Liikenneraivo

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nyt kun Helsingissä kävi ikävästi, asiasta voinee keskustella omassa toikissaankin yleisemmällä tasolla.


Kevyen liikenteen turvallisuus on ainakin kotopuolessa hyvällä tasolla lähinnä vähäisten liikennemäärien ansiosta, mutta suurissa kaupungeissa tilanne voi olla toinen.

Omalta kohdalta voin sanoa, että olen lähinnä manaillut alimpaan helvettiin edessä reilua alinopeutta kaistaa tukkivia ajoneuvoja (lähinnä näiden kuljettajia). Kun ajetaan kymmeniä kilometrejä reilua alinopeutta keskiviivan tuntumassa jonoa keräten, voisi kuvitella että edes jotkut kellot soisivat päässä noillakin "junan vetureilla".

Tässä maassa ajokulttuurissa on paljon korjattavaa. Joustavuus uupuu toisinaan täysin, eikä liian kiirekään saa olla. Joskus tilanteet sitten kehittyvät siihen malliin mitä uutisista sai nyt lukea.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Siis onko tämä varattu liikenneraivosta keskusteluun vai voiko täällä ottaa esiin liikenneturvallisuuteen liittyviä asioita?
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mites me saunanystävät? Saako täällä ilmoitella saunomisistaan?
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Onhan tuo pyöräilijät ja autoilijat samalla liikenneväylällä aikamoista. Kuopiossa on poliisit käskeneet nopeita pyöräilijöitä pysymään poissa kevyenliikenteenväylältä ja nyt miesystävä kertoi että 'kehyskunnissa' samaa ohjeistusta.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Itsehän ajatteli ohennelle tuota vajaan 9 viikon lomasänkeä tänään. Leuasta siis.
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1876
Mitähän pojat ovat tänä aamuna vetäneet? Toivottavasti eivät ole liikenteessä.

Tällainenhan minä olen liikenneraimona:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Siis onko tämä varattu liikenneraivosta keskusteluun vai voiko täällä ottaa esiin liikenneturvallisuuteen liittyviä asioita?
Odotin ensimmäisenä tulevan jotain jompejuttuja, mutta yllätyin. Tulikin vasta neljännessä vastauksessa.

Mutjoo, takaisin aiheeseen:
 
Ylös