Ajolinjat ovat ne jotka tekevät eri kuljettajien välille niitä eroja!
Ja jos Häkän ajolinjat eivät 98-00 olleet näyttäviä, niin joku on jättänyt katsomatta muiden kuin oman suosikin suoritukset!
Schumin ajotyyli on ns. ihanteellinen oppikirja ajolinjat eivät tee hänen ajotyylistään mitenkään poikkeuksellisen räväkkää!
Ohitukset sinänsä ovat sitten aivan eriasia!
Toisilla kuskeilla on röyhkeä maine, esim. Schumilla, Montoyalla ja Villeneuvella!
Mutta tämä maine ei tee ohittajaa, vaan ne varsinaisen tyylikkäät ohitukset!
Villeneuve valitettavan usein epäonnistuu näissä huikeissa yrityksissään!
Häkä ei niin agressiivisesti enää iskenyt kiinni Adelaiden jälkeen!
Joku voi sanoa että Häkä on tyhjänradan prinssi ollut aina onnettomuuden jälkeen!
Minä olen kuitenkin erimieltä asiasta, ohituksia Häkä on tehnyt ja varsin näyttäviäkin ja myös niissä tapauksissa kun edellä menijällä ei ole mitään ongelmia! Esim. männä kauden Silverstone!
Ohittamista ei kuitenkaan pidä sotkea varsinaisiin ajolinjoihin! Ohitettaessa oma ajolinja nääs pukkaa menee hieman pieleen!
Agressiivisia ja loistavaia ohittajia on monia, Schumi ja Montoya tulevat ensimmäisenä mieleen! Häkä pääsee näiden tasolle silloin kun hän huomaa että hänellä voi olla mahdollisuus! Ennen onnettomuutta hän yritti vaikka ei ollut mahdollistakaan!
Kieltämättä tuo hieman pilaa Häkän ohittaja mainetta!
Näyttävät ajotyylit omaavat Villeneuve ja Montoya, Häkän jäätyä sapattivapaalle!
Ero ajolinjoissa on mielestäni siinä että toiset jarruttavat aikaisemmin, kääntävät sisälle mutkaan ja pääsevät näin kiihdyttämään nopeammin seraavalle suoralle!
Toiset taas ajavat tavallaan mutkat pitkäks, kääntävät paljon tiukemmin mutkaan ja perää heilauttamalla pääsevät suoralle!
Jälkimmäinen tyyli on se agressiivisemman ja näyttävämmän näköinen mutta ei välttämättä sen nopeampi!
Eri mutkissa eri tavoilla?
Riippuu tietenkin paljon myös auton käyttäytymisestä!
Ja jos Häkän ajolinjat eivät 98-00 olleet näyttäviä, niin joku on jättänyt katsomatta muiden kuin oman suosikin suoritukset!
Schumin ajotyyli on ns. ihanteellinen oppikirja ajolinjat eivät tee hänen ajotyylistään mitenkään poikkeuksellisen räväkkää!
Ohitukset sinänsä ovat sitten aivan eriasia!
Toisilla kuskeilla on röyhkeä maine, esim. Schumilla, Montoyalla ja Villeneuvella!
Mutta tämä maine ei tee ohittajaa, vaan ne varsinaisen tyylikkäät ohitukset!
Villeneuve valitettavan usein epäonnistuu näissä huikeissa yrityksissään!
Häkä ei niin agressiivisesti enää iskenyt kiinni Adelaiden jälkeen!
Joku voi sanoa että Häkä on tyhjänradan prinssi ollut aina onnettomuuden jälkeen!
Minä olen kuitenkin erimieltä asiasta, ohituksia Häkä on tehnyt ja varsin näyttäviäkin ja myös niissä tapauksissa kun edellä menijällä ei ole mitään ongelmia! Esim. männä kauden Silverstone!
Ohittamista ei kuitenkaan pidä sotkea varsinaisiin ajolinjoihin! Ohitettaessa oma ajolinja nääs pukkaa menee hieman pieleen!
Agressiivisia ja loistavaia ohittajia on monia, Schumi ja Montoya tulevat ensimmäisenä mieleen! Häkä pääsee näiden tasolle silloin kun hän huomaa että hänellä voi olla mahdollisuus! Ennen onnettomuutta hän yritti vaikka ei ollut mahdollistakaan!
Kieltämättä tuo hieman pilaa Häkän ohittaja mainetta!
Näyttävät ajotyylit omaavat Villeneuve ja Montoya, Häkän jäätyä sapattivapaalle!
Ero ajolinjoissa on mielestäni siinä että toiset jarruttavat aikaisemmin, kääntävät sisälle mutkaan ja pääsevät näin kiihdyttämään nopeammin seraavalle suoralle!
Toiset taas ajavat tavallaan mutkat pitkäks, kääntävät paljon tiukemmin mutkaan ja perää heilauttamalla pääsevät suoralle!
Jälkimmäinen tyyli on se agressiivisemman ja näyttävämmän näköinen mutta ei välttämättä sen nopeampi!
Eri mutkissa eri tavoilla?
Riippuu tietenkin paljon myös auton käyttäytymisestä!