Liikenteessä ärsyttää:

rei

Well-known member
Liittynyt
9.10.2005
Viestit
99
Jep Jacques, tiedän kyllä etten myöhästy töistä/koulusta sen takia, enkä yleensä tälläistä pyöräilijää (tai yleensäkään pyöräilijöitä) ajoradalla ohittele, mutta sellaiset ihmiset ärsyttävät, jotka eivät osaa / halua noudattaa liikennesääntöjä. Jossei osaa, niin kannattaisi harjotella, jossei halua...no.. ehkä kannataisi keksiä joku muu tapa liikkua tai kannattais alkaa ruveta kiinnostamaan, voi muuten joskus sattua..:) itse ainakin pyrin kaupunkialueella ottamaan muutenkin muut kulkijat (oli kulkuneuvo mikä tahansa kengistä täysperävaunurekkaan) huomioon, antamaan tilaa jalankulkijoille jne.. Kuitenkin se liikenne sujuu sitäkautta kaikista jouhevimmin. Muutenkin yritän noudattaa liikennesääntöjä (mitä nyt joskus tulee maantiellä ajettua pikkasen ylinopeutta :eek: ).

Niin ja niillä tienomistajapyöräilijöillä meinasin nimenomaan sitä, ettei oteta ollenkaan muita huomioon siellä liikenteessä, tietysti myös tälläisiä autoilijoitakin on, ja vielä huomattavasti enemmän kun pyöräilijöitä :jaska: :jaska:

Sellaiset ärsyttää.. :thumbfh:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Liikenteessä ärsyttää: Parkkisakot sellasella alueella, jossa pysäköinti ei ole kielletty! Täytynee tehdä valitus.

Okei, ei ehkä liikenteeseen sillee liity.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Tänään just pyöräilijä ajoi mun takana ja siirtyi vastaantulevien kaistan kautta pyörätielle. Miksi ne pyöräilijät ei noudata liikennesääntöjä!?
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Jonkki sanoi:
Tänään just pyöräilijä ajoi mun takana ja siirtyi vastaantulevien kaistan kautta pyörätielle. Miksi ne pyöräilijät ei noudata liikennesääntöjä!?
Oliko se pyörätie kadun toisella puolen? Oliko katu huonosti valaistu?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jonkki sanoi:
Tänään just pyöräilijä ajoi mun takana ja siirtyi vastaantulevien kaistan kautta pyörätielle. Miksi ne pyöräilijät ei noudata liikennesääntöjä!?
En oikein hahmota tilannetta niiltä osin, että miten se pyöräilijä häiritsi sinua tai vaaransi ajamisesi? Tuliko se siis sua vastaan väärällä kaistalla tms? Kirjoitat kyllä että ajoi sun takana, mutta en ymmärrä miten se sieltä häiritsisi tai vaarantaisi sun ajamistasi kuvatulla tavalla? Oliko postauksessasi siis erhe ja piti lukea "ajoi mua vastaan"? :confused:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Jonkki sanoi:
Keskellä päivää hyvällä säällä. Täys piittaamattomuus kyseessä.
Oliko se pyörätie toisella puolen tietä? Kuinka pitkään se viihtyi siinä vastaantulevien kaistalla? Oliko vastaantulijoiden kaista tyhjä? Miten sinä olisit pyöräilijänä mennyt tuonne pyörätielle?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Tuista vastaantulijoiden kaistalle ajamisesta tuli mieleen, että ainakin näillä seuduin monilla on sellanen mun mielestä tosi kohtelias tapa, että kun ovat kääntymässä vasemmalla ja tie on eteenpäin pitkälle esteetön, niin ryhmittyvät vastaantulijoiden kaistalle, sen sijaan että käkkisivät hidastelemassa siinä omalla kaistalla pidätellen koko takana tulevaa jonoa.

Erittäin hyvä esimerkki siitä, että joskus pienellä liikennesääntöjen rikkomisella saadaan liikenne paljon sujuvammaksi. :ahem: :thumbup:

Tietty tostakin joku teiden pikku-Hitler saattaa nokkinsa ottaa kun sääntöjä rikotaan mutta eipä tuo muita oikeesti häiritse. Päinvastoin. Tekee tilanteesta paljon sujuvamman ja turvallisemman. Turvallisuus ja liikenteen sujuvuus mielestäni on tärkeämpi asia kuin se, että sääntöjä noudatetaan ihan vaan sääntöjen vuoksi.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Liian lähelle pysäköivät vituttaa suunnattomasti. Saatanan ylentävää huomata maanantaiaamuna että autoa ei saa ruudusta pois kun ajotilaa on edessä ja takana yhteensä mulkun mittanen pätkä. Vekslaa siinä sitten.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
KnowHow sanoi:
Liian lähelle pysäköivät vituttaa suunnattomasti. Saatanan ylentävää huomata maanantaiaamuna että autoa ei saa ruudusta pois kun ajotilaa on edessä ja takana yhteensä mulkun mittanen pätkä. Vekslaa siinä sitten.
Hyvinhän se siitä lähtis :) Tai riippuu autosta. Ja mulkusta.

Kerran vein kartsan tupakkia eräälle nyttemmin jo tupakoinnin lopettaneelle forumilaiselle ja sain tojotan mahtumaan tilaan, jossa oli just mulkun verran enämpi tilaa kuin auton mitta oli.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Vellu sanoi:
Hyvinhän se siitä lähtis :) Tai riippuu autosta. Ja mulkusta.

Kerran vein kartsan tupakkia eräälle nyttemmin jo tupakoinnin lopettaneelle forumilaiselle ja sain tojotan mahtumaan tilaan, jossa oli just mulkun verran enämpi tilaa kuin auton mitta oli.
Kyllähän auton sellaseen rakoon laittaa vaikka kässärillä :D, mutta vekslaappa pois! Ei noita liian lähelle parkkeerattuja autoja tasaisilla katuosuuksilla niinkään tapaa, mutta jyrkissä mäissä on yleisempää. Ja niitähän on Krunikka täynnä.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Piirsin nyt sen pyöräilijän seikkailuista hienon kuvan, ja Runarille tiedoks, että kaupungissa on pikkasen eri tavalla toimittava. Ja täntapaista näkee ihan viikottain. Huoh. Enkä väittänyt että mun ajoa haittasi, mutta onhan tuo nyt saatanan röyhkeetä. Musta vastaantuleva auto jopa joutui miltei pysähtymään tuon idiootin takia.

 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Saanko Jonkki tulostaa tosta sun havaintopiirroksesta jättikokoisen julisteen ittelleni? Jotenki se puhuttelee mua.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
rei sanoi:
Jep Jacques, tiedän kyllä etten myöhästy töistä/koulusta sen takia, enkä yleensä tälläistä pyöräilijää (tai yleensäkään pyöräilijöitä) ajoradalla ohittele, mutta sellaiset ihmiset ärsyttävät, jotka eivät osaa / halua noudattaa liikennesääntöjä. Jossei osaa, niin kannattaisi harjotella, jossei halua...no.. ehkä kannataisi keksiä joku muu tapa liikkua tai kannattais alkaa ruveta kiinnostamaan, voi muuten joskus sattua..:) itse ainakin pyrin kaupunkialueella ottamaan muutenkin muut kulkijat (oli kulkuneuvo mikä tahansa kengistä täysperävaunurekkaan) huomioon, antamaan tilaa jalankulkijoille jne.. Kuitenkin se liikenne sujuu sitäkautta kaikista jouhevimmin. Muutenkin yritän noudattaa liikennesääntöjä (mitä nyt joskus tulee maantiellä ajettua pikkasen ylinopeutta :eek: ).

Niin ja niillä tienomistajapyöräilijöillä meinasin nimenomaan sitä, ettei oteta ollenkaan muita huomioon siellä liikenteessä, tietysti myös tälläisiä autoilijoitakin on, ja vielä huomattavasti enemmän kun pyöräilijöitä :jaska: :jaska:

Sellaiset ärsyttää.. :thumbfh:
Juu oon kyllä samaa mieltä, että kyllä ne liikennesäännöt pätee pyöräilijöitäkin ja on ihan älyvapaata niitä laiminlyödä. Pyöräkellon käyttämättömyys on kanssa yksi mitä en ymmärrä.. Mitäpä se haittaa jos varmistaa että toinen huomaa. Vaikka toki on niitä jalankulkijoita yms, jotka eivät ymmärrä sitä kellon merkitystä.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Jacques sanoi:
Pyöräkellon käyttämättömyys on kanssa yksi mitä en ymmärrä.. Mitäpä se haittaa jos varmistaa että toinen huomaa. Vaikka toki on niitä jalankulkijoita yms, jotka eivät ymmärrä sitä kellon merkitystä.
Ja sitten on vielä niitä jalankulkijoita, jotka ottavat pyöräkellon käytön vittuiluna/henk.koht.loukkauksena heitä kohtaan.
 
Ylös