Liikenteessä ärsyttää:

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Joni sanoi:
No älkää sit ajailko vaan käyttäkää julkisii. Muutenki tyttöi aina kyydis niis ainakin aamusin! :thumbup: :ahem:
Tästä tulikin mieleen, että teenpä viimeikin toikin julkisesta liikenteestä.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Moniki asia:

-liikkuvat shikaanit
-vilkun käyttämättömyys (varsinkin liikenneympyröissä)
-se, ku jotku luulee, että valoristeykssä oikealle kääntyessä pitää jäädä paikalleen oottamaan jalankulkijoita (eikä voi siirtyä siihen lähemmäksi suojatietä, jolloin takaatulevat pääsis meneen suoraan)
-taksien ja linja-autojen kaahaus
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Se ärsyttää ettei nuo ratikat väistä, ei oikealle eikä vasemmalle. Siinä keskellä tietä jyskävät niinkuin kiskoilla.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
Jos silmäniloa hakee, niin kesäaikana esim. pyöräilijätyttöset ja minihametytöt tarjoaa sitä yllinkyllin oman autonkin ratissa! :ahem: :thumbup:
pyöräilijätyttöset!! :ahem: :ahem: :ahem: :ahem: :ahem:
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Jacques sanoi:
pyöräilijätyttöset!! :ahem: :ahem: :ahem: :ahem: :ahem:
Yksi sellainenhan kävi minulle haastelemaan tässä päivänä eräänä liikennevaloissa. Loppumatka menikin mukavasti :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
VJR sanoi:
-se, ku jotku luulee, että valoristeykssä oikealle kääntyessä pitää jäädä paikalleen oottamaan jalankulkijoita (eikä voi siirtyä siihen lähemmäksi suojatietä, jolloin takaatulevat pääsis meneen suoraan)
-se kun oikealle kääntyvä tunkee keulaansa suojatien päälle ihan väkisin vaikka minulla on vihreä eikä autoilijalla mitään asiaa mun tielleni. (se pyöräilijöille tarkoitettu kulkuväylähän menee usein juuri siinä kohdassa mihin ne urpot keulaansa tunkevat)
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Jacques sanoi:
-se kun oikealle kääntyvä tunkee keulaansa suojatien päälle ihan väkisin vaikka minulla on vihreä eikä autoilijalla mitään asiaa mun tielleni. (se pyöräilijöille tarkoitettu kulkuväylähän menee usein juuri siinä kohdassa mihin ne urpot keulaansa tunkevat)
Minä fillarilla liikkuessa morjestan autoille joka kerta, kun he antavat minulle tietä risteyksessä kääntyessään (toki mulla on etuajo-oikeus, mutta silti). Liian harvoin kiinnitetään huomiota huomaavaiseen ja kohteliaaseen käytökseen.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Peesaan sekä Sam:ia, että Jacquesia, eli viljelen kiitosta ja keskisormea, kullekin ansionsa mukaan.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Vilkun käyttämättömyys ärsyttää. Ja oikeastaan vielä enemmän ärsyttää se, että jotkut ovat tuntuneet käsittävän homman niin, että siinä vaiheessa kun siinä kääntymisprosessissa käännetään rattia niin täytyy käyttää myös vilkkua. Niin kun sitä kääntymistä ei siinä vaiheessa jo muuten tajuaisi kun auto kaartaa poikittain risteyksessä.

Oikea-aikainen vilkunkäyttö toisi jouhevuutta liikenteeseen. Ei tarvitsisi arpoa että jaha, siinä herra hidastaa kävelyvauhtiin ja mitähän se on tekemässä, jatkaako suoraan kuitenkin ilmeisesti kun ei ole vilkku päällä. Jaha, nyt lähti kääntymään ja tulihan se vilkkukin sieltä sitten mukaan. :jaska:
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Jacques sanoi:
-se kun oikealle kääntyvä tunkee keulaansa suojatien päälle ihan väkisin vaikka minulla on vihreä eikä autoilijalla mitään asiaa mun tielleni. (se pyöräilijöille tarkoitettu kulkuväylähän menee usein juuri siinä kohdassa mihin ne urpot keulaansa tunkevat)
No en mä niitä sinne suojatielle asti käskisikään, mutta ainakin täällä päin siinä on yleensä reilusti auton verran tilaa, johon voi mennä odotteleen kävelijöitä tai vaikkapa zäxiä. Täällä ei noita pyöräilijöiden kaistoja taida olla ainuttakaan, tai siis niitä mitä esim. Turusssa ja Helesingissä on niinQ suojateiden vieressä tms. :mad_old:
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Itseäni ärsyttää vanhoilla vihreillä ajavat. Ei ole kivaa väistää autoa, joka tulee punaisia päin siten että itse ei pääse vihreillä niin reippaasti liikkeelle kuin haluaisi :nope:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sam sanoi:
Minä fillarilla liikkuessa morjestan autoille joka kerta, kun he antavat minulle tietä risteyksessä kääntyessään (toki mulla on etuajo-oikeus, mutta silti). Liian harvoin kiinnitetään huomiota huomaavaiseen ja kohteliaaseen käytökseen.
Mä teen sitä myös usein. Toki joskus, jos on treeni päällä ja "paha paikka" niin ei pysty.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
-Kolmion takaa eteen ajavat jotka jäävät ajamaan selvästi alle sallitun nopeuden.
- Takapuskurissa roikkujat.
- Ohittajat jotka ohituksen jälkeen jäävät ajamaan pienempää nopeutta kuin ennen ohitusta. Ne on niitä Patriootteja joilla pitää olla vapaa tie edessä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sam sanoi:
Itseäni ärsyttää vanhoilla vihreillä ajavat. Ei ole kivaa väistää autoa, joka tulee punaisia päin siten että itse ei pääse vihreillä niin reippaasti liikkeelle kuin haluaisi :nope:
lauantaina näin aika pahan läheltäpititilanteen tohon liittyen. Joku poika katsoi autojen liikennevaloja ja lähti ylittämään suojatietä heti kun autoilla oli punaiset. Ei katsonut kuitenkaan tielle ja sieltä tulikin auto vanhoilla vihreillä huomattavaa ylinopeutta eikä se muuta kuin tööttäsi jotta poika kerkesi väistämään. Tokin pojassakin oli syytä mutta lapset on lapsia.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
sooda sanoi:
-Kolmion takaa eteen ajavat jotka jäävät ajamaan selvästi alle sallitun nopeuden.
- Ohittajat jotka ohituksen jälkeen jäävät ajamaan pienempää nopeutta kuin ennen ohitusta. Ne on niitä Patriootteja joilla pitää olla vapaa tie edessä.
Mä käytän noita yhdistettynä. Eli ku joku tulee kolmion takaa kiihdyttämään, niin tulee usein ohitettua (mikäli ei tuu ketään vastaan), vähä niinku varmuuden vuoksi, vaikka ei se auto ois ihan mahdottoman pieneen rakoon tullut.

edit: tai eihän toi mikään noiden yhdistelmä olekaan. ennemminki käytän tota toista kohtaa välttääkseni ensimmäisen kohdan hahmot

edit2: Eli jos vaikkapa mulla on vauhtia 100km/h ja Micra kääntyy kolmion takaa siten, että sen kiihdytettyä about nopeuteen 80km/h, olen turvaetäisyyden päässä Micran takapuskurista. Niin silloin tulee kiihdytettyä siihen 110km/h ja mentyä ohi, koska kuitenki se Micra ajaa koko pätkän sitä 80-90km/h vauhtia ja kääntyy heti seuraavasta risteyksestä.
 
Viimeksi muokattu:

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Tekeeks kukaan foorumilainen liikenteessä virheitä?

Omat erheeni:

1. Kotipihaan kääntyessä vilkku jää käyttämättä, ja joskus vähän muuallakin
2. Ohittelen liikenteessä joskus turhaankin
3. Muutoin olen täydellinen kuljettaja
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sammypiru sanoi:
Tekeeks kukaan foorumilainen liikenteessä virheitä?

Omat erheeni:

1. Kotipihaan kääntyessä vilkku jää käyttämättä, ja joskus vähän muuallakin
2. Ohittelen liikenteessä joskus turhaankin
3. Muutoin olen täydellinen kuljettaja
No autoillessa tulee tehtyä jotain pieniä huolimattomuusvirheitä kaupunkiliikenteessä.. En osaa sanoa mitään tiettyä. Ja virheet johtuu varmaan lähinnä siitä, että ei ole muutamaan vuoteen tullut ajettua autoa säännöllisesti vaan vain muutaman kerran vuodessa. Lisäksi myös tästä johtuen ajotyylini ei ole ehkä ihan yhtä "pehmeä" kuin kokeneemmilla kuskeilla.

Pyöräillessä virheitä tulee kyllä myös ja ne voivat olla aika pahojakin silloin kun niitä tulee.. Esim. ei huomaa katsoa jostain tietystä suunnasta tuleeko autoja. Punaisia päin en polje kovinkaan usein (vain silloin kun on ihan selvä tilanne ettei autoja tule mistään, eikä ole lapsia näkemässä huonoa esimerkkiä). Ja punaisten aikana voi usein vähän hengähtää nii jaksaa sit taas painaa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
1. Kuskit jotka eivät osaa käyttää vilkkua poistuessaan liikenneympyrästä
2. Asuntovaunulla tai asuntoautolla ajavat
3. Kuskit jotka päättävät ajaa ruuhka-aikana 20-40km/h alle rajoitusten [Jep.. 1-tiellä näin kaukaisuudessa hitaasti etenevän auton, minkä edessä ei ollut ketään. Kun itse pääsin tuohon pisteeseen missä hidastelija oli, niin takana oli kanssa yli kilometrin jono. Loppumatkasta motarilla pääsin kyseisestä autosta ohi ja ei yhtään ihmetyttänyt, että joku 80-90 vuotias pappa ajeli leveä hymy kasvoillaan naama melkein tuulilasissa.
4. Tyypit jotka jaksavat mussuttaa ohituksista vaikka ne olisikin puhtaita..
5. Tyypit jotka kuvittelevat, ettei ohittelulla olisi muuta tarkoitusta kuin ajan säästäminen
6. Tyypit jotka liioittelevat ohittamisten aiheuttamia riskejä
7. Hirvet
8. Peurat
9. Pikkulinnut (ne joihin törmään)
10. Tyypit jotka ajavat esim. täysperävaunullisen rekan persiissä, mutta eivät mene ohi. On pirun vaikeaa lähteä ohittamaan kun täysperävaunullisen rekan pituuteen pitää lisätä se henkilöauto..
11. Pyöräilijät ja kävelijät..lähinnä ne jotka yrittävät itsemurhaa törttöilyllä
12. Autoilijat jotka eivät tiedä, että pyöräilijöillä ja kävelijöillä saattaa joskus olla oikeus edetä ensin.
 
Ylös