legenda nimeltään Mika Häkkinen

bernie

Guest
lieköhän misse,tuo ollut kovinkaan olennaista?

*mika häkkinen on paras*
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Itse väitän että Häkkisen "ihmeparantuminen" oli enemmän kiinni loistavista lääkäreistä ja tallin sekä Erjan täydellisestä tuesta kuin Häkkisestä itsestään. Onnettomuudesta toipuminen ei siis mielestäni ole Häkkisen hyvyys, vaan niiden lääkäreiden joiden ansiosta Häkä toipui ja säilytti nopeutensakin kaiken huipuksi!
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Originally posted by Jacques:
<STRONG>Itse väitän että Häkkisen "ihmeparantuminen" oli enemmän kiinni loistavista lääkäreistä ja tallin sekä Erjan täydellisestä tuesta kuin Häkkisestä itsestään. Onnettomuudesta toipuminen ei siis mielestäni ole Häkkisen hyvyys, vaan niiden lääkäreiden joiden ansiosta Häkä toipui ja säilytti nopeutensakin kaiken huipuksi!</STRONG>
joopa joo
 

Hënkka

Guest
Kyllähän ihminen parantuu jos on parantuakseen. Mutta suurin merkitys on henkisellä puolella, pystyykö tuollaisen mällin jälkeen voittamaan pelkonsa. Tuo onnettomuus näin jälkikäteen ajateltuna lähes vain vahvisti Mikaa ja teki hänestä yhden virhettöömimmistä kuljettajista kautta aikojen. Ja tämä henkisen puolen "parantuminen" oli täysin Häkän omaa ansiota.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jacquesin mukaan Häkä ei ole osannut tehdä yhtään mitään!

Kyllä se pään sisältö tuommosen mällin jälkeen pitää ihan itse korjata siihen uskoon että kykenee vielä ajamaan ja kaiken lisäks voitoista!

Mutta se on totta että lääkäreiden nopea toiminta Häkän pelasti, ei mikään sen kummempi ihme!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Totta kai pitää pelko voittaa ja siten asiat olla pään sisällä kondiksessa.

Mutta olisiko Häkkinen selviytynyt kolarista henkisesti yhtä hyvin, jos häntä olisi kohdeltu kuten JJ Lehtoa Benettonilla? Epäilen kyllä vahvasti!
Enemmän siis laittaisin Häkän toipumiseen ja upeaan paluuseen radoille syyksi McLarenin ja muiden Häkän elämään vaikuttaneiden tarjoaman henkisen ja fyysisenkin tuen.

Uskallan väittää että ilman minkäänlaista henkistä tukea tallin puolelta, Häkkiselle olisi käynyt kuten Lehdolle!

Vaikka McLarenia vihaankin niin tuo asia on yksi niistä joita McLarenissa kuitenkin arvostan. Loukkaantunutta kuljettajaa ei jätetä "heitteille"...
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Originally posted by Jacques:
<STRONG>Vaikka McLarenia vihaankin niin tuo asia on yksi niistä joita McLarenissa kuitenkin arvostan. Loukkaantunutta kuljettajaa ei jätetä "heitteille"...</STRONG>
Niin mutta vihaisitko siinä tapauksessa, jos ex-maailmanmestari Villeneuve ajaisi tallissa. Luulempa, että ylistäisit tallia, joka käänteessä niinkuin Baria nyt. Villeneuve jättää Barin tn. tämän kauden jälkeen joten on mielenkiintoista nähdä oletko yhä heidän puolellaan kun oma suosikki lähtee pois. Itse en "kannata" mitään tallia, koska suosin suomalais kuskeja, mutta arvostan McLarenin tallina korkealle sen takia, että se on paljon vähemmän kiihkoilua ja enemmän tuloksia. Samaa ei voi sanoa Ferrarista, joka on tosin tällä hetkellä se paras talli.

McLarenilla on 90-luvulla annettu molemmille kuskeille tasapuolinen kohtelu. Ferrarilla on ollut yhde kuskin politiikka ties kuinka kauan, mutta Keisari Schumacherin aikana se on laajentunut ennennäkemättömiin mittoihin. Olisi kyllä hienoa nähdä joskus suomalainen Legendaarisen Ferrarin ratissa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vihaisin! Etenkin siinä tapauksessa jos JV olisi siellä nyt kun McLaren on tipahtamassa ja BAR nousemassa. Mahdollisesti JV ei edes olisi suosikkini sen jälkeen, en ehkä hyväksyisi sitä että meni mäkmursulle! Ainakin huomasin että mulle on alkanut tulla antipatioita Kimiäkin kohtaan vaikka vielä viime vuonna Kimi oli yksi suosikeistani! McLaren on jotain aivan ällöttävää, en osaa selittää...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Niin ja on virheellistä väittää että kannattaisin BARia! Minun suosikkitallini on Renault ja suosikkikuskini Panis.

On kai luonnollista että sitä kannattaa jotain tallia jossa ajaa molemmat suosikkikuljettajat? Ehkä voisin kannattaa BAR-talliakin, jos se myydään esim. Hondalle. Tupakkayhtiön omistusosuus häiritsee aika paljon...
 

Hënkka

Guest
Tän päivän testitkin osoitti BAR:n olevan vahvassa nousussa. Sama 1,5 sekan ero kärkiautoihin kuin viime vuonna, vaikka Williams ja McLaren ajoivat vielä vanhoilla autoilla. :rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Niin ja vielä sen verran että vihani McLarenia ja myötätuntoni BAR-kuskeja kohtaan ei vaikuta siihen yhtään että veikkailen BARin menestystä ja McLarenin alamäkeä. Ennustelen myös Williamsin nousua ykköstalliksi, vaikka se kuuluukin samaan "vihakategoriaan" kuin McLarenkin.. :)
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Originally posted by Jacques:
<STRONG>Niin ja vielä sen verran että vihani McLarenia ... kohtaan ei vaikuta ... Ennustelen myös Williamsin nousua ykköstalliksi, vaikka se kuuluukin samaan "vihakategoriaan" kuin McLarenkin.. :)</STRONG>
Viha on aika voimakas tunne ja yleensä se kohdistuu mielestäni ihmiseen. Mikä saa sinut vihaamaan autoa ja/tai tallia? :confused:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Originally posted by Jacques:
<STRONG> Minun suosikkitallini on Renault ja suosikkikuskini Panis.

Tupakkayhtiön omistusosuus häiritsee aika paljon...</STRONG>
:D "Tupakkayhtiön omistusosuus häiritsee aika paljon" Salli mun nauraa!!!!

Panis suosikkikuljettaja???? Mutta eikös Paniksen ajotyyli ole aika lailla samanlainen kuin Mikalla??? Oliver on itse ainakin tätä mieltä. Kuinkas sinä kannatat sellaista kuskia jolla on samanlainen ajotyyli kuin häkällä. F1-racingin mielipide palstalla arvostelit Mikan ajotyyliä aikoinaan. Ironista, että olet nyt sen kannalla. Tietysti suosikki tallisi on Renault, koska se Villeneuven työpaikka kaudella 2003.

Että aika moista tekstiä latelet Jaskaseni!!! ;)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ajotyylistä vielä sen verran että Häkällä ja Villeneuvellakin on aika samantyylinen perän heitto tyyli ajaa!

Tämä näkyi hyvin Villeneuven ajaessa Williams -97 mallia ja Häkän ajaessa McLaren -98 mallia!

Siinä mielessä Panis ja Villeneuve ovat loistava pari tallin kuskeiksi ettei tarvitse tehdä kompromisseja auton ajettavuuden suhteen kumapaankaan suuntaan!

Tosin Paniksen ajotyyli ei ole aivan niin näyttävä kuin Häkän ja Villeneuven!

Ja vielä sen verran ajotyylistä, että Häkän ja Villeneuven ajotyylien samankaltaisuus näkyy myös siinä kun sadekeli yllättää kesken kisan niin kummallakin homma menee alkuun pieneksi hakemiseksi!

Sillä erolla että muutaman kierroksen jälkeen Häkä mukautuu uuteen tilanteeseen ja muuttaa tyylinsä enemmän ihanteellisten ajolinjojen käyttöön(miten esim. Schumi ajaa)!

Villeneuve ei moista muutosta osaa tehdä vaan paahtelee yleensä pihalle tilaisuuden tullen! :D

No joo, tuo on vaan mun objektiivinen näkemys asiasta! :p ;)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sekä Panis että Villeneuve yrittäisivät neljännellä sijalla ajaessaan väkisinkin saavuttaa 8 sekunnin päässä edessä ajavan kuljettajan, kun taas Häkkinen ajaisi rauhallisesti maaliin neljäntenä. Siinä se rankin ero! Häkkinen uskaltaa toki yrittää, jos näkee että edellä ajavalla on ongelmia, kuten Spassa 2000!

Viha on ehkä väärä sana, sympatian puute se oikea. En tunne sympatiaa Williamsia, McLarenia enkä liioin BARiakaan kohtaan. Ferraria, Minardia ja Renaultia kohtaan tunnen sympatiaa, vaikea selittää miksi...

Palaan vielä tuohon ajotyyliin. Itse asiassa jos tarkkoja ollaan niin kaikkien kuskien ajotyyli muistuttaa toisiaan! En minä tiedä sen teknisemmin noita ajotyylejä, mutta kun vaan katselee tyyppien ajoa, niin kyllähän Villeneuven ja Schumacherin ajotyylit näyttävät aggressiivisemmilta kuin Häkkisen. Ja sitä minä arvostan! Aggressiivinen ajotyyli tuo lisää jännitystä kilpailuihin. Esimerkiksi Jerez 1997 on yksi 90-luvun parhaimpia kilpailuja. Siinähän Villeneuve ratkaisi tittelin itselleen erittäin aggressiivisen ohitusyrityksen jälkeen. Vain harva olisi ohitusta siinä yrittänyt. Itse asiassa paikka oli melko huono ohitukseen. Mikäli Schumacher ei olisi kiilannut Villeneuvea, olisi Villeneuve itse ajautunut pitkäksi hietikolle ja ehkä menettänyt mestaruuden siihen. Villeneuve otti tietoisen riskin ja silloin se kannatti. Vuonna 2000 Indianapolisissa Villeneuve teki vähän samalla tavalla Frentzenille. Tällöin riski ei kannattanut ja Jacques ajoi nurmikolle myöhäisen jarrutuksen takia.
Mutta kuitenkin arvostan Villeneuven riskinottokykyä erittäin pitkälle! Hän ei luovuta ikinä, vaikka tilanne näyttäisikin epätoivoiselta! Tästä oivana esimerkkinä kanada, oliko se nyt 99 vai 2000(?) jossa Villeneuve yritti kahdesta ohi kerralla ja törmäsi sitten Ralfiin ja molemmat keskeyttivät. Monet täällä foorumilla haukkuivat tuolloin Villeneuven aivan maantasalle. Kukaan ei kuitenkaan tullut ajatelleeksi, että se on tosikilpa-ajajalle aivan sama tuleeko maaliin sijalla 10 vai keskeyttääkö. Siinä tilanteessa tosikilpa-ajaja Villeneuve näki vain yhden mahdollisuuden. Eli riskillä yrittää nopeasti pitkän jonon ohitse ja nousta siten pisteille. Matkaa maaliin oli vähän, joten oli pakko yrittää jotain hazardia suurella riskillä. Vituiksihan se meni, mutta eipä tuo Ralfiakaan paljoa haitannut. Hänkin tiesi ettei pisteille ollut pahemmin mahdollisuuksia.

Moni piti Villeneuven tekoa silloin heikkoutena, minä pidin sitä vahvuutena! Eihän sijalla 10 tee yhtään mitään! Eihän siinä siis ole edes paljoa riskiä jos päättää yrittää jotain hazardiohitusta. Siinä ei häviä tuloksellisesti yhtään, voi vain voittaa sijoituksia jos se vaikka onnistuisikin.

Häkkinen olisi Villeneuvena ajanut maaliin sillä sijoituksella. Se on näissä kuljettajissa se suurin ero, ja siksi arvostan Villeneuvea yhdeksi parhaimmista kilpailijoista!
Olivier Panis taas osoitti Villeneuvemaisia suorituksia Brasiliassa viime vuonna. Mies ajoi kuin nuoruuden innolla ja ohitteli useita autoja tuosta vaan.
Juan Pablo Montoya edustaa myös tuota samaa kategoriaa. Vaikka Montoya ei kuulunutkaan vielä viime vuonna suosikkeihini, on hänestä kovaa vauhtia sellainen tulossa jos jatkaa samanlaista ajotyyliä!

Häkkisen luokittelen samaan kastiin kuin Alain Prostin. Äärimmäisen nopea ja äärimmäisen luotettava, mutta riskinottokyky on varsin pieni. Sen takia molemmat tekivätkin harvoin virheitä ja sen takia ainakin Häkkinen joutui usein tyytymään sijaan 2 tai 3...

Pienenä lisäyksenä vielä totean, että nuorempana (ennen kautta 95 ja onnettomuutta) Häkkinen oli mielestäni huomattavasti aggressiivisempi kuljettaja vähän niinkuin Villeneuve on edelleen. Harmi että Häkä ei sitten enää omaksunut samaa aggressiivisuutta myöhemmin vaan huippuauton saatuaan, ajoi vain tasaisen rauhallisesti. Toki kärjessä se riittääkin, mutta ei silloin kun ajetaan sijalla 2 tai 3! :)

Ja mitä tulee sadekeliin niin ennen Formula ykkösiä Villeneuve oli ehkä pari kertaa ajanut sateella. Häkkinen taas syntynyt maassa jossa sataa vitusti! Onhan siis selvää että sadekelikokemus vaikuttaa sadekelitaitoihin ratkaisevasti. Nykyäänhän Villeneuve on selvästi parempi sateella kun joskus vuonna 96-97, mutta kuitenkin tietty melko huono edelleen. Häkkinen on ehdottomasti parempi sateella kuin Villeneuve, mutta tuollaisella sadekokemuksella pitäisi olla Schumin tasoa ja sitähän Häkä ei missään nimessä ole!

Kuten Misa1 mainitsit, häkällä on sateen alussa hakemista. Schumilla, Panisilla ja muilla sadekelin spesialisteilla tuota ei ole vaan he pystyvät sateella upeisiin suorituksiin heti sateen alettua (Hyvinä esimerkkeinä Spa 95 MS sekä Monaco 96 OP).

[ 08-01-2002: Message edited by: Jacques ]
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Ave !!!

Helvetin hyvä, että sä korostat viisauttasi, koska muutoin satunnaiselta lukijalta jäisi ominaisuus täysin huomaamatta.

- Oho -

[ 08-01-2002: Message edited by: Oho ]
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Originally posted by Jacques:
<STRONG>Sekä Panis että Villeneuve yrittäisivät neljännellä sijalla ajaessaan väkisinkin saavuttaa 8 sekunnin päässä edessä ajavan kuljettajan, kun taas Häkkinen ajaisi rauhallisesti maaliin neljäntenä. Siinä se rankin ero! Häkkinen uskaltaa toki yrittää, jos näkee että edellä ajavalla on ongelmia, kuten Spassa 2000!</STRONG>
Tässä puhutaan nyt Häkkisestä motivaation menettämisen jälkeen.

Sanoisin, että Villeneuve ajaa täysillä neljäntenä, kunnes lipsauttaa pihalle.
 

Hënkka

Guest
Originally posted by Jacques:
<STRONG>Olivier Panis taas osoitti Villeneuvemaisia suorituksia Brasiliassa viime vuonna. Mies ajoi kuin nuoruuden innolla ja ohitteli useita autoja tuosta vaan.
</STRONG>
Hyvähän se on kevyemmällä autolla (2 stoppia) ohitella. Sade alkoi säkällä juuri oikeaan aikaan, niin Panis oli lopputuloksissa yllättävänkin korkealla.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Originally posted by VJR:
<STRONG>

Tässä puhutaan nyt Häkkisestä motivaation menettämisen jälkeen.

Sanoisin, että Villeneuve ajaa täysillä neljäntenä, kunnes lipsauttaa pihalle.</STRONG>

Hyvin sanottu!!!!!!
:cool:
 
Ylös