimuun vaan.:D :ahem: :thumbfh: :nope:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Mikä se oli se golfmaila -leffa? Rauta-jotain? Muistaakseni tässäkin toikissa arvosteltu, mutta en nyt vaan löydä. Se on nimittäin edelleen mun suosikkeja, olis kiva nähdä uudelleen.

Sijainti
Oslo
Juskanen sanoi:
Mikä se oli se golfmaila -leffa? Rauta-jotain? Muistaakseni tässäkin toikissa arvosteltu, mutta en nyt vaan löydä. Se on nimittäin edelleen mun suosikkeja, olis kiva nähdä uudelleen.
Kenties tämä?

Sijainti
Oslo
Wes Anderson: The Darjeeling Limited (2007)

Jälleen yksi Andersonin elokuva jossa käsitellään perhesuhteita, erityisesti isä-poika- problematiikkaa.
Elokuvassa kolme veljestä yrittävät solmia katkenneet suhteensa uudelleen isänsä kuoleman jälkeen.
Komedia, paatos ja musiikki sulautuvat tässä värikkäässä Intiassa kuvatussa elokuvassa luontevasti toisiinsa.

"We lost him, and we are never going to be OK, but it's the past now....and the past is over. Isn't it?"

Hieno teos, ehkäpä Anderson seuraavaan elokuvaansa keksii jo jonkin muun aiheen?

*Edit: Kuriositeettina mainittakoon että ennen varsinaista elokuvaa esitettäväksi tarkoitetussa lyhytfilmissä "Hotel Chevalier" esiintyy Natalie Portman "paljastavassa" roolissa. Lyhytelokuva liittyy löyhästi itse tarinaan.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juskanen sanoi:
Tin Cup ?