Liikenneraivo

Sijainti
Katabolia
Syyllistetään vissiin ihan oikeutetusti.
Jos tajusin oikein, on se Pohjolan Liikenteen linja-auto yrittänyt ohittaa letkaa ratikkakaistaa pitkin, ja sitten yrittänyt vaihtaa kaistaa oikealle, mutta siinä on mennyt se kulkue. Joka oli poliisisaattueessa. Ja sitten kun letka on pysähtynyt, on kuski alkanut tönimään pyöräilijöitä. Linja-autollaan.
Että aika pelisilmätön ja tilannetajuton mielikuva jää tuosta kuskista.
Tuskin olisi kiilannut itsenäisyyspäiväparaatin sekaan. Voisihan sitä ajatella, että kaistanvaihtajalle tilaa antamattomat pyöräilijät ovat joustamattomia mulkkuja. Mutta eipä sitä tilaa toisilta autoiltakaan tönimällä oteta jos ei saada. Kortti pois ihan selvä tapaus. Ihmettelen, jos poliisi antoi bussikuskin jatkaa matkaa. Avainten vienti kuskilta täysin hyväksyttävää tässä tapauksessa, niinhän sitä suositellaan rattijuopoiltakin avaimet ottamaan, koska ovat vaaraksi ihmishengille ja terveydelle.

Vesku

Maatalousneuvos
Itse taas mutulin, että bussikuski ajellut normisääntöjen mukaan ( olisi saanut kääntyä, pyöräilijä väistämisvelvollinen), muttei tajunnut tuota erikoisletkaa. Siksi kimpaantuminen, että hän mielestään ajoi oikein. Jälkiteot sitten varmasti tuomittavia.

Sue_me

Well-known member
Syyllistetään vissiin ihan oikeutetusti.
Jos tajusin oikein, on se Pohjolan Liikenteen linja-auto yrittänyt ohittaa letkaa ratikkakaistaa pitkin, ja sitten yrittänyt vaihtaa kaistaa oikealle, mutta siinä on mennyt se kulkue. Joka oli poliisisaattueessa. Ja sitten kun letka on pysähtynyt, on kuski alkanut tönimään pyöräilijöitä. Linja-autollaan.
Että aika pelisilmätön ja tilannetajuton mielikuva jää tuosta kuskista.
Mutku on ollu varmaan kiire tallinnan laivalle, jne. jne. KIIRE!!

Pakokaasu

Banned
En mä nyt ihan noinkaan kirjoittanut. Satun olemaan tupakoitsija ja nuo arviot on ihan ilman tilastoja tai tutkimiksia heitetty. Eli mun tuntuma asiaan ilman sen kummempaa pohjaa, kuin omat kokemukset. Saa haastaa, mutta mieluiten asiapohjalla.
En minäkään mitään tutkimuksia tähän jaksa kaivaa. Omalla kommentillani halusin tuoda esiin viestistäsi ulos paistaneen yleisen tupakoitsija-ajatuksen, että tupakointi vain sitten joskus eläkeiässä aiheuttaa ongelmia. Tai kuten kouvo tuossa hahmotteli (arvaan että tupakoitsija) ajatusta tupakoimattomien kuolemattomuudesta; hyvin lapsellinen kommentti, jonka taustalla luulen olevan tupakoivan ihmisen itsepetos siitä, että tupakointi vain yksinkertaisesti lyhentää elinikää. Tupakointi heikentää elämänlaatua dramaattisesti ja aiheuttaa yhteiskunnalle huomattavasti enemmän kustannuksia kuin mitä naurettava tupakkavero tuottaa.

Sue_me

Well-known member
Täällähän lyödään tupakoitsijoita kuin VIERASTA SIKAA!

Mutjoo noinhan se taitaa olla.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Siis yhden tupakan polttaminenhan lyhentää elinikää suurinpiirtein sen verran kuin mitä sen röökin polttamiseen kuluu aikaa. Itse en polta kuin erittäin satunnaisesti, mutta onhan se varmaan katkeransuloisenmakea tilanne kun kaikinpuolin erittäin terveellisesti eläneen tyypin omaiset voivat edellämainitun hautajaisissa vastata kysymykseen: "Mihin se Antero-Kyllikki kuoli?", että: "Ei ollut mitään vakavaa."

Pakokaasu

Banned
Siis yhden tupakan polttaminenhan lyhentää elinikää suurinpiirtein sen verran kuin mitä sen röökin polttamiseen kuluu aikaa.
En olisi kauniinpaa tupakoitsijan itsepetoslausahdusta itse osannut keksiä. Tupakoiva aines harmillisen usein ajattelee elämän vain olevan hieman lyhyempi tupakoinnin vuoksi. Ikävä kyllä tupakoitsijan elämään liittyy bonussairauksia ja muuta kärsimystä.

Hartsa76

Well-known member
Milloinkahan joku keksii selityksen sille miksi suomalaiset tuntuvat autoa ajaessaan taantuvan luolamiehiksi, kun tuntuvat kovin usein autoilijat ratkovan erimielisyydet luolamiesten tyylillä sen sijaan, että ratkaisisivat erimielisyydet sivistyneesti keskustelemalla.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
En olisi kauniinpaa tupakoitsijan itsepetoslausahdusta itse osannut keksiä. Tupakoiva aines harmillisen usein ajattelee elämän vain olevan hieman lyhyempi tupakoinnin vuoksi. Ikävä kyllä tupakoitsijan elämään liittyy bonussairauksia ja muuta kärsimystä.
No, onneksi en ole tupakoitsija. Eli elämääni ei tule liittymään bonussairauksia eikä muuta kärsimystä. Vai lasketaanko silloin tupakoijaksi jos polttaa noin askin verran tupakkaa vuodessa?

Trullinkaasu

Well-known member
Milloinkahan joku keksii selityksen sille miksi suomalaiset tuntuvat autoa ajaessaan taantuvan luolamiehiksi, kun tuntuvat kovin usein autoilijat ratkovan erimielisyydet luolamiesten tyylillä sen sijaan, että ratkaisisivat erimielisyydet sivistyneesti keskustelemalla.
Varmaan sitten kun kerrot sen meille.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
No, onneksi en ole tupakoitsija. Eli elämääni ei tule liittymään bonussairauksia eikä muuta kärsimystä. Vai lasketaanko silloin tupakoijaksi jos polttaa noin askin verran tupakkaa vuodessa?
Sinua vaivaa itsepetos ja lapsellisuus. T:haisu

Saakohan Bonus-sätkiä polttamalla bonusbonussairauksia?

Trullinkaasu

Well-known member
Kyllähän spaddu rauhoittaa. Toki joo, onhan se melko kovaa kamaa, tuo sitä mielenrauhaa.

Kovat kustannukset tupakki kyllä aiheuttaa sairaalahoidon korvausvaatimuksissa. Onneksi Kela korvaa kuiteski hei dude ja dödö.

markoj

Custom User
En usko, että mulla pahemmin on harhaluuloja tupakoinnin terveysvaikutuksista. Mulla vaan on skeptisyyttä noihin kustannuslaskelmiin ja ois kiva joskus perehtyä niihin. Useimmat tutkimukset näyttää vaan olevan ulkomaisia, eikä aina saatavillakaan.

markoj

Custom User
Tupakoimattomilla taas tuntuu olevan tapana pistää kaikki vaivat sen piikkiin.

Trullinkaasu

Well-known member
Itsehän olen väitellyt tohtoris-mieheksi. Aiheeni oli se, että miten tupakointi vaikuttaa ihmisiin.

Oli ihan nasta juttu. Väittelin englanniksi siis kuten näissä tohtori-tilaisuuksissa yleensä väitellään, jotta saa tohtorihatun päähän. Vasta-väittelijä väitteli paljon ja laittoi aika lujille ja noin, mutta sain vakuutettua sen, että röökin vaikutus on aika keskiverto ottaen huomioon sen ainaisen "lopettakaa tupakointi" -huuteluun. Ja häiriköintiin.