toleranssisiipi
Langennut enkeli
No nyt toimii.Varsin outoa.
Kokeillaan sitten tätä.
Saateri kun tuo hakukin on pitänyt mennä pilaamaan tuolla tavalla.
No nyt toimii.Varsin outoa.
Kokeillaan sitten tätä.
Ohhoh. Itsellä ko. raina on Top 3:ssa.Kellopeliappelsiinia osan. Jätin kesken paskuuden vuoksi.
Itseltäni kyseinen leffa löytyy edelleen top ykkösestä.Ohhoh. Itsellä ko. raina on Top 3:ssa.
Sorry - no matches. Please try some different terms.Varsin outoa.
Kokeillaan sitten tätä.
Jostain syystä Forumhakujen linkkaus ei näytä onnistuvan pysyvästi.Sorry - no matches. Please try some different terms.
:/ mitäs tää ny tällei...
Olen huomannut, etten ymmärrä taiteesta mitään vaan haluan pikemminkin hyvän olon elokuvia katsoessa. Mulla esim. Forrest Gump on aika korkealla. Ja Paluu tulevaisuuteen leffat. Bondit ja Indiana Jonesit myös.Ohhoh. Itsellä ko. raina on Top 3:ssa.
Tuo. Aika fiiliksiä nostattavasti käytetty punaista takkia siinä.Schindlerin lista
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288600615165.htmlIS sanoi:Hääyö (1959) on harvoin nähty historiallinen seikkailuelokuva, jonka pääosia esittävät ruotsalainen Harriet Andersson ja puolalainen Ignacy Gogolewski, itävaltalaista pahisupseeria esittää Folke Sundqvist. Myös muut roolit on miehitetty ruotsalaisin ja puolalaisin voimin, ja elokuva on kuvattu Puolassa. Ohjaaja Erik Blombergin poika Erkka Blomberg nähdään elokuvan alussa pikkuroolissa paimenpoikana.
Erikoista elokuvassa on se, että monikansallinen yhteistuotanto jälkiäänitettiin suomeksi, puolaksi ja ruotsiksi. Suomeksi kolmiodraaman ääniä tulkitsevat Heikki Heino, Leif Wager ja Liisi Tandefelt. Jähmeäksi moitittua elokuvaa on arvosteltu heikkolaatuisesta dubbauksesta.
Suomalais-ruotsalais-puolalainen yhteistuotanto jäi ohjaaja Erik Blombergin viimeiseksi elokuvaksi. Blomberg viettää tänä syksynä 100-vuotisjuhlaansa. Blomberg teki pitkän uran kuvaajana, mutta ohjasi vain viisi pitkää draamaelokuvaa: Valkoinen peura (1952), Kun on tunteet (1954), Miss Eurooppaa metsästämässä (1955), Kihlaus (1955) ja Hääyö (1959).
Se on eräänlainen toteava tervehdys kuin "haa" tai "ave"Mitä tuo 'Todiin' tarkoittaa?
Todella paheksuttavaa tämmöinen toiminta. Elokuvilta ei tule vaatia mitään hyvää mieltä tai viihdearvoa. Ainoa olennainen pointti on taiteellisuus. Uskomatonta ohjaustyöskentelyä, ainutlaatuisia kuvakulmia ja mielellään viitauksia 1920-luvun mykkäelokuviin. Vain näillä eväillä elokuva voi olla hyvä. Niin ja plussaa myös ihmisapinoista ja pulunnissinnasta.Olen huomannut, etten ymmärrä taiteesta mitään vaan haluan pikemminkin hyvän olon elokuvia katsoessa. Mulla esim. Forrest Gump on aika korkealla. Ja Paluu tulevaisuuteen leffat. Bondit ja Indiana Jonesit myös.
Paistetut vihreät tomaatit, Sademies, Ghost, Hitchcockit, Schindlerin lista, Pelastakaa Sotamies Ryan, .... tommosta 'hömppää' mieluusti katselee.
Sikäli hyvä lista herralla että ton on pakko olla mukana vain siksi koska se kuuluu olla suosikkileffojen listalla. Jumantsuikki miten paska leffa.Cross of Iron
Eikös se riitä että leffan katsoja tajuu. Vitunko väliä mulle ois jos joku pyryfaasi ei tajuu.."Sä et vaan tajuu"
Rautaristi on jotenkin kamalan kömpelö filmimuuvi nykysilmin. Itsekin tuota yritin joskus katsoa uudemman kerran sitten kersuuden, jolloinka oli hieno kuva tuo, mutta töksähti vaan jotenkin epäuskottavana tänä päivänä. Vähän niinkuin jotakin korsuteatteria katselisi. Runsaalla verellä tosin. Joka sekin kyllä oli ihan kirkuvan punaista ja ei toden väristä.Kun kerta Tsuhna tykkää ja Pyryf ei tajua, niin pistänpähän ensimmäistä kertaa eläissäin pyörimään Cross of Ironin.